Rejting stranaka i političara na društvenim mrežama zavisi od aktivnosti

Političari koji imaju visoku vidljivost na socijalnim medijima obično su oni koji su na njima i aktivni, poput Nenada Čanka ili Olivera Dulića

  • 0

Poznato je da postoji na hiljade besplatnih i plaćenih onlajn servisa koji se bave aktivnošću korisnika, gde su neki od tih servisa veoma ozbiljni, dok su drugi zabavni, a neki treći su - neki treći… Važno je napomenuti da većina ovih servisa nije precizna, ali najozbiljniji i najpopularniji servisi imaju uglavnom indikativne podatke, naročito ako se ne koriste često u ovim krajevima, piše srpski bloger Dragan Varagić.

Jedan od servisa koji nije tako često korišćen kod nas jeste "HowSociable.com" koji u osnovi meri koliko se pojedina imena/brendovi "daleko rasprostiru" po društvenim medijima, odnosno koliko je vidljivo na društvenim medijima pojedino ime ili brend. Ovaj servis u verziji bez registracije korisnika prikazuje ocene od 0 do 10 za vidljivost brenda na glavnim društvenim medijima - Fejsbuk, Tviter, Jutjub i Linkdin, kao i zbirnu ocenu ove vidljivosti, u periodu od nedelju dana.

U kontekstu aktuelne političke kampanje, uporedio sam vidljivost pojedinih političkih stranaka i pojedinih političara, i rangirao sam one stranke i političare za koje sam pronašao da imaju generalnu ocenu ovog servisa iznad 2 (možda ih ima još, ali sam uzimao noseće stranke sa izbornih lista i glavne političare u tom kontekstu - možda nisam nekoga ovde postavio, slobodno dodajte u komentarima stranku ili političara koji ima ocenu iznad 2.)

Političke stranke na društvenim mrežama:

Političari na društvenim mrežama:

Klasični mediji značajno utiču i na vidljivost na društvenim mrežama!

Kada se pregledaju zbirno ovi rezultati, veoma je uočljivo da zbog rejtinga određenog broja političara (npr. Šešelj, Dačić, Ljajić…) o kojima se sigurno mnogo manje diskutuje od strane pojedinaca na društvenim mrežama (naročito), u odnosu na neke druge političare o kojima se puno komentariše ili su oni sami aktivni online (npr. Nenad Čanak je veoma aktivan na Tviteru, a ima generalnu ocenu ovog servisa ispod 2), ovi rezultati pokazuju nešto sasvim drugo od aktivnosti političara i njihovih aktivista/simpatizera. Ocene ovog servisa veoma zavise od pominjanja pomenutih imena partija i pojedinih političara u klasičnim medijima koji prenose vesti i na društvene mreže!

Veb sajtovi klasičnih medija su najposećeniji u Srbiji, i neki od ovih medija imaju veoma jake naloge na društvenim mrežama, dok sa druge strane najčešće deljeni linkovi na društvenim mrežama i kod nas, ali i u svetu su linkovi sa sajtova klasičnih medija. Sve prethodno implicira da generalna vidljivost pojedinih političara i političkih stranaka i na društvenim mrežama zavisi od obima njihovog pominjanja u klasičnim medijima, u ovom slučaju na sajtovima ovih medija. Kada se ovome dodaju i ostali online mediji koji objavljuju vesti… Eto razloga zašto servis "HowSociable" (koji sigurno nije politički obojen u kontekstu izbora koji treba da se dese u Srbiji) daje najveće ocene vidljivosti baš ovim političarima i strankama na listama.

Dopalo se ovo nekome ili ne, ali je svakako značajan podatak da vidljivost nekog brenda (generalno) na društvenim medijima ipak najviše zavisi od njegove vidljivosti u klasičnim medijima (odnosno njihovim veb sajtovima, i još važnije na njihovim nalozima na društvenim mrežama, odnosno šerovanju ovih linkova od strane online korisnika).

(Dragan Varagić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA