≫ 

Zbog kvara motora, avion hitno sleteo na aerodrom "Čenej"

Avion je iz bezbednosnih razloga pomeren sa mesta nezgode

  • 6

Kvar motora prvi je poznati uzrok ozbiljne nezgode prilikom vanrednog sletanja Galeb G-2A na „Čeneju“, zaključak je nakon izvršenog uvida istražitelja Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju.

POGINULA OBA PILOTA U PADU AVIONA: Tragedija koja je potresla Srbiju (VIDEO)

Srce moje je iščupano, kako će majka da živi bez tebe: Krik majke para nebo na sahrani sina pilota (FOTO) (VIDEO)

- Pilot nije povređen u nezgodi - potvrdio je glavni istražitelj za vazduhoplovne nesreće Nebojša Petrović.

On navodi da je Galeb G-2A (JU-YAK) poleteo sa aerodroma „Čenej“ oko 17h, ali da je ubrzo došlo do vanrednog sletanja.

- Avion je prilikom postizanja brzine, na otprilike 300 metara, imao problem sa pogonskom grupom, odnosno sa motorom. Došlo je do prekida rada motora. Iz tog razloga je pilot prešao u fazu vanrednog sletanja. Prilikom sletanja na aerodrom avion je pao na nos zbog toga što je udar bio nešto jači. Verovatno zbog činjenice da pilot nije mogao da kontroliše brzinu sletanja i u trenutku kada je avion dotakao pistu nosnom nogom došlo je do njenog loma i nabadanja na nos aviona. Ovom prilikom nije došlo do bilo kakvih posledica po pilota. On je nepovređen izašao iz aviona - objašnjava Petrović i dodaje da ovakav događaj ne treba nazivati „udesom“ već „ozbiljnom nezgodom“.

Prema njegovim rečima, istraga će pokazati da li je samo ovo uzrok nezgode ili eventualno ima još elemenata koji su doveli do nje.

Kako je objašnjeno, avion je iz bezbednosnih razloga pomeren sa mesta nezgode.

- Uz našu dozvolu avion je pomeren sa piste pošto se radi o vojnom avionu koji je, između ostalog, bio i napunjen gorivom. Iz bezbednosnih razloga on je pomeren na sigurno - rekao je Nebojša.

Zakonska obaveza Centra za istraživanje nesreće jeste da prve informacije o uzrocima ove nezgode da posle pet dana, objašnjava Petrović za Tango Six i dodaje da će konačni rezultati istrage biti poznati tek nakon tri do šest meseci:

- Ovakvi događaji su u našoj praksi dosta zahtevni jer, na svu sreću, nemamo puno nesreća i udesa i onda se trudimo da maksimalno posvetimo svakom događaju adekvatno vreme i prostor. Istraga će sigurno trajati između tri i šest meseci.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • PILOT

    11. april 2017 | 15:16

    Unistite sve Srpske avione (krseve za otpad) pre nego sto ti isti pokvareni avioni uniste nas nevine pilote.

  • Boki

    11. april 2017 | 16:48

    Em stari em neadekvatno održavani... Katastrofa. Kada će objaviti izveštaj zašto je pala "Lasta" u Pazovi pre nekoliko godina. Tom prilikom pogibe pilot Goran Savić ali nigde ne videh izveštaj (ne kažem da nije objavljen ali je na sva zvona pričano da je formirana komisija koja će sve da utvrdi)...

  • Раднаскела

    12. april 2017 | 08:51

    Сви ви који пљујете по нашој војсци, треба да знате да су сви "Галебови Г2" избачени из употребе и продати или расходовани пре више од 20 година. Ови преостали су приватно власништво, самим тим су власници одговорни за њихово одржавање.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA