DRŽAVA UVODI SPECIJALNI UREĐAJ: Pijani vozači u Srbiji neće moći da upale automobil!

Istakao je da je "očigledno" da se kao društvo još uvek nalazimo u takvom stadijumu razvoja i trendovi ponašanja mladih ljudi su takvi da se mora pribeći i nekim tehničkim ograničenjima koja postoje u nekim evropskim zemljama, poput "alkoloka"

  • 20

Trendovi ponašanja mladih ljudi u saobraćaju takvi su da se razmišlja i o tehničkim ograničenjima, poput "alkolok" uređaja, koji ne dozvoljava startovanje vozila, ukoliko je osoba pod dejstvom alkohola, izjavio je danas pomoćnik ministra zadužen za drumski saobraćaj Saša Stojanović.

- U tom smislu, sa brojem žrtava koje imamo svake godine na putevima, bez obzira što imamo trend pada, nećemo sigurno kao država dozvoliti da to bude individualna odluka vozača, učesnika u saobraćaju, da li će sesti u alkoholisanom stanju za volan, ili ne - rekao je Stojanović Tanjugu.

BICIKLISTA IZ SRBIJE NADUVAO 3,36 PROMILA u 11 UJUTRU: Policajci nisu mogli da veruju šta pokazuje alko-metar!

Istakao je da je "očigledno" da se kao društvo još uvek nalazimo u takvom stadijumu razvoja i trendovi ponašanja mladih ljudi su takvi da se mora pribeći i nekim tehničkim ograničenjima koja postoje u nekim evropskim zemljama, poput "alkoloka".

Stojanović tvrdi da se govori isključivo o efektima bezbednosti saobraćaja, te da će edukacija dece najmlađih uzrasta, sa kojom se kroz akcioni plan krenulo, davati efekte tek kroz nekoliko godina.

Ilustracija - Foto: Telegraf Ilustracija - Foto: Telegraf

- Deca će sazrevati sa svešću o nužnosti pristojnog saobraćajnog ponašanja. Do tog perioda, mi moramo da pribegavamo i ovakvim razmišljanjima, koja će zaista onemogućiti korišćenje vozila kada se vozač nalazi u stanju nebezbednom po ostale učesnike u saobraćaju - rekao je Stojanović.

VOZAČI, OPREZ: Nove saobraćajne KAZNE na putu za more će vas OJADITI!

Prema njegovim rečima, na osnovu studije izvodljivosti, dobiće se parametri, a razmišlja se o spektru vozila na koje treba to ugraditi, ali kaže i da je teško izdvojiti grupu vozila koja bi imala obavezu da taj uređaj imaju ugrađen.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

- Radi se o uređaju koji košta i svaka tehnološka inovacija od strane korisnika vozila doživljava se kao namet i dodatno opterećenje na kućni budžet - rekao je Stojanović, ali ponavlja da se tu radi isključivo o efektima bezbednosti saobraćaja.

U REDOVNOJ KONTROLI DALI BAKI DA DUVA: Kad su pogledali u alko-test, odmah su je priveli!

On je naveo primer tragičnog udesa od 6. avgusta, kada je oko četiri sata ujutru, kod Ivanjice, mladić od 21 godine izgubio život i naglasio da su u toj nezgodi generisani svi definisani problemi - prisustvo više lica u vozilu, četiri ujutro, neprilagođena brzina.

- To je jedan od razloga zašto smo insistirali da se ograniči upravljanje motornim vozilom u periodu ne od 00-06 sati, kao što je već, nego 23-06 sati. Tako da, nužno je da izmene zakona o bezbednosti saobraćaja što pre uđu u skupštinsku proceduru - rekao je pomoćnik ministra.

Foto: Tanjug/ MUP Srbije Foto: Tanjug/ MUP Srbije

Kada se pogleda statistika od 2013. godine, kaže Stojanović, postoji trend opadanja smrtno stradalih uzrasta 18-35 godina i naglašava da je upravo to ciljna grupa za koju se inače smatra da je najrizičnija i koja najviše smrtno strada.

- Ono što je zabrinjavajuće i što nije uvaženo kao preporuka radne grupe, jeste nulta tolerancija na alkohol, pogotovo ako imamo statističke pokazatelje da alkohol predstavlja za četvrtinu veći razlog smrtnih ishoda u saobraćajnim nezgodama, onda je zaista taj naš predlog bio opravdan i mi ćemo se kao ministarstvo i dalje zalagati za nultu toleranciju alkohola - smatra Stojanović.

Dodaje da je očigledno da kod mladih ljudi ne postoji svest o štetnosti alkohola i o povezanosti alkohola i saobraćajnih nezgoda.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Iz tih razloga, podvlači Stojanović, još je u novembru 2014. kada je bila teška saobraćajna nezgoda na Adi Huji, u kojoj je smrtno stradalo troje mladih, obrazovana radna grupa za brigu o mladim vozačima, na inicijativu potpredsednice vlade Zorane Mihajlović, sa željom da se definišu problemi i da se predlože rešenja za izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja.

- Rezultat rada te radne grupe bio je predlog koje je naše ministarstvo uputilo MUP-u. Dobar deo tih predloga je usvojen i zaista smo očekivali da će u periodu od proteklih godinu i po dana, od kada je formirana Radna grupa za bezbednost saobraćaja, taj zakon ući u proceduru. Očekujemo da će obećanje ministra unutrašnjih poslova biti sprovedeno u delo nakon konstituisanja nove vlade - kaže Stojanović.

Smatra da je to jako bitan zakon i da te izmene uvode neke novine u propise o bezbednosti saobraćaja, sa kojima se nada da će se uspeti u nameri da se trend nezgoda suzbije.

(Telegraf / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • marko

    9. avgust 2016 | 15:42

    Mogu da ga ugrade ali o njihovom trosku! Policija nikad vezana, stalno na mobilnom i onda da na nama primenjuju zakon???

  • Cane kurbla

    11. avgust 2016 | 18:08

    1. Ako SAVESTAN vozač bude primoran da takav uređaj ugradi u svoje vozilo i tokom vožnje mora da duva na svakih 10 min, biva bespotrebno ometan i to se graniči sa upotrebom mobilnih telefona. 2. Sa takvim uređajem u svakom vozilu nemoguće je razlikovati poštenog čoveka od manijaka. Vređa dostojanstvo, a o finansijskom aspektu da ne govorimo. 3. Da mi nije ovo malo sirotinje što imam slučajno kupio predlagač zakona ili država, pa mogu da se prema privatnom vlasništvu ponašaju kako hoće? 4. Ugradnja takvog uređaja sigurno zahteva prepravku instalacije, bušenje i fiksiranje za enterijer vozila, što ja kao vlasnik neću dozvoliti. Ni sada nije iscepan, izbušen, i izlomljen. 5. Po zakonu bez naloga suda ni policija ne sme da pipne privatni objekat, sto automobil jeste. Teraćemo se i 20 godina ako treba sve dok se odluka o nasilnom postavljanju alkotest uređaja ne ukine sa obrazloženjem u stavu 1,2,3,4. 6. Pametnije je pregledati vozačka dosijeja, stanje sa terena, pa onda rebnuti onoga ko ima potrebu da koristi takav uređaj. To je jedino ispravno i pošteno, sve ostalo je lopovluk, otimačina, krađa i razbojništvo.Danas te policija uhvati alkoholisanog za volanom, sutra ideš u ovlašćeni servis na ugradnju uređaja u vozilo + zakonske sankcije za samu osobu. 7. Edukovati društvo da bude pametnije, od konobara preko vlasnika tv i radio stanica do samih vozača. Prvo dva dana na predavanje pa tek onda po vozačku dozvolu.

  • Duki st.

    9. avgust 2016 | 16:13

    Čim izadjem iz Srbice skine mi se pritisak sa grudi. Teško je. Preteško voziti po propisu u Srbiji. Sa jedne strane patrole i zasede . Ko pleve. A sa druge . Manijaci na drumu. Koji te kinje . Voze uz branik. Isecaju i pretiču. Trube i hebu ti nanu. A te alkose što ginu? Bolje da izginu . Nego koga da ubiju. Manijaci za volanom? Mesto im je posle prvog takvog prekršaja. Na psihijatriji. Žalije mi je kera. Kada ga auto pokosi. Bolje da se Te pare tamo usmere.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA