Rejting stranaka i političara na društvenim mrežama zavisi od aktivnosti
Političari koji imaju visoku vidljivost na socijalnim medijima obično su oni koji su na njima i aktivni, poput Nenada Čanka ili Olivera Dulića
Poznato je da postoji na hiljade besplatnih i plaćenih onlajn servisa koji se bave aktivnošću korisnika, gde su neki od tih servisa veoma ozbiljni, dok su drugi zabavni, a neki treći su - neki treći… Važno je napomenuti da većina ovih servisa nije precizna, ali najozbiljniji i najpopularniji servisi imaju uglavnom indikativne podatke, naročito ako se ne koriste često u ovim krajevima, piše srpski bloger Dragan Varagić.
Jedan od servisa koji nije tako često korišćen kod nas jeste "HowSociable.com" koji u osnovi meri koliko se pojedina imena/brendovi "daleko rasprostiru" po društvenim medijima, odnosno koliko je vidljivo na društvenim medijima pojedino ime ili brend. Ovaj servis u verziji bez registracije korisnika prikazuje ocene od 0 do 10 za vidljivost brenda na glavnim društvenim medijima - Fejsbuk, Tviter, Jutjub i Linkdin, kao i zbirnu ocenu ove vidljivosti, u periodu od nedelju dana.
U kontekstu aktuelne političke kampanje, uporedio sam vidljivost pojedinih političkih stranaka i pojedinih političara, i rangirao sam one stranke i političare za koje sam pronašao da imaju generalnu ocenu ovog servisa iznad 2 (možda ih ima još, ali sam uzimao noseće stranke sa izbornih lista i glavne političare u tom kontekstu - možda nisam nekoga ovde postavio, slobodno dodajte u komentarima stranku ili političara koji ima ocenu iznad 2.)
Političke stranke na društvenim mrežama:
Političari na društvenim mrežama:
Klasični mediji značajno utiču i na vidljivost na društvenim mrežama!
Kada se pregledaju zbirno ovi rezultati, veoma je uočljivo da zbog rejtinga određenog broja političara (npr. Šešelj, Dačić, Ljajić…) o kojima se sigurno mnogo manje diskutuje od strane pojedinaca na društvenim mrežama (naročito), u odnosu na neke druge političare o kojima se puno komentariše ili su oni sami aktivni online (npr. Nenad Čanak je veoma aktivan na Tviteru, a ima generalnu ocenu ovog servisa ispod 2), ovi rezultati pokazuju nešto sasvim drugo od aktivnosti političara i njihovih aktivista/simpatizera. Ocene ovog servisa veoma zavise od pominjanja pomenutih imena partija i pojedinih političara u klasičnim medijima koji prenose vesti i na društvene mreže!
Veb sajtovi klasičnih medija su najposećeniji u Srbiji, i neki od ovih medija imaju veoma jake naloge na društvenim mrežama, dok sa druge strane najčešće deljeni linkovi na društvenim mrežama i kod nas, ali i u svetu su linkovi sa sajtova klasičnih medija. Sve prethodno implicira da generalna vidljivost pojedinih političara i političkih stranaka i na društvenim mrežama zavisi od obima njihovog pominjanja u klasičnim medijima, u ovom slučaju na sajtovima ovih medija. Kada se ovome dodaju i ostali online mediji koji objavljuju vesti… Eto razloga zašto servis "HowSociable" (koji sigurno nije politički obojen u kontekstu izbora koji treba da se dese u Srbiji) daje najveće ocene vidljivosti baš ovim političarima i strankama na listama.
Dopalo se ovo nekome ili ne, ali je svakako značajan podatak da vidljivost nekog brenda (generalno) na društvenim medijima ipak najviše zavisi od njegove vidljivosti u klasičnim medijima (odnosno njihovim veb sajtovima, i još važnije na njihovim nalozima na društvenim mrežama, odnosno šerovanju ovih linkova od strane online korisnika).
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.