Održan prvi dan Digital Day konferencije: Tržište digitalnog oglašavanja poraslo za četvrtinu u odnosu na prošlu godinu

Premijerka Srbije izjavila je danas da Srbija ima potencijala, znanja, talenata i ideja da pobedi u digitalizaciji, nazivajući je četvrtom industrijskom revolucijom

Ana Brnabic
Foto: Slobodan Miljević

Prvog dana konferencije Digital Day, koja se ove godine održava deveti put, Ana Brnabić je u intervjuu u okviru skupa rekla da je digitalizacija postala svakodnevna tema, da Srbija trči u korak sa svetom i da sve više ulaže u digitalizaciju i nove tehnologije.

Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da Srbija ima potencijala, znanja, talenata i ideja da pobedi u digitalizaciji, nazivajući je četvrtom industrijskom revolucijom.

- Srbija se menja. Pre skoro dve godine, kada sam predstavljala ekspoze pred poslanicima, rekla sam da su obrazovanje i digitalizacija moji glavni ciljevi kao premijerke, pa su me belo gledali. Tada to nisu razumeli, a danas živimo u drugačijoj Srbiji, razumeju šta radimo i razumeju potencijal digitalizacije - rekla je premijerka.

Ana Brnabic

Foto: Slobodan Miljević

Ona je dodala i da "živimo jako interesantno vreme, naša generacije se našla u sred četvrte industrijske revolicije. Te da će i ova revolucija će promeniti svet, kao i prethodne, ali najbrže od svih.

- Kada živite u sred revolucije imate šansu da promenite svoju zemlju, a mi možemo da postanemo pobednici revolucije u kojoj smo sada, imamo potencijal i talente, možemo da trčimo tu trkure - izjavila je  premijerka.

U Srbiji je u 2018. godini na digitalni marketing potrošeno 36,8 miliona evra, što je 22 odsto novca uloženog u oglašavanje uopšte, rečeno je na otvaranju Digital Day 2019. u Beogradu.

Digital Day 2019. okupio je prvog dana više od 800 učesnika i posetilaca, a na predavanjima i u panel diskusijama iznet je podatak da se televiziji i radiju i dalje najviše veruje, ali i da digitalno oglašavanje u Srbiji beleži rast od oko 24 odsto, najveći u Evropi.

- Naši trendovi sve više podsećaju na svetske, a u svetu su ulaganja u digitalno oglašavanje negde na 50 odsto - rekao je na otvaranju konferencije Igor Žeželj, predsednika UO IAB Serbia.

Ana Brnabic

Foto: Slobodan Miljević

- Ključne stvari za digitalno tržište su interdisciplinarnost, kreativa, tehnologija, produkcija, strategija, a mi u svemu tome trebamo jedni drugima i treba da guramo jedni druge. Sve više nam fali poverenje. Zato smo mi i IAB-u okupili više od 80 članova, sve učesnike u digitalnom poslovanju, među kojima su svi digitalni mediji, sve relevantne agencije svih vrsta, digitalni servisi, tehnološke platforme, konsultantske kuće, a pridružuju nam se i veliki regionalni brendovi - rekao je Žeželj.

Prema njegovim rečima, njima je jako važno što je IAB postao mesto na kom su se svi okupili, mesto na kom razgovaraju, razmenjuju mišljenja, razvijaju jedni druge, a i edukuju o digitali i digitalnom svetu.

- Razvijamo svoj ekosistem i rastemo, a kroz razmenu, iako smo različiti, polako stvaramo sistem, bez obzira na različite i prepletene interese, i polako dolazimo do formule kako da "dižemo tržište" - rekao je na skupu Igor Žeželj.

Rade Tričković, managing director u Httpool (IAB Serbia Board Member), rekao je da digital nije jedinstvena kategorija, da je displej oglašavanje dostiglo 25 miliona evra u 2018, uz rast od 22 odsto, ali i da prva dva igrača imaju rast, što znači da su svi ostali pretrpeli pad.

Facebook,  Httpool

Rade Tričković, managing director u Httpool; Foto: Promo

- Mobile advertising imao je rast 45 odsto, dok je ranijih godina rast bio trocifren, a ulaganje u mobile preteklo je ukupne iznose ulaganja u desktop - rekao je Tričković.

Danijel Knap, Chief Economist IAB Europe, ocenio je da kriza masovnih medija i povećanje broja korisnika mobile medija vode u dramatične promene.

- Ekonomija raste brže nego oglašavanje, prvi put u istoriji. Marketing nije samo oglašavanje, već i prisutnost, kao što je isporuka robe na kućnu adresu. Dolazi vreme kada će vrednost podataka premašiti vrednost ulaganja u oglašavanje u medijima, ali se postavlja pitanje kako će biti moguće precizno vrednovati ili naplatiti to ulaganje - smatra Knap.

- Promene su ogromne - Amazon neverovatno raste, kupovinom medija, i već uzima deo kolača Google-u u smislu pretrage. Uz to, zakonski regulatori sve žešće istražuju advertajzing i tržište reklamiranja, a akcenat se sa prava na podatke pomera na prava na zaključke izvedene na osnovu tih podataka - rekao je Knap i podsetio na izreku da "nas je strah je da su kompjuteri veoma pametni i da će preuzeti svet, a stvar je u tome da su oni gluplji nego što mislimo i da su ga možda već preuzeli".

Jasmina Koprivica

Jasmina Koprivica CEO Telegraf.rs; Foto: A. Nalbantjan

Jasmina Koprivica CEO Telegraf.rs, govorila je o targetizaciji publike i kredibilnosti.

- Treba targetirati publiku, treba biti kredibilan, treba zaraditi i opravdati poverenje, a to je u Srbiji još u povoju. Treba se posvetiti svakom čoveku, treba opravdati poverenje koje nam korisnici ukazuju. To je ključno - rekla je Jasmina Koprivica i dodala da je lov na klikove mehur koji će uskoro pući, da je dobro što je tako i kako se nada da se to vreme više nikada neće vratiti.

Katarina Kostić, SEE Deputy CEO Development IPG Mediabrands, izjavila je na panelu da je, prema istraživanju sprovedenom u 81 zemlji, u kojima živi 1,7 milijardi stanovnika planete, zabeležen pad poverenja u medije od osam odsto, a u Srbiji 13 odsto.

- U Srbiji su dominantni YouTube i Facebook, u svetu nije tako. U Srbiji opada poverenje, ali raste želja za pripadanjem, kod nas je skočila 18 odsto, a u svetu pet - rekla je ona.

BILJANA SRBLJANOVIC

Biljana Srbljanović; Foto: Tanjug/Jaroslav Pap

Profesorka dramaturgije Biljana Srbljanović, podsetila je na to da su lažne vesti postale fenomen koji odlučuje o izborima u nekim zemljama.

- Gubitnici hladnog rata su shvatili da postoji druga vrsta borbe, tiha, manjeg intenziteta, borba plasiranjem sadržaja. Kod nas nikada nisu utvrđena pravila na društvenim merama, a poverenje u SAD i svetu nosi čovek. Čovek, autor, svojim imenom i prezimenom stoji iza toga što emituje, a kod nas je sutuacija takva da su nam komentatori anonimni - rekla je ona.

Ona je dodala i da je za sadržaje kod nas bitno da imaju titlove, da budu besplatni i da budu otvoreni za sve, mi smo tako navikli.

- Podkastovi ovde imaju zastupljenost od 1,7 odsto jer na podkastovima imamo sadržaje koji su ozbiljniji, traže vreme i motivaciju i zainteresovanost jer nisu "tra-la-la". S druge strane, imate pojavu da kod mene na fakultetu imate predmet na kom studenti uče kako da pišu scenarija za video igre - rekla je Biljana Srbljanović.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Ana Brnabić, Digital Day, Digitalizacija

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Hilandar iznutra: Kako izgleda kelija, a kako stena kod koje se pričestila vojska pre Kosovskog boja

Najezda zmija u Leskovcu: Puze po centru grada, Zoohigijeni samo stižu pozivi uznemirenih građana

Rešenja testa iz srpskog jezika: Odgovori na svih 20 pitanja sa male mature

Ovo su pitanja sa testa iz srpskog jezika za malu maturu. Koliko biste poena vi skupili? (FOTO)

Osmaci se preznojavali na pitanju o Kosovskom boju: Jedan zadatak iz srpskog najviše ih je namučio

Počelo polaganje male mature: Danas provera znanja iz srpskog jezika (VIDEO)

Ušao sam u najmračniji deo Viminacijuma, skriven pod zemljom: "Rimljanin" mi je otkrio velike tajne

"E, Srbijo, zar vas nije sramota": Reke nam se dave u smeću. Ovaj snimak sa Đerdapa boli

Đorđe u starosti dočekuje posetioce Zejtinlika, otkrio nam je i tajnu o ocu Miše Janketića (VIDEO)

Red sunca, red kiše: Od danas kreće period pljuskova, temperatura pada, ali jedna stvar ostaje ista

Sara je majka za primer: Radi najteže poslove da bi prehranila četvoro dece i ima samo jednu želju

Okončana potraga za utopljenim Željkom. Telo nije pronađeno, majka skrhana: "Srce mi je puklo"

"Moja ćerka Biljana je nestala 2015. godine. Možda imam još samo nekoliko dana da saznam gde je"

NASLOVNE STRANE DANAŠNJIH NOVINA: Prelistavanje štampe za ponedeljak, 17. jun 2019. godine

Kreće ispitna groznica: Ovo je najvažnije pravilo u rešavanju zadataka na maloj maturi

Posle eksplozija oluja u regionu, nevreme prešlo granicu i stiglo u Srbiju: Prva na udaru Subotica

Deca na vežbi sa žandarmerijom, u vatrogasnoj peni i na steni: Ovako je slavljen Dan MUP-a (FOTO)

Upoznala sam najjačeg čoveka u Srbiji: Nekima je čudan, svi ga pitaju isto, a on ženu podiže prstom

Ove noći preti repriza potopa: Upozorenje za večeras - očekuje nas nevreme, grad i jak vetar

Kada tačno počinje leto i zašto je tog dana tako poseban trenutak u 20:17?

Kad su se momci uhvatili oko struka, žene su pale u delirijum, uletela je mlada i počelo je ludilo

Danas su Duhovi, praznik Svete Trojice: Vernici na ovaj dan odlaze u manastire po oproštaj i lek

Uživajte u prvoj polovini dana jer do večeri stiže nevreme: Pljuskovi i pad temperature do utorka

Čin generala i plakete za doprinos radu: Ovako je svečano najavljen dan MUP-a (FOTO)

Za nekoliko sati stiže jako nevreme, a temperatura pada za 10 stepeni: Ovi krajevi su najugroženiji

NASLOVNE STRANE DANAŠNJIH NOVINA: Prelistavanje štampe za nedelju, 16. jun 2019. godine

Od Jelenine lepote zastaje dah, a kad uzme aparat za varenje, svi misle da se šali (FOTO) (VIDEO)

6 najzanimljivijih arheoloških otkrića u Srbiji: Palata cara Maksimilijana, neandertalac i sarkofag

Da li je ovaj plan mogao da sačuva život Mirjane, Teodore ili treće žene? Da li on uopšte postoji?

Srpski jezik treba da bude obavezan predmet na fakultetima jer su naši studenti nepismeni?

Rizik na potopljenom groblju u srpskom selu: Prete zarazne bolesti onima koji naprave pogrešan korak

200 Beograđana stiglo "Romantikom" u Jagodinu: Umesto klime, imali su alternativni način hlađenja

Rekli su "Smrt svim srpskim izdajnicima" i bacili farbu na tablu zahvalnosti američkoj vojsci u Nišu

Danas su Letnje zadušnice, a iako ne idete na groblje, jednu stvar treba da uradite

Pronađen Stefan koji je nestao u Bratislavi: Tvrdi da je bio otet i da su mu ukradene dve stvari

Od mrtvačnice, preko volana do kandila: Kako je kamiondžija Stanko postao iguman Stefan (FOTO)

Četiri osobe na jugu Srbije u bolnici zbog ujeda zmije: Na ovim mestima će ih biti narednih dana

Vreme idealno za početak kupališne sezone: Vikend sunčan i vreo, svežina dolazi tek iduće nedelje

Stefan (20) iz Kragujevca nestao u Bratislavi: Otišao da kupi 2 vozne karte i iščezao bez traga

Medved kod Kneževa odneo dve svinje od po 180 kilorama i demolirao obor

Ministar Šarčević napustio emisiju, tvrdi da je obmanjen i nepoželjan (VIDEO)

Đaci genijalci iz Niša napravili bicikl koji puni mobilni telefon i objasnili svoju "magiju" (FOTO)

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima