• 5

Mašinovođa napravio dva propusta: Nastavlja se suđenje za nesreću koja je uzela 8 života u Međurovu

Traže se krivci za tragičan bilans nesreće gde je osmoro ljudi poginulo, a dvadesetak povređeno

  • 5

Suđenje za nesreću na pružnom prelazu u Donjem Međurovu u kojoj je osmoro ljudi poginulo, a dvadesetak povređeno, nastavljeno je u Osnovnom sudu u Nišu, a sudski veštak za saobraćaj Dragan Marković je kazao da je analizom dostupnih podataka ustanovio da postoje dva bitna propusta mašinovođe koji su doprineli da se nesreća dogodi.

Marković je istakao da se voz koji se sudario sa autobusom „Niš-ekspresa” kretao u staničnom području brzinom od 60,3 kilometra na čas, dok je ograničenje na mestu nesreće bilo 50 kilometra na sat, dok je kao drugi propust naveo da prilikom nailaska na pružni prelaz nije više puta koristio sirenu, a bio je obavezan da to čini.

- Analiza je pokazala da do udesa ne bi došlo da se se mašinovađa kretao propisanom brzinom jer bi autobus 13 sekundi pre nailaska voza prešao pružni prelaz. Takođe, da je više puta koristio sirenu, siguran sam da bi to upozorilo vozača autobusa i putnike i da bi došlo do sasvim drugačijeg razvoja situacije - rekao je Marković.

On je kazao da je veštačenjem utvrđeno da je mašinovođa počeo da koči kada je bio udaljen od autobusa 26,2 metra, dok je brzina voza u momentu sudara bila 68 kilometra na sat. Marković je dodao da je na toj udaljenosti, jednom iskoristio sirenu.

- Da je mašinovođa krenuo da koči u momentu kada je autobus bez zaustavljanja prošao pored znaka 'stop', odnosno na 132 metra udaljenosti od pružnog prelaza do udesa ne bi došlo jer bi autobus prešao preko pružnog prelaza - izjavio je Marković.

Niš, voz, nesreća

Foto: Tanjug/Dimitrije Nikolić

Prema njegovim rečima, posledice sudara bile bi značajno manje da je mašinovođa počeo da koči kada je autobus došao na samo tri metra od šina i ušao u zonu koja se smatra opasnom za saobraćaj.

On je dodao da je činjenica da je autobus prešao preko pružnog prelaza bez zaustavljanja, samo sa smanjenom brzinom na osam kilometra na čas.

- Uvidom na terenu ustanovio sam da je mašinovođa pri brzini kojom se kretao mogao da vidi da se autobus nije zaustavio u zoni pružnog prelaza koja je opasna za saobraćaj - izjavio je Marković.

Suđenje vozaču „Niš-ekspresa” Milanu Zdravkoviću (31) za nesreću u Donjem Međurovu biće nastavljeno 29. januara, a na tom ročištu odbrana optuženog i oštećenih imaće prilike da postavljaju pitanja veštaku u vezi danas predstavljenog nalaza.

Nesreća na pružnom prelazu u Donjem Međurovu dogodila se u jutarnjim časovima 21. decembra prošle godine, prenosi Beta.

Video: Očevidac nesreće u Nišu kaže da se ovo ne dešava prvi put

(Telegraf.rs/Beta)

Komentari

  • Дејан Младеновић

    На крају ће возач аутобуса бити ослобођен

  • Limun

    Koje su ovo izmisljene profesije,cuj vestak.Sad se on bavi nekom matematikom

  • Giks

    Koj bre masinovodja o čemu pričate. Pa autobus je morao da se zaustavi na pruznom prelazu po ZAKONU. Pa sta ce biti sa brzim prugama kada vozovi budu išli po 150 km na sat. Zar će voz da koci na pruznim prelazima. Daleko nam lepa kuca. Ovde strani neki sud treba da dodje da sudi.

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima