≫ 

Direktor KIC Srbije u Parizu: Zarolali smo slike, smetale su stolicama; Umetnici: Sramota, da su slike ostale, NATO oficiri bi videli šta su uradili

Ministarstvo je navelo da je izložba "Srbija 1999. godine - 20 godina posle - dok su padale bombe" navodno privremeno uklonjena da njen sadržaj bne bi bio neprijatan za određene zvanice

  • 0

Direktor KIC Srbije u Parizu Radoslav Pavlović izjavio je da sporna izložba u tom centru povodom 20. godišnjice početka NATO bombardovanja "nije uklonjena". Kako je rekao, izložba nije uklonjena, već da su neki delovi "zarolani".

- Postavka je tu, ona je zanimljiva, ali je u određenom smislu agresivna. Izložba je postavljena tako da je centralni deo galerije blokiran. Dakle, kad je neki okrugli sto, predstava, koncert – ne može da se održi. Ja ću zarolati i večeras, jer da bi se stavilo 50 stolica za projekciju, mora da se oslobodi centralni prostor - rekao je on.

Slike sa zida su sklonjene da bi se postavile stolice? Foto: Nataša Pejin

Pavlović je za televiziju Prva rekao da slike nisu uklonjene sa zida i da mu nije naređeno iz ambasade Srbije u Francuskoj da se izložba ukloni kako je to navela koordinatorka za odnose sa medijima u centru u Parizu Nataša Pejin.

Navodeći da nakon te objave Pejin dobija preteće mejlove, Pavlović je rekao da iza svega stoje nastojanja nekih da preuzmu njegovu funkciju.

Radoslav Pavlović Printskrin: Youtube/TVKragujevac

Ministarstvo kulture i informisanja saopštilo je ranije danas da će insistirati da se utvrdi da li je iz KIC Srbije u Parizu privremeno uklonjen deo izložbe povodom 20. godišnjice početka NATO agresije i najavilo da će "u slučaju da se potvrde navodi o cenzuri" pozvati da se "adekvatno sankcionišu lica koja su učestvovala u ugrožavanju slobode umetničkog izraza".

Ministarstvo je u saopštenju navelo da je izložba "Srbija 1999. godine - 20 godina posle - dok su padale bombe" deo programa koji je odobrio taj resor a da je "navodno privremeno uklonjena pod izgovorom da bi njen sadržaj mogao biti neprijatan za određene zvanice, koje su 26. marta prisustvovale koktelu".

Izbožba je posvećena stradanju Srbije za vreme NATO agresije Foto: Nataša Pejin

Koordinatorka za odnose sa medijima u Kulturnom centru Srbije u Parizu Nataša Pejin objavila je prethodno na društvenim mrežama da su samo dva dana od otvaranja izložbe "Srbija 1999. – 20 godina posle - dok su padale bombe", skinuta platna Biljane Vilimon i Vlade Veličkovića.

Ona je napisala da se 25. marta srela sa direktorom Radoslavom Pavlovićem, koji joj je kazao da se u Centru održava prijem i da je iz srpske ambasade u Parizu dobio nalog da se slike skinu, kako "oficirima NATO ne bilo neprijatno" na prijemu.

DUŠICA BOJIĆ: UKLONJENO JE SVE

- Jedino što je tačno u čitavoj ovoj priči jeste da se nasred sale nalaze četiri platna leđima okrenuta i da ona mogu da smetaju u tom momentu kada se održava neka konferencija. Sva ostala platna se nalaze na zidovima, ona nikako ne smetaju. Uklonjeno je sve. Postoje fotografije, a postoji tamo i video nadzor - rekla je direktorka Istorijskog muzeja Dušica Bojić.

Sve je sklonjeno Foto: Nataša Pejin

Slikar Vladimir Veličković, čije su slike, kako je saopšteno, "privremeno" skinute skinute sa izložbe povodom 20. godišnjice NATO bombardovanja na SRJ u Kulturnom centru Srbije u Parizu, ocenio je da takav potez predstavlja gest neodmerene cenzure, jer je to, kako kaže, bila prilika da oni koji su bombardovali vide sav užas koji je njihov pohod ostavio.

- Očajan sam. Sramota me je što na neki način pripadam toj našoj rasi koja nije sposobna da obeleži na dostojanstven način događaj kakav je 20. godišnjica NATO bombardovanja - izjavio je Veličković za "Danas".

Sklonjene su da ne bi vređale sentimente NATO oficira? Foto: Nataša Pejin

VELIČKOVIĆ: GEST NEODMERENE CENZURE, POVUČENA DOKUMENTACIJA IZA KOJE STOJI DRŽAVA

On je rekao da njega iz Centra niko nije obavestio o izmeštanju izložbe, a da njegovu sliku dugu četiri metra nisu mogli da sklone jer nisu imali gde da je stave.

- To što se dogodilo apsolutno je užasan gest, da se mi i ovog puta ponižavamo, zaboravljamo u znak sentimentalnosti i osećanja grupe vojnih atašesa koji bi, da izložba nije sklonjena, bili u prilici da vide šta su uradili - rekao je Veličković.

Izložbu je, inače, odobrila država Foto: Nataša Pejin

Ovo je, dodao je, "gest neodmerene cenzure jer je to bila prilika da oni koji su nas bombardovali vide sav užas koji je njihov pohod ostavio - žrtve, poginule, decu koja su stradala, porušene domove, fabrike, puteve...Pogotovo što niko nije, niti će ikada odgovarati za to", rekao je Veličković.

Istakao je i da ne razume zašto je "povučena i diskretno prikazana dokumentacija Istorijskog muzeja iza koga stoji država Srbija".

U međuvremenu su slike Vladimira Veličkovića i Biljane Vilimon, koje su, kako je objavljeno, skinute zbog posete oficira NATO-a, vraćene na zidove izložbenog prostora.

To je Tanjugu potvrdila koordinatorka za odnose s medijima KC Srbije u Parizu Nataša Pejin, koja kaže da je cela izložba "Srbija 1999. godine - 20 godina posle - dok su padale bombe" vraćena, kao što je bilo i na otvaranju 23. marta.

(Telegraf/Prva/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA