≫ 

Vozači kombija u ogromnom problemu: Od februara će morati da imaju položeno za D1 kategoriju, a obuka je moguća samo u jednom gradu u Srbiji

Nemoguće je, kažu stručnjaci, da 600-700 vozača za tako kratko vreme ispuni ovaj uslov

  • 31

Da bi nastavili sa prevozom putnika, vozači kombija moraće da, prema Izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, ispune nekoliko zahteva, od kojih jedan kažu, i pored najbolje volje, ne mogu.

Jedan od uslova za obavljanje ove delatnosti je da vozači koji se bave ovim poslom imaju položenu D1 kategoriju, kaže za Novosti advokat Branislav Rašić, koga su udruženja kombi prevoznika angažovala da im pomogne u nalaženju rešenja.

- Suočavamo se sa dva velika problema. Prvi je prekratak rok od 90 dana od dana usvajanja izmena i dopuna, a drugi je postojanje samo jedne auto-škole u Srbiji - u Bečeju, u kojoj je organizovano polaganje za ovu kategoriju- navodi Rašić.

Nemoguće je, kako kaže, da 600-700 vozača za tako kratko vreme ispuni ovaj uslov.

Vozači besni zbog ove odluke, Foto: Telegraf

- Poslali smo dopis Ministarstvu saobraćaja i čekamo odgovor, tumačenje. Posle toga ćemo videti šta ćemo dalje preduzeti - naglašava on.

Vozači kombija su, tvrde, zatečeni ne samo uvođenjem tahografa, već i drugih uslova koje moraju da ispune do 8. februara.

- Da bi se obavljao takozvani limo-servis po starom zakonu, vozač je morao da ima B kategoriju. Sada se traži D1. Zvali smo privrednu komoru auto-škola Srbije i tamo nam je rečeno da se obuka za D1 kategoriju obavlja u jednoj auto-školi u Srbiji i to u Bečeju - objašnjava Branislav Petrešević, potpredsednik "Udruženja kombi prevoz putnika".

I kada bi sada svi vozači upisali obuku, jasno je da za 90 dana ne bi stigli da polože. On kaže i da su druge odredbe koje se odnose na uslove za prevoz putnika na ovaj način, takozvanim limo-servisom, veoma diskutabilne.

Vozači kombija moraće da polažu za D1, Foto: Telegraf

- Možete da obavljate ovaj posao ako vam je vozilo duže od sedam metara. Ili da je vrednije od 25.000 evra. Ako ne ispunjavate te uslove, onda je potrebno, za vozila '7+1' ili '8+1' da imate D1 kategoriju. Zaboravili su brojna vozila koja imaju '6+1' sedište. Još je nelogična odredba da vozilo ne sme da bude starije od pet godina - navodi Petrešević.

U "Udruženju kombi prevoz putnika" kažu da nisu protiv uređenja ove oblasti jer smatraju da nije svejedno kako će oko 600 do 700 ljudi obavljati ovaj posao i da tu mora da postoje određeni kriterijumi. Međutim, traže da se sagledaju realno i činjenično stanje. U Privrednoj komori auto-škola Srbije potvrđuju da samo jedna škola u Srbiji vrši obuku kandidata za D1 kategoriju.

- Naša članica iz Bečeja vrši obuku kandidata, ali treba znati da bi vozač imao pravo da polaže za D kategoriju, mora pre toga da položi za C kategoriju. Isti slučaj i za D1, pre toga mora da položi za C1 ili C kategoriju - objašnjavaju u ovoj asocijaciji za ovosti. Za polaganje za D1 kategoriju potrebno je oko 38.000 dinara.

VIDEO: Srbi, naučite kako se vozi u kružnom toku

(Telegraf.rs/Večernje novosti)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Milos

    13. decembar 2018 | 20:24

    Sta jos nece da izmisle samo da uzmu ljudima pare, sramota stvarno

  • Veselin

    13. decembar 2018 | 20:24

    Ima li jos ikakva ludost u ovoj drzavi da im padne na pamet kako da nas unize i opljackaju ?!

  • Aca

    13. decembar 2018 | 20:32

    Po pravilu i zakonu. Ti isti taksiraju, a nisu taksi. Taksi je putničko vozilo. Ko razume skapiraće.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA