
Koja priča se krije iza najviralnije fotografije sa Balkana: Srbija o ovom bruji već danima
Ovih dana jedna fotografija kruži društvenim mrežama, ali i portalima. Fotografija, kako su genijalno opisale naše kolege iz Hrvatske, kao da je iz stripa "Alan Ford".
Reč je o putu na samoj granici Zadarske i Šibensko-kninske županije, u opštini Ervenik. Iz zadarskog pravca proteže se lepo asfaltirana saobraćajnica u punoj širini, a onda se, kao sekirom presečena na granici sa šibensko-kninskim područjem nastavlja na dvostruko uži "putić" propalog asfalta - barem na tom dodiru dve županije.
Tim se delom saobraćajnice, koja je očito trebalo da bude jednaka i ujednačena, bez takvog nadrealnog, drastičnog prelaza u neki drugi, a opet blizak svet unutar iste države, ide prema opšinskom središtu Erveniku, piše Šibenski.hr.
Šta se to dogodilo da se cela zemlja, ali i region, sa pravom iščuđava kontrastu od nekoliko decenija na samo jednom centimetru istog putnog pravca u jednako raseljenoj Bukovici, objašnjava Predrag Burza, načelnik opštine Ervenik.
Ako ste se ikada pitali kako izgleda granični prijelaz između Šibensko-kninske i Zadarske županije. pic.twitter.com/U8Q9dWWStv— Tomislav Ribičić (@R_i_b_a) June 23, 2022
- Da je fotografija sa istim motivom bila snimljena pre malo više od godinu dana, na zadarskoj strani još uvek bi bio makadam, a na šibensko-kninskoj, erveničkoj, video bi se isti prizor saobraćajnice široke tri metra, koju smo u dužini od pet kilometara asfaltirali pre šest godina - objašnjava Burza.
To je, nastavlja, nekad bio neasfaltirani pravac dužine 6,5 kilometara do Kaštela Žegarskog u sastavu Grada Obrovca.
"Put nije idealan, ali uspeli smo"
- Obrovac je od te deonice imao 1,5 kilometara makadama, a mi 5 kilometara i sa gradskom upravom smo se dogovorili da napravimo jednako asfaltiran put širine 3 metra i nakon toga zajednički istupimo sa zahtevom da se izgradi put u punom profilu od šest metara. Međutim, u Obrovcu su se predomislili, preduzeli su drugu strategiju i pet godina posle nas Županijske ceste Zadarske županije izgradile su saobraćajnicu u punom profilu, koja se nastavlja na put jednakih karakteristika od Žegara do Obrovca i dalje prema Zadru - objašnjava.
Tako ispada da je dve susedne sredine makadam spajao, a sad ih asfalt razdvaja, ali Burza nije hteo da komentariše kako je došlo do toga da Grad Obrovac napusti prvobitni dogovor.
U svakom slučaju, sad je ta ervenička deonica, koju je opština kao svoju nerazvrstanu cestu asfaltirala "aplicirajući na sve fondove", postala saobraćajnica pod ingerencijom Županijske uprave za puteve Šibensko-kninske županije, jer je obrovačka deonica napravljena u punom profilu.
- U Erveniku više nismo mogli da čekamo. Trebalo je zadržati i ono malo ljudi, da im uredimo bolje uslove života. Put nije idealan, ali uspeli smo - kaže Predrag Burza i nastavlja da im je plan, u saradnji s Gradom Kninom, isposlovati da se od Knina preko Ervenika izgradi brza saobraćajnica u punom profilu, koja bi taj kraj kvalitetno spojila s Obrovcem i Zadrom, piše Šibenski.hr.
- Videćemo kako ćemo uspeti u tome - dodaje Burza.
Na erveničkom području, to je nešto više od 20 kilometara trase koju bi trebalo izgraditi u punom profilu.
Slično Burzi - u smislu da tek treba vidjeti - govori i Ante Parat, direktor Uprave za ceste Šibensko-kninske županije.
- Da smo uprava koja ima novca za takav zahvat, ne bismo se premišljali, ali mi to ne možemo finansirati i trebaće tražiti druge izvore novca - kaže Parat.
U međuvremenu, nastali su novi saobraćajni koridori i pitanje je koliko bi saobraćajnica za koju se zalažu u Kninu i Erveniku bila od važnosti. Izgrađen je autoput, takođe uporedni spoj sa Zadrom preko Kistanja, na Obrovac.
Trasa o kojoj je reč deo je regionalnog puta izgrađenog pre rata u Jugoslaviji, podseća Parat i spominje nedavni sastanak u Kninu gde se o tome raspravljalo.
Na sastanku je zaključeno da se izvuče dokumentacija te stare regionalne saobraćajnice i razmotri kako bi se nameravana trasa uklopila u sve kasnije nastale promene u trasama koje spominje Parat. Po mišljenju sagovornika portala Šibenski.hr, pun Knin-Ervenik-Obrovac-Zadar najpre bi mogao da bude izgrađen ukoliko dobije državni status, a podsetio je kako je sličnih sastanaka s jednakim zaključkom bilo i 2008. godine. Očito je na potezu država, ako je fotografija kao iz "Alana Forda" ikakav argument da tu saobraćajnicu uzme pod svoje.
Video: Rupe na putu i jezero fekalija: Stanari ulice na Zvezdari i dalje muče muku posle rušenja zgrade
(Telegraf.rs)
Video: Institut "Dedinje", zahvat zamene plućne valvule bez otvaranja grudnog koša
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ko zna zna
zato sto je ervenik 97% srpski a i ostala sela u pravcu knina gde taj put vodi
Podelite komentar
mnogima nije jasno
da se radi o putu koji treba da povezuje srpska sela
Podelite komentar
nekada se moglo
od knina do zadra proci kroz cisto srpska sela
Podelite komentar