10

Koji je plan za granične prelaze u Srbiji? Znate li da kamioni potroše 26 miliona časova da pređu sa jedne na drugu stranu (FOTO)

- Slike kilometarskih kolona sa terena često stvaraju utisak da srpski graničari ne rade dovoljno brzo, što nije tačno - tvrdi Veselin Milošević, zamenik direktora Uprave carina

Bajmok
Foto: Tanjug/ Jaroslav Pap

Vrednost radova na izgradnji i rekonstrukciji novih graničnih prelaza u Srbiji premašiće ove godine cifru od 19,3 miliona evra, a cilj ovih investicija je rešavanje problema dugog zadržavanja, najčešće teretnih vozila prilikom izlaska iz zemlje, odnosno njihovog ulaska u Evropsku uniju.

Slike kilometarskih kolona sa terena često stvaraju utisak da srpski graničari ne rade dovoljno brzo, što prema rečima Veselina Miloševića, zamenika direktora Uprave carine, nije tačno, već, kaže, problem nastaje "sa druge strane", odnosno kod graničara u EU.

Pripadnici Uprave carina, ali i drugih službi koje rade na graničnim prelazima u Srbiji, problem vide u nedovoljnoj propusnoj moći graničnih službi, pre svih, Mađarske, Hrvatske, a od nedavno i Rumunije.

Transportna industrija Srbije, kamioni, šleperi i prevoznici, zbog dugog zadržavanja na granicama trpe značajnu štetu.

- Činjenica je da carinski postupak ne doprinosi gužvama, odnosno dugom čekanju, jer traje minimalno. Propusna moć na našoj strani zavisi u najvećoj meri od suprotne, koliko su oni spremni i voljni i koliko mogu da prihvate kamiona - objašnjava Milošević.

Protekle nedelje, kada je u Subotici održana zajednička sednice dve vlade, mađarske i srpske, srpski carinici su imali sastanak s kolegama iz te države. Predstavnicima mađarske delegacije, oni su predložili da produže radno vreme na prelazima.

Takođe, izneta je ideja da se prazni kamioni koji izlaze iz Srbije preusmeravaju na granične prelaze ka Mađarskoj, a koji u tom trenutku nisu opterećeni saobraćajem...

Milošević: Propusna moć na našoj strani zavisi u najvećoj meri od suprotne, Foto: Telegraf/Dušan Joksič

- Čekamo odgovor Mađara - kaže Milošević i ističe da su ovi predlozi potreba transportne industrije Srbije.

POJAČANE KOTROLE ZBOG MIGRANATA

S obzirom da je granica Srbije spoljna granica Evropske unije, graničari susednih država pravdaju sporo primanje teretnjaka sa srpske strane, a često i putničkih vozila, pojačanim kontrolama koje se tiču migranata, prenosa roba, ali i opojnih sredstava.

Često navode, kaže Milošević, da imaju i problem s njihovim kompjuterskim sistemima, što dalje onemogućava brži prijem vozila iz Srbije.

Kao primer navodi nedavno zadržavanje 50 kamiona koji su na graničnom prelazu Vatin, na rumunsko-srpskoj granici, čekali na srpskoj strani osam sati da bi ušli u EU.

Kako bi se rešio deo problema, kaže Milošević, Vlada Srbije i Ministarstvo finansija ulažu napore da se prošire i izgrade novi granični prelazi.

Milošević: Činjenica je da carinski postupak ne doprinosi gužvama jer traje minimalno, Foto: Tanjug/Filip Krainčanić

U februaru, podseća, otvoren je novi granični prelaz Bajmok koji je napravljen na istom mestu na kojem je bio stari, a u pitanju je jedan od osam graničnih prelaza s Mađarskom, u koji je uloženo oko dva miliona evra.

RADE SE SOT, GOSTUN, KOTROMAN...

Počela je i rekonstrukcija graničnog prelaza Sot s Hrvatskom, plan je da radovi budu završeni za oko šest meseci, što bi trebalo da rastereti prelaze kod Šida i Batrovaca.

Radovi se obavljaju i na prelazu Gostun, najvećem prelazu sa Crnom Gorom, a trebalo bi da budu završeni za oko 18 meseci.

Pored ovih prelaza, u toku je rekonstrukcija graničnih prelaza Kotroman sa BiH, u sklopu investicije izgradnje autoputa Beograd-Sarajevo i delova puta prema Sremskoj Mitrovici i Kuzminu prema Rači, a sledi rekonstrkcija prelaza Sremska Rača, odnosno mosta koji spaja Srbiju i BiH.

- Smatramo da će svi radovi doprineti da se transport putnika i robe u ove zemlje obavlja efikasnije nego što je to slučaj danas - rekao je Milošević i apelovao na vozače da tokom predstojećih praznika imaju strpljenja i koriste alternativne granične prelaze.

Foto: Tanjug/Ministarstvo finansija/Uprava carina

Koliko transportna industrija Srbije gubi vremena i novca zbog zadržavanja na graničnim prelazima sa ekonomijama regiona, pored problema koje imaju prilikom ulaska u EU, možda najbolje ilustruje podatak Svetske banke koji kaže da je na Zapadnom Balkanu potrebno pet puta više vremena da se pređe preko granice nego u mnogim zemljama Evropske unije.

Kamioni u regionu utroše 26 miliona časova - što je skoro 3.000 godina - čekajući da pređu sa jedne na drugu stranu.

Međutim, očekuje se da će vreme i troškovi trgovanja na Zapadnom Balkanu biti smanjeni zahvaljujući novom projektu Svetske banke "Unapređenje trgovanja i saobraćaja na zapadnom Balkanu", čija ukupna vrednost iznosi 140 miliona dolara.

Sredstva iz kredita će se koristiti za izradu i sprovođenje mera koje će povećati transparentnost, smanjiti troškove, poboljšati saradnju raznih institucija i skratiti vreme potrebno da se trguje preko granica.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Tagovi: Granični Prelazi, Investicije, radovi, Srbija

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (10)
Poređaj komentare:
  • G
    Gale

    Prelaz prema Hrvatskoj,Bogojevo- katastrofa.I kamioni i osobni automobili u istoj koloni.....neuređen...izgleda kao deponija smeća

  • C
    Carica

    Ma ljudi ljudski madjarima se ne radi.....žvim u Austriji i kad god treba da krenem za Srbiju muka me hvata....nije bitno da li putujete kolima ili autobusom ,oni kao da namerno zadrzavaju i prave zastoj...ajd provera kad ulazimo u Madjarsku ali sta čekamo kad izlazimo....iživljavaju se...gde je naša diplomatija da to reši...svako ko mora da prodje kroz Horgoš zna o čemu pričam...

  • Č
    Čiča

    Koče. Čekaju mito.

Ovo je TOP 10 najvećih donatora u Srbiji: Privrednici najšire ruke, daju i po nekoliko stotina hiljada evra za opšte dobro

Ugostitelji definitvno traže da bakšiš postane obavezan deo računa: Inicijativa stigla u ministarstva, a ovo je iznos koji traže

Oglasio se Huavei posle odluke Gugla

Cena kvadrata skače na neverovatnih 5.000 evra: U ovom gradu više neće moći da niču nove zgrade, ni kuće neće smeti da budu visoke

Južni krak Koridora 10 zvanično otvoren za saobraćaj! Vučić sa platoa mosta "Vrla" poručio: Ovo nadilazi naše snove (FOTO) (VIDEO)

Telekom Srbija osnažuje i pokreće IT preduzetnike

Sve je spremno za veliko otvaranje poslednjeg dela Koridora 10: Od sutra auto-putem kroz Grdeličku klisuru

Od centra Čačka do Lučana uskoro za 10 minuta: Predsednik Srbije najavio nove projekte (FOTO) (VIDEO)

Počela gradnja auto-puta od Preljine do Požege, Vučić najavio: Već od Svetog Nikole otvaranje nove deonice Koridora 11 (FOTO) (VIDEO)

Od 1. jula svako jaje imaće na ljusci odštampanu "ličnu kartu", brojeve i slova, a ovo je njihovo značenje

Nagrada "Moj izbor": Pošta Srbije omiljeni domaći brend, već dve godine zaredom. Postekspresu pripalo drugo mesto

Brnabić na sastanku sa šefom Misije MMF: Očekivani rast BDP-a za ovu godinu, ostaje 3,5 odsto

Nikad jeftinije povratne karte do Rima, Tivta, Bolonje, Frankfurta... Od sutra do najvećih evropskih gradova za 48 evra

Nacionalni tim za spas sela Srbije: Hočevar i katolička crkva pomažu da oživi zadrugarstvo

Folksvagen je izgleda odlučio gde će biti nova fabrika kojoj se i Srbija nadala

Srbija jedina u ovom delu sveta: Startap ekosistem Beograda i Novog Sada izdvojen na svetskoj mapi

Veliki prostor za intenziviranje privredne saradnje: Gradonačelnik Novog Sada razgovarao sa ministrom privrede Nižegorodske oblasti (FOTO)

Kamen temeljac za projekat od 90 miliona dolara, u kampusu će moći da radi više od 4.200 ljudi (FOTO)

I zgrade dišu, a i Beograd dobija jednu takvu

Najveća turistička flota na Jadranu vredi 269 miliona evra, a u ovom mestu svaki 4. stanovnik ima svoj kruzer

1.518 izlagača iz 32 zemlje: Otvoren 86. Poljoprivredni sajam u Novom Sadu

Posao iz snova u Srbiji: Dođeš "u kancelariju", legneš i dremneš 8 sati, pa dobiješ platu 100.000 dinara

Potpisan ugovor o privatizaciji Luke "Novi Sad"

Završena integracija Vojvođanske banke i OTP Banke Srbija

Okončan štrajk: Đorđević i sindikati Republičkog geodetskog zavoda potpisali sporazum

8 mitova o startapima

Poskupljenje struje: Evo koliko ćete sada vi plaćati račun, i je li i dalje kod nas najjeftinija električna energija

Ako sanjate o "američkom snu" možda ga i ostvarite - ali u Danskoj

Objavljena fotografija dolara sa greškom i priznali su da je ima na još 46 miliona novčanica: Da li primećujete u čemu je problem?

Neverovatan poduhvat na Islandu: Nedaleko od Severog pola rašće banane, a umesto sunca grejaće ih vulkanska toplota

Andrija je dobio zlatnu medalju za svoje vino: Sin je našeg čuvenog producenta i najbolji student u poslednjih 25 godina! (FOTO)

Jagodinske firme traže 200 radnika, a ovi poslovi se nude

U Srbiji još malo neće imati ko da održava puteve, zida zgrade i radi stolariju: Dnevnice i do 100 evra zbog nedostatka radnika

Oglasila se Komercijalna banka povodom tvrdnji o kupovini od strane Raiffeisena

Srpski eksperti modernizuju svetske avio-kompanije

Kinezi stižu u Niš! Planirano zapošljavanje 1.000 radnika: Još jedan Memorandum potpisan u Predsedništvu (FOTO)

Pitali ste nas, evo odgovora: Kako odabrati kvalitetno meso i mesne prerađevine?

Nedostaju ove zanatlije, radnicima čak skaču i dnevnice, a u NSZ se čak 95.000 njih vodi kao nezaposleno

Sberbank Srbija želi da i Vama bude super

UNIQA i u 2018. godini čvrsto u vrhu tržišta osiguranja

Polovinu državnog budžeta napunila Uprava carine: Nikad više zaplenjene nafte, derivata, deviza, droge i zlata

Otkako je Priština centralnoj Srbiji uvela takse, dve susedne zemlje su od toga debelo profitirale

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima