TELEGRAFOV VREMEPLOV: Kad je "jugić" bio zvezda Sajma automobila (FOTO)

Iako se na ovu manifestaciju dolazilo da bi se probali luksuzni četvorotočkaši, svodovi Beogradskog sajma pamte i dominaciju srpskih automobila

  • 0

Priliku da sednete, isprobate i "provozate" automobile vredne stotine hiljada evra, koje od svojih plata ne možete sebi da priuštite, svake godine imate na Sajmu automobila. Ipak, svodovi Sajma pamte i vremena kada su najpopularniji sajamski eksponati bili automobili domaće proizvodnje.

Zvanično, prvi salon automobila otvoren je na Beogradskom sajmu 1962. godine, ali su izložbe automobila u prestonici Srbije počele da se održavaju davne 1938. godine. Junak naše priče i jedan od junaka domaće proizvodnje automobila je "jugo 45", koji je počeo da se proizvodi 1980. godine.

Nekoliko godina kasnije, postao je atrakcija Sajma automobila, a stigao je i do tržišta SAD.

U međuvremenu, tržište raznih Jugoslavija, a potom i Srbije postalo je otvorenije. Ljudi iz cele zemlje dolazili su u Beograd kako bi videli "mercedese", "BMW", "audije", kao i primerke mnogih drugih luksuznih četvorotočkaša. Osim njih, simboli Sajma polako su postajale ogromne gužve, a posebno oskudno odevene hostese.

Zbog problema u pregovorima između države i uvoznika inostranih automobila, Sajam automobila prvi put nije održan ove godine, pa je još neizvesno da li će ljubitelji četvorotočkaša proleća 2013. godine moći da uživaju na ovoj manifestaciji.

"Jugo" se ne proizvodi od 2008. godine.

(M. Stojanović)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA