OPREZ: Uvoznici prekrajaju deklaracije!

Da bi izbegli reklamacije i nadoknadu štete kupcima, uvoznička "taktika" svodi se na to da se, na primer, čizma za skijanje kategoriše kao čizma za suvo vreme

  • 0

Srpski uvoznici sve češće prepravljaju proizvođačke deklaracije da bi izbegli reklamacije i nadoknadu štete kupcima.

Ova uvoznička "taktika" svodi se na to da se, na primer, topla čizma za skijanje kategoriše kao čizma za suvo vreme, što se čak može videti na etiketama najpoznatijih proizvođača sportske odeće.

U Ministarstvu trgovine potvrđuju da se oko 20 odsto prijava odnosi na obuću i to naročito na sportsku.

- Povećan je i broj pritužbi kupaca na to što je obuću proizvođač deklarisao kao vodootpornu, dok je uvoznik ili trgovac robu označio na drugi način, recimo, kao obuću za suvo vreme - kaže Vesna Novaković, načelnik odeljenja za zaštitu potrošača.

Prema njenom mišljenju, veoma je važno da kupac pre kupovine čita deklaraciju, da se podrobno raspita o nameni obuće, kako ne bi imao poteškoće prilikom ostvarivanja svojih prava.

Rukovodilac kontrolnog tela u beogradskom "Tekstilinspektu" Zoran Ostojić dodaje da postoje dve kategorije obuće - vodootporna (proizvođačka oznaka "waterresistant") i obuća od vodoodbojnog materijala (proizvođačka oznaka waterproof).

- Osnovna razlika je u tome što vodootporna obuća mora garantovati dug, neograničen boravak u vlažnim uslovima, dok obuća od vodoodbojnih materijala može popustiti nakon izvesnog vremena - ističe Ostojić.

Ukoliko potrošač primeti oštećenje na obući ili ako obuća deklarisana za kišu propusti vodu, treba da se obrati trgovcu koji je dužan odmah, a najkasnije u roku od 15 dana, da odgovori potrošaču.

Iz nadležnog ministarstva poručuju da ako trgovac ne odgovori u pisanom obliku i ne obavesti potrošača o mogućem rešenju, propisana je kazna od 300.000 dinara do dva miliona dinara. Ako, ipak, trgovac ne želi da zameni obuću, već nudi opravku, potrošač se može obratiti nekom od udruženja potrošača.

Jedna od mogućnosti je i medijacija, a odlukom Centra za medijaciju, za potrošačke sporove čija je vrednost do 4o.ooo dinara, ona je besplatna.

(Telegraf.rs/ Izvor: Potrošač)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA