• 11

POGLEDAJTE: Evo kako će izgledati autobuska stanica na Novom Beogradu!

Planirano je da buduća moderna autobuska stanica na Novom Beogradu ima 15 dolaznih perona i 60 odlaznih, a to je značajno više od sadašnjih kapaciteta

  • 11

Pobednici konkursa Vladimir i Milan Lojanica predstavili su svoj pobednički projekat kojim je predviđena izgradnja autobuske i železničke stanice u Bloku 42 koje će "čuvati" tri kule u koje će biti smešteni hotelski, poslovni i drugi komercijalni sadržaji.

Plan je da sve tri kule imaju oko 23 sprata i da sve bude iste, ali na različitim lokacijama čime će biti omogućena fazna izgradnja, piše " Mondo ".

- Kule su predviđene da budu visoke do 150 metara, ali na kraju smo uvideli da je to prevelika visina. Ove su niže imaće oko 23 sprata, biće iste visine, i držaće visinsko težište tog dela. U jednu će biti smešten hotelski sadržaj, a u druge dve poslovni. Motiv od tri kule predstavlja fizičku markaciju te osovine - rekao je Vladimir Lojanica novinarima u prostorijama Urbanističkog zavoda u Beogradu.

Foto: MONDO/Petar Stojanović

Foto: MONDO/Petar Stojanović

Goran Vesić je takođe prisustvovao prezentaciji i dodeli nagrada i tom prilikom se zahvalio akademiku Milanu Lojanici i profesoru Vladimiru Lojanici na ponuđenom rešenju, kao i ostalim učesnicima konkursa.

– Posebno želim da zahvalim Urbanističkom zavodu na uspešnoj realizaciji konkursa. Pre svega, članovima komisije, koji su satima raspravljali o svakom prispelom radu, a kojih je bilo više od 50. Ovaj izbor je veoma važan za sve nas, jer rešavamo kako će ubuduće izgledati glavna beogradska autobuska stanica. Pored ove glavne, predviđeno je da postoji još šest manjih autobuskih stanica u gradu kada bude izmeštena sadašnja stanica, zbog izgradnje „Beograda na vodi” – naveo je Vesić.

On je dodao da će na jednom mestu biti i autobuska i železnička stanica, kao i da je cilj da se i drugi vidovi saobraćaja u gradu integrišu, navodi " Beoinfo ".

Foto: MONDO/Petar Stojanović

Foto: MONDO/Petar Stojanović

Planirano je da buduća moderna autobuska stanica na Novom Beogradu ima 15 dolaznih perona i 60 odlaznih, a to je značajno više od sadašnjih kapaciteta.

- Tu će biti i pratećih sadržaja kao što su parkirališta i to sve će zauzeti oko 18.000 metara kvadratnih - rekao je Lojanica.

Železnička i autobuska će biti nezavisne celine, ali povezane pešačkim i kolskim kretanjima kako bi se povezali sadržaji.

Foto: MONDO/Petar Stojanović

Foto: MONDO/Petar Stojanović

Lojanica je istakao da jedan deo rešenja usmeren i ka ekološkim aspektima, zbog velike površine gde će biti saobraćaja.

- Dobar deo sadržaja ostaće ukopan iznad nove morfologije zelenih bregova, parkovskih površina, drvoreda... koji bi trebalo da ceo taj konglomerat velikih i komplikovanih zbivanja sakrije nekako van prvog naleta očiju javnosti i prolaznika.

On je naveo da ne zna koliko će vremena biti potrebno za realizaciju projekta, ali ako postoji "snaga, energija i finansije, autobuska stanica može da biti izvedena za oko dve godine".

Projekat uopšte nije jeftin, istakao je Lojanica, ali je dodao da je reč o velikim infrastrukturnim objektima.

Foto: MONDO/Petar Stojanović

Foto: MONDO/Petar Stojanović

- Naša odgovornost je da se odazovemo na ovakve zadatke. Ja sam presrećan, ovo mnogo znači u profesionalnoj karijeri, a pogotovo što možete doprineti stvaranju slike jednog novog dela grada. To pričinjava pravo zadovoljstvo - istakao je arhitekta.

Prva nagrada na konkursu pripala je projektnom birou "Tim Proaspekt" arhitekata Milana i Vladimira Lojanice, čije će rešenje, kako se navodi u odluci žirija, biti osnov za izradu urbanističkog plana. Naime, taj projekat će biti unapređivan drugonagrađenim rešenjem arhitekte Dragana Vukovića i "Kolubare invest gradnje" d.o.o, kao i sa još četiri otkupljena rešenja.

Prema rečima direktora Urbanističkog zavoda Beograda Nebojše Stefanovića na konkurs za izradu autobuske i železničke stanice stigla su 54 rešenja iz Srbije, Italije, Bugarske, Nemačke i Velike Britanije koja su morala da ispune saobraćajne, urbanističko-arhitektonske kriterijume, da se uklope u modernističku arhitekturu Novog Beograda, ali i da omogućavaju njegovu faznu realizaciju.

Foto: MONDO/Petar Stojanović

Foto: MONDO/Petar Stojanović

- Trudićemo se da, kada finansijska sredstva to dozvole, ovim konkursima animiramo stručnu javnost, odnosno da pozovemo struku pre izrade planskih dokumenata i detaljnije izrade planskih rešenja - rekao je Stefanović.

(Telegraf.rs)

Komentari

  • Zli duh

    Ne možete Prokop da završite posle 30 godina a pravite makete Beograda na vodi i autobuske stanice. To mogu i ja.

  • Stam

    Lepo nema sta. A kada ce nesto da se pravi a da nije u Beogradu??

  • Vlada

    Beogradjani se isprdjuju umesto da se te pare za izgradnju uloze u bolnice , domove ili puteve. Bruka i sramota. Sada mi je zao sto sam uplacivao i slao humanitarnu pomoc i SMS

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima