Menja se kalendar, od sledeće godine Božić slavimo u decembru?!

Dokle će se pravoslavcima u svetu Isus Hristos, sin Božji, dva puta godišnje rađati, 25. decembra po aktuelnom i 7. januara po starom kalendaru, trebalo bi da odluči Svepravoslavni sabor, čije održavanje Carigradska patrijaršija priželjkuje 2015. godine, a koji teži jedinstvenom kalendaru

Komentari

  • ivan

    17. decembar 2015 | 11:57

    Jooooj kad pocnu ovi nasi novopeceni pravoslavci da glume velike vernike. I kao nece oni da menjaju 7. januar! Niko vas nista ne pita jer niste vi ti koji vise znate od umnih ljudi. Zaba iz bunara ne vidi koliko je nebo!

  • Zolki

    9. decembar 2015 | 00:34

    Bas me zaboli, kad slavimo Bozic.

  • Reforma

    8. decembar 2015 | 10:26

    Konacno bi trebalo da promene! Apsurdno je i zbunjujuce slaviti nesto prema kalendaru koji ne postoji. Da, mi slavimo 25.decembra, ali mi idemo na posao i skole prema kalendaru koji kaze da je taj dan 7.januar. Svi Srbi docek slave 31.decembra, gradovi su nam okiceni jos od novembra. Da li to crkvi govori da bi trebalo nesto da menja? Mi ne zivimo prema starom kalendaru vec prema novom, shodno tome bi ga trebalo i ukinuti. Promene i reforme su normalan proces.

  • Garruk

    7. decembar 2015 | 15:13

    Za 60-70 godina Bozic ce padati na 8 Januar. Hoce li se onda slaviti tad ili ce narod da kaze, e necemo tako nego 7, jer tad je Bozic. Stvarno nema smisla. Kalendar je jednostavno NETACAN. Uzeti jedan, tacan kalendar i kraj.

  • Nikola

    7. decembar 2015 | 10:56

    Bio sam u manastiru Esvigmen. Tamo su Ziloti, jedini iskreni i pravi borci za Pravoslavlje. Mi i slavimo Bozic 25. Samo sto je to po novim kalendarima 7. Januar, a ako prihvatimo njihov 25. Dec, to je onda besmislen dan.

  • Dragan

    6. decembar 2015 | 21:04

    Cudi me kako neke osobe se usudjuju davati komentare a da pritom su velike neznalice.Moram da kazem da veliki broj osoba koje su se ovde ispotisivale nisu ucile veronauku jer su odrasle i skolovale u Titovoj Jugoslaviji.Tako da gospodo ili braco i sestre zagledajte malo u crkveni kalendar tamo vam sve pise.Stari i novi datum!!!Srpska Pravoslavna Crkva se bazira na stari datum danas nam nije 6 decembar nego je 13 dana unazad,sto znaci da smo jos u oktobru.

  • Miki

    6. decembar 2015 | 19:08

    Kako god, ako sam vernik i verujem, onda vidim sve znake kraja, ovo je samo jedan od njih, ako nam saju objanjenje da stari kalendar nije po astronomskim pravilima, o cemu vise da polemisemo.

  • kosmajac

    6. decembar 2015 | 18:57

    ma sve je to isto. jaka stvar kad se slavi lik iz bajki. moze i 19 mart, sta rade raji , dok i jedni i drugi zive bogat zivot.

  • Boban

    6. decembar 2015 | 11:48

    I treba da postoji jedan kalendar ako docekujeemo Novu godinu 01.1 onda je to važeći kalendar za sve, jer problemi su veliki sa dva kalendara u mnogo profesija.

  • nikola-london

    5. decembar 2015 | 22:45

    Samo neko ko nema pameti moze napisati da se pravoslavcima u svetu Isus radja dva puta. Pravoslavcima se radja jednom 7. Januara. Ako ga budemo slavili 25 Decembra od taa mozte smatrati da nas je Vatijan konacno sve pokatolicio.

  • vesa

    5. decembar 2015 | 22:31

    E hajde da vidim koja budala ce da se nadje da naredi Putinu i njegovih 140 miliona da slave katolicki Bozic 25-og decembra umesto pravoslavni 7-og Januara...Nemojte ga ljutit!!!tim glupostima jos cete svi pocet slavit Bozic januara samo ako ga naljutite

  • Косовац

    5. decembar 2015 | 22:28

    Ја и моја деца нећемо сигурно да прихватимо да славимо Божић заједно са папом!

    • 6. decembar 2015 | 12:58

      neko iz mase

      @Косовац

      Ti, patrioto, umesto sto si prodao srpsku zemlju dole, bolje da si se malo edukovao ili ako nista citao crkveni kalendar. Znao bi da je NAS BOZIC 25 DECEMBRA, A DA CEO ZIVOT ZIVIS PO KATOLICKOM KALENDARU PO KOME JE NAS BOZIC 7. JANUARA

    • 7. decembar 2015 | 22:29

      Lazar

      @Косовац

      Moja deca i ja... Papom....

  • + Nikola s Munjas BA MISAD

    5. decembar 2015 | 21:54

    +++ ONE GOD - ONE WORLD <3 JEDAN BOG JEDAN SVET +++ ROYAL WORLDWIDE +++ Menja se kalendar, od sledeće godine Božić slavimo u decembru?! Ljudi i mi slavimo bozic 25. decembra, samo sto je 25. decembar po starom kalendaru 7. januar po novom po kojem i zivimo. Shvatite to vec jednom! Iznenadices se kad otvoris crkveni kalendar srpske pravoslavne crkve i shvatis da je Bozic 25. 12. po julijanskom kalendaru Do 19 januara 1919 god. Srbija je slavila Bozic 25 decembra. Gordana Elementarno neznanje za 425 ljudi ili klikova koji sebe nazivaju pravoslavcima. Isus Hrist je rođen 25.decmbra po JULIJANSKOM kalendaru. U 16 veku su katoličke zemlje prihvatile GREGORIJANSKI kalendar zbog ASTRONOMSKIH razloga. Protestanske zemlje su ga prihvatile nesto kasnije, a parvoslavne zemlje u 19 veku. Tada smo i mi presli na GREGORIJANSKI kalendar ali SPC ga nije prihvatila zbog računanja Uskrsa do dana danasnjeg. I od 19 veka mi po SVETOVNOM ( ovog sto ga koristimo svaki dan) iliti GRIGORIJANSKOM kalendaru slavimo 7.januara Božić, a po CRKVENOM 25.decembra. Zato molim vas da naucite tu razliku. Usled toga smo u medijima imali priliku da slušamo o tome kako se u Srbiji Božić obeležava 7. januara po julijanskom kalendaru. Što apsolutno ne odgovara istini. Božić se i u Srbiji kao i u celom Hrišćanskom svetu obeležava 25. decembra, samo što se u Srbiji usled korišćenja julijanskog kalendara u SPC, koji za gregorijanskim kasni 13 dana, taj datum poklapa sa svetovnim datumom od 7. januara. @Gordana Е па није баш ни тако, мису православне цркве прешле на грегоријански већ на реформисани тј Миланковићев календар. Грегоријански је такође астрономски непрецизан, јер касни један дан на 100 година. Забуна је у томе што се реформисани јулијански календар само тренутно поклапа са грегоријанским. После неког времена ће се опет направити разлика с тим што је нови јулијански далеко прецизнији. @@ Zaboravljaš da će od 2101. godine A.D. Božić po starom kalendaru biti 8. januara, od 2201. 9. januara itd… drugim rečima, za oko 35.100 godina katolici i pravoslavci će slaviti Božić na isti dan, 25. decembra, ali će potonji kasniti jednu godinu. Nema smisla. PRAVOSLAVITE @@ Pa crkva vam se od raskola 1047 zove pravoslavna iz inata rimokatoličkoj crkvi i zbog julijanskog kalendara jer je istočna crkva tada tvrdila da se mora promjeniti kalendar jer je julijanski ispravniji a vidi sada….iako je bilo više razloga kao ženidba svečenika pa kada ćete to promjeniti da se ne žene a bio je tada zahtjev da ćete se otcjepiti zbog toga jer se mise u crkvi moraju održavati na latinskom jeziku pa ste i to promjenili….šta nebi bilo najbolje da priznate pogrešku i da se kršćanska crkva ponovo ujedini! @@@ О чему ти причаш??? Грегоријански календар је уведен тако што се прескочило 10 дана и од четвртка 4. октобра 1562. године прешло на петак 15. октобар. Али ни грегоријански календар о чијој је тачности створен прави мит није прецизан, јер сваких сто година изостаје за један дан. ДС Nije mjenjan Gregorijanski kalendar nego je samo usklađen uz pomoć julijanskog za kojeg je Papa rekao da je netočan pa svako na svoju stranu mi zapadnu a vi istočnu ali je zahtjev bio da se potpuno makne Gregorijanski i da kršćanska crkva ima julijanski kalendar i dobro da nije tako! PPre Za mene zauvijek 7.januara . Tako je jer nemožete nakon što ste prodali vjeru za večeru pa otišli u novonastalu kršćansku crkvu u 11st. nemožete sada izdati i pravoslavnu pa da slavite 25.12 jer onda niste pravoslavci nego priznajete pogrešku kod raskola i vraćate se pravom putu rimokatoličke crkve! Nikola Ni jedan, ni drugi vec Milankovicev kalendar koji je najtacniji!!!! @Miroslav konacno pametan komentar, e moji Srbi, ni jedna Pravoslavna crkva ne koristi Gregorijanski nego Milankovicev kalendar, najtacniji na svijetu ima razliku od nekoliko sati na 800 godina u odnosu na Gregorijanski i trenutno se naucno na njega gleda kao na najtacniji, Pashu (Vaskrs ) bi slavili kao i dosad jer njeno racunanje nema veze sa kalendarom. Voli bih kad bi se vecina napaljenih komentatora malo edukovala prije nego sto iznose gluposti o kojima nisu cak ni povrsno informisani. AAleksandar Novu godinu slave po jednom,a Bozic po drugom kalendaru,a ovde se kao zgrazavaju nesto na ovu mogucnost da se sve to dovede u red! Samo se mi srbi pravino nesto pametni vecito,a u stvari ne znamo gde smo suplji! @Nikola Punu podrsku dajem Milutinovom kalendaru i proslavi zavrsetka zimskog solsticijuma (Bozica) 25. decembra Koliko god bilo bolno za nas , mislim da bi prelazenje na gregorijanski kalendar imalo istorijski znacaj za opstanak srba i Srbije Ako astronomski nije tacan, treba ga menjati. A nasi bozicni obicaji bi se bas lepo uklopili u sveopste bozicno praznovanje u celom svetu. Nasa deca bi lakse prihvatila ideju da su deo celokupnog hriscanskog bica. A i svi drugi vernici po svetu bi nas lakse razumeli . Za nas i nasu decu u dijaspori bi bilo mnogo lakse da slave bozic uporedo sa svojim vrsnjacima . Ako zelimo da nas drugi razumeju i prihvate, potrudimo se i pokazimo da imamo puno zajednickog. Kosta A zar ne bi bilo lepse da ta deca u dijaspori pozovu svoje prijatelje 6 i 7 januara na neku priredbu, veceru i da im lepo pokazu i objasne nase obicaje? Slaveci 25dec. Bozic nasi obicaji i tradicija nestali bi u velikoj masineriji tog dana, ne bi dosli do izrazaja. Slavljenje Bozica po starom julijanskom kalendaru odvaja nase obicaje i cini ih jedinstvenim, a to upravo nudi mogucnost da 6 i7 januara pokazemo drugim ljudima oko sebe i ostatku sveta nasu tradiciju i jedinstvenost. 7 januara slika hiljade ljudi koji su docekali Bozic ispred Hrama obilazi svet, prikazuje nasu radost,ujedinjenost,blagostanje,mir.. Retka slika koja Srbiju prikazujeu takvom svetlu koja se izdvaja upravo zato sto Bozic slavimo tog dana! Ako predjemo na gregorijanski, kao sto si rekao: “utopicemo se u globalnu masu” i postati neprimetni. DDanijela Prvi se negativno oglasavaju oni veliki vernici koji poste svaku sredu I petak, subotom idu na groblje, nedeljom u crkvu, ponedeljkom biju zenu, a utorkom I cetvrtkom j*bu komsinicu I zenu najboljeg druga. A svakog dana svog zivota se kunu u nacionalnu istoriju o kojoj nemaju pojma. U da, dok je Broz bio ziv, bili su u prvim redovima kada je trebalo da se pljune na crkvu, onako dobrovoljno, iz cistog sporta, niko ih na to nije terao. Sada im valjda zapelo da okaju grehe. E pa ne ide to tako... MMilena Bilo bi super da se konacno usaglasimo. Iako nosim 7januar u srcu, taj datum je, u stvari, neispravan. SSrecko Ni jedan nije tačan Datum rođena ISUSA HRISTOSA, Jer nikada nije zapisan. To je samo izmislila Crkva po svoje. Važno je da se slavi, jede i pije i svi će mo biti zadovoljni i oni koji slave 25. Decembra po stari ( Gregorijanski Kalendar ), i oni koji slave 7. Janura po novi ( Julijanski Kalendar ). Važno je da je veselo. Isus će nam sve oprostiti. MMirko i Slavko Па Божић се и слави у децембру. Само по старом календару. Zbog Vere su se vodili veliko radova i Crkva je ljudskom rodu nanela velko zlo. U Krštaški ratovima ,koji su vođeni sa blagoslovom Ckve, ubijeno je veliko ljudi, koji su bili ubijene u ime Boga. I dan danas ljudskom rodu najviše čini zlo vera, jer jedni ubijaju u ime ISUSA, a drugi u ime ALAHA, a svima je znani, da ni u svetom Pismu, ni u Kuranu ne piše da treba UBIJATI i činidi zlo. TTora Naučili smo se kao oni koji se “drže” gregorijanskog kalendara svake godine slaviti Vaskrs u drugo vrijeme što nije upitno.Neka “uđe” u nedelju po Pashi,ali to da slavimo Slavu trinaest dana ranije i praznujemo “statične” praznike…?!Čemu će nam to?Ja ću da slavim kao i moji preci a sveštenik ukoliko neće da osvešta koljivo i kolač sam ću ga osveštati…Jer Crkva je tamo gdje se dva i više hrišćana saberu… PPrincess Meni je najgluplje od svega sto imamo dve nove godine JJovana A ako ste toliki pravoslavci zasto slavite katolicku novu godinu,pravoslavna je 6 dana nakon pravoslavnog bozica Kkomšija Po običaju bi mnogim Srbima po narodnoj poslovici lakše bilo naterati metar u dupe nego milimetar u glavu!za sve koji kazu da slave Bozić 7 januara?!?!zasto prihvataju novi kalendar?jer po novom kalendaru je bozic 7 januara!apo starom 25.zašto se onda nepridrzavaju starog kalendara u potpunosti!7 januara je Jovanjdan a ne Bozic,samo lupetajte tupani!pogledajte malo u kalendar!Bozic je po svim kalendarima Hrišcanskim 25 .Decembra pa tako i po pravoslavnom,a to sto neki mešaju babe i zabe to je problem u njihovoj glavi!ja sam za to da se kalendar ujedini i to je to!pitajte VI nekog crkvenjaka kad se slavi sveti Ilija,kog datuma je recimo Djrdjevdan?99,9 posto njih ce odgovoriti po novom kalendaru automatski akceptirajuci isti,tako sa nema svrhe sa prostim narodom ovde diskutovati o tome! NNikola Srbin sam Pravoslavac, al svoj glas dajem da slavimo kao i vVECINA ( 25.12. ) SVETA ! EEU Pa cekajte, Cezar nije bio hriscanin i naucno je dokazano da je gregorijanski kalendar tacniji, a mi smo SRBI mi smo uvek u pravu, uvek smo sami protiv svih. Ako radim i zivim po gregorijanskom (tacnijem) sto ne bih i slavio po njemu? NNenad Postoji mogucnost ako se svi Pravoslavno poglavari saglase,zato ne palite se odmah na glupi naslov… Mogu oni da menjaju sta hoce mi i dalje slavimo 7 januara…ŽIVELA SRBIJA @Nikola Pravi bozic je 25-og decembra!!! ;) Pa nismo mi najpametniji u celom svetu! Ddufko Ljudi, da li vi shvatate jednu činjenicu da “tradicija” proslave Božića u Srbiji 07.01. je duga samo 95 godina … a prethodnih 1000 godina su Srbi slavili Božić 25. decembra! :-) Samo što je Kraljevina SHS pa sa njom i Srbija, prihvatila novi kalendar kao državni 1919. godine a pošto je SPC ostala na starom Božić se “pomerio” na 07.01. … Čudno je to da tada su očigledno svi prihvatili ovo, ne želeći da odstupe od crkvenog kalendara i tako promenili 1000-godišnju tradiciju a vi ste se ovde digli k’o ustanici posle ni 100 godina da vičete o staroj srpskoj tradiciji :) I. šta, ako se izglasa da se i naša crkva uskladi sa Milankovićevim kalendarom – da nećete možda da se odvojite od SPC i napravite novu crkvu? Srpsku pravoslavnu protestantsku crkvu? :) Smešni ste, ljudi … Ako verujete u Boga i u crkvu onda ćete prihvatiti i ono što će prihvatiti i naš patrijarh … Ako ne, džaba vam sva tradicija i 07. januar i sve … SSsssss SVET je u pravu…jer se gregorijanski racuna od rodjenja sina Bozijeg Isusa Hrista a julijanski nekih 40-50 godina pre njega a opravio ga je i po svojoj zelji dizajnirao Gaj Julije Cezar TTutor @666 i sve glupe ustaše redom, gregorijanski kalendar se koristi od XVI veka, kada je netragom nestalo 10 dana (posle IV osvanuo je XV oktobar), a ne od šizme. Poglavar sveg Hrišćanstva (Patrijarh) se uvek nalazio u Carigradu, a papa je do velike šizme 1054-te godine bio običan episkop, što znaci da su katolici šizmatici, raskolnici i nevernici, a mi kako nas ime označava – Pravoslavni jer „nomen est omen“, kako glasi latinska izreka. Što se kalendara tiče najtačniji je onaj srpski, Milankovićev, a ne kalendar tamo nekog grgura paliveštice zločinca. Ako budemo menjali kalendar, apsolutno je Milankovićev taj koji ćemo preuzeti, ali da se o tome pitaju svi oni koji čine Crkvu tj. vernici. LLjiljana Mislim da bi krajnje bilo vreme da se svi hriscani ujedine da bi hriscanska vera opstalaTo bi stvarno bilo super! MMNE A sto se mamite? Nijeste ga vecina ni slavili do prije koju godinu ! DDejkos Pravoslavne crkve su i usvojile novi (Gregorijanski) kalendar na saboru 1923g. ali ga nikada nisu primenile,posebno SPC u kojoj jos uvek vladaju dogme. Naravno da je novi (Gregorijanski) kalendar mnogo precizniji u astronomskom smislu nego stari (Julijanski) kalendar. Treba se zauvek resiti dogmi, koje u SPC jos uvek ima…Ne moze zaista bog da se radja 2 puta…Pa cekajte malo… ako je Milankovicev kalendar najtacniji (i priblizno isti kao Gregorijaniski) zasto tolika buka oko ovoga. Pa on je bio Srbin da budeo onda svima pravo recicemo da mi zivimo po njegovom kalendaru a ne po gregorijanskom (i ako su skoro isti) i onda su svi zadovoljni. Nas (stari) kalendar je dokazno netacan i kasni. Na saboru 1923 su svi priznali da je Julijanski netacan i poceli da racunaju po novom. Samo i samo Ruska pravoslavna crkava nije dosla na taj sabor i zbog toga su SPC i Jerusalemska crkva revidirali svoju odluku i ostali pri Ruskoj crkvi. Ja nevidim nikakav problem priznati gresku i dobiti postovanje drugih uz to biti jos vazniji jer zivimo po Milankovicevom (srpskom) kalendaru. SSrecko Dan, Mesec i Godina rođenje ISUSA su nepoznati, jer nikada nisu ni zapisani. Tako da je veliki apsurd da se rođenje ISUSA slavi 25. Decembra po Gregorijanski Kalendar ali 7. Januara po Julijanski Kalendar. Aanestezija Naravno da treba svi da slave 25. decembra! Uvek mi moramo da budemo kontrasi! Vidim svakakve komentare i ne verujem koliko smo zatucan narod… Jel i rodjendan slavite po julijanskom kalendaru? I da Bozic nije dan da se prave velike feste i da se ugoste njih 50 vec bi svako trebao da ga slavi u krugu NAJUZE porodice i to ponovo kazem 25. decembra! BBora Pravoslavlje je jedino,pravo i iskonsko hrišćanstvo!!Sve ostalo su šizmatici,a ponajviše katolici,okrenuti ne Bogu,nego biznisu.Do pomirenja može doći,samo ako se vrate pravoj veri!! DDejan JEDNA SVETA SABORNA i APOSTOLOSKA CRKVA PRAVOSLAVNA SSmeki Dvadesetih godina prošlog veka usvojen je Milankovićev kalendar koji je daleko tačniji. Međutim, praktčno nikad nije zaživeo. Tako, da ako je reč o tačnosti a nije to bi bilo rešenje. U svakom slučaju SPC neće preći na novi kalendar (iako tome teži) jer bi na taj način izgubila veliki broj vernika. A verovatno bi se formirala i nova SPC koja bi verujem vremenom postala brojnija po broju vernika. I naravno, po učenjima ustanovljenim od strane Svetih Otaca… katolicizam je jeres. Tako da pravoslavni i katolici nisu jedno i nema potrebe da imamo isti kalendar… AazA Pa dajte ne budite ludi. PA ko vas je slagao da se Isus Hristos rodio 25. decembra? Pa to je smesno. Taj datum se uzima za praznovanje Boćića, iz prostog razloga sto se toga dana proslavljao grčki paganski praznik Nepobedivog Sunca. A kada je Hrišćanstvo postalo jedinom religijom u Rimskom Carstvu, tada je i Božić zamenio pomenuti praznik. AAnamaria ... hahahhaha al ti trabunjas ej! Onda bi trebalo da koristiš sunčevo kretanje kao odukativno znanje o vremenu, jedeš sirovu hranu, baciš taj telefon iz ruku sa kojeg pišeš taj komentar, odrekneš se fejsa i svih novotarija koje Isus nije koristio ili imao. Tj živi na način koji su naši preci živeli i tj Isus jer je to pravi i iskonski način. Postoji nešto što se zove Civilizacija. A ona objašnjava ne narode i narodnosti. Ne veroispovednike niti naciju ili rasu ss pogleda stanovništva ove naše zemlje. Već pomak kao čovečanstvo, i koliko smo mi kao isti ti stanovnici te zemlje odmakli, poboljšali se, napravili korak bliže nečemu, nekome odnosno šta smo sve uradili sa onime šta nam je dato da iskoristimo kao našu sposobnost da bi bila modernija, ili bolje čitaj tačnija, preciznija, savremenija, jednostavnija i nadajmo se bolja. Ovo je teška filozofska stavka i ne bih da je diram. Jer iziskuje pisanje i objašnjavanje. Ali ti debelo grešiš onda. Zivist po duplom standrardu kao i svi vi koji se busate o grudi sa stavom indentiteta i velikog srpstva. A devojci koja je rođena na sv Nikolu tj 19 decembar će i dalje slaviti svoj rođendan kao i na sv. Gospojinu ili kad već. Jer otkad si rođena i pamtiš sebe, ti slavis kao i tvoj brat i sestra svoje rođendane po ovom kalendaru po kome svakog dana funkcionišes, spavaš i živiš kao i svi vi veliki Srbi i Srbende nebeske Srbije!!! PPrim Znači u pravu su ljudi iz celog sveta što nas mrze i misle sve najgore o nama! Stvarno smo stoka! Ko složi dva srbina medalju mu okači. VVlada Treba dobro razmisliti bas zbog toga sto Julijanski kalendar nije tacan sada ga jos uvek slavimo 7 Januara ali od 2100 godine ce vac biti 8 januara i tako se pomera uvek za po jedan dan. Procitajte malo o tome. GGoran Vec se po komentarima vidi da srbi nemogu sa drugima da se sloze nikad a sa samim sobom jos gore. Naravno da je jedan kalendar vrlo vazna stvar i za vernike a i za drustvo u celini. Praznici treba da se poklope i obicnim ljudima a ne samo dezurnim slaviteljima svega redom. Takodje nas kalendar nije tacan astronomski i to znaci da su sve diskusije samo teranje inata.Ako zivimo i radimo po nekom kalendaru onda po njemu treba i da slavimo i kraj diskusije. A i zna se da treba biti u red sa svetom,kako stari ljudi kazu, ali stvarno mislim da ce neko i to da ispolitizuje i da pomesa sa ratovima i krizama i da doda Inat na sve to, i onda ce vlada da bude kriva..pa izbori he he …e moji Srbi. GGogi Ako bog da da se slavi zajedno jer mi Srbi u dijaspori uvek lepse proslavimo Katolicki od Pravoslavnog, u Srbiji je sve jedno kojeg je datuma MMare E Srbi ne budite naivni. Božić je 25.12. Tako je bilo prije nego su se Crkve podjelile.Samo sto ste vi vjerski ostali na starom kalendaru.A život prilagođavate novom kalendaru.Crkve hoće da se ujedine.Islam raste, nastaje dosta sekti od strane kršćana.Zato veliki vjerski poglavari rade na ekumenizmu.Htjeli vi to ili ne ujedinit cete se sa Katolicima.Ovo vam je tek početak.Sad lupajte minuse.Ali mira neće biti dok se križ sa krstom ne ujedini. Pozdrav BBebana Isus je rodjen krajem Septembra pocetkom Oktobra ali car Konstantin sve prepravio i iskrivio kad je poprimio/preuzeo Hriscanstvo a vi si sad oci vadite oko komplet pogresnog datuma…. DDejan B. Veliki mislioci pravoslavnog Istoka su odavno uocili totalitarizam zapadne civilizacije koja se jos u 19.veku predstavljala kao jedina moguca i pozeljna za covecanstvo.l slovenofili,i Dostojevski,i Leontjev su znali kakva globalizacija dolazi:slovenofili su pisali o papsko-protsentantskoj Evropi kao izvoru jeresi i otpadije koji ce slovenskom Istoku doneti tragicne raskole ako Istok ne izgradi svoju svecovecansku civilizaciju. Nas Sveti Nikolaj Zicki pominje doba kada ce se organizirati Jedan Svet,sa jednim predstavnistvom ,jednom vojskom,jednim KALENDAROM…A kazeSveti Bogovidac srbski” Gradjani te eventualne Svetske drzave bice gori od gradjana rimske imperije,mnogo gori BBaa - Julije Cecar nas – srbin RRade Evo sanse da se primeni Milankovicev kalendar, koji je naj tacniji na svetu JJoysi Samo mi i rusi slavimo 7 januara a ostali pravoslavci slave 25 decembra i ne vidim logiku da prvo slavimo novu godinu pa onda bozic. Trebalo bi da 30,31 decembar budu radni dani a da novu godinu slavimo 13 januara, sta fali da bude istog datuma svuda bozic i ovako se uskrs i sv.troica kad kad poklapaju sa katolickim. MMilica SVE ‘PRAVOSLAVNE’ DRZAVE RACUNAJU VREME PO NOVOM KALENDARU, ali su crkve kao predstavnici tradicije ostale u istoriji , tako je do danas, jer necemo u korak sa svetom, jer mi uvek imamo svoj put. Po većini komentara ovde, rekao bih da je upravo njihov izbor da ih pretekne KOLIKO ZA POD JEDNU ŠLJIVU, a ne stvar Tarabićevog proročanstva. Muko moja, s kojim retardima ja živim u zajedničkoj državi?!? GGogi Pope inat nikom nista dobro nije doneo, zar nevidis da samo Mi, Rusi i Jermeni slavimo 7- mog januara, daj boze da se vec jednom ujedine jer u dijaspori niko od nas Srba nezna da objasni svojoj deci zasto sva druga deca dobiju poklone za bozic a nasa deca dobijaju za Novu godinu, nemojte da nasedate na neke glupe i provokativne komentare drugih naroda i vera kojima ovde nije ni mesto da bilo sta komentarisu, ovo je samo nasa stvar i treba samo logicno da razmislimo i uradimo !!! Eh bilo bi odlicno kada bi smo se dozvali pameti… Kkoloven pravi kalendar (kosmički) je 13 X 28 = 364 ,,,365 dan je nova godina ,neutralni dan. 13 mesečevih ciklusa po 28 dana…….NIKAD SA KATOLICIMA težak ceh spava na njihovim plećima Aapokalipsa E ljudi moji pored svih svadja u mojoj kuci ova tema je dosla kao slag na tortu…muz podrzava 25 a ja 7, sad su nam dodir ledja u ledja…sta da ocekujem onda od ostatka pravoslavlja,toliko raz.misljenja i stavova,frustrirana sam i vise ne znam ni u sta vjerujem GGoran za mene je 7 januar radanje isusa hrista put jedini I svi treba da slavimo ovaj datum a 9 januar je moja slava S. Stefan to je protiv kanona srpske pravoslavne crkve NNagasaki Za sve koji pojma nemate i kažete da čete uvek slaviti 7 januara! Vala nečete jer več 2100 če se slavit 8 januara! 1900 i ranije se je slavijo 6 janara. 1800 i ranije 5 januara…. DDuska Koliko je meni poznato raskol izmedju dve crkve nastao je u 11 veku, sabor u Nikeji 1054 godine. Crkva se podelčila na istocnu, kojoj pripada i pravoslavna crkva i zapadnu crkvu. Ako treba da bude jedna crkva i jedan dan slavljenja Bozica, onda ponistimo Odluku sabora u Nikeji. Vratimo se datumima pre sabora u Nikeji. Naucna istrazivanja potvrdjuju podudarnost prirodni ciklusa i datuma velikih pravoslavnih svetih dana -crkvenih praznika, Ti stari i praistorijski ljudi ziveli su u zajednici sa prirodom , i nisu napamet utvrdjivali crkvene praznike. Sve je vezano sa prirodom. Bozic ostaje 7 janar. SStudent Srecom,niko,pa ni ja,a prije svega mislim na neobrazovanu i neprosvecenu vecinu,se ovdje ne pita o ovom kompleksnom pitanju,kao i skoro ni o cemu vaznom za vise ljudi,tek jedne male zgrade! DDada Mislim da je krajnje vreme da se Bozici sastave.Neznam cemu toliko negativni komentara svakako i Bozic i Uskrs treba da je zajedno. PPop A vi iz dijaspore ako nemožete slaviti jel trebaju milioni ljudi da promijene običaj radi vas?Stara izreka kaže bolje je da nestane selo nego običaj tog sela AAna 28. Baš u Istanbulu da organizuju Pravoslavni sabor. @Ana Nije Istabul - Nego Konstatinopolj !!! Istanbul- zato sto je tamo sediste pravoslavnog patrijarha Carigradsokg i Vaseljenskog… ako nisi znala, to je ranije bio Konstatinopolj, posle je dobio naziv Carigrad jer su Vizantijski carevi tu stolovali, Carski grad… RRad U pricipu sam za da zadrzimo nase obicaje, ali sa poslovne strane mi je muka kada kod nas od kraja decembra do sredine januara niko nista ne radi. Hej, meni taksimetar kuca… ko ce to da mi nadoknadi? Samo zbog toga bih se uklopio sa ostatkom sveta… BBrane Kako to da je julijanski kalendar neprikladan za izracunavanje datuma kada pada Vaskrs kada na Vel. Subotu 2000 god unazad po julijanskom kalendaru spusta se sveti oganj na vernike? Ako predjemo na gregorijanski kalendar oganj nece vise nikada da se spusti i ostadosmo braco bez toga blagodeta i ko zna bez kojih jos. Ne menjajte ako boga znate. Kako onda da foliram strace da su 2 puta neradni dani? Inace, po svakom kalendaru Bozic je 25. dec., samo sto jedan 25. dec. pada 7. jan. He, he. ММомчило По старом календару то јест Јулијанском Божић пада 25 Децембра а то је по Грегоријанском календару 7 Јануар! Уосталом, сви кући имате црквени календар па погледајте рублику по старом/новом! SStudent Bravo Samo kad bi se to imalo kome reci!Svi veze nemaju,i svi su “najpametniji”. MMilos Hvala Bogu da je to vec jednom stavljeno na dnevni red Ja sam i do sada slavio oba datuma. Inace za to sam da se vec jednom ujedinimo sa nasom bracom Grcima koji 25 decembra slave Bozic. Smesni smo. Zar nam se stvarno dva puta radjao Isus????????????????????? MMore Ne svađajte se oko toga koji je datum ispravan i čiji je kalendar bolji,istina je da Božić pada 25 decembra .A što se kalendara tiče SPC ga nije prihvatila zbog nekih čudnih razloga ,malo i zbog Bugara na Vaseljenskom Saboru koji je održan 1920 .godine ko ne veruje nek potraži na internetu pa će videti. TTika Moi pretci su pravoslavne vere kao sto sam i ja, i zelim da ostanem takav, tosam dobio u nasledje od moih predaka. Potpuno mije jasna razlika izmedju novog i starog kalendara ali, nije mi jasno kako je svJOVAN 20.1 Petrovdan 12 jula Ilinndan 2 avgusta djurdjic 16 novembra svNikola 19 decembra, a samo je Bozic 7 januar. Pa neka mi neko odgovori… BBrooks Za svetitelje koje poštuju i pravoslavna i katolička crkva razlika je isto 13 dana, nema razlike u odnosu na Božić. I Sveti Đorđe i Sveti Nikola, i Sveti Petar, svi oni se kod njih obeležavaju 13 dana ranije u odnosu na nas. BBoban Još jednom Srbi dokazuju da ih inat zanima više od religije, vere, mira, blagostanja i bilo čega dobrog što bi im ujedinjenje sa ostatkom sveta moglo doneti. Moraju oni uz nos svima. Što se mene tiče, rođendan mu je drugog avgusta, a vi slavite kad oćete. DDušan SPC od uvek slavi Božić 25. decembra, samo zbog netočnog kalendara to je trenutno 7. januar, uskoro će to biti 8. januar.. a za 1000 godina imat ćemo Božić u maju. Naravno da bi SPC trebala prihvatiti najtačniji kalendar, odnosno Milakovićev kalendar i slaviti Božić 25. decembra. uostalom i republika Srbija ne koristi pogrešni Julijanski kalendar, nema smisla da država koristi jedan, a crkva drugi kalendar. Mislim da bi tako i bilo lakše svim Srbima koji žive izvan Srbije da slave Božić kad ga slavi celi svet. I što je najgore znamo da nam je Božić 25. decembra, a krivo ga slavimo jer crkva ne prihvaća reforme, pa čak ni reforme Milakovića, koji je inače Srbin. Ako se od 2015. godine ne bude slavio Božić 25. decembra, napuštam pravoslavlje. @Dušan СРЕЋАН ТИ ПУТ!!!!!!!!!!! …………….................................................................................................... PPs Ako hocete u EU mora da se menja ,OVAKO se ne ide u evropu . POČELA "BEOGRADSKA ZIMA": Zasijala novogodišnja jelka NA TRGU REPUBLIKE ..)) PREMIJER PORUČIO: " SRBIJA Udruženje Kraljevina Srbija je tokom prethodnih dana bila CENTAR ( Evrope ) i SVETA " Edited ...

    • 6. decembar 2015 | 13:01

      lala

      @+ Nikola s Munjas BA MISAD

      Objasnio si, covece, sta reci vise. Slazem se

  • Миленко

    5. decembar 2015 | 20:10

    Најбоље да сви сада мењамо имена и презимена јер је тако неко одлучио,глупости над глупостима нека се слави уместо 25 децембра 7 јануара и решен проблем.

  • Боче

    5. decembar 2015 | 18:08

    Уколико СПЦ приђе јеретичкој Римокатоличкој цркви, ја се враћам на паганство. Радије ћу да се молим старом српском Богу Сварогу, него да славим злочинца Степинца. Уз Божју помоћ!

  • Момчило

    26. septembar 2015 | 21:56

    По старом календару то јест Јулијанском Божић пада 25 Децембра а то је по Грегоријанском календару 7 Јануар! Уосталом, сви кући имате црквени календар па погледајте рублику по старом/новом!

  • Duska Desanka

    28. avgust 2015 | 13:17

    Koliko je meni poznato raskol izmedju dve crkve nastao je u 11 veku, sabor u Nikeji 1054 godine. Crkva se podelčila na istocnu, kojoj pripada i pravoslavna crkva i zapadnu crkvu. Ako treba da bude jedna crkva i jedan dan slavljenja Bozica, onda ponistimo Odluku sabora u Nikeji. Vratimo se datumima pre sabora u Nikeji. Naucna istrazivanja potvrdjuju podudarnost prirodni ciklusa i datuma velikih pravoslavnih svetih dana -crkvenih praznika, Ti stari i praistorijski ljudi ziveli su u zajednici sa prirodom , i nisu napamet utvrdjivali crkvene praznike. Sve je vezano sa prirodom. Bozic ostaje 7 janar.

  • Dušan

    8. januar 2015 | 13:22

    SPC od uvek slavi Božić 25. decembra, samo zbog netočnog kalendara to je trenutno 7. januar, uskoro će to biti 8. januar.. a za 1000 godina imat ćemo Božić u maju. Naravno da bi SPC trebala prihvatiti najtočniji kalendar, odnosno Milakovićev kalendar i slaviti Božić 25. decembra. Uostalom i republika Srbija ne koristi pogrešni Julijanski kalendar, nema smisla da država koristi jedan, a crkva drugi kalendar. Mislim da bi tako i bilo lakše svim Srbima koji žive izvan Srbije da slave Božić kad ga slavi celi svet. I što je najgore znamo da nam je Božić 25. decembra, a krivo ga slavimo jer crkva ne prihvaća reforme, pa čak ni reforme Milakovića, koji je inače Srbin. Ako se od 2015. godine ne bude slavio Božić 25. decembra, napuštam pravoslavlje.

    • 13. januar 2015 | 21:02

      СЕРБ

      @Dušan

      СРЕЋАН ТИ ПУТ!!!!!!!!!!!

    • 13. januar 2015 | 21:03

      СЕРБ

      @Dušan

      СРЕЋАН ТИ ПУТ!!!

    • 5. decembar 2015 | 11:02

      jovica

      @Dušan

      ja od kad sam se rodio slavio sam 7 a i moji preci moj deda i ja dok sam ziv slavicu 7 a ti slobodno putuj

  • Brane

    11. decembar 2014 | 18:34

    Kako to da je julijanski kalendar neprikladan za izracunavanje datuma kada pada Vaskrs kada na Vel. Subotu 2000 god unazad po julijanskom kalendaru spusta se sveti oganj na vernike? Ako predjemo na gregorijanski kalendar oganj nece vise nikada da se spusti i ostadosmo braco bez toga blagodeta i ko zna bez kojih jos.

  • veso

    6. oktobar 2014 | 06:32

    STO TO NAS TERAJU MI SMO MALI I SLABI IAKO JE 88% BELE RASE NASTALO OD NAS ZASTO KAKAV BI JA BIO COVEK AKO OBRISEM SVOJE KORENE (bio bi pravi katolik) AJDE EVO PRIFATAM NOVI KALENDAR SAMO POD JEDNIM USLOVOM AKO GA PRIFATE NAJSTARIJI PRAVOSLAVCI - JERMENI- AKO GA PRIFATE NAJCVRSCI PRAVOSLAVCI-KOPTI- I NAJMNOGOLJUDNIJI PRAVOSLAVCI-RUSI-

  • Миша

    17. april 2014 | 13:08

    КО може да ме натера да славим Божић у Децембру? Могу да доносе било какве законе и прописе, они ће имати снагу тек ако их народ прихвати. Па, нисмо овце, зар не? Под турцима смо преживели 500г па ћемо и ова искушења издржати.

    • 16. novembar 2014 | 20:38

      Realista

      @Миша

      А јел ће и товоји унуци у следећем веку славити истог дана? Милутин Миланковић је иѕрадио календар за СПЦ и зашто да га не прихватимо?

  • NS

    6. april 2014 | 00:57

    Auuuuuuu popovi lopovi pa dokle ćete da delite ovaj napaćeni narod.Koliko vas plaćaju ovi sa zapada da razbijate Pravoslavlje?I zapamtite da će se SPC raspasti ako postupite po nalogu katolika.Nikada pravi Srbi neće prihvatiti novi datum,jer prava vera je vera u Boga a ne u pokvarene popove lopove.

  • Dragan

    14. mart 2014 | 21:11

    kad cemo vec jednom da saznamo da li ce se konacno promeniti i da slavimo kao svi po novom kalendaru.

  • Kralj

    30. januar 2014 | 06:00

    ko je pojeo kupus?

  • Stranac

    29. januar 2014 | 12:53

    Pa cekajte malo... ako je Milankovicev kalendar najtacniji (i priblizno isti kao Gregorijaniski) zasto tolika buka oko ovoga. Pa on je bio Srbin da budeo onda svima pravo recicemo da mi zivimo po njegovom kalendaru a ne po gregorijanskom (i ako su skoro isti) i onda su svi zadovoljni. Nas (stari) kalendar je dokazno netacan i kasni. Na saboru 1923 su svi priznali da je Julijanski netacan i poceli da racunaju po novom. Samo i samo Ruska pravoslavna crkava nije dosla na taj sabor i zbog toga su SPC i Jerusalemska crkva revidirali svoju odluku i ostali pri Ruskoj crkvi. Ja nevidim nikakav problem priznati gresku i dobiti postovanje drugih uz to biti jos vazniji jer zivimo po Milankovicevom (srpskom) kalendaru.

  • Žorž

    29. januar 2014 | 12:30

    Od sledeće godine slavim Peruna.

  • Karl May

    29. januar 2014 | 11:33

    Po većini komentara ovde, rekao bih da je upravo njihov izbor da ih pretekne KOLIKO ZA POD JEDNU ŠLJIVU, a ne stvar Tarabićevog proročanstva. Muko moja, s kojim retardima ja živim u zajedničkoj državi?!?

  • Gogi

    29. januar 2014 | 11:19

    Pope inat nikom nista dobro nije doneo, zar nevidis da samo Mi, Rusi i Jermeni slavimo 7- mog januara, daj boze da se vec jednom ujedine jer u dijaspori niko od nas Srba nezna da objasni svojoj deci zasto sva druga deca dobiju poklone za bozic a nasa deca dobijaju za Novu godinu, nemojte da nasedate na neke glupe i provokativne komentare drugih naroda i vera kojima ovde nije ni mesto da bilo sta komentarisu, ovo je samo nasa stvar i treba samo logicno da razmislimo i uradimo !!!

  • gost

    29. januar 2014 | 11:12

    I šta sad?

  • Pop

    29. januar 2014 | 09:25

    I ja sam bio godinama u dijaspori i slavio sam Božić Pravoslavni a ne katolički nađe se vremena.

  • MNE

    29. januar 2014 | 08:19

    A sto se mamite? Nijeste ga vecina ni slavili do prije koju godinu

  • Sasa

    29. januar 2014 | 07:59

    Pope....znas li broj Srpskog naroda u dijaspori...?....Vidim da ne znas...po tvome, hajde da se odreknemo njih, svejdno nas ima "previse"...svoj bi svog da se odrekne, ili, mozda i niste "vi" nasi dok vam tako olako nije stalo do nasih van granica...za kalendar, ne bih komentarisao jer nisam potkovan tim znanjem, sto vidim da "svi" ostali jesu..naravno, svako po svom ubedjenju, pardon, googlanju....

  • Maugi

    29. januar 2014 | 07:38

    Potpisujem, znam naš narod, nema teorije da pristanu na 25.12.inat je čudo!!!!

  • Bebana

    29. januar 2014 | 03:53

    Isus je rodjen krajem Septembra pocetkom Oktobra ali car Konstantin sve prepravio i iskrivio kad je poprimio/preuzeo Hriscanstvo a vi si sad oci vadite oko komplet pogresnog datuma....

  • anestezija

    29. januar 2014 | 03:18

    Naravno da treba svi da slave 25. decembra! Uvek mi moramo da budemo kontrasi! Vidim svakakve komentare i ne verujem koliko smo zatucan narod... Jel i rodjendan slavite po julijanskom kalendaru? I da Bozic nije dan da se prave velike feste i da se ugoste njih 50 vec bi svako trebao da ga slavi u krugu NAJUZE porodice i to ponovo kazem 25. decembra!

  • Goran

    29. januar 2014 | 02:59

    Vec se po komentarima vidi da srbi nemogu sa drugima da se sloze nikad a sa samim sobom jos gore. Naravno da je jedan kalendar vrlo vazna stvar i za vernike a i za drustvo u celini. Praznici treba da se poklope i obicnim ljudima a ne samo dezurnim slaviteljima svega redom. Takodje nas kalendar nije tacan astronomski i to znaci da su sve diskusije samo teranje inata.Ako zivimo i radimo po nekom kalendaru onda po njemu treba i da slavimo i kraj diskusije. A i zna se da treba biti u red sa svetom,kako stari ljudi kazu, ali stvarno mislim da ce neko i to da ispolitizuje i da pomesa sa ratovima i krizama i da doda Inat na sve to, i onda ce vlada da bude kriva..pa izbori he he ...e moji Srbi.

  • dufko

    29. januar 2014 | 01:51

    Ljudi, da li vi shvatate jednu činjenicu da "tradicija" proslave Božića u Srbiji 07.01. je duga samo 95 godina ... a prethodnih 1000 godina su Srbi slavili Božić 25. decembra! :-) Samo što je Kraljevina SHS pa sa njom i Srbija, prihvatila novi kalendar kao državni 1919. godine a pošto je SPC ostala na starom Božić se "pomerio" na 07.01. ... Čudno je to da tada su očigledno svi prihvatili ovo, ne želeći da odstupe od crkvenog kalendara i tako promenili 1000-godišnju tradiciju a vi ste se ovde digli k'o ustanici posle ni 100 godina da vičete o staroj srpskoj tradiciji :) I. šta, ako se izglasa da se i naša crkva uskladi sa Milankovićevim kalendarom - da nećete možda da se odvojite od SPC i napravite novu crkvu? Srpsku pravoslavnu protestantsku crkvu? :) Smešni ste, ljudi ... Ako verujete u Boga i u crkvu onda ćete prihvatiti i ono što će prihvatiti i naš patrijarh ... Ako ne, džaba vam sva tradicija i 07. januar i sve ...

  • Student

    29. januar 2014 | 01:00

    Srecom,niko,pa ni ja,a prije svega mislim na neobrazovanu i neprosvecenu vecinu,se ovdje ne pita o ovom kompleksnom pitanju,kao i skoro ni o cemu vaznom za vise ljudi,tek jedne male zgrade!

  • Pop

    29. januar 2014 | 00:54

    A vi iz dijaspore ako nemožete slaviti jel trebaju milioni ljudi da promijene običaj radi vas?Stara izreka kaže bolje je da nestane selo nego običaj tog sela

  • Pop

    29. januar 2014 | 00:50

    Onaj pop koji meni bude rekao da slavim Božić 25 tog više nije dobrodošao u moj dom moji preci su sviredom slavili sedmog januara tako da ću i ja da slavim tog dana a to što neko kaže da će te i te godine božić Pravoslavni biti osmog januara je čista glupost onda će i katolički biti 26to decembra jel tako,a evo ja kažem da godina ima 300 dana pa vi mi sad dokažite al nečim opipljivim da ja to mogu da vidim da ima više dana,ako Srpska Crkva prizna taj datum to će onda biti direktno priznanje da su nas pogrešno učili toliko vjekova.Šta bi mi Pravoslavci bili tim priznanjem datuma,jel neka sekta?Ako hoće Patrijarh nek on slavi taj datum ja i moja pokolenja koja dolaze slavimo kao i dosad.Nije Crkva i vjera u Boga popovi nego je vjera u mom srcu.

  • (^;^)

    28. januar 2014 | 23:50

    Hahaha Sta ce da kaze na ovo sve Ratko Mladic...hocete u EU..sad eto vam ga ima da igrate kako vam iz EU sviraju..

  • Rodja

    28. januar 2014 | 23:27

    Pocetak menjanja svesti srpskog naroda...! Moram da priznam, prvi sta najavi, to i ispunjava! Pozz rodja

  • Tika Bojicic

    28. januar 2014 | 23:20

    Kalendar netreba menjati vec pravilno postovati. Ako je jovanjdan 20 januvara: durdjevdan 6 maja, petrovdan 12 jula ilindan 2 avgusta nikoljdan 19 decembra, i svi znamo daje tako i tako slavimo a Bozic?. Ja sam rodjen 5 marta i tako se vodim kroz ceo moj zivot, znaci 5 marta a nikako 14 dana kasnije.

  • Dejan B.

    28. januar 2014 | 23:16

    Spasi nas Gospode.Ne dozvoli da propadnemo

  • Dejan B.

    28. januar 2014 | 23:14

    Sveti Vasilije,veliki ugodnice BoZiji,pomozi svima pa i meni.Veliki branitelju vjere pravoslavne,odbrani i nas koji tvoje sveto ime slavimo i s nadom tebi pristupamo.Zastiti nas od bijeda vidljivih i nevidljivih...

  • pp

    28. januar 2014 | 22:44

    Ne menjajte ako boga znate. Kako onda da foliram strace da su 2 puta neradni dani? Inace, po svakom kalendaru Bozic je 25. dec., samo sto jedan 25. dec. pada 7. jan. He, he.

  • Midzepidikanac

    28. januar 2014 | 22:31

    Ne svađajte se oko toga koji je datum ispravan i čiji je kalendar bolji,istina je da Božić pada 25 decembra .A što se kalendara tiče SPC ga nije prihvatila zbog nekih čudnih razloga ,malo i zbog Bugara na Vaseljenskom Saboru koji je održan 1920 .godine ko ne veruje nek potraži na internetu pa će videti.

  • Nagasaki

    28. januar 2014 | 22:31

    Za sve koji pojma nemate i kažete da čete uvek slaviti 7 januara! Vala nečete jer več 2100 če se slavit 8 januara! 1900 i ranije se je slavijo 6 janara. 1800 i ranije 5 januara....

  • Smeki

    28. januar 2014 | 22:30

    Dvadesetih godina prošlog veka usvojen je Milankovićev kalendar koji je daleko tačniji. Međutim, praktčno nikad nije zaživeo. Tako, da ako je reč o tačnosti a nije to bi bilo rešenje. U svakom slučaju SPC neće preći na novi kalendar (iako tome teži) jer bi na taj način izgubila veliki broj vernika. A verovatno bi se formirala i nova SPC koja bi verujem vremenom postala brojnija po broju vernika. I naravno, po učenjima ustanovljenim od strane Svetih Otaca... katolicizam je jeres. Tako da pravoslavni i katolici nisu jedno i nema potrebe da imamo isti kalendar...

  • Tika Bojicic

    28. januar 2014 | 22:19

    Moi pretci su pravoslavne vere kao sto sam i ja, i zelim da ostanem takav, tosam dobio u nasledje od moih predaka. Potpuno mije jasna razlika izmedju novog i starog kalendara ali, nije mi jasno kako je svJOVAN 20.1 Petrovdan 12 jula Ilinndan 2 avgusta djurdjic 16 novembra svNikola 19 decembra, a samo je Bozic 7 januar. Pa neka mi neko odgovori...

    • 26. avgust 2014 | 00:00

      Brooks

      @Tika Bojicic

      Za svetitelje koje poštuju i pravoslavna i katolička crkva razlika je isto 13 dana, nema razlike u odnosu na Božić. I Sveti Đorđe i Sveti Nikola, i Sveti Petar, svi oni se kod njih obeležavaju 13 dana ranije u odnosu na nas.

  • Ateist

    28. januar 2014 | 22:12

    Koliko halabuke samo oko jednog od superheroja hrišćanskog Marvel-a! :D

  • Ljiljana

    28. januar 2014 | 22:04

    Mislim da bi krajnje bilo vreme da se svi hriscani ujedine da bi hriscanska vera opstala

  • Rade Jovicevic

    28. januar 2014 | 22:02

    Evo sanse da se primeni Milankovicev kalendar, koji je naj tacniji na svetu

  • marko

    28. januar 2014 | 22:01

    Kako kaze rusija tako cemo i mi a vi korisne i dresirane budale sjasite nam vise sa vrata

  • Ja

    28. januar 2014 | 21:53

    Eh bilo bi odlicno kada bi smo se dozvali pameti...

  • az

    28. januar 2014 | 21:53

    Pa dajte ne budite ludi. PA ko vas je slagao da se Isus Hristos rodio 25. decembra? Pa to je smesno. Taj datum se uzima za praznovanje Boćića, iz prostog razloga sto se toga dana proslavljao grčki paganski praznik Nepobedivog Sunca. A kada je Hrišćanstvo postalo jedinom religijom u Rimskom Carstvu, tada je i Božić zamenio pomenuti praznik.

  • Mare86

    28. januar 2014 | 21:49

    E Srbi ne budite naivni. Božić je 25.12. Tako je bilo prije nego su se Crkve podjelile.Samo sto ste vi vjerski ostali na starom kalendaru.A život prilagođavate novom kalendaru.Crkve hoće da se ujedine.Islam raste, nastaje dosta sekti od strane kršćana.Zato veliki vjerski poglavari rade na ekumenizmu.Htjeli vi to ili ne ujedinit cete se sa Katolicima.Ovo vam je tek početak.Sad lupajte minuse.Ali mira neće biti dok se križ sa krstom ne ujedini. Pozdrav

  • zlaja

    28. januar 2014 | 21:46

    Julijanskog kalendara pridržavaju se danas, pored Srpske pravoslavne crkve, još patrijaršije Jerusalima, Moskve, Gruzije i manastiri na Svetoj gori Atoskoj. pa mozete da pametujete do sutra,usput,ovim katolicima i mudzosima pitanje znaju li kad su nastali,pogotovu mudzosi,koji su vatikansko cedo,a katolicima pitanje jel znate za sveti oganj?

  • Baki

    28. januar 2014 | 21:44

    Bas je Julije Cecar nas - srbin

  • goran

    28. januar 2014 | 21:43

    Za mene se radio prije 2014 godina i to jednom . Datum je podjela

  • Ana

    28. januar 2014 | 21:34

    Baš u Istanbulu da organizuju Pravoslavni sabor.

    • 29. januar 2014 | 17:52

      jovan

      @Ana

      Istanbul- zato sto je tamo sediste pravoslavnog patrijarha Carigradsokg i Vaseljenskog... ako nisi znala, to je ranije bio Konstatinopolj, posle je dobio naziv Carigrad jer su Vizantijski carevi tu stolovali, carski grad...

  • Dada

    28. januar 2014 | 21:31

    Mislim da je krajnje vreme da se Bozici sastave.Neznam cemu toliko negativni komentara svakako i Bozic i Uskrs treba da je zajedno.

  • Jovana

    28. januar 2014 | 21:30

    A ako ste toliki pravoslavci zasto slavite katolicku novu godinu,pravoslavna je 6 dana nakon pravoslavnog bozica

  • Bozulex

    28. januar 2014 | 21:29

    Znači potpisali smo kapitulaciju...

  • Ana

    28. januar 2014 | 21:07

    Dok je PRAVOSLAVNIH SRBA, Bozic ce se slaviti 7 januara. Novokomponovani "vernici", koji slave slavu iz mode, praveci terevenke, prihvatice sve novine. Njima nije bitno zasto se slavi, simbolika pranika, a nije nista vazno, bitno je samo da se jede i pije... Jadna li si Srbijo...

    • 28. januar 2014 | 22:01

      Razum

      @Ana

      Поштована браћо и сестре православци, уопште је глупо разматрати ово питање. Зна се шта је Православље и учење по Христу. То сви у Србији знају. Зато славе католичку Нову годину, ките куће и градове католичким, украсима, не може човек да се окрене од свих тих јелки. Нарочито ми се диже коса на глави када ми честитају срећну Нову годину пре Божића. То нема нигде. Сви се бусају у груди када славе тзв. Српску Нову годину, а у ствари, славе обрезање Исусово. Колико је мени познато нико не обрезује своју децу у Србији. Такође у духу православља славе и Дан заљубљених ( иако то не постоји у православљу), мрсе на Св.Николу, фарбају шарена јаја (боје купљене код Кинеза). Тако да промена датума је ништа у односу на све остало где НЕБЕСКИ НАРОД пљује по своме. Волети своју веру значи ПОШТОВАТИ ТУЂУ!!!!!!

  • Komsija

    28. januar 2014 | 21:07

    U pricipu sam za da zadrzimo nase obicaje, ali sa poslovne strane mi je muka kada kod nas od kraja decembra do sredine januara niko nista ne radi. Hej, meni taksimetar kuca... ko ce to da mi nadoknadi? Samo zbog toga bih se uklopio sa ostatkom sveta...

  • EU

    28. januar 2014 | 21:01

    Pa cekajte, Cezar nije bio hriscanin i naucno je dokazano da je gregorijanski kalendar tacniji, a mi smo SRBI mi smo uvek u pravu, uvek smo sami protiv svih. Ako radim i zivim po gregorijanskom (tacnijem) sto ne bih i slavio po njemu?

  • apokalipsa

    28. januar 2014 | 20:59

    E ljudi moji pored svih svadja u mojoj kuci ova tema je dosla kao slag na tortu...muz podrzava 25 a ja 7, sad su nam dodir ledja u ledja...sta da ocekujem onda od ostatka pravoslavlja,toliko raz.misljenja i stavova,frustrirana sam i vise ne znam ni u sta vjerujem

  • iznogud

    28. januar 2014 | 20:56

    pa po nasem bozic za 2014 godinu je 7og januara 2014 apo ostalim 25og decembra 2014.ako katolici kazu za nas kazu da smo pravoslavci neka se praznici slave po pravoslavnom kalendaru ...................

  • Val Ic

    28. januar 2014 | 20:56

    Dok god SVETI OGANJ silazi sa nebesa uoci srpskog uskrsa,ja vala slavim sve PO STAROM! A to znaci...sadasnje je ispravno!!!!

  • Milica

    28. januar 2014 | 20:53

    SVE 'PRAVOSLAVNE' DRZAVE RACUNAJU VREME PO NOVOM KALENDARU, ali su crkve kao predstavnici tradicije ostale u istoriji , tako je do danas, jer necemo u korak sa svetom, jer mi uvek imamo svoj put.

  • St_B

    28. januar 2014 | 20:47

    Sve bi to bilo lepo kada bi, mi u dijaspori, dobili bar jedan slobodan dan da proslavimo nas Bozic (lepo zvuci jedan od komentara, ali ja ne stizem ni rucak za nas cetvoro da spremim, a kamoli da pozovem goste kojima cu da objasnjavati nase obicaje...na zalost)

  • Bojan

    28. januar 2014 | 20:38

    Slavite kako hoćete. Ja sam rođen 21 novembra po novom kalendaru. A to da li nekome pada napamet da menja datum i tvrdi da je neki drugi kalendar idpravan, za to me zabole. Mi SLAVIMO pravoslavni Božić 25 dec koji pada 7 januara po novom kalendaru. Suludo je da menjamo taj datum zbog toga što neki papa tvrdi da je tako bolje. Zato se zovemo pravoslavci, jer pravo slavimo!

  • Dejan B.

    28. januar 2014 | 20:31

    JEDNA SVETA SABORNA i APOSTOLOSKA CRKVA PRAVOSLAVNA

  • Tutor

    28. januar 2014 | 20:15

    @666 i sve glupe ustaše redom, gregorijanski kalendar se koristi od XVI veka, kada je netragom nestalo 10 dana (posle IV osvanuo je XV oktobar), a ne od šizme. Poglavar sveg Hrišćanstva (Patrijarh) se uvek nalazio u Carigradu, a papa je do velike šizme 1054-te godine bio običan episkop, što znaci da su katolici šizmatici, raskolnici i nevernici, a mi kako nas ime označava - Pravoslavni jer „nomen est omen“, kako glasi latinska izreka. Što se kalendara tiče najtačniji je onaj srpski, Milankovićev, a ne kalendar tamo nekog grgura paliveštice zločinca. Ako budemo menjali kalendar, apsolutno je Milankovićev taj koji ćemo preuzeti, ali da se o tome pitaju svi oni koji čine Crkvu tj. vernici.

  • MikiGrobar

    28. januar 2014 | 20:07

    Dok sam ja ziv koja familija slavice 7. Januara a vi koji tako ne mislite daleko vam lepa kuca!!!

  • Marijana

    28. januar 2014 | 20:00

    ?! Kazem da cu ga ja slaviti 07.01. NE zato shto sam `VELIKI SRBIN` ,vec zato shto je to datum ,koji po meni od malena predstavlja Bozic i mozete ga menjati u kalendaru koliko zelite ,ali u srcu nikad! 07.01.

  • Dejan B.

    28. januar 2014 | 19:53

    Veliki mislioci pravoslavnog Istoka su odavno uocili totalitarizam zapadne civilizacije koja se jos u 19.veku predstavljala kao jedina moguca i pozeljna za covecanstvo.l slovenofili,i Dostojevski,i Leontjev su znali kakva globalizacija dolazi:slovenofili su pisali o papsko-protsentantskoj Evropi kao izvoru jeresi i otpadije koji ce slovenskom Istoku doneti tragicne raskole ako Istok ne izgradi svoju svecovecansku civilizaciju. Nas Sveti Nikolaj Zicki pominje doba kada ce se organizirati Jedan Svet,sa jednim predstavnistvom ,jednom vojskom,jednim KALENDAROM...A kazeSveti Bogovidac srbski" Gradjani te eventualne Svetske drzave bice gori od gradjana rimske imperije,mnogo gori

  • Srecko Ranđ.

    28. januar 2014 | 19:46

    Dan, Mesec i Godina rođenje ISUSA su nepoznati, jer nikada nisu ni zapisani. Tako da je veliki apsurd da se rođenje ISUSA slavi 25. Decembra po Gregorijanski Kalendar ali 7. Januara po Julijanski Kalendar.

  • djoka

    28. januar 2014 | 19:45

    Pravi bozic je 25-og decembra!!! ;)

  • komšija

    28. januar 2014 | 19:36

    Po običaju bi mnogim Srbima po narodnoj poslovici lakše bilo naterati metar u dupe nego milimetar u glavu!za sve koji kazu da slave Bozić 7 januara?!?!zasto prihvataju novi kalendar?jer po novom kalendaru je bozic 7 januara!apo starom 25.zašto se onda nepridrzavaju starog kalendara u potpunosti!7 januara je Jovanjdan a ne Bozic,samo lupetajte tupani!pogledajte malo u kalendar!Bozic je po svim kalendarima Hrišcanskim 25 .Decembra pa tako i po pravoslavnom,a to sto neki mešaju babe i zabe to je problem u njihovoj glavi!ja sam za to da se kalendar ujedini i to je to!pitajte VI nekog crkvenjaka kad se slavi sveti Ilija,kog datuma je recimo Djrdjevdan?99,9 posto njih ce odgovoriti po novom kalendaru automatski akceptirajuci isti,tako sa nema svrhe sa prostim narodom ovde diskutovati o tome!

  • Gogi

    28. januar 2014 | 19:32

    Podrzavam !!!

  • Gogi

    28. januar 2014 | 19:27

    Ako bog da da se slavi zajedno jer mi Srbi u dijaspori uvek lepse proslavimo Katolicki od Pravoslavnog, u Srbiji je sve jedno kojeg je datuma !!!!

  • Danijela

    28. januar 2014 | 19:04

    Prvi se negativno oglasavaju oni veliki vernici koji poste svaku sredu I petak, subotom idu na groblje, nedeljom u crkvu, ponedeljkom biju zenu, a utorkom I cetvrtkom j*bu komsinicu I zenu najboljeg druga. A svakog dana svog zivota se kunu u nacionalnu istoriju o kojoj nemaju pojma. U da, dok je Broz bio ziv, bili su u prvim redovima kada je trebalo da se pljune na crkvu, onako dobrovoljno, iz cistog sporta, niko ih na to nije terao. Sada im valjda zapelo da okaju grehe. E pa ne ide to tako.

  • Frfljavi

    28. januar 2014 | 18:58

    Anamaria.... hahahhaha al ti trabunjas ej! Onda bi trebalo da koristiš sunčevo kretanje kao odukativno znanje o vremenu, jedeš sirovu hranu, baciš taj telefon iz ruku sa kojeg pišeš taj komentar, odrekneš se fejsa i svih novotarija koje Isus nije koristio ili imao. Tj živi na način koji su naši preci živeli i tj Isus jer je to pravi i iskonski način. Postoji nešto što se zove Civilizacija. A ona objašnjava ne narode i narodnosti. Ne veroispovednike niti naciju ili rasu ss pogleda stanovništva ove naše zemlje. Već pomak kao čovečanstvo, i koliko smo mi kao isti ti stanovnici te zemlje odmakli, poboljšali se, napravili korak bliže nečemu, nekome odnosno šta smo sve uradili sa onime šta nam je dato da iskoristimo kao našu sposobnost da bi bila modernija, ili bolje čitaj tačnija, preciznija, savremenija, jednostavnija i nadajmo se bolja. Ovo je teška filozofska stavka i ne bih da je diram. Jer iziskuje pisanje i objašnjavanje. Ali ti debelo grešiš onda. Zivist po duplom standrardu kao i svi vi koji se busate o grudi sa stavom indentiteta i velikog srpstva. A devojci koja je rođena na sv Nikolu tj 19 decembar će i dalje slaviti svoj rođendan kao i na sv. Gospojinu ili kad već. Jer otkad si rođena i pamtiš sebe, ti slavis kao i tvoj brat i sestra svoje rođendane po ovom kalendaru po kome svakog dana funkcionišes, spavaš i živiš kao i svi vi veliki Srbi i Srbende nebeske Srbije!!!

  • Miki

    28. januar 2014 | 18:56

    Ako hocete u EU mora da se menja ,ovako se ne ide u evropu .

  • dare

    28. januar 2014 | 18:47

    Srbin sam Pravoslavac, al svoj glas dajem da slavimo kao i vecina 25.12.

    • 28. januar 2014 | 19:18

      Nikola

      @dare

      Ali kako posle možeš da se izjasniš ko pravoslavac???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  • Milos Pariz

    28. januar 2014 | 18:43

    Hvala Bogu da je to vec jednom stavljeno na dnevni red Ja sam i do sada slavio oba datuma. Inace za to sam da se vec jednom ujedinimo sa nasom bracom Grcima koji 25 decembra slave Bozic. Smesni smo. Zar nam se stvarno dva puta radjao Isus?????????????????????

  • Ssssss

    28. januar 2014 | 18:28

    "mm" je u pravu...jer se gregorijanski racuna od rodjenja sina Bozijeg Isusa Hrista a julijanski nekih 40-50 godina pre njega a opravio ga je i po svojoj zelji dizajnirao Gaj Julije Cezar

  • Vlada

    28. januar 2014 | 18:18

    Treba dobro razmisliti bas zbog toga sto Julijanski kalendar nije tacan sada ga jos uve slavimo 7 Januara ali od 2100 godine ce vac biti 8 januara i tako se pomera uvek za po jedan dan. Procitajte malo o tome.

  • ssss

    28. januar 2014 | 18:17

    Posto ni jedan ni drugi kalendar nisu precizni uopste nije bitno. Al' ako bi da biram, biram 07.01.

  • Goran

    28. januar 2014 | 18:14

    za mene je 7 januar radanje isusa hrista put jedini I svi treba da slavimo ovaj datum a 9 januar je moja slava to je protiv kanona srpske pravoslavne crkve

  • Dejan B.

    28. januar 2014 | 18:00

    Sto ovo pitanje ne postavise za vreme ovozemaljskog zivota Patrijarha Pavla

  • Dejan B.

    28. januar 2014 | 17:52

    Ne dozvoli Gospode da padnemo u jeres.onako.kako su slavili sv.Vasilije Ostroski,sv.Petar Cetinjski i svi sveti iz roda nasega,tako i mi treba da nastavimo.ko su danasni teolozi u odnosu na njih?

  • S

    28. januar 2014 | 17:47

    Znači u pravu su ljudi iz celog sveta što nas mrze i misle sve najgore o nama! Stvarno smo stoka! Ko složi dva srbina medalju mu okači.

  • mila

    28. januar 2014 | 17:26

    Rodjena sam na Veliku Gospojinu, moja sestra na Vavedenje, muz na Svetog Nikolu. Ako se promeni kalendar meni i mojim najbližima će to biti neprirodno.

  • Bora

    28. januar 2014 | 17:24

    Pravoslavlje je jedino,pravo i iskonsko hrišćanstvo!!Sve ostalo su šizmatici,a ponajviše katolici,okrenuti ne Bogu,nego biznisu.Do pomirenja može doći,samo ako se vrate pravoj veri!! 7

  • Bali-beginica

    28. januar 2014 | 17:21

    Vazda, aj se vratimo u nazad, rado ;-)

  • brunox

    28. januar 2014 | 17:21

    odkda znam za sebe moji su slavili sedmog i ja cu tako uciti moju decu to nije inat nego vera a sto sve po katulickom ja cu ga slaviti sedmog

  • Joysi

    28. januar 2014 | 17:18

    Samo mi i rusi slavimo 7 januara a ostali pravoslavci slave 25 decembra i ne vidim logiku da prvo slavimo novu godinu pa onda bozic. Trebalo bi da 30,31 decembar budu radni dani a da novu godinu slavimo 13 januara, sta fali da bude istog datuma svuda bozic i ovako se uskrs i sv.troica kad kad poklapaju sa katolickim.

  • Dejkos

    28. januar 2014 | 17:06

    Pravoslavne crkve su i usvojile novi (Gregorijanski) kalendar na saboru 1923g. ali ga nikada nisu primenile,posebno SPC u kojoj jos uvek vladaju dogme. Naravno da je novi (Gregorijanski) kalendar mnogo precizniji u astronomskom smislu nego stari (Julijanski) kalendar. Treba se zauvek resiti dogmi, koje u SPC jos uvek ima...Ne moze zaista bog da se radja 2 puta...

  • kosta

    28. januar 2014 | 17:05

    Da, Anamaria, mi nikako ne spadamo u globalnu masu, mi smo nesto posebno, izvini, zaboravio sam !!! Uvek mi je zao da kad mi slavimo Bozic, ne moze niko da dodje jer svi rade na taj dan pa ne mogu ni da vide te nase lepe obicaje. A deca moraju da izostanu iz skole ... Tako je to .. Kad zivis u globalnoj masi..

  • Butragenjo

    28. januar 2014 | 16:45

    Pa I vama je 25. Decembra po starom I matematicki I astroloski nepravilnom kalendaru. Samo sto je po normalnom 07.01. Sto ga tupite bez veze

    • 28. januar 2014 | 20:24

      Srecko Ranđ.

      @Butragenjo

      Ni jedan nije tačan Datum rođena ISUSA HRISTOSA, Jer nikada nije zapisan. To je samo izmislila Crkva po svoje. Važno je da se slavi, jede i pije i svi će mo biti zadovoljni i oni koji slave 25. Decembra po stari ( Gregorijanski Kalendar ), i oni koji slave 7. Janura po novi ( Julijanski Kalendar ). Važno je da je veselo. Isus će nam sve oprostiti.

  • Mirko i Slavko

    28. januar 2014 | 16:39

    Па Божић се и слави у децембру. Само по старом календару.

    • 28. januar 2014 | 20:07

      Srecko Ranđ.

      @Mirko i Slavko

      Zbog Vere su se vodili veliko radova i Crkva je ljudskom rodu nanela velko zlo. U Krštaški ratovima ,koji su vođeni sa blagoslovom Ckve, ubijeno je veliko ljudi, koji su bili ubijene u ime Boga. I dan danas ljudskom rodu najviše čini zlo vera, jer jedni ubijaju u ime ISUSA, a drugi u ime ALAHA, a svima je znani, da ni u svetom Pismu, ni u Kuranu ne piše da treba UBIJATI i činidi zlo.

  • Princess

    28. januar 2014 | 16:29

    Meni je najgluplje od svega sto imamo dve nove godine

    • 28. januar 2014 | 16:59

      anamaria

      @Princess

      Princess, tvoje ime zvuci kao da si neko ko je zeljan da se utopi u globalnu masineriju i poslednje trendove koje propagira zapad po sistemu videla zaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu! Zvucis kao neko ko ne zna da ceni sopstvene vrednosti i draze su mu moderne tudje. Mozda jednoga dana shvatis da je lepo biti svoj i drugaciji. 16 vekova se koristio julijanski kalendar kada se preslo na gregorijanski. SPC je ostala verna tom prvom kalendaru koji je uveden 45g.p.n.e i po kojem je sam Isus racunao vreme.

  • Student

    28. januar 2014 | 16:29

    Bravo mm!Samo kad bi se to imalo kome reci!Svi veze nemaju,i svi su "najpametniji".

  • Botovi

    28. januar 2014 | 16:21

    Jel i rodjendane slavite 14 dana kasnije?

  • Aleksandar

    28. januar 2014 | 16:11

    Novu godinu slave po jednom,a Bozic po drugom kalendaru,a ovde se kao zgrazavaju nesto na ovu mogucnost da se sve to dovede u red! Samo se mi srbi pravino nesto pametni vecito,a u stvari ne znamo gde smo suplji!

  • kosta

    28. januar 2014 | 16:08

    Ako astronomski nije tacan, treba ga menjati. A nasi bozicni obicaji bi se bas lepo uklopili u sveopste bozicno praznovanje u celom svetu. Nasa deca bi lakse prihvatila ideju da su deo celokupnog hriscanskog bica. A i svi drugi vernici po svetu bi nas lakse razumeli . Za nas i nasu decu u dijaspori bi bilo mnogo lakse da slave bozic uporedo sa svojim vrsnjacima . Ako zelimo da nas drugi razumeju i prihvate, potrudimo se i pokazimo da imamo puno zajednickog.

    • 28. januar 2014 | 16:41

      anamaria

      @kosta

      A zar ne bi bilo lepse da ta deca u dijaspori pozovu svoje prijatelje 6 i 7 januara na neku priredbu, veceru i da im lepo pokazu i objasne nase obicaje? Slaveci 25dec. Bozic nasi obicaji i tradicija nestali bi u velikoj masineriji tog dana, ne bi dosli do izrazaja. Slavljenje Bozica po starom julijanskom kalendaru odvaja nase obicaje i cini ih jedinstvenim, a to upravo nudi mogucnost da 6 i7 januara pokazemo drugim ljudima oko sebe i ostatku sveta nasu tradiciju i jedinstvenost. 7 januara slika hiljade ljudi koji su docekali Bozic ispred Hrama obilazi svet, prikazuje nasu radost,ujedinjenost,blagostanje,mir.. Retka slika koja Srbiju prikazujeu takvom svetlu koja se izdvaja upravo zato sto Bozic slavimo tog dana! Ako predjemo na gregorijanski, kao sto si rekao: "utopicemo se u globalnu masu" i postati neprimetni.

  • svlr203mbr

    28. januar 2014 | 16:05

    Вучји сабор.. Оно,све екуменисти ту.. Ста очекивати онда..

  • Васа

    28. januar 2014 | 16:00

    Ја ћу га славити 7. јануара и тачка.

  • koloven

    28. januar 2014 | 16:00

    pravi kalendar (kosmički) je 13 X 28 = 364 ,,,365 dan je nova godina ,neutralni dan. 13 mesečevih ciklusa po 28 dana.......NIKAD SA KATOLICIMA težak ceh spava na njihovim plećima

  • Milena

    28. januar 2014 | 15:52

    Bilo bi super da se konacno usaglasimo. Iako nosim 7januar u srcu, taj datum je, u stvari, neispravan.

  • Sasa geograf

    28. januar 2014 | 15:50

    Punu podrsku dajem Milutinovom kalendaru i proslavi zavrsetka zimskog solsticijuma (Bozica) 25. decembra

  • ich

    28. januar 2014 | 15:47

    To bi stvarno bilo super!

  • Vladi Vostok

    28. januar 2014 | 15:46

    ..pa nemogu pravoslavci slaviti dva bozica..dogovor..

  • Pamtan

    28. januar 2014 | 15:46

    @ - Prijatelju, ako se neka osoba svake godine rodi i umre, to nije ista osoba zar ne? Jer jedan covek zivi jednom. Po vasoj prici, Isus se radja svake godine, zivi maksimalnim psecim godinama, i umire par meseci kasnije. I tako vec skoro 2000 godina. Morate priznati da je to bas puno pocepanih majica, i bas puno sanduka za sahranu, zar ne?

    • 28. januar 2014 | 17:56

      Aleksandar Vlaskovic

      @Pamtan

      Ti si malo glup ili koji je tvoj problem, mislim da ne znas ni sta si napisao. Kako si ziv uopste ostao kad si ovako nesto lupio!?

    • 28. januar 2014 | 18:53

      Пера Ложач КМ

      @Pamtan

      По тој твојој логици, колико си се ти пута родио ? Али да видим колико ће пута бити тај други датум

  • S

    28. januar 2014 | 15:46

    Pa nismo mi najpametniji u celom svetu!

  • Miroslav

    28. januar 2014 | 15:44

    Ni jedan, ni drugi vec Milankovicev kalendar koji je najtacniji!!!!

    • 28. januar 2014 | 17:00

      Branko

      @Miroslav

      konacno pametan komentar, e moji Srbi, ni jedna Pravoslavna crkva ne koristi Gregorijanski nego Milankovicev kalendar, najtacniji na svijetu ima razliku od nekoliko sati na 800 godina u odnosu na Gregorijanski i trenutno se naucno na njega gleda kao na najtacniji, Pashu (Vaskrs ) bi slavili kao i dosad jer njeno racunanje nema veze sa kalendarom. Voli bih kad bi se vecina napaljenih komentatora malo edukovala prije nego sto iznose gluposti o kojima nisu cak ni povrsno informisani.

  • rakoon

    28. januar 2014 | 15:43

    naučili smo se kao oni koji se "drže" gregorijanskog kalendara svake godine slaviti Vaskrs u drugo vrijeme što nije upitno.Neka "uđe" u nedelju po Pashi,ali to da slavimo Slavu trinaest dana ranije i praznujemo "statične" praznike...?!Čemu će nam to?Ja ću da slavim kao i moji preci a sveštenik ukoliko neće da osvešta koljivo i kolač sam ću ga osveštati...Jer Crkva je tamo gdje se dva i više hrišćana saberu...

  • dextery

    28. januar 2014 | 15:37

    Ih da vam je patrijah Pavle živ! Naterao bi vas da vi koji ste prešli na 25.12. da se vratite 07.01!!!

  • 88

    28. januar 2014 | 15:35

    Ovo je strasno!

  • Zeljko PSG

    28. januar 2014 | 15:35

    Meni je je 7.1.i amin ja drugacije necu.Tako ga slavim 46 godina pa do zadnjeg dana

  • Nenad Minic

    28. januar 2014 | 15:33

    Postoji mogucnost ako se svi Pravoslavno poglavari saglase,zato ne palite se odmah na glupi naslov... Mogu oni da menjaju sta hoce mi i dalje slavimo 7 januara...

    • 28. januar 2014 | 21:35

      ŽIVELA SRBIJA

      @Nenad Minic

      Bravo legendo, našu tradiciju niko ne može da uništi, crknite dušmani... Srbija i Srpski rod slaviće kao i pre a vi menjajte, ali najpre mrš iz Srbije

  • Radex

    28. januar 2014 | 15:33

    Koliko god bilo bolno za nas , mislim da bi prelazenje na gregorijanski kalendar imalo istorijski znacaj za opstanak srba i Srbije

  • ljuba

    28. januar 2014 | 15:31

    Novokalendarci prosle godine nisu imali apostolski (Petrovdanski) post... Toliko o ispravnosti tog (novog) kalendara...

  • Boban

    28. januar 2014 | 15:31

    Još jednom Srbi dokazuju da ih inat zanima više od religije, vere, mira, blagostanja i bilo čega dobrog što bi im ujedinjenje sa ostatkom sveta moglo doneti. Moraju oni uz nos svima. Što se mene tiče, rođendan mu je drugog avgusta, a vi slavite kad oćete.

  • Srbin

    28. januar 2014 | 15:30

    ma mozete s nama kako hocete .......................izgleda?

  • zika

    28. januar 2014 | 15:28

    Slatko ste me nasmejali!

  • Zeljko

    28. januar 2014 | 15:26

    Ljudi i mi slavimo bozic 25. decembra, samo sto je 25. decembar po starom kalendaru 7. januar po novom po kojem i zivimo. Shvatite to vec jednom!

    • 28. januar 2014 | 16:57

      vazda

      @Zeljko

      Pa sto onda gledamo sve ostalo po starom kalendaru? Sto se ne vratimo 13 dana unazad i zivimo tako? Sto danas nije 15 decembar nego 28? Ajde, reci mi, zivim za tvoj odgovor.

    • 5. decembar 2015 | 19:56

      #

      @Zeljko

      mico ne zive svi po gregorijanskom

    • 7. decembar 2015 | 18:46

      Djole

      @Zeljko

      Mislis obratno 25 decembra je po novom kalendaru a 7 januara po starom

  • jaaa

    28. januar 2014 | 15:20

    Za mene zauvijek 7.januara

    • 28. januar 2014 | 18:27

      Nikola

      @jaaa

      Tako je jer nemožete nakon što ste prodali vjeru za večeru pa otišli u novonastalu kršćansku crkvu u 11st. nemožete sada izdati i pravoslavnu pa da slavite 25.12 jer onda niste pravoslavci nego priznajete pogrešku kod raskola i vraćate se pravom putu rimokatoličke crkve!

    • 6. decembar 2016 | 21:45

      Jovan

      @jaaa

      Još nigde nisam pročitao da je Isus rođen 7 jnuara.

  • @

    28. januar 2014 | 15:14

    Ne radja se Isus dva puta nego jednom, 7 januara !!!!

    • 28. januar 2014 | 15:25

      aleks

      @@

      Po crkvenom kalendaru je 25 decembar.

    • 28. januar 2014 | 15:25

      mm

      @@

      Radja se 25. decembra samo je pitanje koji kalendar pratis a daum se ne menja.Toliko o nasem poznavanju vere i polemike oko kalendara.

    • 28. januar 2014 | 15:27

      fasw

      @@

      imbecil

    • 28. januar 2014 | 15:32

      cccc

      @@

      Bozic je 25 decembra,pogledajte crkveni kalendar.

    • 28. januar 2014 | 15:46

      muribra

      @@

      da jednom i to 25.decembra nepismeni covece ,a taj tvoj 7. januar je ustvari 25.decembar.

    • 28. januar 2014 | 15:55

      qqlele

      @@

      Iznenadices se kad otvoris crkveni kalendar srpske pravoslavne crkve i shvatis da je Bozic 25. 12. po julijanskom kalendaru

    • 28. januar 2014 | 18:42

      Hasan

      @@

      eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eto kako vi PRAVOSLAVITE eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • 28. januar 2014 | 18:50

      Igor

      @@

      Zaboravljaš da će od 2101. godine A.D. Božić po starom kalendaru biti 8. januara, od 2201. 9. januara itd... drugim rečima, za oko 35.100 godina katolici i pravoslavci će slaviti Božić na isti dan, 25. decembra, ali će potonji kasniti jednu godinu. Nema smisla.

    • 28. januar 2014 | 19:55

      Nino

      @@

      Pa crkva vam se od raskola 1047 zove pravoslavna iz inata rimokatoličkoj crkvi i zbog julijanskog kalendara jer je istočna crkva tada tvrdila da se mora promjeniti kalendar jer je julijanski ispravniji a vidi sada....iako je bilo više razloga kao ženidba svečenika pa kada ćete to promjeniti da se ne žene a bio je tada zahtjev da ćete se otcjepiti zbog toga jer se mise u crkvi moraju održavati na latinskom jeziku pa ste i to promjenili....šta nebi bilo najbolje da priznate pogrešku i da se kršćanska crkva ponovo ujedini!

    • 28. januar 2014 | 23:19

      Gordana

      @@

      Elementarno neznanje za 425 ljudi ili klikova koji sebe nazivaju pravoslavcima. Isus Hrist je rođen 25.decmbra po JULIJANSKOM kalendaru. U 16 veku su katoličke zemlje prihvatile GREGORIJANSKI kalendar zbog ASTRONOMSKIH razloga. Protestanske zemlje su ga prihvatile nesto kasnije, a parvoslavne zemlje u 19 veku. Tada smo i mi presli na GREGORIJANSKI kalendar ali SPC ga nije prihvatila zbog računanja Uskrsa do dana danasnjeg. I od 19 veka mi po SVETOVNOM ( ovog sto ga koristimo svaki dan) iliti GRIGORIJANSKOM kalendaru slavimo 7.januara Božić, a po CRKVENOM 25.decembra. Zato molim vas da naucite tu razliku. Usled toga smo u medijima imali priliku da slušamo o tome kako se u Srbiji Božić obeležava 7. januara po julijanskom kalendaru. Što apsolutno ne odgovara istini. Božić se i u Srbiji kao i u celom Hrišćanskom svetu obeležava 25. decembra, samo što se u Srbiji usled korišćenja julijanskog kalendara u SPC, koji za gregorijanskim kasni 13 dana, taj datum poklapa sa svetovnim datumom od 7. januara.

    • 6. decembar 2015 | 12:48

      lazar

      @@

      Samo pronadji crkveni kalendar i pogledaj koji je datum naseg pravoslavnog Bozica i zapitaj se, razumni covece zasto je sedam dana posle istog takozvana srpska nova godina. I nemoj sledeci put da se brukas i da pricas da je Bozic 7. januara. Bozic je 25. decembra, a nas 25. decembar je 7. januara. 7 dana kasnije je nas 31. decembar odnosno srpska nova. Prvo se edukuj, a onda iznesi svoje misljenje. Treba se usaglasiti sa kalendarima. Pozdrav od jednog rusofila i antizapadnjaka.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA