Ukidanje kombija bio tek početak: Uskoro neće biti ni drugih privatnih varijanti, iz jednog razloga

- Pitanje je da li je novi zakon briga za bezbednost ili zaštita velikih igrača kao u slučaju "ubera" protiv taksista - kaže Zoja Kukić iz "Startita", organizacije koja se bavi razvojem tehnoloških preduzetničkih poduhvata orjentisanih na globalno tržište

  • 12

Velike polemike u javnosti izazvala je nedavna odluka države da zabrani građanima da se voze "uberom" umesto regularnim taksijem, da autobusku kartu kupuju preko "fliks busa", a ponajviše odluka da im zabrane da u inostranstvo idu kombi vozilom sa do devet sedišta.

Od danas više nema kombija: Udruženje sprema blokade mostova, graničnih prelaza i saobraćajnica

U Ministarstvu saobraćaja ističu da je bezbednost putnika najvažnija i da država nema koristi od kombi prevoznika.

- Država zbog kombi preoznika gubi više od 50 miliona evra godišnje. Samo u prethodnih 10 godina pola milijarde evra nam je uskraćeno zato što imamo nelegalnu vrstu prevoza. Mi na taj način potpuno urušavamo transportnu delatnost. Kombi prevoznici očekuju da mogu da vas voze, od stana do stana, kako kome odgovara. To ne postoji nigde u svetu. Takva vrsta prevoza nije bezbedna, ne postoji nikakav red vožnje, nema pravila ni kad se ide, ni kakve dozvole ima - izjavila je ministarka Zorana Mihajlović.

Foto: Pixabay Foto: Pixabay

Transport i siva ekonomija u saobraćaju odnose godišnje, po procenama transportnih udruženja, više od 100 miliona evra.

Protiv ovog zakona su preduzetnici koji ideju kreiraju na internetu i inovaciju vide kao dobar pristup za započinjanje biznisa.

- Kao razlog za donošenje ove odredbe navodise nebezbednost kombi vozila. Ipak, pitanje je da li je novi zakon briga za bezbednost ili zaštita velikih igrača kao u slučaju "ubera" protiv taksista - kaže Zoja Kukić iz "Startita", organizacije koja se bavi razvojem tehnoloških preduzetničkih poduhvata orjentisanih na globalno tržište za "Novosti".

- U Srbiji će postati nelegalan i "bla-bla-kar", jedan od najpopularnijih svetskih servisa za deljenje vožnje između privatnih korisnika - dodaje Kukić.

(Telegraf.rs / Večernje novosti)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bokibinsr

    15. februar 2017 | 13:07

    Kako vas bre nije sramota.Pustite ljude da zarade i prehrane porodice.Posebno mislim na vozače

  • Micko

    15. februar 2017 | 13:06

    Treba dici glas protiv tlacenja sta je sledece? Tako stite Nemacku automobilsku industriju zabranjujuci registraciju automobila iz Usa. Setite se samo sta je bilo sa prikolicama koje su proizvedene kod nas nove nisu mogle da se registruju ali zato stare iz Eu su mogle. Sto agencija za bezbednost nije trazila ostetu od wv kao prevara za emisiju stetnih gasova .Nema Nemackog interesa.

  • @ KiKi

    15. februar 2017 | 14:18

    Kaze pokretna pudrijera nigde u svetu Pa bolje da se ne rita Da je narod ne podseti što u svetu nema a kod nas ima Od standarda pa do pljačke naroda

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA