≫ 

Zbog ovih zadataka na PISA testu su srpski srednjoškolci podbacili u odnosu na ostatak sveta

Pokazali da naučeno ne znaju da primene u praksi

  • 4

Srbija je neprijatno iznenađena rezultatima PISA testa koji pokazuju da srpski 15-godišnjaci zauzimaju 45. mesto na rang listi među 79 zemalja učesnika. Rezultati više od 8.000 testiranih, mahom učenika prvog razreda srednje škole, pokazali su da je svaki treći ispod nivoa funkcionalne pismenosti.

Najlošije su urađeni testovi iz matematike koji pokazuju da je čak 40 odsto učenika ispod nivoa matematičke funkcionalne pismenosti. Nešto bolje rezultate srpski srednjoškolci postigli su u ispitivanju čitalačke i naučne pismenosti - po 38 odsto ispod željenog nivoa.

PISA testiranje realizuje se u organizaciji OECD-a u trogodišnjim ciklusima, a prva istraživačka studija realizovana je 2000. godine. Na prethodnom testiranju 2015. godine Srbija nije učestvovala zbog nedostatka novca, a u 2012. godini zauzela je 43. mesto od 65 zemalja koliko je tada učestvovalo.

Prošlogodišnji testovi, čije smo rezultate juče dobili, rađeni su na računarima - prvi put.

Stoga vam Telegraf predstavlja primere zadataka koje su učenici radili 2018. godine:

Pisa, test, kravlje mleko Foto: PISA
Pisa, test, kravlje mleko Foto: PISA
Pisa, test, kravlje mleko Foto: PISA
Pisa, test, kravlje mleko Foto: PISA
Pisa, test, kravlje mleko Foto: PISA
Pisa, test, kravlje mleko Foto: PISA
Pisa, test, kravlje mleko Foto: PISA
Pisa, test, kravlje mleko Foto: PISA
Pisa, test, kravlje mleko Foto: PISA
Pisa, test, kravlje mleko Foto: PISA
Pisa, test, kravlje mleko Foto: PISA

Marija Videnović iz Instituta za psihologiju navodi da je prosečno postignuće učenika u zemljama OECD-a oko 500 bodova, da je u Srbiji posebno postignuće na skali matematičke pismenosti 448, na skali čitalačke pismenosti 439, na skali naučne pismenosti 440 bodova.

Videnović pojašnjava da učenici koji nisu dostigli osnovni nivo pismenosti znaju da čitaju, da računaju, ali ne znaju naučeno da primene u realnim uslovima, u praksi.

Srbija, kako kaže, za zemljama OECD-a zaostaje više od 40 poena, što znači da učenicima u Srbiji potrebno još godinu i po školovanja da bi tu razliku sustigli.

Gledano regionalno, postignuće učenika u Srbiji bolje je od učenika u Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji, BiH, ali je lošije od Mađarske, Hrvatske, Slovenije.

- Statistički postigli smo iste rezultate kao i 2012. godine, nema pomaka ni na gore, ni na dole - rekla je Videnović novinarima na predstavljanju rezultata, iako smo u odnosu na 2012. godinu "pali" za dva mesta, jer je tada učestvovalo 14 zemalja manje.

Video: Donacija laptopova za testiranje školaraca

(B.P.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Biljana

    4. decembar 2019 | 13:51

    Našu decu, generalno, mrzi da čitaju. Ovde ie potrebno iščitati poprilično. Ti su videli od odraslih. Kod nas se ne čita. Čast izuzecima. Naš čovek neće ni uputstvo da pročita. Prvo nešto odradi pa kada ne funkcioniše daj uputstvo da vidim šta piše. Više je lenjost i neozbiljnpst nego neznanje.

  • Paca

    4. decembar 2019 | 11:41

    Ovo je strašno, šta nisu znali....Strašno

  • bitno

    4. decembar 2019 | 11:24

    Šta je tu čudno,nastavvnici imaju razred sa 6 učenika pa im za domaći zada 40 zadatka,pa je pitanje šta radi u školi,plus izostanci kad ko hoće ???!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA