Vreme čitanja: oko 2 min.

Umesto u marini, jahta završila na litici: Za samo nekoliko dana 2 teške pomorske nesreće na Jadranu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Skiper u Makarskoj napravio krš i lom. Jahtom dugom 37 metara oštetio je pet čamaca

  • 0
Nasukana jahta Foto-ilustracija: Shutterstock

Za samo nekoliko dana dve jahte su imale teške pomorske nesreće na Jadranu. Da li je to nepažnja ili neiskustvo mornara tek umesto u marini, jahta je završila na litici.

Nikola i drug su prvi pritekli u pomoć.

"Tu se nije mnogo razmišljalo, izgledalo je veoma ružno, pa smo odlučili da odmah uđemo u auto i damo gas da vidimo da li možemo na neki način da pomognemo. Kada smo stigli, videli smo da nikom nije ništa. Oni su naravno bili u šoku, nisu razumeli šta se desilo“, rekao je Nikola.

Šest Slovenaca je ostalo nepovređeno pukom srećom. Nema štete ni po životnu sredinu, a istraga će rasvetliti ovaj incident.

"Normalno, vođa bi bio procesuiran jer nije vodio navigaciju kako je trebalo, ugrožavao je ljude, mogao je da ugrozi i morsku sredinu. Sve ovo, hvala Bogu, nije bilo. Imao je uredno izdadu vinjetu, nije bio u alkoholisanom stanju“, rekao je lučki kapetan Darko Glažar.

Skiper u Makarskoj napravio krš i lom. Jahtom dugom 37 metara oštetio je pet čamaca. Problema ima i na moru u Puli. Neoprezni nautičari znače povećan broj intervencija, piše Dnevnik.hr.

Makarska, Makarska rivijera, Hrvatska Foto: screenshot/Youtube/Tomáš Polášek

"Da bi se proverile sigurnosne dubine do kojih se ide pri sidrenju, treba biti oprezan. Svake godine unutar naše baze imamo desetak prilično teških nasukavanja i odsukavanja", objasnio je Goran Savčić, menadžer baze u Puli.

ACI marina slavi 40 godina, a Gunter svoju jahtu u Ičićima drži već 11 godina. Tu su i neki saveti za bezbednu plovidbu.

Gledajte napred, pratite vremensku prognozu, situaciju na moru i slušajte obalsku radio stanicu“, rekao je Gunter Hajn, pomorac iz Austrije.

Ove godine na Kvarneru je izdato pet posto više jedriličarskih vinjeta nego prošle godine. Vozačka dozvola se dobija nakon položenog ispita.

Jelsa, Hvar, Hrvatska Foto: screenshot/Youtube/Matrix TV

"Generalno, navigacija i onda je tu pogonski kompleks, mašina, komunikacija, vremenski uslovi i komunikacija u smislu prve pomoći, ali i u slučaju nevolje, ono što ljudi treba da znaju, treba da znaju na engleskom. Oni su takođe pitali za praktični deo, čvorove i izbegavanje, ali je praktični deo prepušten njima, a mi uvek upozoravamo da ono što ste danas dobili ne znači da ste iskusan jedriličar“, rekao je Glažar.

Zato na plovidbu uvek ponesite i oprez kao najboljeg suputnika. Sezona se tek zahuktava.

(Telegraf.rs)

Video: Kud plovi ovaj brod: Nas je zabolelo, a koliko li je tek vlasnika jahte zaboleo račun

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA