OVO JE VELIKA SRBIJA O KOJOJ SVI MAŠTAJU: Evo kako su SRBI POKORILI Albance, Bugare i Grke! (FOTO) (VIDEO)

Pre 669 godina Srbi su počeli da sanjaju san o Velikoj Srbiji, jer je baš na taj dan Stefan Dušan krunisan za cara i zavladao državom koja je bila najveće carstvo ikada na Balkanu

Komentari

  • bane

    13. april 2023 | 22:37

    Nasa mastarija.... kad bi bilo sto se babi snilo. Srpska posla

  • Don

    27. avgust 2018 | 09:22

    Da li može ko reći kada se prvi put pominje termin „Srbija“, odnosno termin „srpski jezik“? Već duže vrijeme tražim po internetu i do sada nisam mogao neke validne izvore naći. Unaprijed vam se zahvaljujem!

    • 28. mart 2019 | 14:35

      Neki istoričar tamo

      @Don

      Prve reči srpskog jezika su nastale negde oko 7000 pre nove ere i da, govorili su ga ljudi koji su živeli u današnjici na Đerdapu, Zlatiboru, Raškoj Državi takozvanom Sandžaku. Nisam najprecizniji ali recimo tada! Srpski jezik je mnogo stariji nego što puno ljudi misli... U obliku "razumevanja" što znači da ga možemo razumeti, postao je negde u 2.-3. veku!

  • Anonimus

    16. avgust 2018 | 23:07

    Da li ce ovi ljudi ikad shvatit da to nije Srbija nego Srpsko carstvo? Srbija tad nije ni postojala pod tim imenom. Zvala se Raska.

    • 27. avgust 2018 | 09:16

      Don

      @Anonimus

      Zar se nije zvalo "Dušanovo carstvo"? Da li nam možeš navesti neki istorijski dokument koji svjedoči o „Srpskom carstvu“ ili „Dušanovom carstvu“? Kako je moguće da Dušanov zakonik (orginal) nestane bez traga? Ja samo znam da je u srednjem vijeku „Rascia“ (Raška) spominjana, jer Srbija nije postojala, a svi narodi Evrope su Srbe nazivali Racima ili Rašanima, tek u 19. vijeku se pojavljuje pojam „Srbi“.

    • 28. mart 2019 | 14:37

      Pozz

      @Anonimus

      Pojam Srbi i Srbija se pojavljuje čak pre Hrista, prvo ume srpske države kada pitaš ljude rekli bi Raška, no zvala se Srbija.. Ime Raška je došlo tek mali kasnije. No u pravu si za ono kako se većina evropljana zvalo...

  • Kosovo

    22. decembar 2016 | 18:52

    Neki dejan napisa pola bosne je srpsko ipak je samo 49% a to je manje od pola uostalom to su isto bosanci samo pravoslavne vere A drugo kad se dejane tako junacis čije ti je Kosovo trenutno jer i u bosni je stanje trenutno A treće srbi izumiru to je vaš najveći problem sve i da stvorite veliku srbiju ko će ti živeti u njoj

    • 12. oktobar 2017 | 22:23

      Dejan

      @Kosovo

      Preko 73% katastarski 1991 godine u BIH jed pripadalo Srbima....

  • jovan

    21. septembar 2015 | 22:13

    ne mogu da verujem dokle će se učiti lažna istorija, pa pre dušana srpsko carstvo ja bilo deset puta veće

    • 11. februar 2017 | 14:51

      Bosanski Pedalj

      @jovan

      Vi ste samo niko i ništa četnici,ne postoji te uopšte ali vjeruj da vam nečemo dopustiti ponovni pokolj kunem vam se Bogom neće te zakroćiti više na našoj teritoriji

  • Sandžak

    16. april 2015 | 14:54

    Najveća Srbija je bila Jugoslavija P.S. ko ima mozga skontaće.

  • Ime

    15. april 2015 | 09:02

    Šta je bilo, bilo je! Sačekaćemo malo da vidimo koliko će se tek proširiti! Ja sam zadovoljan i sa ovim sad.

    • 17. april 2015 | 08:54

      Mila...3

      @Ime

      Sasvim dovoljno! Dovoljno smo krvi prolili, ili ako ne zelimo sami sebe da istrebimoz,!

  • biba

    15. april 2015 | 08:17

    Manipulirana istorija,,, vi ste poreklom severnih karpata i tačka.

  • .

    14. april 2015 | 23:36

    Veliki vladar. Steta sto nije poziveo duze.

  • jdksg

    14. april 2015 | 22:39

    Jako carstvo, trajalo 25 godina, palo pod vlast Osmanlija u rekordnom roku.

    • 15. april 2015 | 00:40

      ?

      @jdksg

      Jaka ti logika. Propalo je i Rimsko Carstvo pa sta?

    • 15. april 2015 | 01:18

      Aca

      @jdksg

      I eto danas mi smo jos uvek tu na balkanu A gde su osmanlije? Vratili smo ih tamo odakle su i dosli

  • Sinisa

    14. april 2015 | 22:28

    Ne znam sto se palite na srednjevekovne feudalne drzave jer to su bile despotije u kojima je narod tretiran kao stoka i svejedno je bilo da li si Srbin,Bugarin ili Grk.

  • dragoljub

    14. april 2015 | 22:28

    malo istorije za neupućene( ono jes da je sa wikipedije, kojoj ne može 100% da se veruje ali je ovde vrlo korektno napisana "Уздизање српског краљевства на царство[уреди] Границе Душановог царства Српска војска је освојила град Сер 25. септембра 1345. године. Освојена је и Халкидика, укључујући Свету гору Атонску. Увидевши да је Византијско царство ослабило, Душан одлучује да на рушевинама Византије подигне империју једног младог народа пуног снаге. Након свих освајања Стефан Душан је одлучио да се прогласи за цара. Склопио је договор са Светом гором, која је византијског цара одувек сматрала за свог јединог и легитимног владара. Светогорски Протат је одлучио да се Душаново име спомиње у свим молитвама после имена византијског цара Јована V. За узврат, Душан се обавезао да ће поштовати аутономију Свете горе. Краљ Стефан Душан се прогласио за цара око Божића (25. децембра 1345.) у граду Серу. Према устаљеним обичајима цариградски патријарх је крунисао цареве на Истоку, а папа цареве на Западу. Пошто се није могао надати да ће га ико од ове двојице крунисати, српска архиепископија је уздигнута на ранг патријаршије. Архиепископ Јоаникије је постао први српски патријарх. Стефан Душан је крунисан за цара Срба и Грка на Ускрс (16. априла 1346.) у тврђави Кале[1] у Скопљу. Крунисање су обавили српски патријарх Јоаникије и трновски патријарх Симеон. Образложење за овај поступак цар Душан је нашао у учењу хришћанске цркве. Све што је некада Господ даровао првом хришћанском цару, Константину Великом, прешло је у Душанове руке. Мисли се на земље и велике градове „грчког царства“. Душанова титула сада је гласила: Вољом Божјом, Благоверни и Христољубиви цар Србљем и Грком и земље поморске и свему дису (западу). Душаново царство[уреди] Цар Стефан Душан, фреска из манастира Дечани. Кантакузин је успео да 1347. године постане византијски цар. Он као и сви учени Грци Душана назива „српским краљем“, јер је сматрао да је у хришћанској васељени једини цар – византијски цар. Међутим, на Истоку је већ одраније постојао бугарски цар, мада се његова титула на западу третирала као краљевска. Против новостворене Српске патријаршије била је Цариградска патријаршија, чији су многобројни поседи прикључени Српској цркви. Цариградски патријарх Калист је, подстакнут од цара Јована VI Кантакузина, бацио анатему на цара Душана, патријарха Јоаникија и све српско свештенство и исључио их из заједнице православних хришћана (1350.). Сама анатема била је више политичке него верске природе што се види из чињенице да је бачена пар година после душановог крунисања за цара. Ова анатема је скинута за време кнеза Лазара 1375. године. Душан је за свог савладара одредио сина Уроша и доделио му титулу краља. Душан је, као цар, додељивао титуле и звања. Деспоти су постали: Душанов полубрат Симеон (Синиша), брат царице Јелене Јован Асен, потом Јован Оливер и Иваниш. Севастократори су постали: муж Душанове сестре Евдокије Дејан, отац Вука Бранковића Бранко Младеновић. Кесари су постали: Гргур Голубић, Душанов војсковођа Прељуб и Воихна. Цар Душан и Света гора[уреди]

    • 15. april 2015 | 08:07

      Meho

      @dragoljub

      Jesi li sta izostavio? Pa nismo na casu istorije, sto ne skrati malo, necu da citam glomazne bajke, nisu zanimljive, treba kratko I da poentiras.

  • Браде

    14. april 2015 | 22:25

    To je ISTORIJSKA Srbija !!!

  • Србин

    14. april 2015 | 21:55

    Живела велика Србија живео Српски јунак Војислав Шешељ !

    • 15. april 2015 | 21:28

      Bosna

      @Србин

      A gdje je ta velika Srbija? Hoces li mi objasniti, otvoriti vidike!

  • Da,da,da...

    14. april 2015 | 21:27

    A ja bih da jedem...

    • 15. april 2015 | 00:27

      Da bi jeo

      @Da,da,da...

      Moras nesto i da radis. Sa neba ne pada.

  • DjoleKG

    14. april 2015 | 21:07

    Dusanovo carstvo nije bilo najveće ikada na Balkanu. Ne računajući Vizantijsko i Osmansko koja su se prostirala na 2 kontinenta, veće od Dušanovog bilo je Bugarsko carstvo prvom polovinom11.veka za vreme cara Samuila, dakle nešto pre dolaska dinastije Nemanjica na srpski tron.

  • Mr T

    14. april 2015 | 20:10

    Pitajte gospodina seselja

  • M

    14. april 2015 | 20:10

    Koji to svi? Seselj i jos nekoliko u vremenu i prostoru izgubljenih animatora masa i 10 njihovih sledbenika koji ne znaju sta ce sa sobom ni u ovolikoj drzavi.

  • Vasa

    14. april 2015 | 19:46

    Kako se ložite! Od tada do danas se sve promenilo. Svi smo mi mešavina raznih naroda i religija koji su Balkanom prošli.

  • g

    14. april 2015 | 19:28

    sve sto veca srbija to je dalji put do inostranstva gdje si mozes za kruh zaradit

    • 14. april 2015 | 19:38

      Vuk Stanojlović

      @g

      A ti si sad u EU i moš zaradit za kruh i uživat u ovom posljepodnevnom utorku i zašto frustracija onda na Telegrafu?????

    • 14. april 2015 | 20:53

      zoks

      @g

      Stacemi inostranstvo ka da imamo vel. Srbiju . Docice oni kod nas (u inostranstvo).

  • Stanojle

    14. april 2015 | 19:15

    Car Dušan je samo oslobadjao srpske zemlje koje su bile pod Istocnom Rimskom carstvom. Grci su većinom ziveli na teritoriji danasnje Turske i juznom delu dansnje Grčke. Solun je uvek bio srpski grad. Ćirilo i Metodije naučili su srpski od Srba koji su ziveli u Solunu.

    • 14. april 2015 | 19:21

      Andrej

      @Stanojle

      Tako je.

    • 14. april 2015 | 19:48

      09

      @Stanojle

      Solun nikada nije bio srpski grad niti su Srbi ikada ziveli na prostoru danasnje Grcke. Tamo su ziveli Grci.

    • 14. april 2015 | 19:49

      Vasa

      @Stanojle

      Ha, ha, Solun oduvek bio srpski. Pa jel si ti čuo jos za neke civilizacije pre Srba?

    • 14. april 2015 | 23:17

      Stanojle

      @Stanojle

      U vreme cara Iraklija (610-641), u okolinu Soluna doselili su se i Srbi (kako je zabeležio car K. Porfirogenit) i po njima se oblast i nazvala Servija. Avarsko-slovenski napad na Carigrad 626. godine bio je koban po Avare, jer posle toga iščezavaju sa istorijske pozornice, a slovenska plemena naseljavaju se i učvršćuju u unutrašnjosti Vizantije. Terene koje su Sloveni pritisli vizantijski izvori nazivaju „Sklavinije”. Ovo su, po svoj prilici, počeci slovenskih kneževina.

  • EU Citizen

    14. april 2015 | 18:54

    A zar nemamo sada Merkelov četvrti pokušaj i četvrti rajh i četvrto carstvo?

  • MickeyM

    14. april 2015 | 18:49

    Nisu pokorili i nije bio san nego slična "demokratska asocijacija" balkanskih naroda kao npr. EU danas na čelu sa opet Nemačkom i njenim gazdama.

  • Jovica

    14. april 2015 | 18:43

    Nije mi jasno ... nas narod mi nije jasan.. tada su srbi bili vecinski na ovim prostorima i to je srpsko carstvo .. to uopste nije ekspansionisticna ideja nego jednostavno cinjenice.. je** ga.. uspjeli su da nam ubiju sve i istoriju i nacionalnu svjest i sve.. ne pise nam se ljudi dobro .. realno ..

    • 14. april 2015 | 18:54

      u

      @Jovica

      Gde bre bili vecinski? Pa lepo pise Car Srba i Grka. Vise od pola carstva cinile su teritorije na kojima su Grci bili apsolutna vecina.

  • Sone

    14. april 2015 | 18:41

    Vecna je.

  • Car

    14. april 2015 | 18:21

    Srbija je Vizantija!!!

  • Bobanto

    14. april 2015 | 18:05

    Ne trebamo trazit précise. Treba sacuvat postojece granice. Uzadnjim decenijama smo izgubili dosta.

  • montenegro1990

    14. april 2015 | 17:49

    najvece carstvo je bilo osmansko...

    • 14. april 2015 | 18:22

      Aca

      @montenegro1990

      Nije tacno

    • 14. april 2015 | 18:32

      @

      @montenegro1990

      Tacno.

    • 14. april 2015 | 18:49

      .....

      @montenegro1990

      Britanska imperija pa mongolsko carstvo oni su imali oko 30 miliona km/2 a osmansko oko 9 cini mi se.

    • 14. april 2015 | 19:05

      GORKI

      @montenegro1990

      Nije

    • 14. april 2015 | 21:49

      Jovica

      @montenegro1990

      Da nije mozda crnogorsko

    • 15. april 2015 | 01:37

      Алекса

      @montenegro1990

      Веће од тог султаната је британско царство, руско царство, шпанско царство, а ти ниси хришћанин:)

  • kroat

    14. april 2015 | 17:46

    Uh ... Fino je sanjat al da ce bit , eeee nece nikad vise :)

    • 14. april 2015 | 18:13

      posavac

      @kroat

      Mislis a ? ;)

    • 14. april 2015 | 18:30

      BataRaka

      @kroat

      Komsija, a tebi srce puno.gledaj,divi se, poredi se...I na kraju pukni :D

    • 14. april 2015 | 18:43

      Dragana

      @kroat

      Nek si se ti javio...ti znaš...

    • 14. april 2015 | 18:57

      MickeyM

      @kroat

      Bitno je da ste vi opet ušli u pravedno carstvo kao što ste ulazili i 41 i puno puta prije :)

    • 14. april 2015 | 19:07

      Цетиње

      @kroat

      И ви сте фино сањали тисућљећни сан до 1992. а онда када сте га остварили опет сте упали у говн.... али зато су ту Срби и Црногорци да вас ваде из гован..., али Богами неће моћи више :-D

    • 14. april 2015 | 19:34

      Vuk Stanojlović

      @kroat

      Alo Kroat samo jedno pitanje ako može. Ako je Vuk Mandušić Hrvat iz Rupa kod Skradina i Đevrsaka kao što vi kažete zašto onda svojoj djeci ne dajete ime Vuk po slavnom hrvatskom junaku hajduku koji je branio "Hrvatsku" od najezde Turaka?

    • 14. april 2015 | 19:43

      perishw

      @kroat

      Ovaj Kroat je mućki provokator...

    • 14. april 2015 | 21:52

      Jovica

      @kroat

      Pa ti i nemas drzavu sad si pod europskim carstvom;)

    • 14. april 2015 | 22:57

      Skradnik

      @kroat

      @Meho@kroat je malo nervozan a ušao je u veliki četvrti rajh i ima kruha i kolača za poist a opet dolazi ovdi da se leči?

  • I

    14. april 2015 | 17:45

    Jedini iz dinastije Nemanjica koji nikada nije proglasen za sveca. Jer je bio surov, ubio je sopstvenog oca, a usput je proklet od strane Vaseljenskog Patrijarha.

    • 14. april 2015 | 18:10

      ZS

      @I

      Ко је био проклет од стране Васељенског Патријарха? Једва жив остаде на ово пријатељу.

    • 14. april 2015 | 18:31

      BataRaka

      @I

      Istina.tad je I bacena anatema...I na kraju se raspalo carstvo

    • 14. april 2015 | 18:51

      .....

      @I

      To sto je ubio oca nemoj da te cudi nismo mi jedini to radili.

    • 14. april 2015 | 19:12

      Rasputin's

      @I

      To nije tacno, procitaj ne komunističku istoriju i videces da car Dušan nije proglasen za sveca iz razloga sto su Turci to onemogucili jer su kroz njega vidjeli veliku opasnost jer su u njemu Srbi vidjeli novog vodju i pokretača iako se upokoio i to je radjeno naravno sa Romejskim carstvom tj svestenstvom , oni su i pustali i pustili Osmqnlije da nas pokore i to su pokusali u vise navrata sto su i uspeli 1473 god,a ako niste znali Vizantija se spominje tek u 17 veku od strane germana, nakon sto su pokorili Srbiju isti su pored price da je ubio oca jer ta priča se prvi put spominje posle smrti Dušanove, kao i priča da je u vremena kuge svoju ženu Jelenu odveo na Svetu Goru gdje su na taj način dokusurili i malu nadu da se kanonizuje ne zaboravite da su vladali 350 godina a Turci su ga se plašili i mrtvog, a dobro je poznato da je preminuo na putu kada je krenuo da osvoji Osmanlijsko carstvo 1355 zajedno sa Brahtom njegovim drugom i ličnim obezbedjenjem. On je bio jedini covek u kom su Srbi vidjeli pokretača i istinskog duhovnog vodju sve do karadjordja . a takodje je dobro poznato da je kralj Milutin vladao daleko većom teritorijom od njegovog unuka Dušana

  • da

    14. april 2015 | 17:44

    Inace, posto se sam proglasio za Cara i bez dozvole Carigradskog Patrijarha osnovao Patrijarsiju, Carigradski Patrijarh ga je prokleo.

  • Србо

    14. april 2015 | 17:43

    СРБИЈА!!!!!!!

  • Mici

    14. april 2015 | 17:43

    Koje albance? Tada nisu postojali.

    • 14. april 2015 | 18:57

      Meho

      @Mici

      Zasto se zvala Albanija ako Albanci nisu postojali?

  • Jovan

    14. april 2015 | 17:41

    A to sto su Vizantinci, hriscani, morali da u pomoc zovu Osmanlije da ih zastite od Srba? To ne pominjemo? Da nije bilo Dusana ne bi ni Turci tako brzo dosli na Balkan.

  • 123

    14. april 2015 | 17:39

    Imao dobru vojsku ali je drzavu tako lose organizovao da je brzo oslabila. Dozvolio je velikasima da imaju preveliku moc, sto su iskoristili da kasnije oslabe carstvo.

  • dimch

    14. april 2015 | 17:38

    Velika Srbija je ideja o drzavi koja je bukvalno receno prirodna, jer bi ta teritorija predstavljala prostor na kom zive Srbi, bez rata, bez osvajanja, dakle bez bilo kakvih znacajnih promena u drustvu Balkana Susjedi i ovi glodari dole zive u zabludi i stalno taj pomen Velike Srbije vide pogresno

  • Cetnici sever

    14. april 2015 | 17:38

    ZIVELA VELIKA SRBIJA!!!

    • 14. april 2015 | 17:53

      Srđan

      @Cetnici sever

      Kslo može nešto da živi što ne postoji.I ovo što imamo,daj bože da ostane ovako.

    • 14. april 2015 | 18:44

      Peca

      @Cetnici sever

      Sa tri prsta ja rakiju pijem,a sa deset ja dusmane bijem...

  • Шоне-Р. СРПСКА

    14. april 2015 | 17:37

    Не тражимо ништа ново, само царство Душаново! :-)

  • Ortodox

    14. april 2015 | 17:34

    Nerazumijem,zasto Car Dusan silni drzi na ovoj slici katolicki krst ??! Dobro sam pogledao na wikipediji i ovo na slici sto on drzi jeste katolicki krst !!! ZASTO ???

    • 14. april 2015 | 17:56

      Neko

      @Ortodox

      Krsten je u katolickoj crkvi, secam se tog podatka iz osnovne.

    • 14. april 2015 | 18:02

      I

      @Ortodox

      Zato sto je jedno vreme bio na ivici da primi katolicku veru. Sve bio dogovorio sa Papom, ali se sukobio sa Madjarima pa otpao dogovor.

    • 14. april 2015 | 18:48

      .....

      @Ortodox

      Sva trojica pricate gluposti. Nije bilo nikakvog prelaza na katolicanstvo cak sta vise nemanjici su progonile njih i sve koji nisu pravoslavni srbi. Posto je osvojio vizantiju morao ga je krunisati papa, to je prost razlog zasto drzi taj krst.

  • ja

    14. april 2015 | 17:33

    Umesto da ratuje protiv Turaka on napadao hriscanske zemlje. Zato mu je carstvo i propalo tako brzo.

    • 14. april 2015 | 17:54

      CCCC

      @ja

      Mi smo uvek bili na pogrešnoj strani

    • 14. april 2015 | 18:19

      Andrej

      @ja

      Protiv koga da ratuje nije birao nego je morao, istočno rimsko carstvo je dugo tlačilo i napadalo Srbe. Termin Vizantija pominje se prvi put u 16 om veku. To što su oni zvali turke pa zvali su ih i pre Dušana i koristili za medjusobne obračune.Problem je bio njegov sin slabić koji nije umeo da drži vlastelu pod svojom kontrolom.

    • 14. april 2015 | 19:22

      Stanojle

      @ja

      Dušan se nije borio protiv Turaka. Turci su prvi put prešli na evropski kontinent na Daradanelima 1351.

  • DS

    14. april 2015 | 17:32

    Istovremeno svojim petljanjem u pitanje nasledstva vizantijskog trona direktno uticao na dolazak Osmanlija na Balkan. Posle 2 poraza koje je njegova vojska dozivela od Osmanlija, pokusao da udajom kcerke za Sultana postigne mir sa Osmanlijama, ali nije uspeo. Lose organizovao drzavu koja je posle njegove smrti naglo oslabila. Sina uopste nije pripremio za preuzimanje vlasti. Zahvaljujuci njegovoj losoj organizaciji drzave, Osmanlije, koje su u njegovo vreme bili minorna drzava koja je kontrolisala 2-3 grada su za 20-30 godina srusile to njegovo Carstvo i vladale vekovima.

    • 14. april 2015 | 18:50

      .....

      @DS

      Brate rano je umro pa nije stigao da ucvrsti drzavu.

  • Република Српска

    14. april 2015 | 17:27

    Ова мапа са слике није тачна јер су у саставу Душанове империје биле Босна,Xерцеговина и Далмација западно до реке Крке

    • 14. april 2015 | 18:04

      nn

      @Република Српска

      Bosna nije bila pod Dusanovom kontrolom. Nikada. Bosna je posle Dusana postala glavna sila na Balkanu pod vladavinom kralja Tvrtka koji je kasnije postao vladar Srbije. Nije imao pravu vlast ali je formalno bio kralj Srbije.

    • 14. april 2015 | 18:22

      TTTTTTTTTTT

      @Република Српска

      Bosna je uvjek bila nezavisna drzava i nikada nije bila u sastavu Srbije.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA