Milici su otkazali aranžman dva dana pre puta, a kada je otišla po pare, shvatila je da je žrtva velike prevare (FOTO)

Milica J. iz Kragujevca je krajem novembra pazarila putem sajta za grupnu kupovinu sebi i suprugu novogodišnje putovanje

  • 3

Milica J. iz Kragujevca pazarila je na sajtu za grupnu kupovinu od beogradske turističke agencije novogodišnji aranžman, isplatila ga, ali nikada nije otišla na putovanje jer je otkazano samo dva dana pre polaska. Ispostavilo se da je turistička agencija prodavala aranžmane u vreme kada joj je bila oduzeta licenca i zabranjeno organizovanje putovanja! Zbog te činjenice Milici niko nije morao da vrati novac, pa se svelo na to da su ona i drugi nasamareni putnici sami krivi. I moraju da postanu detektivi!

Turisti iz Smedereva nikada neće zaboraviti ovo leto: Umesto u Grčkoj, letovali su u - autobusu!

- Krajem novembra pazarila sam putem sajta za grupnu kupovinu sebi i suprugu novogodišnje putovanje. Sutradan sam kontaktirala agenciju za dalje instrukcije u vezi plaćanja aranžmana koji je koštao 14.000 dinara. Rečeno mi je da sumu uplatim na ime direktora agencije, a ne firme. Jesam se začudila i jesam pogrešila. Čudno mi je bilo i što mi se na telefon agencije niko nije javljao, ali kada sam dobila mejlom obaveštenje da će mi detalji putovanja biti javljeni dva dana pre polaska, smirila sam se. Dok sam očekivala plan puta, stigao mi je mejl da se sve otkazuje "zbog nesolventnosti firme" i da će mi novac biti vraćen- priča Milica.

Foto: Telegraf

Kragujevčanka je zalud čekala povraćaj novca. Obratila se sajtu za grupnu kupovinu preko koga je pazarila putovanje.

LEKCIJA BROJ JEDAN 

- Moja prva lekcija svima - naučite kako funkcionišu razne vrste prodaje. Sajtovi za grupnu kupovinu samo reklamiraju ponude klijenata. Nisu mogli da znaju da je agenciji sa kojom dugo sarađuju nedavno oduzeta licenca, pa su i oni na neki način prevareni - objašnjava Milica.

Foto: Telegraf

Zatim se obratila turističkoj inspekciji. Uputili su je da se za povraćaj novca javi osiguravajućoj kući kod koje je osigurana turistička agencija. Tu sledi šok.

KOJI PUTNIK PROVERAVA OSIGURANJE?

- Na ugovoru sa agencijom je navedeno ime osiguravajuće kuće, ali ja sam na sajt osiguranja otišla prekasno. Tamo je bilo obaveštenje da je njihovom klijentu, agenciji od koje sam kupila aranžman, zabranjeno organizovanje putovanja čak 18 dana pre nego što sam ja od njih kupila put za Prag! Oduzeta im je i licenca jer su prošle jeseni prodali klijentu putovanje, pa ga otkazali, a nisu vratili pare. A onda su nastavili da rade bez licence i prodaju preko sajta! Obaveštenje je bilo na sajtu osiguravajuće kuće sve vreme, ali koji putnik proverava sajt osiguravajuće kuće sa kojom ima ugovor agencija preko koje putuje na tri ili pet dana- pita Milica dajući drugu lekciju svima.

Foto: Telegraf
Foto: Telegraf

Dok je čekala da povraćaj novca od osiguranja, stiglo je obaveštenje da je odbijena, jer je putovanje kupila nakon što je turističkoj agenciji izrečena zabrana organizovanja putovanja.

SAMA KRIVA ZA SVE

Milica bi ostala bez novca jer je, u skladu sa zakonima, sama kriva za sve, da nedavno gazda agencije nije grupi putnika vratio novac.

- To ga ne opravdava za ono što je učinio. Tužno je što smo zavisili od njegove dobre volje jer bi malo njih tužilo i vuklo se po sudovima zbog stotinak evra. Turisti su danas lake žrtve i moramo da budemo detektivi kada kupujemo aranžman za putovanje- zaključuje Milica.

Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) kaže da putnici ne moraju biti detektivi, ali u eri interneta mogu i moraju proveriti sve.

Foto: Telegraf

Detaljno objašnjava šta:

- Imate ime turističke agencije, idite na sajt Agencije za privredne registre i proverite da li su registrovani.

IDITE NA SAJT NARODNE BANKE SRBIJE

- Agencija može biti registrovana, ali sa blokiranim računima zbog dugova. Idite na sajt Narodne banke Srbije, odeljak "prinudna naplata", pa "pretraživanje dužnika u prinudnoj naplati". Ukucajte matični broj agencije ili PIB, imate ga na ugovoru ili bilo gde na internetu kada ukucate ime agencije. Tu ćete saznati da li je vašoj agenciji blokiran račun i za koliko novca. U Miličinom slučaju, agencija je blokirana zbog milionskog dugovanja. Ako jeste blokiran račun, treba da vam se "upali lampica"- pojašnjava Nikolić.

- Treba obratiti pažnju i na licencu. U Miličinom slučaju broj licence je bio naveden na ugovoru, a tu licencu agenciji je turistička inspekcija oduzela 18 dana ranije!

Foto: Telegraf
Foto: Telegraf

- Moramo tražiti polisu osiguranja koju agencija na zahtev potrošača mora da pokaže. Idete na sajt osiguravajuće kuće kod koje je osigurana vaša agencija i proverite da li je aktivna polisa, jer to što je polisa istaknuta ne znači ništa - jasan je Nikolić.

- A kada agencija traži uplatu na lični račun gazde, trenutak je da vam se javi ne sumnja, nego upali crvena lampica - kaže Zoran Nikolić.

Sve ovo naučila je i Milica, na teži način.

Daljinac

(Marija Raca)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sherlock Holms

    3. april 2018 | 06:05

    Znaci Od danas ako zelim da putujem.Moram da imam diplomu dekteteviaAdvokata ijosh koju?

  • ZOKI

    3. april 2018 | 09:56

    Inspektori ne rade svoj posao,to sve kako se proverava validnost agencije treba odgovorni na sajtu da proveravaju gde se ta agencija reklamira. Ako nesto nudis,treba da znas sta je i kakvo je,a ne ja sam samo posrednik,tako svi mozemo da se bavimo biznisom.

  • Aks

    3. april 2018 | 13:11

    Zasto ne objavite ime agencije? I mi smo putovali preko iste prosle godine u Veneciju, sve bilo u redu, a zeznuli nas za isto ovo putovanje koje je ovde opisano. Takodje polazak 01.01. Na svu srecu i nasu upornost, vratili nam novac.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA