≫ 

Pala odluka o švajcarcima: Vrhovni kasacioni sud izneo 5 ključnih stavova, evo šta to znači za dužnike

 ≫ 

Dejan Gavrilović, predsenik Udruženja bankarskih klijenata "Efektiva", objašanjava za Telegraf da je ova odluka klasična amnestija banaka

Komentari

  • Joca

    3. april 2019 | 07:31

    Krediti tada dati su bili čisto zelenašenje banaka. Prevarili su sve, ostvarili extraprofit bez dinara palćenog poreza i izneli pare iz zemlje. I dalje ga iznose, država ćuti. Zelenašenje je kažnjivi po zakonu. NBS nije mni prstom mrdnula da spreči. Ugovori koje je banka poturala klijentima da ga potpišu su im dati na uvid tek kad je kupoprodajni ugovor već overen i kad klijent više nema kud. Svi ti ugovori su suprotni Zakonu o obligacionim odnosima, zato sada listom padaju na sudovioma. Bruka za državu šta je dozvolila i koliko štiti banke.

    • 3. april 2019 | 12:24

      Nije nego

      @Joca

      Jedini problem sto kredite nisu uzimali oni koji nemaju stan, vec oni koji su imali najmanje jedan stan, pa trebala kirija da placa ratu. A oni koji su podstanari nisu smeli u kredit jer su mislili glavom. Dosta je coveku jedan stan ili kuca.

  • branko

    2. april 2019 | 19:09

    neka im Dinkic pokrije kredite, on je na sva usta savetovao ljude da uzimaju kredite u svajcarskim francima, dajte jednom da se utvrdi necija odgovornost, ekipa koja je dosla posle petog oktobra na vlast u rukavicama je opljackala ovu zemlju i niko nije u zatvoru na realnom izdrzavanju kazne, realno svi dosli na vlast goli i bosi sada se napunili i pametuju, ko od ursuza ima decu svi su napolju na skolama i koledzima, samo ODGOVORNOST I POSLEDICA LOSEG UPRAVLJANJA SISTEMOM!!!!!

  • SasaS

    2. april 2019 | 17:19

    Prevareni i naivni, rečeno im da je povoljno. A da je ostalo povoljno? Šta bi onda bilo, otplatili bi i srećni bi bili.

  • Mihailović

    2. april 2019 | 15:36

    Ko je tu lud, da građani dokazuju da se banka nije zaduživala u švajcarcima...a ne banka da da dokaze, lako se vidi koliko je izdala kredita u švajcarcima, a koliko se zadužila u toj valuti, najvjerovatnije je malo da ima za pokriće pljačke građana koji su dizali kredit jer im je to čisti profit...ljudi vraćali kredit desetak godina i dug im je veći nega kad su podigli kredit... snimljeni službenici banke kako se hvale da su uvalili kredite u švajcarcima...trebalo bi obešteti sve one kojima su oteli i dali na prodaju stanove...država mora štititi građane od lopova...prije su ih varali prodajući isti stan više puta, sada banka preko švajcarca hoće naplatiti 3 do 4 stana...To je velika prevara sa švajcarcima i nisu banke lude da se zaduživale u švajcarcima,da sebe zakidaju...

  • bane

    2. april 2019 | 15:31

    Dok sam ja otplacivao moj stan u dinarskom kreditu prijatelji sa Svajcarskim kreditima su i kamatu i rate imali manje nego ja .Ja sm moj stan otplatio sa mnogim odricanjima i smatram da i oni treba da otplate svoje kredite ,jer da je kurs sada drukciji odnosno manji da li bi se oni bunili sto banke gube ,svi su znali rizik u zaduzenjima u stranoj valuti.Nije u redu da sad mi koji smo dug posteno vratili vracamo i njihove dugove ,jer da ispsdnu pametniji od bankara nisu uspeli.

    • 2. april 2019 | 16:57

      Hana

      @bane

      Bravo.Umanjivali su plate i penzije za oporavak drzave,sad jos i da otplacujemo tudje kredite. Svi bi mi zeleli stanove,ali nismo smeli da rizikujemo.Oni najpametniji uzeli su u evrima i dinarima i otplatili. Smejali su se i pricali kako su pametni jer im je kamata mala,da ce za male pare imati svoj stan,sad mi da im otplacijemo.Strasno.

    • 3. april 2019 | 07:21

      Moma

      @bane

      Ne laži. Dinarski stambeni krediti NE POSTOJE!

  • Bankar

    2. april 2019 | 15:23

    Nijedan sluzbenik bilo koje banke ne sugwrise klijentima kako je bajbolhe. To je laz sto su rekli korisnici kredita. Vi sami odlucujete u kojoj valuti ce te uzeti kredit. Ovo sto mi je pomogao predsednik Vucic je velika pomoc jer nije trebao. Klijenti su sami uzimali kredite,drzava i niko ih nije prisilavao na to ,tako da nije duzan da im pomaze.

  • DRagutin

    2. april 2019 | 15:23

    Pa ima neke logike u tome... Jer banke su opasni manipulatori i tacno tako je I bilo... Isplata ljudima u dinarima a zaduzenje u valuti koju niko nije video! Jos ako se sve to dokaze bice bas interesantno desavanje!

  • Mirjana

    2. april 2019 | 15:10

    Pa u trenutku zaduzenja I'm je i bilo najbolje. Te Hypotheken idu na vise godina I kako je moguce da se iznos menja. Znaci rata je ista, samo sto je kurs skocio I to je problem. Ovdje su sami krivi. Sto to sve ne ide u dinarima, jer Srbiji nije valuta ni evro ni frank.

    • 4. april 2019 | 21:56

      Vesna

      @Mirjana

      Iznos rate je skocio ne samo zbog skoka franka vec i zbog nezakonitog povecanja ugovorene kamate.

  • Кастор

    2. april 2019 | 14:57

    Хм

  • cokan

    2. april 2019 | 14:56

    Prvo,najpravičnija odluka je da svako vraća svoj dug.Drugo,ugovorena strana koja ne poštuje odluke ugovora treba da snosi posledice.Treće, Da je švajcarski franak eventualno doživeo krah, posledice bi trpile banke, a dužnici sugurno ne bi korigovali iznos.Treće, nije pošteno,i niko nema pravo da iz budžeta isplaćuje kredit.Četvrto, ukoliko država eventualno snosi teret, razlike u kreditu,onda država treba da bude i vlasnik određene kvadrature stana za koji država uplaćuje,i da tako stečene kvadrate podeli najugroženijim,ili nazaslužninim kategorijama društva.

    • 2. april 2019 | 17:00

      Hana

      @cokan

      Bravo za komentar,samo se ne slazem da drzava,tj gradjani, treba da otplati kredit.

    • 4. april 2019 | 22:01

      Vesna

      @cokan

      Banke ne bi trpele nikakav gubitak u slucaju pada franka jer se ne radi o stvarnim kreditima u francima,vec o dinarskim kreditima koji se samo prika zuju kao krediti u francima( indeksirani u francima).

  • Срећко

    2. april 2019 | 14:33

    Пре десет година узео сам стамбени кредит индексиран у еврима јер ми је тако саветовао агент банке. Тада је и гувернер НБС Јелашић саветовао на опрез са швајцарцима јер ко не плати на мосту платиће на ћуприји. Поред свог дуга не слажем се да преко буџета плаћам и туђе кредите.

    • 2. april 2019 | 15:29

      0008034

      @Срећко

      U pravu si. Imali su mogucnost izbora, izabrali su ponudu koja im je vise odgovarala. A sta bi bilo da je kurs svajcarca pao?

    • 2. april 2019 | 15:45

      Goran

      @Срећко

      Jelasic savetovao? A zasto ih nije zabranio? Zasto ne zabrane i zaduzivanje u indexiranim evrima? Pa u Srbiji je Dinar valuta. Kako je Orban u Madjarskoj doneo zakon da se moze zaduzivati samo i iskljucivo u nacionalnoj valuti bez prava na upotrebu valutne klauzule?

    • 2. april 2019 | 16:11

      Срећко

      @Срећко

      @ Горан... Била је могућност и да се узме динарски кредит, али камата је била таква да је у старту дуплирала задужење. Друга ствар гувернер не може да забрани нешто што је било само нагађање. Он је могао само да упозори а на то је морао да мисли онај ко ставља потпис на уговор.

    • 3. april 2019 | 07:26

      Srećkaa

      @Срећко

      E a kada je kurs švajcarca pao za par dinara na mesec-dva, tamo negde 2007-2008, banke su smesta podigle kamate tako da su dužnici platili ratu više nego pre pada CHF. Tako da priča šta bi bilo da je pao franak ne pije vodu. Banke se uvek snađu da otmu luđima više.

  • Imenjak

    2. april 2019 | 14:14

    Sve u svemu nic

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA