KAKO VOZITI PO SNEGU: Izbegavajte nagle pokrete i držite odstojanje

Agencija za bezbednost saobraćaja apelovala je na vozače kako da pravilno upravljaju automobilom, i podsetila na nekoliko pravila koja se moraju poštovati

  • 8

Kada se na kolovozu nalaze sneg i led, način upravljanja vozilom značajno se razlikuje od normalnih uslova kada su putevi suvi. Kako biste bezbedno upravljali svojim automobilom, morate poštovati nekoliko pravila.

S obzirom na to da, vožnja u zimskim uslovima predstavlja pravi izazov za sve vozače, a posebno one mlade bez iskustva, Agencija za bezbednost saobraćaja podsetila je kako bi pravilno trebalo upravljati vozilom.

Pošto snega na kolovozima ima, automobili moraju da imaju zimske gume na sva četiri točka. Tako bi trebalo da bude do 1. aprila, ukoliko na putevima bude bilo snega, leda ili poledice. Na mestima gde je obavezno korišćenje zimske opreme, vozači moraju da imaju lance ili drugu opremu koja omogućava povećanje trakcije između guma i kolovoza.

Prilikom paljenja automobila, potrebno je ostaviti vozilo nekoliko minuta da radi u mestu, kako bi motor postigao radnu temperaturu. Nakon toga, potrebno je očistiti sneg i ukloniti led sa svih stakala, ali i podmazati bravice glicerinom.

Ključni savet je da treba izbegavati nagle pokrete pri upravljanju vozilom, a to znači da ne treba naglo ubrzavati i kočiti jer može doći do proklizavanja. Gas za vreme vožnje treba dodavati postepeno, ali i držati dovoljno odstajanje od drugih vozila.

Kada se zaglavite u snegu, nemojte naglo davati gas kako se ne biste dodatno "ukopali", već postepeno više puta, krenite napred i nazad kako bi se vozilo zaljuljalo i nakon toga savladalo prepreku. Posebnu pažnju obratite prilikom kretanja u krivinama, na usponima i nizbrdicama.

- Obavezno aktivirajte ABS (sistem protiv blokiranja kočnica - Anty-lock breaking system) i sve druge sisteme za kontrolu stabilnosti vozila. Ako upravljate vozilom koje ima ABS, nemojte puštati nogu sa papučice ukoliko prethodno osetite njeno pulsiranje. Prilikom kočenja u ovakvim automobilima, papučicu kočnice nemojte naglo pritiskati, već postepeno više puta i što više kočite motorom. Što manje treba da vozite u "prvoj" i uvek ranije menjajte brzinu. Na uzbrdicama i zaleđenim površinama koristite drugi stepen prenosa - savetuju iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

Vozačima koji nemaju dovoljno iskustva u vožnji tokom zimskih uslova, savetuje se da ne kreću na put dok se putevi ne očiste, odnosno da koriste javni prevoz. Takođe, oni koji nisu sigurni u svoju vožnju, trebalo bi da iskoriste priliku da prođu obuku na odgovorajućim poligonima za upravljanje vozilom na snegu i ledu i pod nadzorom instruktora.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    30. januar 2014 | 13:44

    Dva osnovna pravila za bezbesnost, nove zimske gume i spora voznja.

  • Marko Milojevic

    30. januar 2014 | 15:02

    U zemljama EU nije dozvoljeno upaliti Motor da radi dok cistite Automobil... Nije cudo sto nece da nas puste u EU kad nista neznamo;-)

  • ap0calypto

    30. januar 2014 | 16:49

    ok, ali da ostavim auto par minuta da postigne radnu temparaturu? pa ulje 5w-40 postize viskozitet tek posle 5km voznje, koja poenta da grejem motor ako mi je menjac hladan? zaista kod modernih automobila nema potrebe da zagrevamo. krenemo, do 2000 obrtaja na dizelu vozimo, dok ne postigne radnu temparaturu. dok bi u stajanju potrosio goriva koliko ga potrosim da stignem gde sam planirao

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA