KRIMINAL: Veljini ljudi davali Šarićevim kapetanima lažne pomorske dozvole?!

Prema navodima krivične prijave koja je stigla pred Više tužilaštvo u Beogradu, nekadašnji šefovi kapetanija Beograd i Pančevo bili su glavni "igrači" u ovoj aferi

  • 2

Aktuelni ministar građevinarstva Velimir Ilić, u vreme dok je bio ministar za kapitalne investicije, nije uradio ništa kako bi sprečio izdavanje falsifikovanih pomorskih dozvola, koje su izdavane i kapetanima brodova koji su, iz južnoameričkih luka ka Evropi, prevozili narkotike za klan Darka Šarića. Kako piše dnevni list "Alo", koji je došao u posed policijske prijave tužilaštvu, iako su istražni organi u periodu od 2006. do juna 2009. godine otkrili više od 200 falsifikovanih isprava, Ilićevo ministarstvo, iako nadležno, nije reagovalo.

Naime, Višem tužilaštvu u Beogradu dostavljena je krivična prijava, u kojoj se navodi da su ključni "igrači" za izdavanje ovih dozvola bili bivši šef lučke kapetanije Beograd Ivan Jovanović i aktuelni šef lučke kapetanije u Pančevu Zoran Gvozdenović. O nezakonitim radnjama u kapetanijama znao je, prema pisanju ovog lista, i Pavle Galić, koga je Ilić doveo na mesto svog pomoćnika, a koji, kako je navedeno, "nije preduzeo nikakve mere da to spreči".

Naprotiv, prilikom kontaktiranja sa Tužilaštvom u Pančevu, Galić je branio nezakonite radnje Gvozdenovića, dok je Jovanovića, navodno, postavio za svog savetnika. Pavle Galić i dalje radi u Vladi Srbije, ali sada kao pomoćnik ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića.

Iako se pomorske dozvole isključivo izdaju srpskim državljanima, Jovanović i Gvozdenović su, navodno, ova dokumenta "na crno" izdavali i crnogorskim državljanima, koji su prilagali samo potvrde o zahtevu za prijem u državljanstvo Srbije. Sumnja se da je Gvozdenović tokom tri godine nelegalno izdao oko 150 pomorskih dozvola, pretežno osobama iz Kotora i Bara.

Sumnja se da je on uglavnom izdavao najviša zvanja i ovlašćenja u pomorstvu - za zapovednike brodova i oficire palube, kao i ovlašćenja za upravitelje mašina i oficire za mašine, bez ograničenja u pogonskoj snazi motora prekookeanskih brodova.

Zainteresovani su sa njim telefonski dogovarali "posao", a on bi, nakon sređivanja dozvola, uzimao novac. Pomorske isprave i najviša zvanja su izdavana nedovoljno stručnim osobama, pa su crnogorski pomorci sa srpskim ispravama uhapšeni u inostranstvu, a strani brodovi na kojima su narkotici krijumčareni su zaplenjeni.

Tako je uhapšen i kapetan duge plovidbe Ivan Pavlović Iker iz Kotora, koji je, navodno, u tom lancu bio jedan od koordinatora između pomoraca prevoznika i naručilaca narkotika.

(M. S. / Izvor: Alo)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • milan

    16. mart 2013 | 11:33

    Ja sam iz Cacka i znam da Velja do ulaska u politiku nije imao nista sem nedovrsene kuce pa sta vi mislite kako je on sve stekao sto sada poseduje

  • Ja

    16. mart 2013 | 12:22

    Ja mislim da je čovek štedio od plate,od toplog obroka i dečijeg dodatka. I eto para šta je tu čudno?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA