≫ 

Imam 31 godinu i ovo su moji razlozi zbog kojih ne mislim da sam išta propustio jer nisam išao u vojsku

 ≫ 

Vojska ne bi trebalo da služi samo za prevaspitavanje tatinih sinova...

Komentari

  • Sanchy

    30. avgust 2018 | 09:57

    Lepo si napisao..ko nije sluzio vojsku od njega i devojke beze..samo da znas,to je istina...Mislim da bi uvek potegla pitanje vojske kada krene upoznavanje i jednostavno,to je taj balkanski mentalitet i kod nas zena,ako nisi sluzio ili ne daj Boze jesi al civilno s primedbom da se plasis oruzja ili ne zelis da baratas s njim,na prostoru gde su vecni sukobi,i gde bi to jednog dana,ne daj Boze ,moglo da ti spasi glavu,tebi i tvojoj porodici...mi smo zavrsili pricu...

  • Slobodan

    30. avgust 2018 | 01:50

    prosto receno biti vojnik je jedna vrsta dozivotnog plemenitog ogromnog bratstva...

  • slobodan

    30. avgust 2018 | 01:38

    Razumljivo da mladi ljudi ovako razmiljaju,i ja sam tako razmiljao dok nisam odsluio vojni rok, a sad iz ove perspektive mislim da svaki stanovnik ove zemlje treba da proe makar ubrzani vojni rok od nekoliko nedelja...A zato samo e da vam se kae kad odsluite....nije to samo vaspitavanje tatinih sinova,to je stvarno ivotna kola iz mnogo dubljih razloga...ko proba videe a ne mora da mu se svidi...

  • nebojsa

    29. avgust 2018 | 20:39

    zena u vojsci da se uda,rasturi neki brak,ima dva a nekad i tri puta menstruaciju ma zena u vojsci je beli medved.

  • Sinisa

    29. avgust 2018 | 17:45

    Sta da se zarati, ne daj Boze, ko ce braniti Srbiju, ja imam 36 sa 19 sam bio u vojsci i nije mi zao ni jednog dana provedenog tamo a bilo ih je 345,20 dana skracenje, takvi kao ti koji se strecaju ce biti sluge neprijateljima...

  • Zika

    29. avgust 2018 | 16:58

    E zbog takvih kao sto si ti tu smo gde smo. Pogledaj se u ogledalo prijatelju. Vojska nije tu da te vaspita nego da te nauci redu,postovanju,obavezama,da te nauci da prezivis na ovom ratnom podrucju,da naucis da se snadjes bez mobilnog telefona,ti prijatelju bez lokacije na svom telegonu ne znas gde si. Zasto mislis da si kvalifikovan da raspravljas o tome. Samo ti prodji obuku neces da se plasis vise. Samo da znas da nijedan od nas ko je sluzio vojsku nije protiv nje,protiv nje su kukavice kao sto si ti ali ne brini izbice tebi vojska sve strahove iz glave pa kad se posle vojske pogledas u ogledalo videces coveka a ne slinu

  • Srbija

    29. avgust 2018 | 15:20

    Bravo svaka rec je na mestu, vojska ne sluzi za vaspitavanje dece to treba da rade roditelji. Ako neko nije vaspitan sa svojih 18 godina za njega je kasno ponovo ga vaspitavati roditelji prst na celo i dobro razmislite. A o pitanju vrcanka vojnog roka treba da odluce mladi koji bi trebalo da idu hoce li ici ili ne.

  • Dragan

    29. avgust 2018 | 12:53

    Prva sam generacija koja je imala vojni rok 9 meseci, a otišao sam na godinu dana pa su skratili. Onom ko nije u kasarni vojni rok treba da bude 27 meseci ako je ovom u kasarni 9. Jer vojnik u kasarni je vojnik 24 sata na dan, a ovaj u civilu samo 8 sati. Bilo je ok upoznaš nove ljude i počneš da ceniš ono što imaš van kapije.

    • 29. avgust 2018 | 13:55

      Dr

      @Dragan

      Silno gresis to sto kazes da je civilno sluzenje vojnog roka samo na 8 h. Ti za 9 meseci oduzid kako ti to smatras drzavi 24 h vojnog roka a ja svakog dana svakog trenutka doveka sluzim svojoj drzavi. Sada se pitas kako to. Zato sto medju nama postoje oni bez kojih zdravlje ove zemlje nebi bilo isto. Lekar kada postajes postajes i van lekarske ustanove. Moja duznost kao lekara je da uvek i svuda brinem o zdravlju tako da u vreme mira ili rata drzava uvek racuna da ja 24h mogu da pomognem. Tako da sve vi junacine sto cististe puske i glancaste cokule zapitajte se kada vam jednog dana bude potreban lekar da li je on sluzio vojsku i da li je bilo svrsishodnije da je on tih 9 meseci cistio necije arterije ili da gubi tih 9 meseci zarad vasih cokula.

    • 30. avgust 2018 | 01:47

      Slobodan

      @Dragan

      Drue mnogo se jedi ni za dzabe...za tebe je dobro da znas ono to ne znas o vojsci...izgleda da si prepotentan do bola a to je jedna od atvari koju voska leci vrlo uspsno...probaj i ncs zazali garantujem ti jer i ja sam bio takav i mrzeo sam vojsku,cak sam i pritvor zaglavio,ali posle svega vec tada posle odsluzenja sam shvatio sta je skola zivota a sada u pesesetoj godini sam potpuno siguran da svi treba sa odaluze vojsku...cak i ako neces da zivis u ovoj drzavi saznanja vestine i iskustvo ce ti znacajno koristiti u zivotu,jednostavno takav je sistem...

  • Zoki

    28. avgust 2018 | 14:40

    A šta ćeš ti da uradiš ako dođu neki strani vojnici sa sve puškama i bombama i krenu da ubijaju po Srbiji i u tvom gradu ili selu, i pri tom ne biraju ko je vojnik, ko je služio, a ko je bio protiv služenja vojnog roka, već sve redom bez milosti rokaju? Šta bi ti tad radio? Da li bi se sakrio i čekao da ovi koji su služili vojsku i vojska pucaju iz pušaka i bacaju bombe ili bi istrčao na ulicu pred strane vojnike da im se obraduješ pa nek te ubiju, al da se zna da nisi hteo da gubiš vreme na puške i bombe i na debilno služenje vojnog roka?

  • Pera kojot

    27. avgust 2018 | 22:02

    Ti sve i da hoces nebi mogao u Vojsku.pitas se zasto?sad topove vuku kamioni

  • TNT

    27. avgust 2018 | 19:19

    Dragi Mateja evo da ti objasnim svoj pogled na tvoj stav.Gradjani Srbije imaju razna gradjanska prava.Pravo na skolovanje,pravo da glasaju itd.Isti ti gradjani imaju i obaveze kao sto je placanje poreza pa i sluzenje vojnog roka.Uivot je uzimanje i davanje a ne samo jedno od ta dva.Ne ispunjavas obaveze nemas ni prava razumes.Po meni svako ko ne bi ispunio obavezu sluzenja vojnog roka trebalo bi da izgubi i gradjanska prava zagarantovana ustavom.U Svajcerskoj mirnoj bogatoj zemlji koja nije ratovala stotinama godina vojni rok je obavezan.Neces ok civilna zastita.Neces ni to placas kao kredit dugi niz godina.Tako da me zaista tvojom pricom nemozes ubediti da je to nepotrebno i da nisi nista propustio.Praveci se pametan neuspesno pokusavas da prikrijes cinjenicu da si kukavica.Ako nisi spretan sa oruzijem budi kuvar, magacioner, brica.Nismo svi za ratovanje ali vojska je institucija gde su mnogi profili potrebni.Nakaslji se pogledaj se iskreno u ogledalo i priznaj sebi istinu.

    • 27. avgust 2018 | 20:02

      ...

      @TNT

      Hteo su da kazes da Mateja pogresno misli, ustvari ti mislis pogresno. Zasto bi neko izgubio ustavom zagarantovana prava ako ne bi sluzio vojsku? Ustavom su svima zagarantovana prava i pred ustavom su svi jednaki izabranjen je svaki vid diskriminacije. Malo se informisi pa komentarisi. Svajcarsku i nasu drzavu nemoj da poredis, jer je Svajcarska uredjena drzava

  • Vesna Rovčević

    27. avgust 2018 | 18:31

    U Srbiji je 90tih je bilo +3 miliona "muškaraca" koji su "postali muškarci" u JNA, ali to od njih nije napravilo ni ljude a kamoli Srbe. Sada ostarela dezerterska gomila slavi vreme kada su prvi put, videli voz, struju, sapun i imali besplatnu hranu u JNA i pristojno odelo. A ono "zaklinjem se svojom čašću" niko se nije setio 90tih sem one dece što nam izginuše u JNA i VJ jer su ih "muškarci" iz JNA izdali.

  • Deff

    27. avgust 2018 | 17:56

    Ni moj sin, ni sinovi moga brata nece ici u vojsku.. jer ja sam bio na kosovu,brat mobilisan,otac mobilasan..kuci ostala majka i supruga od barta koja je bila u drugom stanju. Za mene nisu znali 4 meseca nista.. Hvala dragom Bogu svi smo se vrtaili zivi i zdravi... Sada se dele stanovi nekim ljudim koji su navodno izbeglice,a koji su imucni od 80% nasih ljudi koji su bili na ratistima dok su ovi setkali po srbiji. Nikakve povlastice i nikakvu pomoc nismo dobili ni dobijali od drzave, brat i ja smo tehnolski visak, a otaac je otisao u penziju koju je morao sam da doplati. Tako,nemo neko slucajno da mi.je poslo poziv ni sinu ni sinovcimaa..Ne daj Boze,da se sutra zarati.. tako ni na nas da ne ravunaju.... Vidim ovi koji su dali zivot za drzavu kako njihovi zive...beda i sirotinja... toliko

    • 28. avgust 2018 | 01:50

      RSK

      @Deff

      Onda ćemo dati drugima drzavu posto je ne zaslužujemo! Neka bude turska, madjarska, hrvatska, Albanija..

    • 28. avgust 2018 | 09:12

      Van

      @Deff

      "Sve će to narod pozlatiti" budi srećan da si došao kući ceo, živ i donekle zdrav. Mnogi koji su izgubili živote da bi danas srpski narod postojao i imao potomstvo nezna se ni ime ni prezime, jer ova država nema srca. Znaju ime i prezime samo kad pozivaju u rat. Dakle nije lako biti srbin i na strani srpskog naroda.

    • 29. avgust 2018 | 13:36

      Rajj

      @Deff

      U pravu si sve ali po onoj izreci da se boga i vojnika sete samo kad je najteze,u tome je stvar druze i ja sam bio na kosovu u teskim vremenima pa zlu ne trebalo hocemo li opet mi u 50 im godinama bez podmladka vojno sposobnih da ratujemo do sudnjeg dana...imam i ja sinove i sta onda ako dodje do situacije da se moraju latiti oruzija mislis da ce ta obuka od nedelju dana na nekoj livadi da im sacuva glave.Nagrada za ucesce u ratu je samo orden nema tu novca kao sto si ocekivao ako si iz rata izasao fizicki ne povredjen

  • Podgorica

    27. avgust 2018 | 17:46

    Treba da ides. Mozda neces bit bolji covjej, ali ces, dok si tamo, makar na momenat, dok puzis ili cuvas strazu u mrkoj noci, nddje na terenu, pimisliti, kako li he tek bilo onima na Ceru, Kosarama koji zu ginuli da bi se ti i takvi, danas, pravili pametni.

    • 27. avgust 2018 | 19:11

      Sloba

      @Podgorica

      Ti necitas komentar iznad svoga svi mi koji smo prosli pakao nezelimo nikome ni najvecem neprijatelju da bude vojnik ne u srbiji ja sam izgubio skoro 3 godine moji sinovi sigurno nece neka politika salje svoje prvo a i vi koji trazite vojni rok jel niste bili na ratistu da tamo sazrete

    • 27. avgust 2018 | 22:43

      Pera

      @Podgorica

      Ti isti su izginuli za rad dogovora idiota u foteljama

    • 29. avgust 2018 | 00:38

      Podgorica

      @Podgorica

      Za prijatelja kojem ne odvaja tastatura: Srbi ne idu u rat, pa neces ni ti. Srba oduvijek rat dilazi na prag od kuce kojeg brane. Xato bi valjalo da nesto nauce djeca.

  • Mика

    27. avgust 2018 | 17:27

    У војску се не иде са 31. годином и тамо нема никаквог преваспитавања него постајеш свестан припадности нечему много већем од феизерског салона где се шишаш и намешташ фризуру и краја где је кафић у који излазиш и где ти се налази козметични салон где се депилираш, много гледаш филмове а те филмове су снимали татини синови који ни у то време нису служили војни рок. Лична хигијена зависи од човека до човека и можеш се купати сваки дан и да не набрајам глупости које си налупетао а ниси ни пришао капији било које касарне, вероватно ниси ни пришао шалтеру војног одсека...кажеш неспретан и остало па има у војсци родова где не чујеш пуцњеве и пушку. Са оваквима да бранимо Србију у било ком погледу и на сваком пољу? Никад....зато нам је и овако како нам је...Прелистај породично стабло па види где ти је прадеда или чукундеда завршио...и намести фризуру баци још мало гела покварила се.

  • Nikola

    27. avgust 2018 | 17:26

    A da li sam ja seka persa jer nisam isao u vojsku a zivim na selu i ustajem gotovo svako jutro jako rano, berem maline ceo dan po najvecem suncu, idem sa ocem da naberemo drva za zimu, iscepmo 15-ak metara drva, kosimo hektar zemlje, sami namestamo sta treba oko masina i radimo gradjevinske radove? Znaci po vama ja ne bih mogao da se ozenim samo zbog toga sto nisam sluzio vojsku, zanimljivo. Ovo nije ni kritika niti je pisano u toj nameri vec komentarom samo zelim da kazem da nikad ne mogu da se generalizuju stvari. Ziveo sam par godina u gradu i deca sa sela i deca iz grada nikad ne mogu da se porede uopste sto se rada i radnih navika tice (cast izuzecima naravno).

  • Van

    27. avgust 2018 | 17:20

    Bolje je da se u vojsci privikneš na eksplozije i pucanjavu u miru nego da se moraš privikavati u nekom budućem ratu. Bojska učini muškarca i ženu da budu sposobniji za život u realnim okolnostima. A realne okolnosti na Balkanu podrazumevaju ratove u proseku svakih pola veka. Biti sposoban za ratovanje ne podrazumeva samo nošenje oružja već podrazumeva svaki vid otpora neprijatelju koji želi da ti uzme slobodu. Da bi to mladi razumeli moraju mnogo puta čitati i setiti se koje poruke nosi slovenska bajka Baščelik.

  • nibrS

    27. avgust 2018 | 17:07

    Seka persa...

  • Baxter

    27. avgust 2018 | 17:07

    To su ta nasa balkanska zaostala razmisljanja, vojska, vaspitanje, pitanje muskosti dza-bu, najobicnije gluposti I gubljenje vremena! Koga to zanima izvolite, koga ne, ne teraj ga jer ce biti samo kontraefekat!

  • Iwan

    27. avgust 2018 | 17:05

    To care. Ko hoće nek izvoli.

  • Ruki

    27. avgust 2018 | 17:02

    Imam 35 Godina, za vojsku sam nesposoban. U medjuvremenu kroz moj krevet je proslo pedesetak zena, imam 2 braka Iza sebe, dvoje dece. Imam pristojan automobil, primanja od 130000 dinara, svoj stan pod hipotekarnim kreditom. Za razliku od vas jna junaka ciji su roditelji dobijali stanove dzabe a vi i sa 50 godina I dalje zivite sa njima. Druga sam godina doktorskih studija. Sistem odbrane poznajem bolje od svih koji su ucili da kockaju krevete i rasklapaju puske. Trebaju nam avioni i pvo sistemi a ne novi vojnici. Konacno, ne zelim da budem junak koji gine za svoju zemlju. Ukoliko bi neko uveo obaveznu vojsku sigurno bih sa svojom decom otisao u inostranstvo.

    • 27. avgust 2018 | 17:22

      brana

      @Ruki

      Koliko si postigao u zivotu ja ti se divim!Pogotovu za onih 50-tak zena!Svasta si postigao osim sto nisi postao muskarac!Cime se ti hvalis nestretni covece?!

    • 27. avgust 2018 | 17:53

      CG

      @Ruki

      E moj Roko, ti si to uspjeo ne zato sto si pametan, nego egoista. A nemoj mislit da na zapad vole takve kao ti. Tek oni bi te prezirali i zatvorili ako ne bi ginuo za njihovu zemlju u kojoj bi, obzirom na iskustvo i navike ispred tvonih vrata cekale zene zeljne alfa muzjaka. A sta kaze psihologija na momke takve reputacije u krevetu ? Ako nisu radnici drvno- preradjivacke industrije, onda se radi o osobama sa dubokim kompleksima nize vrijesnosti.

    • 27. avgust 2018 | 18:25

      Кастор

      @Ruki

      Ти си уствари једно несретно биће, то је очигледно, а ти не видиш то. Такве као ти не треба бранити, нисте вредни жртве других да би ти живео, тако да одмах можеш у иностранство са тих својих педесетак жена. Никад ти нећеш ништа разумети и увек ћеш бити несретан. Желим ти дуг живот.

    • 29. avgust 2018 | 13:47

      Rajj

      @Ruki

      Ti si jedan sebican lik i idi sada u inostranstvo dok je mir i nemoj se vracati a ako se nedaj boze zarati e onda ces rodjace pusku pod ruku pa samnom u rov...svi koji izbegavaju braniti zemlju od neprijatelja proglasiti izdjicama i dozivotno zabraniti ulaz u istu...

  • Aloo

    27. avgust 2018 | 17:02

    Koliko maloumnika po komentarima ovo je strašno

  • alek

    27. avgust 2018 | 16:56

    zato delujes kao devojcica a ne kao muskarac! dosta si propustio

  • ...

    27. avgust 2018 | 16:53

    mekusac...

  • Tzahal

    27. avgust 2018 | 16:48

    Bio sam u vojsci Srbije i Crne Gore 9 meseci i u Izralskim Odbranbenim Snagama 3 godine.. toliko od mene.

  • Oki

    27. avgust 2018 | 16:48

    Jesi jesi momcino , propustio si100 fakulteta.

  • Crvene beretke 95’

    27. avgust 2018 | 16:47

    Veće gluposti od služenja vojske ne postoji! Hvala bogu da je ukinuto!!!

    • 27. avgust 2018 | 16:57

      предраг

      @Crvene beretke 95’

      не срамоти то име што си ставио као своје.ниси ти ни пришао береткама.

    • 27. avgust 2018 | 17:02

      Caki

      @Crvene beretke 95’

      Kakve crvene beretke? Da nisi nosio crvene kapice?

    • 27. avgust 2018 | 17:17

      Lektor

      @Crvene beretke 95’

      Ti si pre za crvene čizmice

  • Mladic

    27. avgust 2018 | 16:47

    Ovaj nije sposoban ni da zivi u civilki a da ne pricamo o uniformi

  • Mita

    27. avgust 2018 | 16:40

    Apsolutno u pravu .

  • Ivica

    27. avgust 2018 | 16:37

    Decko bi trebao da sluzi dupli vojni rok

  • Johan

    27. avgust 2018 | 16:30

    Služio sam JNA na Visu,bilo je dobrog vina druženja i makljaže.

  • Војвода Синџелић

    27. avgust 2018 | 16:29

    Oнај ко размишља попут њега никада од таквиx ни србина нити јунака

    • 27. avgust 2018 | 17:05

      Nody

      @Војвода Синџелић

      O kakvom ti junastvu govoris??? Pusti mitove i legende SPC-a o Kraljevic Marku i cijedjenju vode iz kamena to je za obdanista.Koji junaci?? Gdje su bili junaci?? Sta su odbranili i sta oslobodili?? Svaki rat koji je Srbija vodila,dok se nisu ukljucile velike sile, ista je i izgubila,to je realnost.Manite se mitologije u ratovima su uvijek ginuli sirotinja i seljaci tako ce biti i u buducnosti i uvijek.Nikada tatini sinovi niti su bili u ratu a u čuvenoj JNA sinčići su bili ili na razglasu ili foto sekcijama a u najgorem slucaju su svirali triangl u vojnom orkestru

  • Jamespop

    27. avgust 2018 | 16:28

    Ja jesam za uvodjenje obaveznog vojnog roka, ali da to bude ozbiljna vojska, a ne kao neposredno pre ukidanja gde su svake nedelje slali decu kućama jer nisu imali za hranu, pa su se roditelji vatali za glavu od troškova. Ako je uvedu neka to bude kako treba a ako reše da ne uvode onda bi bilo fer da nama koji smo služili vojsku priznaju i upišu bar radni staž.

  • Stevan

    27. avgust 2018 | 16:25

    Ovom se po faci vidi da nije za vojsku

    • 27. avgust 2018 | 16:40

      brana

      @Stevan

      Nije ni za sta a ne za vojsku,papuce,varjaca i pegla dok se zena provodi u gradu sa drugaricama,znam ih mnogo takvih!

  • ...

    27. avgust 2018 | 16:23

    Vojska je pravila od deteta ljude. Znaci kultura postovanje starijeg od sebe lojalnost odgovornost. Pogresne stvari gledas kada cujes za tu izreku. Prevaspitavanje i ostalo. Stvar je u tome u sazrevanju i disciplini. Razumevanju. Pogledaj decu oko sebe.

  • Tea

    27. avgust 2018 | 16:16

    Da od muska i muskosti smo odavno daleko otisli.Ubedjena sam da bi se vise zena odazvalo na poziv nego muskaraca sto ni rekli tatinih sinova sada su to mamine maze zasticene .Da treba da idu u rijaliti jedva bi docekali jer naravno tamo je dobro placen debilizam.A pre ulaska da se dobro isaraju po kozi da imaju sa cim da se ponose.E zemljo o mladosti .Pa ovaj prvi bi se sakrio u misiju rupu a da mu neko drugi brani zemlju i otadzbinu.A takvi su uvek i bili izdajnici roda svoga!!!!

    • 28. avgust 2018 | 00:55

      Ljubiša

      @Tea

      Da,u pravu si...primetio sam da je više žena podržalo vojni rok.Primetno je i da bi majke pre poslale sinove u vojsku,pa čak i u rat nego očevi.Pitam se kakva nula od muškarca može neko biti kad majka koja je nosila dete 9 meseci u stomaku,bude hrabrija od takozvanih tatica?

  • Zoki

    27. avgust 2018 | 16:12

    Druze veruj da vojska nije ste to sto si nabrojao,nego mnogo vise,ja sam bio slicnog razmisljanja dok nisam otisao u vojsku. A moji roditelji su me itekako vaspitali kako treba,al neka stvari koje tamo naucis niko drugi nemoze,ne racunajuci samo bacanje bombi,oruzja...

  • sin i unuk vojnika i sam vojnik

    27. avgust 2018 | 16:07

    Onaj bitanga sto je ukinuo vojsku, taj nije ni srpskpg roda, ali je sluzio vojsku, a vojsku mora sluziti svako, ne zato sto je to bila zakonska obaveza vec zato sto je to obaveza svakog gradjanina nase Srbije, bio on pravoslabne vere, katolicke, muslimanske, marsovske, ili je sa neke druge planete poslat da zivi u Srbiji. Svako ko ima prebivaliste u Srbiji mora da bude i vojni pbveznik, a ko nece mora da odgovara zakonski, u sta mora da spada i zatvor i to strozi zatvor i da isto toliko godina placa i iznos za sve one vojnike i oficire koji to pbavljaju umesto njega, a kada nastane neka frka u drzavi prvo njih strpati po zatvoroma jer su takvi veoma opasni za drzavu narod i armiju. Pogledajte kako je bila ustrojena JNA.

  • Crni

    27. avgust 2018 | 16:01

    Da si bio u vojsci video bi sta si sve propustio, mozda odmah nebi shvatio ali to je vec pitanje inteligencije. Ako si kao sto kates uspesan covek ne znaci po automatizmu i da si inteligentan, vredan, pametan, itd. Svakako si u kriznim situacijama neupotrebljiv jer nista ne znas kako da se postavis koga da slusas kako da prepoznas problem, i najgluplje ako treba da uzmes pusku u ruke da ne uzmes oklagiju ili dzojstik npr umesto puske, sem svog uskogrudo odbojnog stava prema Vojsci vlastite Drzave. Svrha Vojnog roka je da se naucis odgovornosti prema Drzavi, prijatelju, vojniku i ostalih osnovnih radnji. Isto je kao sa kolima na -40C oni koji su bili u Vojsci su kao kola koja su garazi, odrzavana i pljen povremeno a tvoja napolju i sta se desava Ja spreman za dejstvo a ti uzimas taksi ili me zoves da te vozim u prevodu ili olacas nekog da te cuva ili molis da te cuva

    • 29. avgust 2018 | 20:07

      Jocke

      @Crni

      Odgovornost prema drzavi? Drzavi koja sta radi, samo gleda kako da uzme od nas i da bogatima i politicki podobnima, drzavi u kojoj za mlade nema mesta pa moraju da beze, drzavi u kojoj nista ne funkcionise sem pljacke gradjana? Kakvu odgovornos iko moze imati prema takvoj drzavi? Pa isto nam je kao da nama vladaju neki stranci.

  • Maverick

    27. avgust 2018 | 16:01

    Sluzio sam 12 meseci vojsku.Osecaj pri polaganju zakletvi je nezaboravan,osećao sam se moćno!

  • Miki Barca

    27. avgust 2018 | 15:51

    Pa,po svemu što sam pročitao,tebi momče je vojska neophodna. Da siguran sam da ne bi vojska od tebe napravila čoveka,jer ti nemaš ništa što te čini muškarcem. Još te nije sramota da izneseš svoju nesposobnost. Čuj,trgneš se kad pukne balon?!?!?!? Pa trgnem se i ja,nekad odlutam mislima,pa kad se čuje nešto ja se trgnem,ali sam i išao u vojsku,pucao,bacio bombu. Naučio mnogo,upoznao mnogo ljudi,spavao sa 20 momaka u spavaoni i ne nije me vojska napravila muskarcem,ali me jeste mnogo naučila. Radna navika,obaveza ustajanja u 6,da poštujem oca koji svakog dana 40 godina ustaje da meni obezbedi hleb,majku koja mi slaže stvari da ja to ne radim. A onda,izadješ iz vojske i shvatiš kakav si gotovan,lenčuga bio,pa promeniš sve to. Pa spremiš sebi da jedes,opereš stvari,složiš iste,pa shvatis,ej pa ovo jeste posao i težak fizički rad. Vojska nije zato da bi nekog napravila muškarcem ili mu oduzela muskost,već da se nauče stvari,disciplina,neke radne navike,a usput i da za ne daj Bože budeš bar upoznat sa svime. Shvatiš da moraš biti timski "igrač" ili radiš strojev korak do 1-2 noću. E moj dečače od 31 godinu,nisi ti zreo za život.

    • 27. avgust 2018 | 16:02

      Marina

      @Miki Barca

      Kao sto je neko napisao sve se to uci kuci i red i disciplina i postovanje drugih. Ne moze vojska da vaspitava vasu decu

    • 27. avgust 2018 | 16:23

      Alex

      @Miki Barca

      Svaka čast na komentaru. Sve si rakao.

    • 27. avgust 2018 | 17:11

      Miki Barca

      @Miki Barca

      Vojska ne vaspitava našu decu. Uči ih mnogim stvarima. I da,takva disciplina nema kući. Jel se tvoj muž brije svakog dana? Jel svakod dana slaže svoje stvari? Jel odnese tanjir bar do sudopere ili samo jede i ustane? Jel ustaje da vežba u 6 ujutru? Ne. E pa gospodjo,ako nisi bila u vojsci,nisi kompetentna da mi odgovoriš. Pozdrav.

  • Qwer

    27. avgust 2018 | 15:49

    Svako ima pravo na svoj stav ali ima i ibavezu da u slučaju potrebe brani svoju zemlju. A da bi to uradio mora da bude obučen za taj nimalo lak zadatak. Ja sam za prifesionalnu vojsku ali i za obuku onih koji ne služe vojsku. O obliku i trajanju obuke neka odluče nadležni.

    • 27. avgust 2018 | 16:05

      Marina

      @Qwer

      Bolje bi bilo da uloze novac u profesionalnu vojsku, jer plate su im male, odecu i obucu nemaju ili imaju ali je pocepana. U profesionalnu vojsku ce ici ljudi koji zele time da se bave, dok u obaveznu vojsku nije uredu pozvati ljude koje to ne zanima, jer na taj nacin smanjuje se moc vojske ukoliko ima vise nezainteresovanih ljudi. To bi bilo isto kao kad bi tebe zaposlili na radno mesto koje te ne zanima

    • 27. avgust 2018 | 17:09

      Kole

      @Qwer

      Marina ne petljaj se u nešto što ne razumeš i nemoj da se praviš pametna o nečemu a ne znaš ni šta je!

  • xxxx

    27. avgust 2018 | 15:49

    Prvenstveno vojsku treba služiti da bi ljudi prošli tu osnovnu vojnu obuku, da bi danas sutra mogli braniti Srbiju i svoje domove (daj bože da do toga nikad nedodje), da se zna sa čime država raspolaže. Znači nisu svi rodjeni ratnici, nisu svi za specijalce, niko tako nešto ni nemisli, znaci ako neko nije bas za pušku itd ima mnogo drugih obaveza/kadrova pri vojsci, informatika, Elektronika, mehaničari, kuvari itd, znaci nemora svako da nosi pušku. Ove priče sto dotični mladi gospodin priča o služenju vojnog roka može samo da priča neko ko vojsku nikad nije služio. Steču se tu i velika prijateljstva koja se nastavljaju i posle vojnog roka, druženja itd

  • Vladimir

    27. avgust 2018 | 15:46

    A sta se nas tice sto nece, nije Srbin, "susjedi" ce imati manje jednog "hrabrog vojnika i junacinu".

  • Realno

    27. avgust 2018 | 15:39

    Ja sam bio tužan što se vojska ukinula kad je moja generacija '90 trebalo da dobije poziv. Tada sam želeo da idem, želim i sada, ali posle 8 godina sam stvorio firmu, razvio posao od kog nekoliko porodica živi. Nemam adekvatnu zamenu ni kad na odmor idem, a kamo li na pola godine. Firmu bih morao zatvoriti i samim tim bi se unazadio.

    • 27. avgust 2018 | 16:34

      Eden

      @Realno

      Kao rukovidilac iliti direktor firme moraš da obezbediš i obučiš čoveka kiji ce te u bilo kojoj predviđenoj i nepredviđenoj situaciji zameniti. To je jedna od karakteristika uspešnog direktora.

    • 29. avgust 2018 | 20:10

      Jocke

      @Realno

      Vojska nije ukinuta. Obustavljeno je obavezno sluzenje vojnog roka, ali si mogao dobrovoljno da odes i prijavis se. Umesto sto se zalis kako nisi mogao da ides zato sto te drzava nije prisilila, bolje objasni zasto nisi dobrovoljno otisao.

    • 29. avgust 2018 | 20:28

      Jocke

      @Realno

      Primecujem da velik deo naroda zivi u nekoj kolektivnoj paranoji gde nas samo vrebaju neki neprijatelji i svi moramo da se branimo od njih. Po meni je to posledica jugoslovenskih vremena kada je opsednutost neprijateljima i odbranom od istih planski usadjivana u narod.

  • Idi begaj

    27. avgust 2018 | 15:38

    Vidi ti se po faci da nisi za vojsku

  • nenad

    27. avgust 2018 | 15:34

    Ti si sve propustio

  • Majka

    27. avgust 2018 | 15:32

    Mislim da bi ovome trebalo pitati decu koja treba da idu u vojsku.Busanje u grudi velikih i jakih rodoljuba previse je u ovoj zemlji bilo,a tu smo gde smo.Vaspitanje i rad sa decom u porodici je problem.Covek se stvara dok je mali,a sa devetnast je malo kasno.

    • 27. avgust 2018 | 16:57

      brana

      @Majka

      E pa Majka nisi u pravu!I nas koji smo 93' isli u sred najgore inflacije i ratova niko nije pitao da li bi smo a da jeste niko ne bi hteo ali sad da me neko pita sve bi ponovo!Najteza godina u zivotu koja ce mi ostati kao uspomena za ceo zivot i koje cu se uve rado secati bez obzira na sve muke.Upravo u tim godinama mlad covek ne zna sta bi i vojska je ta koja ga prelomi i u 99% napravi coveka od svakoha.Mnoge su barabe i mamini sinovi dolazili u vojsku ali su svi izlazili drugaciji i vrlo slicni a u svakom slucaju bolji!

    • 27. avgust 2018 | 17:49

      Divna

      @Majka

      Ti si tipicna majka koja od sina pravi debila

  • Bugi

    27. avgust 2018 | 15:28

    Bravo,prava si momcina,delija.....

  • 911

    27. avgust 2018 | 15:24

    Vojska je skola zivota, da se naucis disciplini da ocvrsnes i ojacas kao pravi muskarac, nekad je bilo cast sluziti vojsku a vidi ove mamine i tatine sinove danas..

  • Eto

    27. avgust 2018 | 15:17

    Nadje se za svakog nesto kada hoce, ti bi mogao vojsci recimo da budes pedikir /manikir majstor...

  • BOBAN

    27. avgust 2018 | 15:13

    Slika govori vise od reci!!!

  • Podgorica

    27. avgust 2018 | 15:12

    Vojska pravi ljude od debila.

    • 27. avgust 2018 | 15:18

      Vojnik

      @Podgorica

      Služio sam 15 mes.ali je to moja najveća greška i zato ne preporučujem,samo ko prinudno mora.

  • Giks

    27. avgust 2018 | 15:11

    Ja sluzio 92. ratne godine I ne kajem se. Ponovo bih isao. Da smo se tada ovako ponasali I mrzeli vojsku od zamlje ne bi imali ni pedalj. Sada gledam kako mi dve cerke, dve lepotice zive mirno I spokokojno, bez straha da ce tudja cizma da ih sretne u sopstvenoj zemlji I izivljavati se. Ponosan sam otac, I veliki patriota.

  • Propustio si

    27. avgust 2018 | 15:03

    da nadjes nekoliko pravih drugova na primer...

    • 27. avgust 2018 | 16:07

      Marina

      @Propustio si

      Drugove moze da stekne u skoli, fakultetu i na poslu

  • Petar

    27. avgust 2018 | 15:01

    Nisi ti ni za civilnu zaštitu, ma nizasto. Kupi sebi pelene i šuti. Sva sreca je što većinski deo muške populacije misli drugačije. što je ponosan na Srbiju. Zivela Srbija

    • 27. avgust 2018 | 15:14

      Marko

      @Petar

      Veci deo muske populacije je protiv. Pitam te da li si ti za nesto pametno?

    • 27. avgust 2018 | 15:15

      ...

      @Petar

      Govoris zivela Srbija a koristis hrvatsku rec suti???

  • Vlada

    27. avgust 2018 | 14:42

    Budi ti sine spokojan, neće tebe u vojsku ni primiti. Nije nam vojska bas toliko očajna.

  • MareSrbija

    27. avgust 2018 | 14:33

    Ako se uvede novo sluzenje od 3 meseca podrzavam,taman.Ja sam bio godinu dana mnogo je,nepotrebno.Ali ovom ne bi da ni asov da drzi.Nemoj da se ljutis ti i nisi za vojsku,samo da znas to se nekada medju ljudima,rodbinom,komsijama...smatralo brukom.Ti bolje budi dizajner.

    • 27. avgust 2018 | 15:09

      Dizajner

      @MareSrbija

      #MareSrbija...ja sam dizajner...služio sam vojsku '91...'92...15 meseci..na prvoj liniji fronta....specijalne jedinice....ranjavan 2 puta....a gde si ti bio...Mare Srbine....i koliko si služio....i čime se baviš...reci...da čuje Srbija o Maretu Srbinu....ja sam i dalje dizajner....(Č)Mare Srbine...

    • 27. avgust 2018 | 15:18

      Ana

      @MareSrbija

      To je zastarelo misljenje da je bruka ako se ne sluzi vojska. Koliko znam kad je bila obavezna vojska mnogi muskarci su bezali iz iste i trazili razloge da ne idu, a sada te iste ,,muskarcine" govore kako treba ici u vojsku

    • 27. avgust 2018 | 15:50

      Nikola

      @MareSrbija

      Cuti dizajneru sramotis se.Covek lepo napisao da podrzava 3 meseca redovne vojske.Godinu dana jeste mnogo.Sta si ti zapenio?

  • draza

    27. avgust 2018 | 14:25

    Kao dete kad nesto i ne proba a kula da ne voli, onda kad proba....sve se menja...sinak ako hoces da drzis slovo, odluzi vojni rok, pa se onda javi. Ovako nemas osnova da pises/pricas...

    • 27. avgust 2018 | 15:21

      Maja

      @draza

      Nemas ni ti osnova da pises... Napisao si to samo da bi ispao pametan ali rezultat je suprotan

  • Dusan

    27. avgust 2018 | 14:23

    Lepi,ti nikako nisi za vojsku,takvi ne idu u vojsku,mozda balet neki da vidis?

  • Sale

    27. avgust 2018 | 14:21

    Ok druze, bojis se kad pukne balon i borba ti nije u krvi, zato ne treba da sluzis vojsku.. to znaci da meni jeste verovatno? To znaci da nas odredjeni broj, trebamo da budemo obavezni da se borimo za svoju zemlju jer smo sluzili vojsku, a vi osecajni i ne morate jer vam se bas i ne svidja. A u miru i ti i ja uzivamo iste slobode jel da? Samo sto ce moj zivot biti ugrozen u slucaju moranja odbrane tog istog mira, ti ne moras jer ne volis.. ima stvari koje svako moze da radi, da vozi, kuva, pomaze itd itd.. samo ne treba biti negativan i iskljuciv, jer to zlo niko ne prizeljkuje..ali ako se bude moralo-pa bice, sta drugo?

  • Putin R.S

    27. avgust 2018 | 14:19

    Ja imam 44 godine i mogu da kazem da svi koji nisu sluzili vojsku su mamina i tatina deca, i to sam sluzio 93'-94' godine i ponosan sam na to.

    • 27. avgust 2018 | 15:14

      Giks

      @Putin R.S

      Tako je care, ja 92 - 93 I takodje sam ponosan

    • 27. avgust 2018 | 15:23

      Marija

      @Putin R.S

      Tvoj nadimak govori sve o tebi, bolje ne komentarisi

    • 27. avgust 2018 | 15:28

      Protiv rata

      @Putin R.S

      Ma nemoj,za kog da sluzim? Da sutra odem u rat,poginem i ostavim zenu i trogodisnje dete? Jel zbog toga da idem?

  • Ogisa

    27. avgust 2018 | 14:15

    Propustio si bar deset prihatelja.Propustio si da postanes odgovorniji i da postujes hijararhiju.Propustio si da se sretnes sa nekim svarima kojih u civilstvu nema.A civilno sluzenje ko nije spreman da nosi oruzije nema problema vojne ekonomije pa nosi lopatu i cisti za zivotinjama,kosi travu cisti kasarne.St bi dike ode u vojnike,sto bi skarta ode da se karta

    • 27. avgust 2018 | 15:23

      Petar

      @Ogisa

      Nista nije propustio, samo je sacuvao zivce i zdrav razum

  • Zoran

    27. avgust 2018 | 14:10

    Ima tamo sinko i kutlača i metla sem puške pa svako nađe sebe

  • Cane

    27. avgust 2018 | 14:09

    Nemas ti decko pojma,u vojsci nikad nisu isli mamini i tatini sinovi vec patriote i muskarci a ti mi i izgledom i razmisljanjem delujes labavo i zenskasto...takvi kao ti su u vojsci imali poseban naziv raspitaj se

    • 27. avgust 2018 | 15:25

      ...

      @Cane

      Ako si patriota postuj i druge stvari, pisi cirilicom. Tvoje razmisljanje kao muskarcice je da tuces zenu i decu, jel takvi trebaju da budu?

  • Dejan

    27. avgust 2018 | 14:00

    Ja sam isao u vojsku i mogu samo da ti potvrdim da nista nisi propustio.

    • 27. avgust 2018 | 14:31

      Putin R.S

      @Dejan

      A koliko si sluzio??? 3, ili 6 meseci u svom selu kao civilni "vojnik" u nekoj socijalnoj sluzbi!! Jel to vojska? Zato ti nisi nista ni propustio jer nemas pojma sta je prava vojska, prijsteljstvo za zivota, samostalnost, muskost, izdrzljivost, i sve lepo i ruzno sto se izdesava u tih 12 meseci. E to je vojska koju ti ne poznajes kao i ovakvi mekusci kao ovaj Mateja.

    • 27. avgust 2018 | 15:19

      Minja

      @Dejan

      Teško da si ti bio u vojsci Dejane

  • Milan

    27. avgust 2018 | 13:59

    Da budem u Srpskoj vojsci hoću! U Vojsci Srbije neću !

  • Dejan

    27. avgust 2018 | 13:58

    Ako drzava odluci da bude obavezno sluzenje roka ima da idu mamini sinovi u vojsku i da pevaju...

    • 27. avgust 2018 | 14:19

      Putin R.S

      @Dejan

      Tako je nego sta

    • 27. avgust 2018 | 14:37

      nijenego

      @Dejan

      nisam mamin ili tatin sin,borum se za svoju porodicu radim svakojake poslove. nisam sluzio i ne planiram. ljudi su isli u rat i vojsku fa brane ono sto vole,jer je bilo lepo i imali su sve i naravno da ce braniti da to ne igube. za ovakvu drzavu ne vredi ginuti. ako se zarati, bjezanija u neko mirnije okruzenje i narovno boba za puko prezivčjavanje, bar smo nesto naucili ziveci u ovoj drzavi. ako ostanes onda ces da pogines zarad politickih icrtavanja granica pa posle toga svi na svoje ( ko je preziveo) i ponovo borba za goli zivot.........

  • Tarantula

    27. avgust 2018 | 13:56

    BRAVO MATEJA.Nisi samo musko ako ides u vojsku ima tu jos......

    • 27. avgust 2018 | 14:30

      Obad

      @Tarantula

      Kako se sličan sa sličnim pronađe, smatrajući sebe muškarcem.

  • Nikolas

    27. avgust 2018 | 13:55

    3 MESECA OBUKE NIKOME NEBI SKODILO JER NIJE SVE TAKO DIVNO KAO U BAJCI A NEVOLJA DODJE ZA CAS!!! PUKIM SLUCAJEM SAM SE ZADESIO U CRNOJ GORI KADA SE DESIO ZEMLJOTRES 7,2 PO RIHTERU I KADA SE SVE RUSI I IMA POVREDJENIH I TADA POMAZE UMECE ZA PREZIVETI I POMOCI DRUGIMA!!

  • Cika Velja

    27. avgust 2018 | 13:50

    Od oca izucio tri zanata,zavrsio fakultet,u medjuvremenu oduzio godinu JNA na tromedji u Sloveniji kao granicar ,ni za auto mi ne treba majstor...i plafon svega...porodio jednu gospodju u Jankovom Mostu kad sam isao sa pecanja! Uvek me nerviralo sto svi nisu kao ja...ni sin mi nije takav...ali nisam bio u pravu...svi smo mi,kao i nas DNK,unikati na ovom svetu!!! Zato...ne namecite i ne terajte nikog ni na sta,od tog dobro nece ispasti!!! Ratista nisu zasluzila da ih i pominjem.

  • Doktor

    27. avgust 2018 | 13:43

    Zbog takvih kao ti, propade zemlja. Slazem se ko ima problem sa zdravljem, da ne ide u vojsku. Ali ljudi, nikada ne znas sta nosi noc a sta nosi dan. Pa ovog kad pogledam, vidi se da je game men. Da uzme pistolj da rasklopi, sam bi sebe ubio. Zalosno.

  • Boban

    27. avgust 2018 | 13:43

    Ja nisam isao u vojsku ali nema za tim potrebe ja sam odrastao u ratu i kao dete sa 9 godina sam pucao sam iz raznog oruzja i brat i ja smo gadjali u metu, tako da mi obuka nije potrebna.Niti bi ja bi bolji covek da sam proveo tih nekoliko meseci niti sam nesto propustio sto nisam bio u vojsci.

    • 27. avgust 2018 | 14:23

      Putin R.S

      @Boban

      Kada zovu na regrutaciji i razgovor u vojnom odseku sve se to uzima u obzir, zato nema brige za one koji su preziveli vec kao deca takve situacije. Ovde se radi o ovakvim kao ovaj "doticni" (nase gore list).

    • 27. avgust 2018 | 14:35

      Arsa

      @Boban

      Kako reče ti: ne "bi" bio? Normalno, jer bez slova "h" na kraju toga bi, i ne možeš da budeš bolji od drugih koji znaju zašto bi išli u vojsku.

    • 27. avgust 2018 | 15:22

      Joca

      @Boban

      Nemaš ti pojma

  • Ivan

    27. avgust 2018 | 13:41

    Baš zato što nisi služio vojni rok si mlitav i plašljiv. Drugačije bi formiran bio, iako bi, možda, i dalje smatrao to gubljenjem vremena ili ispiranjem mozga. Možda nisam u pravu, ja nisam služio vojni rok jer je u međuvremenu bio ukinut, ali smatram da je to obaveza svakog sposobnog muškarca. Razmišljao sam da se dobrovoljno prijavim ali sve što je dobrovoljno nije obavezno, pa je suština u toj obavezi. Zaustaviti služenjem vojnog roka širenje kilavih i mlitavih generacija!

    • 27. avgust 2018 | 15:32

      Lara

      @Ivan

      Kad nisi sluzio vojsku onda ne pametuj, idi sluzi pa komentarisi, ne vredjaj nikoga

  • Radovan

    27. avgust 2018 | 13:37

    Pa ako pljujes po drzavnoj vojsci zasto onda prihvatas da ti drzava omoguci mnogo toga besplatno ili polu-besplatno? Ne mozes dobiti sve a ne dati ni pola godine drzavi.

  • srbin iz srbije

    27. avgust 2018 | 13:37

    Pa tu tvoju pricu Mateja ispricaj u tvojoj Hrvatskoj a ne ovde u Srbiji.

  • koliko broji

    27. avgust 2018 | 13:36

    Da si bio u vojsci nebi tako pisao

  • Zoran Markovic

    27. avgust 2018 | 13:36

    Slazem se u potpunosti sa autorom clanka.Vojska jeste bezveze, a ko zeli moze i danas da je dobrovoljno sluzi. Zasto nametati nesto narodu ako on to ne zeli. Ionako nam sva mladez ode iz Srbije zbog ekonomskih razloga.

  • Žasu

    27. avgust 2018 | 13:35

    U vojsku treba da idu sa 18 do 23,24 gid.što mladji,oni nista ne gube od života i stiču lepo iskustvo i drugare za ceo život

    • 27. avgust 2018 | 15:42

      Zoran

      @Žasu

      E vala ako nije stekao drugare do 23-24, mislim..... uozbilji se covece.

  • Mille

    27. avgust 2018 | 13:35

    Ja je nisam sluzio niti zelim.Zasto?Pa moji drugari su je sluzili,na salasu,ugojili se po desetak kila,opalili mozda 50 metaka,tenk nisu videli.A sta su radili?Cupali travu,cistili,drzali strazu i tako 3 meseca.To je vojska?Obuka koju su prosli je blago receno smesna. Ja svaki dan ustajem u 6 i radim do 6 posle podne,privatnik sam.Imam 35 godina. Imam drugare koji su sluzili,sami su,pedikir manikir i frizurice 24 sata dnevno.Uvek doterani i namirisani.Rade kao komercijalisti.I to je vojska napravila od njih?Daj ne lupajte.I da nisu ozenjeni i mojih su godina.

    • 27. avgust 2018 | 14:39

      Trle

      @Mille

      Zašto onda, tako sposoban, nisi odlepršao u inostranstvo, nego drpaš od zemlje i ljudi koje omalovažavaš?

    • 27. avgust 2018 | 17:12

      Baxter

      @Mille

      Potpuno tacno, vojska obicno gubljenje vremena! Ne moze vojska nista od tebe da napravi, kakav si takav si!

    • 27. avgust 2018 | 17:23

      Giga

      @Mille

      Boxteru vidi se da ti nisi bio u vojsci

  • Hulk

    27. avgust 2018 | 13:34

    Ne neces ti da sluziz civilnu vojsku nego ce tvoj tata ili mama da plate one koji ce da brane Srbiju !

  • Bbbak

    27. avgust 2018 | 13:34

    Pa, braco moja mila, gdje to moze biti normalno? Cuj prepadne se kad balon pukne? Ma jes ti siguran da si ti musko??? A i ako jesi, sigurno oblacis roze kosulje, cupkas obrve i koristis neku sminku. A ne bi me iznenadilo i da imas piskav glas?! Bruka!

    • 27. avgust 2018 | 13:42

      Cika Velja

      @Bbbak

      Ajd bre...ostavi dete na miru...ima nas raznih!?

    • 27. avgust 2018 | 14:07

      Vojvoda

      @Bbbak

      To je neki tvoj Hrvatski brat zato ne pljuj po njemu

    • 27. avgust 2018 | 15:37

      ...

      @Bbbak

      Ne vredjaj druge, vi ,,srbi" iz drugih zemalja nasli ste sebi za pravo da vredjate nas iz Srbije, stid da vas bude

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA