≫ 

ZAŠTO CRNA GORA TREBA DA BUDE VAŠ IZBOR OVOG LETA: Direktorka Nacionalne turističke organizacije Crne Gore otkriva šta vas NOVO čeka na Jadranu!

Posetom od oko 1.750.000 turista, sa preko 11 miliona noćenja i ostvarenih 800 miliona prihoda prošle godine kada smo nadmašili rekordnu 1987. moramo biti zadovoljni, ove godine ćemo nadmašiti i taj rezultat

  • 27

Crna Gora je prepoznata na međunarodnoj turističkoj mapi, i među prvim zemljama je kada se govori o investicijama u turizmu po glavi stanovnika. S tim u vezi, nije ni čudo što poslednjih godina beleži konstantan rast broja turista i noćenja, a samim tim ubira i sve veći prihod. Za pamćenje je prošla u toku koje su rezultati nadmašili rekordnu 1987. godinu ali, očekuje se da ova nadmaši 2015.

Šta je to što mami turiste u Crnu Goru, ko su ovom primorju najlojalniji gosti, na kojim je sve priznanjima pisalo ime ove zemlje razgovaramo sa direktorkom Nacionalne turističke organizacije Crne Gore Željkom Radak Kukavičić.

Sezona je, maltene, tek počela ali to vas, nadam se, ne sprečava da kažete koliko turista očekujete ovog leta i koliko je to u odnosu na prethodnu godinu? Koja je godina za Crnu Goru bila rekordna po pitanju broja gostiju, noćenja, a samim tim i prihoda, i može li ona da se ponovi?

- Poslednjih godina beležimo konstantan rast broja turista i noćenja te, zaista, sa opravdanim optimizmom možemo reći da se radujemo nastavku pozitivnih trendova i ove godine. Protekla godina bila je, u mnogim segmentima, najbolja do sada i ostvareni rezultati u turizmu prevazišli su do tada rekordnu 1987. godinu.

Letovanje u MAESTRALU - pet dana 250 eura!

Foto: Promo Foto: Promo

Šta to konkretno znači u brojkama?

- Posetom od oko 1.750.000 turista, sa preko 11 miliona noćenja i ostvarenih 800 miliona prihoda, moramo biti zadovoljni. Verujemo da ostvarujemo napredak jer Crna Gora skreće pažnju renomiranih medija koji su pisali afirmativne članke o crnogorskoj ponudi, prirodnim lepotama, raznolikosti, kao što su "Conde Nast Traveller", "Tatler", "Vanity Fait", "Boat International", "Robb Riport"... Jedno od najvažnijih priznanja koje smo dobili prošle godine jeste ono od Lonely Planeta, kada se Kotor našao na prvom mestu liste deset gradova koje treba posetiti u 2016. godini.

"SRBE I CRNOGORCE NIKO NE MOŽE DA POSVAĐA": Žarko Radulović otkriva pravu ISTINU o TURIZMU u Crnoj Gori! (FOTO) (VIDEO)

Foto: Promo Foto: Promo

 Ko je prethodnih godina dobijao takvo priznanje?

- Prethodnih godina ovu nagradu su dobili Vašington, Pariz, San Francisko, London i Njujork. Takođe, plaža na našem Svetom Stefanu proglašena je među 15 najlepših u Evropi prema sajtu Europian best destinations, a projekat Porto Montenegro osvanuo je na stranicama prestižnog Sunday Times-a. Iza nas su uspešni nastupi i druge aktivnosti na promociji naše ponude za 2016. godinu koje smo realizovali u saradnji sa lokalnim turističkim organizacijama i turističkom privredom. Ponudu za ovu sezonu promovisali smo na mnogim berzama u Evropi i šire, u Holandiji, Austriji, Turskoj, Srbiji, Nemačkoj, Rusiji, Ukrajini, Azerbejdžanu, Albaniji, UAE... U susret letnjoj sezoni organizovali smo takozvanu „Road show“ kampanju, u okviru koje smo aktuelnu ponudu predstavili u svim većim gradovima regiona, pre svega u Srbiji i Bosni i Hercegovini. Ugostili smo brojne predstavnike renomiranih medija, između ostalog Daily mail, Daily Star, Daily Mirror, Sunday Post, Daily Express, The Sun, Manchester Evening News...

Foto: Promo Foto: Promo

Znači li to da očekujete da ova sezona nadmaši prošlu?

- Prateći stanje bukinga na strateški važnim emitivnim tržištima, trendove rasta sa nekih novih tržišta, kao i unapređenje dostupnosti Crne Gore kao turističke destinacije kroz otvaranje novih avio linija, očekujemo da ova sezona nadmaši prethodnu kako po fizičkim tako i po finansijskim pokazateljima.

Zbog čega vam je bitno srpsko tržište?

- Turisti iz Srbije su naši najlojajniji gosti, i iz godine u godinu smo jedna od njihovih omiljenih destinacija za odmor. Oni su uvek dobrodošli i verujemo da se u Crnoj Gori osećaju kao kod kuće. Sigurni smo da će i ove godine pronaći onu istu Crnu Goru kakvu su zavoleli, i onu istu srdačnost kakvom se dočekuju prijatelji. U kontinuitetu smo sprovodili promotivne aktivnosti na tržištu Srbije. Nastupili smo na sajmovima u Novom Sadu i Beogradu, a u okviru "Road show" kampanje u regionu, pod sloganom "Sve što ti srce poželi” promovisali smo letnju ponudu u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu. Krajem maja predstavili smo se i na manifestaciji "Beogradski manifest" koja se održala na Kalemegdanu. Organizovali smo i studijsko putovanje za medije iz Srbije. Tom prilikom smo ih upoznali kako sa ponudom na primorju, tako i sa ponudom aktivnog odmora u severnim predelima.

Foto: Promo Foto: Promo

Tri ekskluzivna mesta u Crnoj Gori u kojima biste bez razmišljanja proveli odmor! (FOTO) (VIDEO)

Koliki je udeo gostiju iz Srbije, i da li se broj srpskih turista povećava?

- Prethodne godine Crnu Goru je posetilo oko 370.000 turista iz Srbije koji su ostvarili preko 2, 9 miliona noćenja. Kada je u pitanju učešće Srbije u ukupnoj strukturi stranih turista, u 2015. godini ono je iznosilo oko 24 odsto što je za nekoliko preocenata više u odnosu na 2014. godinu. Ovom prilikom bih još jednom pozvala sve goste iz Srbije da i ove godine dođu u Crnu Goru da vide bolje hotele, uređenije plaže, sadržajniju ponudu. Ove godine ih očekuju pristupačne cene i kvalitetnija usluga, a mi ćemo se potruditi da i svake naredne shodno njihovim sugestijama unapređujemo kvalitet naše ponude.

LEPE VESTI: Ovo leto još jeftinije cene rominga!

Foto: Promo Foto: Promo

Šta Crna Gora nudi turistima u odnosu na druge destinacije?  Na šta ste vi najviše ponosni?

Teško da i najizbirljiviji gosti mogu da ostanu ravnodušni pred toliko raznovrsnim izborom koji nudi Crna Gora, posebno tokom letnjih meseci. Budva je centar brojnih događaja zabavnog karaktera koji je čine jednom od najinteresantnijih i najprivlačnijih destinacija na Jadranu. Sa druge strane, u njoj je moguće pronaći i osamljene plaže i luksuzne restorane. Poseban je doživljaj oprobati se u kite surfingu na Velikoj plaži ili iskusiti čari lokalnih specijaliteta uz koje će posetioce, kao malo gde, ugostiti ljubazni domaćini. Takođe, za sve one koji žele pronaći poseban mir i tišinu Velika plaža je idealno mesto, dok one koji posete Bar u okviru manifestacije "Ljeto sa zvijezdama" očekuju brojni muzički koncerti sa izvođačima iz Crne Gore i zemalja regiona. Za mene su posebna draž sela na Skadarskom jezeru gde možete uživati u ambijentu i piti daleko poznato crmničko vino. Takođe, skoro svako mesto u Boki Kotorskoj predstavlja magnet za posetioce. Za sve ljubitelje mediteranskog teatra tu su Kotor sa svojim nadaleko poznatim Festivalom pozorišta za decu, Karnevalom i Bokeljskom noći, Tivat sa svojim festivalom uličnih performera i Herceg Novi sa velikim brojem tradicionalnih i kulturnih manifestacija tokom cele sezone. Tu su i preepe planine, nacionalni parkovi, i zavisno od toga šta želite, nudimo tematske ture i mogućnost da gosti aktivno provedu odmor, planinarenje, rafting, kanjoning, panoramsko razgledanje Crne Gore helikopterom…Sve ovo turista koji poseti Crnu Goru može da doživi u jednom danu što je naša glavna prednost u odnosu na druge destinacije.

Foto: Promo Foto: Promo

NEVEROVATNO: Ne možete ni da pretpostavite kako je Budva izgledala pre 80 godina (FOTO)

Pomenuli ste da ove godine turiste očekuju pristupačnije cene.

- Turistički poslenici su se potrudili da i ove godine odnos cene i kvaliteta bude srazmeran kako u pansionskoj tako i u vanpansionskoj ponudi. Pored toga što je naša vanpansionska ponuda sadržajno raznovrsna i pristupačna, izdvajamo se i po ponudi smeštaja koja odgovara različitim platežnim mogućnostima, od cenovno pristupačnog, kvalitetnog privatnog smeštaja i malih hotela do luksuzne ponude hotela visokih kategorija.

Foto: Promo Foto: Promo

Vi ste bili pomoćnik ministra turizma. Kako vam sada sa nove pozicije izgleda turizam u Crnoj Gori, možete li više da utičete na promene nabolje i sa kojim ciljem ste prihvatili da budete na čelu Nacionalne turističke organizacije?

- Sve jači značaj Crne Gore kao turističke destinacije na Mediteranu, pokazuje da idemo u dobrom pravcu ali svakako mnogo je izazova još pred nama. Svesni smo da moramo unapređivati kvalitet jer je turizam veoma dinamična grana. Otkad sam na čelu Nacionalne turističke organizacije Crne Gore imam priliku da sagledavam turizam iz drugog ugla, sa aspekta promocije i upravljanja destinacijom. Zadovoljstvo mi je i izazov da dam doprinos da Crna Gora izgradi posebno mesto, ono koje joj pripada na turističkoj mapi sveta imajući u vidu bogatstvo ponude, prirodne lepote koje krase našu zemlju i pozitivne ocene renomiranih svetskih institucija za turizam i vodećih međunarodnih medija, koje nam pomažu na tom putu.

Foto: Promo Foto: Promo

Niste ni znali da se na samo na nekoliko sati od Srbije krije OVAKVA LEPOTA (FOTO) (VIDEO)

Koja zemlja vam je najveći uzor?

- Naša strategija je učiti od drugih, ali ostati originalan i unikatan u svojoj ponudi, jer samo tako možemo biti uspešni. Želimo da budemo i Monako i Rivijera i Sardinija i Kosta Rika... sve to pod brendom “Wild Beauty”, koji odražava našu nameru da razvijamo turizam na odgovoran način prema prirodi, kulturi, potrebama savremenih putnika, ali i naših građana. Crna Gora je već prepoznata na međunarodnoj turističkoj mapi i među prvim zemljama je kada se govori o investicijama u turizmu po glavi stanovnika. Za krajpomenućemo samo neke od projekata koji su svojim kvalitetom doprineli unapređenju ponude i prepoznavanju destinacije širom svijeta - luksuzna marina i resort Porto Montenegro, resort Aman Sveti Stefan, Lustica Bay, prvi One & only resort u Evropi, Regent Hotel i Resorts, Hilton.

(Ljubinka Račić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA