≫ 

Obezbeđenje nema pravo da legitimiše putnike već da štiti kontrolore: To mogu samo službena lica

- Razumem vašu potrebu da zaštitite kontrolore u obavljanju svojih radnih obaveza, s obzirom na to da je samo tokom ove godine bilo oko pedeset fizičkih napada na njih od strane putnika koji ne plaćaju karte u javnom prevozu – naveo je Vesić.

  • 34
Gradski saobraćaj, Gužva, Leto Foto: Nikola Tomić

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić obavestio je danas kompaniju „Kentkart” koja vrši naplatu karata u javnom prevozu da licencirano privatno obezbeđenje nema pravo niti osnov da legitimiše putnike u javnom gradskom prevozu.

– Prema gradskim odlukama, kontrolu karata vrše kontrolori, a ovlašćenje za legitimisanje, u skladu sa pozitivnim propisima, imaju samo i isključivo službena lica među kojima su i komunalni milicionari – napisao je Vesić.

On se kompaniji „Kentkart” obratio povodom odluke da angažuje licencirano obezbeđenje u javnom prevozu putnika u Beogradu.

Razumem vašu potrebu da zaštitite kontrolore u obavljanju svojih radnih obaveza, s obzirom na to da je samo tokom ove godine bilo oko pedeset fizičkih napada na njih od strane putnika koji ne plaćaju karte u javnom prevozu – naveo je Vesić.

On je podsetio da Beograd za javni prevoz izdvaja oko 240 miliona evra godišnje, od čega se od kupovine karata naplati oko sedamdesetak miliona, što znači da se javni prevoz dotira sa oko 180 miliona evra godišnje.

– Evropski prosek je da se javni prevoz dotira sa otprilike trećinom sredstava, što znači da Beograd daje 95 miliona evra više nego što bi trebalo. Za taj novac svake godine mogli bismo da kupimo skoro 300 autobusa, da izgradimo 46 vrtića ili škola, ili da završimo regionalni vodovod Makiš–Mladenovac. Toliko godišnje iz budžeta od svih građana uzmu oni koji ne plaćaju prevoz. Osim toga, nastavljamo da širimo mrežu javnog prevoza. Naš grad, u kome javni prevoz postoji od 1892. godine, trenutno ima 503 linije, 2,5 miliona vožnji svakog dana i skoro 5.400 stajališta. U odnosu na 2012. godinu, naši prevoznici godišnje pređu 12.697.991 kilometar više, sa 1.127 polazaka više i sa 72 linije više – napisao je Vesić.

Dodao je da će Grad nastaviti da apeluje na građane da plaćaju prevoz jer će na taj način doprineti ne samo boljim uslovima u korišćenju ove usluge već i razvoju grada.

- Zakon koji reguliše rad fizičko-tehničkog obezbeđenja "Profi Team Plus" (FTO) određuje pravo radnika obezbeđenja da legitimiše lica. Konkretno, u ovom slučaju, to bi se odnosilo samo na putnike koji grubo krše obavezu posedovanja putne legitimacije i koji odbijaju svaki vid saradnje sa kontrolorom ili koji, u najekstremnijem slučaju, ugrožavaju bezbednost kontrolora - objasnili su ranije iz navedene kompanije za Telegraf.rs.

Video: Vesić: Uz metro, potreban nam je i centralizovan javni prevoz

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Fox

    7. jul 2021 | 14:11

    Pošto će kontrolori da budu bahati jer imaju privatno obezbeđenje, onda bi trebalo da i putnici imaju svoje obezbeđenje

  • stefan

    7. jul 2021 | 13:52

    Veoma sam alergican na ove kontrolore kada ih vidim,odmah pozelim da ih izujem iz obuce😠😠😠😠😠😠

  • Marija

    7. jul 2021 | 16:10

    A koliko je psiho-fizičkih napada bilo od strane kontrolora prema putnicima, pogotovu devojkama, ženama? Kontrolori nemaju pravo da osobu bez karte koja je izbačena iz prevoza zadržavaju na trotoaru, opkole, drže za ruku...a radili su to često. To je protivpravno lišavanje slobode. Krupne, ćelave...ne diraju, ne traže im karte.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA