
Promene u gradskom prevozu u Beogradu: Uz GSP imaćemo i UJP, a ovo je plan za nova vozila
Sednica Skupštine grada Beograda 20. maja predviđa raspravu i glasanje o izmeni odluka koje se tiču funkcionisanja gradskog prevoza u Beogradu.
Plan je da se rok koji definiše da autobusi ne smeju biti stariji od 10 godina pomeri za godinu dana, kako se 200 autobusa ne bi isključilo iz saobraćaja pre nabavke novih.
Važna je i Odluka o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju javnog komunalnog preduzeća za naplatu, logistiku i rukovođenje javnim prevozom putnika u Beogradu. U pitanju je preduzeće "Naplata prevozne usluge Beograd" koja menja ime u "Upravljanje javnim prevozom Beograd".
JKP "Upravljanje javnim prevozom Beograd" imaće sledeće nadležnosti
- Razvoj i unapređenje javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda i sistema za upravljanje vozilima
- Organizovanje i obavljanje poslova praćenja i upravljanja vozilima
- Razvoj novih podsistema i uvođenje novih podsistema i tehnologija u oblasti javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda
- Unapređenje usluga vezanih za korisnike javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda (informisanje i drugo)
- Organizovanje i obavljanje stručnih poslova kontrole i naplate prevozne usluge u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda
- Izrada nacrta i predloga odluka u vezi sa uslugom javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda
Kada su u pitanju nova vozila, ali i proširenje delatnosti budućeg preduzeća UJP Beograd, menja se i Odluka o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda.
Ovde je promenjen član 30a.
- "počev od 1. septembra 2026. godine, autobusi kojima se obavlja linijski prevoz ne smeju biti stariji od 10 godina".
Ovo je promena, budući da je aktuelni rok bio 1. septembar tekuće godine.
Obrazloženje ove odluke je da je postupak javne nabavke autobusa koju sprovodi GSP još u toku, a da bi iz saobraćaja trebalo isključiti više od 200 vozila do 1. septembra, GSP ne bi bio u mogućnosti da obavlja ugovoreni obim saobraćaja.
"Važećom Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, u članu 30a, stav 1., alineji 3. propisano je da '-počev od 1. septembra 2025. godine, autobusi kojima se obavlja linijski prevoz ne smeju biti stariji od 10 godina.' Međutim, kako je postupak javne nabavke koju sprovodi JKP GSP 'Beograd' još uvek u toku i isti nije završen, a imajući u vidu broj vozila (preko 200 vozila) koje bi trebalo isključiti iz saobraćaja 1. septembra 2025. godine, po osnovu starosne granice, JKP GSP 'Beograd' ne bi bio u mogućnosti da obavlja ugovoreni obim saobraćaja, stoga je predložena izmena u članu 2. nacrta Odluke."
UJP Beograd moći će da gradi okretnice
"Nadležna organizaciona jedinica može preneti nadležnost za izgradnju i održavanje terminusnih objekata na javno komunalno preduzeće osnovano od strane grada Beograda za logistiku i rukovođenje javnim linijskim prevozom putnika na teritoriji grada Beograda".
U obrazloženju se, izmeđuostalog, navodi da će "u cilju racionalizacije i opptimizacije vršenja komunalne usluge u skladu sa načelima efikasnosti i ekonomičnosti, kao i obavljanja poslova za koje je pomenutoi preduzeće osnovano, mogućnost prenošenja nadležnosti omogućiti koncentrisanje srodnih poslova, što će dovesti do boljeg korišćenja resursa i bržeg donošenja odluka, kao i kvalitetnijeg pružanja usluge korisnicima javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda".
(Telegraf.rs)
Video: Ljiljana je podigla veću penziju, o njenom sledećem potezu bruji Srbija
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
DonKyo
Pa kakva kontrola naplate ako je ukinuta naplata?
Podelite komentar
Jocika
U prevodu nalazimo se na korak ili dva od ukidanja GSP, totalnog prebacivanja prevoza u ruke privatnika, a ko se ponadao da će tada prevoz ostati besplatan - neka razmisli još jednom, jer besplatan neće biti, može biti samo skuplji nego ikad do sad. Verovatno će studenti i za to biti krivi.
Podelite komentar
teorija zavere
Nemam dobro mišljenje o trenutnoj vlasti, ali ne spadam u one koji sve kritikuju. Interesuje me šta imaju da kažu oni koji su, početkom godine, pričali kako se gradski prevoz, koji se finansira iz budžeta, neće održati. Evo prođe 5 meseci, a prevoz dobro funcioniše. Najveća mana je po meni to što info-table na stanicama ne daju tačne informacije. Da li je problem u GSP uređajima u vozilima ili u nečem drugom ne znam, ali to bi trebalo da se reši već jednom.
Podelite komentar