
Ivan prešao hiljade kilometara legendarnim Stojadinom: "Vršnjaci su ludeli za 'Nemcima', a ja za Zastavom"
Većina vlasnika oldtajmera svoja vozila koristi samo povremeno, ali za zagrebačkog entuzijastu kragujevačkih automobila Ivana Kolenka to nije bila opcija.
Otkako je 2021. godine nabavio Zastavu 101 iz 1976, prešao je skoro dvadeset hiljada kilometara. Tokom sezone odmora trudi se da svakog vikenda ode na neki put, pri čemu ga više od lokalnih zanimaju međunarodni, pa se obično zaputi u Sloveniju, Mađarsku, Austriju, Italiju…
Jednom je preko Lihtenštajna otišao čak do Švajcarske, na jubilarnu desetu skupštinu tamošnjeg kluba ljubitelja Zastavinih vozila. Scena je to koja cveta poslednjih godina, sve je više klubova i susreta posvećenih ovim modelima koji su motorizovali države bivše Jugoslavije, a potom dugo bili neopravdano zapostavljeni od strane zajednice ljubitelja oldtajmera.
Ivan dolazi iz, za naše krajeve, tipične porodice koja je posedovala niz Zastavinih vozila, a posebno mu je u sećanju ostao beli Stojadin sa crnom veštačkom kožom u unutrašnjosti. Njegov otac ga je kupio novog 1977. i vozio petnaest godina, da bi se raspao otprilike u isto vreme kad i bivša država. Dok su njegovi vršnjaci bili oduševljeni nemačkim ili japanskim markama, on je nastavio da neguje ljubav prema Zastavinim automobilima, piše Jutarnji.
Sa dolaskom interneta, počeo je da učestvuje na forumima, učlanio se u klubove i počeo da posećuje specijalizovane susrete. Nabavio je i Yugo Tempo iz 2002, jedan od poslednjih kod nas isporučenih primeraka.
Želja za nabavkom Stojadina što sličnijeg očevom konačno mu se ispunila 2021. godine, kada je od jednog entuzijaste iz Osijeka kupio ovaj primerak. Auto je bio u dobrom i izvornom stanju, i vrlo brzo je ušao u današnji ritam posećivanja skupova, kako opštih oldtajmerskih, tako i specijalizovanih.
Kako njegovo iskustvo nije potpuno bez da ga podeli, svako putovanje detaljno opisuje i objavljuje putopis na svom profilu na Fejsbuku, praćen nizom fotografija koje dočaravaju atmosferu. Svakako preporučujemo da ih pročitate, može se saznati mnogo zanimljivog.
Iako je automobil, kada ga je nabavio, bio u originalnom stanju, Ivan je imao drugačije ambicije – želeo je da mu da lični pečat. Srećom, za razliku od popularnih trendova modernizacije i ugradnje savremenih delova, njemu je ideja bila da uredi automobil onako kako bi to neko verovatno uradio kada je auto bio nov, koristeći delove koje bi tada najverovatnije nabavljao u Trstu.
I Ivan je bio u Trstu, gde se oko njegovog auta okupilo više ljudi nego na obližnjem skupu mnogo ekskluzivnijih i skupljih vozila. Detaljisanje još nije završeno, u planu su dodatna Saturnusova svetla, crvena maglenka, kao i moderni, konačno funkcionalan retro radio.
Tokom svih tih putovanja automobil se pokazao vrlo pouzdanim i ide na njih bez ikakvih dvojbi ili straha.
(Telegraf.rs)
Video: Pozar
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.