POKVARIO VAM SE MOBILNI, FRIŽIDER, ILI POCEPALA OBUĆA? Evo do kada ne morate da plaćate - POPRAVKU!

Rok ne može da bude duži od 15 dana, koliko iznosi za obuću i odeću, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije

  • 6

Mnogi od vas su bar jednom do sada platili popravku televizora, mobilnog telefona ili cipela, a da to nisu morali,  a sve zato što nisu bili dovoljno informisani oko toga koliko je rok za reklamaciju kupljene robe.

Većina, naime, zna da postoji zakonska garancija na sve proizvode, ali ni za to ne znaju da je, prema zakonu, ona dve godine, mada pojedini proizvođači daju i pet godina.

- Pokvario mi se mobilni telefon koji sam regularno kupila u jednoj od radnji i kada sam posle nekoliko meseci otišla da prijavim kvar, tamo su mi rekli da je prošlo šest meseci, kolika je garancija za njega, tako da sam morala da platim popravku. Tek posle nekog vremena sam saznala da je garancija dve godine i da su me prešli - priča Beograšanka Sanja Nešković.

NE NASEDAJTE: Kada reklamirate proizvod NE MORATE DA IMATE FISKALNI RAČUN!

Zakon o zaštiti potrošača predviđa da je prodavac dužan da najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 15 dana, koliko iznosi za obuću i odeću, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

- Prodavac je dužan da, u slučaju reklamacije na mobilni telefon, u roku od 30 dana popravi ili zameni sporni aparat, od čega da u roku od osam dana odgovori na reklamaciju. To znači da ima 22 dana da reši problem - objašnjava Vera Vida iz Asocijacije potrošača.

Isto tako, garancija na sve proizvode je kako kaže Vida, prema pomenutom zakonu dve godine, osim za potrošnu robu, poput baterija, hleba i sijalica za auto, jer je njihov rok trajanja mnogo kraći.

NE DAJTE DA VAS LAŽU: Prodavci NE SMEJU da vam traže LIČNU KARTU, kada vraćate kupljenu robu!

- Kada vam se pokvari predmet koji imate duže od dve godine, a garancija je pet, idite u radnju gde ste ga kupili, a odatle će vas uputiti na servis koji treba da vam besplatno reši problem - ističe Vida.

Pozivamo vas da u komentarima podelite sa nama kakva ste iskustva imali sa reklamacijom robe.

(S.V.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Neodmeren

    27. avgust 2016 | 08:32

    Kod nas se neke velike trgovinske firme ne plase zakona jer ih vode bliski rodjaci od nekih gospodara zivota i smrti u ovoj parodiji od drzave, a oni pak ne podlezu zakonu. Necu pomenuti ime kompanije, jer su mi na kraju ipak zamenili televizor, ali postupak je bio vise nego frustrirajuci i ne verujem da 90% ljudi ne bi odustalo, a to je valjda i njihov cilj. Zakon ovde ne sluzi za resavanje sporova i odnosa kupac-prodavac, nego da se krije iza njega, mesetari i sibicari. Konkretno, kvar su podvodili pod softverski i svaki put (cetiri ili pet puta je reklamiran) zadrzavali bi ga po dvadesetak dana i vracali sa istim obrazlozenjem. Problem je bio jasan i lako uocljiv, popravak nemoguc, ali postoji u zakonu slucaj "softverski problem" i hajde da se do kraja vadimo na njega i menjamo teze, jer moze nam se. Udruzenja za zastitu potrosaca se plasi samo sitna boranija, a trzisna inspekcija je nezainteresovana i za osnovna krsenja procedure, ingerencija im je smanjena novim zakonom, te zaista, sem zaposljavanja ljubavnica funkcionera, ne vidim njihovu svrhu postojanja. Suma sumarum, kad kupujete neki skuplji proizvod pazite da vam crna macka ne predje put, da ne prodjete ispod merdevina, odnesite kupljenu stvar kod popa da je okadi, ili nesto slicno. Budite ozbiljni, u zakon se ne uzdajte. Ovo je bana drzava.

  • Zvornik

    27. avgust 2016 | 08:45

    I ono sto potrosaci jos ne znaju,na popravljeni predmet pocinje da tece nova garancija,samo prodavci,odnosno proizvodjaci,nakon popravke tu novu garanciju ne izdaju. Tako potrosaci popravljaju predemet vise pita u garantnom roku,a posle nikome nista. Zato,ljudi moji,trazite da vam izdaju novu garanciju na popravljeni predemt ili ako je zamjena nekog dijela u pitanju,onda garancija ide na taj zamjenjeni dio.

  • Bella

    27. avgust 2016 | 09:21

    Kupila sam fen za kosu iz kog je suknula vatra, posle 4 meseca. U roku od 10 dana dobila sam novi sa novom garancijom. Prodavac Merkur, marka fena Bosch

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA