• 32

Pronašli smo raskrsnicu u Beogradu na kojoj padaju i najbolji vozači: Ovuda ste bar jednom prošli (FOTO)

Jedna ovakva raskrnica, koja zbunjuje vozače postoji na Autokomandi kod Južnog bulevara u Beogradu, gde se Južni bulevar ukršta sa Nebojšinom ulicom

  • 32
Foto: Telegraf

Foto: Telegraf

Raskrsnice koje zbunjuju i najbolje vozače a pitanje u vezi sa njima nema na testu za polaganje vozačkog ispita o čemu je Telegraf. rs pisao postoje u Beogradu, Pančevu, Kovačici i vojvođanskim selima.

Pitanje na kojem padaju i najbolji vozači, a nema ga na testu za polaganje vozačkog ispita! (FOTO)

ODLIČNE VESTI ZA VOZAČE GASTARBAJTERE: Nemačka priznaje srpske dozvole

Kako saznaje Telegraf. rs jedna ovakva raskrnica, koja zbunjuje vozače postoji na Autokomandi kod Južnog bulevara u Beogradu, gde se Južni bulevar ukršta sa Nebojšinom ulicom. Naime, kada se iz Nebojšine izlazi na petlju kod Južnog bulevara tu imate znak stop a iz Južnog bulevara ima obrnuti trougao, što su znakovi koji se primenjuju kada semafor ne radi.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Božović objašnjava za Telegraf.rs da ovako signalisane raskrsnice, kakav je na slici, i na koju su pokušali da odgovore mnogi vozači, postoje kod nas. Bez obzira na to, među vozačima se razvila polemika ko ima prvenstvo prolaza, a stručnjaci su zaprepašćeni brojem onih koji kažu da žuti ide pre plavog.

Printskrin: telegraf.rs

Printskrin: telegraf.rs

- Na ovoj raskrsnici se vidi saobraćajni znak stop (II-2), a vidi se i zadnja strana znaka koji bi mogao da bude znak za ustupanje prvenstva prolaza (II-1), međutim, sa ove slike nije moguće pouzdano reći da li je to taj ili neki drugi znak trouglastog oblika okrenut naopačke. Sa leve strane se vidi zadnja strana znaka koji bi mogao da označava - put sa prvenstvom prolaza (III-3), dok se sa desne strane ne vidi jasno oblik zadnje strane saobraćajnog znaka - objašnjava Božović raskrsnicu sa slike.

On kaže da nigde ne piše da se na jednom prilazu ne sme postaviti saobraćajni znak - ustupanje prvenstva prolaza (II-1) a na drugom prilazu znak "stop".

- Značenje saobraćajnih znakova - ustupanje prvenstva prolaza i znaka stop je različito. Stop (II-2) obavezuje vozača da zaustavi vozilo i ustupi prvenstvo u prolazu vozilima koja se kreću putem na koji on nailazi, dok saobraćajni znak "ustupanje prvenstva prolaza (II-1) obavezuje vozača da ustupi prvenstvo u prolazu vozilima koja se kreću putem na koji on nailazi ali ne obavezuje vozača da zaustavi vozilo - navodi Božović za Telegraf.rs.

Printskrin: Google Street View

Printskrin: Google Street View

 

Naš sagovornik primećuje da na ovoj raskrsnici uz saobraćajne znakove nedostaje dopunska tabla (IV-23)  koja bi jasno ukazivala na pružanje puta sa prvenstvom prolaza.

- Zabluda je da su vozači dužni da na osnovu ''oblika'' zadnje strane saobraćajnog znaka ''procenjuju'' ko na raskrsnici ima prednost. Ako bi ova zabluda bila ispravna, šta bi u tom slučaju vozači radili u uslovima smanjene vidljivosti, ili u slučaju nepregldne raskrsnice? Da li bi morali zaustaviti vozilo ispred raskrsnice, izaći iz vozila i obići saobraćajnu signalizaciju na celoj raskrsnici? - pita Božović.

(Lj. R. - lj.racic@telegraf.rs)

 

Komentari

  • taksista zadnjih 39 god.

    Crveni,zuti,plavi.tacka.

  • Endokin

    Koja glupost, znakovima odredjivati prioritet prolaska vozila na putu iste vaznosti kako bi se rasteretio i ubrzao saobracaj sa jedne prilazne strane i time zbunjivati ucesnike u saobracaju. Zasto se ovde vozaci zbunjuju: Vozac zutog automobila treba da gleda oblik tj. suprotnu stranu znaka stop i ukapira da ima prvenstvo u odnosu na vozilo koje mu dolazi iz suprotne strane iste ulice (u ovom slucaju plavo vozilo), a inace bi morao da ga pusti jer zadrzava pravac kretanja, a krece se putem iste vaznosti (kazem putem iste vaznosti jer jos uvek ne postoji znak koji odredjuje da je pola jedne ulice ima vecu vaznost nego njena druga polovina, a ovde su to pokusali da urade sa znakovima koji vec postoje i nista uradili nisu). Recimo, kada je magla, vozac zutog automobila ce jedva ili u opste nece videti taj znak sa suprotne strane. Tako da citava zamisao davanja prednosti tom prilazu na raskrsnici (tu gde je zuti auto) pada u vodu, jer ce se vozila u vecini slucajeva ZAUSTAVLJATI (saobracaj ce dakle opet biti usporen), ako naidju na vozilo iz suprotnog pravca koje zadrzava pravac kretanja, misleci (logicki zakljuciti) da ono ide putem iste vaznosti. Dakle ovde se razlicitim znacima odredjuje vaznost dva dela jednog te istog puta kako bi se ubrzala frekvencija saobracaja sa jedne strane, a u stvari to nije dobro resenje jer vozila sa te strane raskrsnice ne znaju da imaju prednost (traba da gledaju oblik znaka sa suprotne strane ulice sto nikome nece odmah pasti na pamet, a mozda cak i nece moci da vide) i zaustavljaju se (zastajkuju bolje reci) dok ne ukapiraju da ce onaj iz suprotnog smera da ih pusti jer je njemu znak stop (tj. da skapiraju da je na suprotnoj strani znak stop)... Mozda bi ovo moglo bolje da se resi semaforima, ali ne znam ja, nisam saobracajni tehnicar... neka resi onaj ko je strucan, ALI neka RESI. Cudno je da se na ovaj nacin odredjuje vaznost delova (prakticno - smera kretanja) puta jedne te iste ulice (ne mislim iste po nazivu, vec iste po pravcu). Kljucne reci komentara: vaznost puta, prvenstvo, zadrzava pravac kretanja i druge...

  • Janko

    Nimalo nije smesno kada tvrdim da na ovoj raskrsnici samo grobari imaju prvenstvo, i korist. Valjda je zivot coveka vredniji od semafora? - A to ko u magli treba da izadje iz auta pa da pregleda sve znakove je glupost. Dati prednost sporednoj ulici, a pritom da citas znak sledja, van svake pameti je. To samo kod nas moze i nigde vise.

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima