• 2

Beograd dobija novo gradsko preduzeće za izgradnju metroa, evo kako će se zvati

Reč je o poslu vrednom više od tri milijarde evra, od čega će samo izgradnja prve linije metroa koštati skoro 1,3 milijarde evra

  • 2

Odbornici Skupštine grada Beograda usvojili su odluku o osnivanju javno komunalnog preduzeća "Beogradski metro i voz", koje će se baviti izgradnjom i obavljanjem prevoza putnika metroom i razvojem gradske železnice.

Preduzeće je osnovano, kako je objasnio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, jer smo se približili početku izgradnje metroa.

Beogradski metro će ići ispod Save? Novi planovi za najveći projekat u prestonici

- Izgradnja metroa je dugoročan i kompleksan posao koji zahteva zaista veliko angažovanje svih resursa grada, jer je to najvažniji posao koji ćemo imati u narednim decenijama - rekao je Vesić na sednici Skupštine grada.

Reč je, kako je naveo, o poslu vrednom više od tri milijarde evra, od čega će samo izgradnja prve linije metroa koštati skoro 1,3 milijarde evra. Pojasnio je da su planirane dve linije metroa – prva od Žarkova i Železnika do Mirijeva, a druga od Zemuna do Ustaničke ulice, s tim što će jedan krak druge linije ići prema ulici Jurija Gagarina.

Plan za linije metroa, Foto: Beoinfo

Prva linija će biti duga 22 kilometra, a druga 20, precizirao je zamenik gradonačelnika.

- Istovremeno sa izgradnjom metroa mi širimo mrežu gradske železnice - rekao je Vesić i dodao da će BG voz zajedno sa metrom biti jedinstven sistem.

Podsetio je da trenutno imamo dve linije BG voza i dodao da su u planu linija koja treba da poveže Surčin i aerodrom "Nikola Tesla", kao i linija koja treba da poveže Žarkovo i Karaburmu.

Osim toga, planirane su i linije za Lazarevac i Mladenovac.

- Onog časa kada povežemo Lazarevac i Mladenovac sa Beogradom u smislu da ljudi koji tu žive svakih 10, 15 minuta imaju voz kojim mogu doći do centra Beograda, onda možemo da kažemo da su oni ravnopravni građani Beograda - zaključio je Vesić.

(Telegraf.rs/RTS)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mlj1228

    Podzemna železnica (metro) je ne zamenljiva u svim metropolama sveta, pa stim i uBeogradu. O tome se decenijama pričalo i priča, nadam se da će bar ovoga puta biti prava istina. Ne znam ko ce biti glavni izvođač i finansijer ovog projekta, ma da su Francuzi u tom poslu naj iskusniji, ali i najskuplji, pa stim, glavu na ramenima. To će biti ponos cele Srbije, ma da nisam beograđani, i ne volim beogradsku arogantnost i njihov šovinizam... na žalost i rasizam prema svom narodu.

  • Zeleznicar

    Ko će biti direktor za Beograd metro i voz ? prof. dr Miroljub Jevtic, dipl. saobr. inž. nije više direktor Infrastrukture železnice Srbije. Bio je pominjan pre par meseci kao direktor sada već formiranog Beograd metro i voz...

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima