≫ 

Kakav je stav crkve o samoubistvu: "Pop ne želi da održi opelo, ne možemo da sahranimo naše dete"

 ≫ 

"Ovim povodom molimo sve ljude, medije i crkvu da dozvole da se na dostojanstven način oprostimo od nje i sahranimo je prema običajima Srpske pravoslavne crkve", obratila se javnosti saopštenjem porodica influenserke Kristine Kike Đukić

Komentari

  • Тодорић

    14. decembar 2021 | 11:23

    А шта ако је једноставно преминула без икаквог узрока? И то се дешава.

  • Ljuba

    14. decembar 2021 | 11:00

    Žena iz komšiluka ostala bez muža, ostala sama da živi, razbolela se, nije mogla da radi i nije imao ko da joj pomogne, osušila se kao grana i bilo je pitanje dana kada će umreti prirodnom smrću. Ipak skratila je sebi muke. Pop joj nije pevao na sahrani i ako je dobro znao njenu priču. Ako crkveni zakon nije isti za sve, kako da im verujemo da je Božiji sud isti za sve.

  • Veca

    14. decembar 2021 | 10:34

    Da nije toga, da se samoubice ne sahranjuju sa opelom i u zasebnom delu groblja i da je to najveci greh. Verovatno bi bilo mnogo vise samoubica . To je poslednja barijera koju neki predju, vecinu spreci ....

  • Mane

    14. decembar 2021 | 09:56

    Sahranite je bez popa. Ni mom bratu nije bio pop na sahrani jer se ubio. A kažu treba praštati…ubici oproste a samoubici ne?! Cirkus

    • 14. decembar 2021 | 10:05

      Djole

      @Mane

      Procitaj nesto u zivotu!!! Samo pistete a veze nemate

    • 14. decembar 2021 | 10:46

      Soklen

      @Mane

      Bio sam prisutan na sahrani samoubice gde su dosli staresina manastira svestenik i dve monahinje. Odrzali opelo, covek sahranjen po svim obicajima. Bio je donator tom manastiru. Tako da za nekoga moze za nekoga ne moze, ko koga ima.

  • Koštana

    14. decembar 2021 | 09:53

    Znači ovoj žrtvi internet bulinga nema po crkvi oproštja duši niti molitve za oprost duši, a njenim progoniteljima, agresivcima, onima koji vređaju i nasrću na druge itd e njima će verovatmo biti? Pogotovo ako pomenuti krenu glumiti neke dobrice i naivce? Ili je bog ćorav ili to misle turbo vernici?

    • 14. decembar 2021 | 10:25

      XXXL

      @Koštana

      Da li je ona odavno mogla da prestane da se bavi time čime se bavila? Sad ste svi pametni i osuđujete manijakei psihopate. Mogli su i njeni roditelji da apeluju na nju da prestane sa tim, kao što sad apeluju na crkvu. Sad su angažovani, zašto nisu bili i dok je bila živa?

    • 14. decembar 2021 | 10:55

      Hani

      @Koštana

      @Xxxxl, a sto bi se prestala baviti necim sto voli i sto je sama izabrala? Je li zbog pritiska i progona pojedinaca ili copora?

  • Milan

    14. decembar 2021 | 09:46

    Ko smo mi da bilo kome sudimo? Svestenici su obicni ljudi kao i mi. Ako je greh neka je, i treba da bude, ali neka vam sude kad dodjete gore, a ne ovde na zemlji. Samo ljudi meni nije jasno, zasto svestenik hoce da sluzi opelo ubici ili silovatelju ili nekome ko je naneo veliko zlo drugome, a nece jadnom coveku koji nije vise imao snage da se bori i sebi skratio muke. U redu, kaze crkva da je samoubistvo najveci moguci greh, ok neka je, ali ispostuj tog tvog verenika i isprati ga kao i ostale, a Bog ce mu suditi i kazniti ga kako on misli posle. Jer opet kazem ko smo mi da sudimo bilo kome? Jesmo li bili u istoj prostoriji sa osobom koja se u tom trenutku ubila? Nismo, pa kako mozemo da tvrdimo sa sigunoscu bilo sta onda?

  • Sale

    14. decembar 2021 | 09:40

    Na zalost odredjeni clanovi su nasu Srpsku Pravoslavnu Crkvu pretvorili u svoju prciju i od nje su stvorili mafiju kojoj je jedina svetinja novac koji mogu da izmuzu. Ima i onih drugih koji postuju veru i ljude ne gledaju kroz novcanike ali su na zalost u manjini. Razumem ja da je njihovo pravilo, zakon ili kako god ga zvali da ne citaju opelo za osobe koje su sebi oduzele zivot ali se ne slazem sa tim. Sa druge strane osvestavaju klupe za benc, teretane, automobile, obore, stale itd. za sta uzimaju dobru lovu. Koliko samo uzimaju za razne obrede da i ne govorimo. Npr. traze po par hiljada za krstenje a u njihovom cenovniku pise da samo mora da se plati taksa od par stotina dinara. Neko cak ni to ne uzima nego koliko das. Hajde sada ti razumi zasto nece da drze opelo bebi koja je preminula jer nije krstena. Ja ne razumem, pa ni ovo za ljude koji oduzmu sebi zivot. Ko su oni da sude, zar nije Bog taj i zar nije On taj koji ce na kraju da oprosti grehove ako se iskreno pokajemo.

    • 14. decembar 2021 | 11:09

      Darko

      @Sale

      Kome je zao dati par hiljada za krstenje ne treba ni da se krsti.

  • Aleksandar

    14. decembar 2021 | 09:17

    Koliko nevernika na ovom portalu ja ne verujem

  • Brankica

    14. decembar 2021 | 09:14

    Danas slavimo svetog Filareta Milostivog. Neka se nadje jedan takav u Spc da danas obavi opelo Kristini

  • Bojana

    14. decembar 2021 | 08:47

    Crkva ,da je institucija uz narod i za narod,brinula bi o dušama našim uvek ,naročito kad duša pati,boli pa bi sprečavla da do ovakvih tragedija dodje. Bog je u nama i tu crkva kao institucija nema značaja.Sa ili bez opela idemo pred Sudiju pa neka nam bude sudjeno.Ako je veći greh samoubiti se nego ubiti(pa se "pokajati") neka smo osudjeni i od Boga jer nas su ljudi osudili u ovom životu. Mlada devojka će za svoje prijatelje,rodbinu i sve ljude biti andjeo. Spavaj ,mili andjele,odmori se.

  • Oni

    14. decembar 2021 | 08:37

    Ma vera je nastala kao laksa kontrola ljudi, zasto te sve vera sveta nisu postojale pre isusa hrista i jos neku stotinu godinu ranije

  • Vesna

    14. decembar 2021 | 07:37

    Žao mi je i majke i njene tragično preminule ćerke ali bi joj poručila da se ne sekira dodatno zbog crkvenih stavova.Crkve su već odavno postale gluve na razne probleme i situacije verujućega naroda.One su često skup verskih fanatika koje ne vide dalje od onoga što xebi uvrte u glavu.

    • 14. decembar 2021 | 07:58

      Marija

      @Vesna

      Da li bi ovako bila hladna da se tebi to dogodi

    • 14. decembar 2021 | 08:17

      Vesna

      @Vesna

      Marija nešto si pomešala.Baš naprotiv,niko ne može i ne treba biti ravnodušan prema ovoj tragediji.Zato se i pitam kakvu to utehu pruža crkva kada su gluhi i odbojni prema želji ove majke?

    • 14. decembar 2021 | 08:39

      Jasna

      @Vesna

      A sta drugo ocekivati od verskoga slepila i uskogrudnosti? Nije njima humanost u prvome planu vec robovanje verskim dogmama.

    • 14. decembar 2021 | 09:13

      Bluesteel

      @Vesna

      Vesna meni nije jasno kako ne shvatate da se samoubicama ne sluze opela. Sta vam tu nije jasno? Kakve molbe i gluposti,to je protivno i Bogu i crkvi. Mislim ako imate 15 godina pa niste čuli za to onda ok.

    • 14. decembar 2021 | 10:08

      Lola

      @Vesna

      Vesna posto ti mislis da je Crkva skup fanatika onda ti ne verujes u Svete Tajne pa sto se mesas

  • Mrmot

    14. decembar 2021 | 07:12

    Samo dobro podmažite popove i sve može. I dva tri popa će doći da čitaju opelo. Amin

  • NSCZ

    14. decembar 2021 | 06:41

    Ovi vernici i moralisti bi trebalo da znaju da se po crkvenom kanonu samoubicama ne drzi opelo!!!

    • 14. decembar 2021 | 08:24

      Đorđije

      @NSCZ

      Greškom ti dadoh lajk a želeo sam suprotno jer ispoljavaš verski fanatizam.

    • 14. decembar 2021 | 08:35

      Zlata

      @NSCZ

      Nikada mi niste bili jasni vi vernici koji zaslepleni verom gubite humano u sebi. Vama su sada bitnija verska neka pravila koja je ko zna ko i kada izmislio nego pokazati humanost na delu.

    • 14. decembar 2021 | 08:52

      LA

      @NSCZ

      Ma kakav crkveni kanon? Ovi popovi u blindama misle samo na pare. Da nije dospela u javnost nikakav problem za popa ne bi bio, znam sigurno za dva slucaja. A svasta se pise, mozda je, jednostavno, samo slucajno preterala sa lekovima, ako su i ti lekovi tacna informacija, a nikoga nije bilo da joj pomogne jer je zivela sama.

  • Drago

    14. decembar 2021 | 06:38

    Ja mislim da na dan sahrane ne vrse opelo, a posle 40 dana moze...tako je bilo pre 40ak godina ako se nije nesto promenilo.

  • zana

    14. decembar 2021 | 06:03

    Kako god bilo. Ovo nesrecno dete je i bilo bolesno. Niko zdrav nece dici ruku na sebe. Stoga bi mogli svestenici na njenoj sahrani sluziti moleci Gospoda za oprostenje gtehova i ovog strasnog smrtnog poslednjeg u njenom zivotu Ovo je samo moja zelja

    • 14. decembar 2021 | 08:48

      Lili

      @zana

      Da,bolesna od psihičkog maltretiranja i napada kojekakvih BOLESNIKA

  • 14. decembar 2021 | 05:48

    Vise ste dosadili sa ovom temom , devojka se ubila(zalosno je) sta vise ima da se polemise o tome , ostavite vise porodicu na miru sigurno im nije lako.

  • Ljudska

    14. decembar 2021 | 05:43

    Civilizacija je Stvorena na Zlim Temeljima kroz ljudsku istoriju vidimo da smo svi ZLI a izmišljeni Bog je star tek 2000 godina ??!!

  • ABC

    14. decembar 2021 | 04:35

    To je uvek bio stav nase crkve, nije da pop nezeli nego u oravoslavnoj crkvi pop nesahranjuje samoubice. Jeste da je ovaj slucaj tuzan ali to je tako i netreba da se mjenja.

  • Miki

    14. decembar 2021 | 04:23

    Nije Sveštenik kriv nego kanoni i svete knjige zabranjuju opelo nad samoubicama.

  • Miško

    14. decembar 2021 | 03:58

    Zabranio sam porodici da mi zovu popa, kada dođe vreme za poslednje putovanje. Duša će naći put i bez njegovog pevanja i mahanja.

    • 14. decembar 2021 | 08:12

      G4215

      @Miško

      За добро твоје душе се надам да ће се породица оглушити на тај захтев кад ти дође време. А и ти ћеш се надати, само још не знаш име видиш, нажалост.

  • Manjo

    14. decembar 2021 | 02:59

    Kakvi ste vi to ljudi, treba dozvoliti porodici bar to da sahrane svoje dijete kako treba, a ne da popovi dijele pravdu i igraju se policije. Ni oni nisu andjeli, daleko od toga.

  • el capo

    14. decembar 2021 | 02:38

    Ne treba da izlazi ne treba je ni zaliti toliko bolesnih ljudi ima koji hoce da zive i zele normalan zivot a nisu u mogucnosti a ona mlada 21 godinu zdrava sebi samoj oduzme zivot ne treba je zaliti

    • 14. decembar 2021 | 08:54

      Lili

      @el capo

      Sram te bilo,treba žaliti za svakim izgubljenim životom.Imala je samo 21 god,i Bog zna sta se dešavalo u njenoj glavi i duši i koliko je trpela...Sta ti znas?Samo ko je doživeo napade i zlostavljanja bilo koje vrste,moze da prica o tome

  • Kaleza

    14. decembar 2021 | 01:50

    Sta je problem? Ako nece ne mora.. Bas vas briga.. Ne proverene gkasine i ovi popovi veruju.. Oni u sve veruju...

  • Poka

    14. decembar 2021 | 01:44

    Nadjite drugog popa.. Ima koji hoce...

  • Sloboda

    14. decembar 2021 | 00:45

    Zamisli da te u smrt otera sin svestenika sistematskim maltretiranjem i podstrekivanjem na mrznju maloumnika koji ga prate a onda ta ista Crkva nece da te sahrani! Dve godine su Kiki slali poruke mrznje, pretnje, zvali je pogrdnim imenima, zeleli joj zlo a sve samo zato jer je pretila da vrlo broze prestigne Baka Praseta svojom popularnoscu! Ljubomora, negativnost karaktera i nedostatak ljudskosti su ucinili da taj kvazi popularan momak izazove smrt zrtve sajber bulinga. On nikad ne bi trebao da bude sahranjen o obicajima nase Crkve jer je ubica! Strasno dokle smo dosli.

  • Salee

    14. decembar 2021 | 00:26

    Da sam na mjestu ove pok.devojke doveo bi katoličkog popa pa da se pomoli za moje dete i posle toga bih promenio i ime i vjeru.

  • Oo

    14. decembar 2021 | 00:22

    Tuga velika i muka ali sami tražite po običajima Srp.Prav. Crkve.

  • Salee

    14. decembar 2021 | 00:16

    Jeli to samo srpska crkva ima taj zakon 🤮🤮🤮🤮🤮 ?

    • 14. decembar 2021 | 09:20

      Sumilex

      @Salee

      U cemu je problem? Samoubicama se ne sluzi opelo ,sta vam vise nije jasno. Ne moze i gotovo,pocinjen je neoprostiv greh. Kakve veze SPC ima sa tim,tako je svugde. Nije mi jasno otkud ovi svi komentari cudjenja. Tako je od kad je sveta I veka

  • Sandzak

    14. decembar 2021 | 00:13

    I u islamu je tako. Nema dzenaze

  • Zaza

    13. decembar 2021 | 23:56

    Ja sam makedonac,pravoslavac,devojku ne poznajem,saucesce porodici i svim prijateljima,i zalosno sto se dize prasina o tome dali treba ili ne da je crkva isprati kako sto dolikuje jednom pravoslavcu,ali u pravilima crkve je sve napisano i sve se zna,zato ne vredi da se ljudi oko toga prepucavaju

  • Beli Orao

    13. decembar 2021 | 23:55

    Naravno nije nase da sudimo treba li ili ne treba. Crkva kaze da za samoubistvo nema opela. Bog je taj koji ce donjeti poslednji sud. Sto se tice ubice njemu se na ispovesti moze oprostiti, ali mu se taj greh ne brise jer je ucinio smrtni greh. Ako se pokajao opet on na ispovesti moze dobiti razresenje ali opet na kraju Bog odlucije. Tako crkva moze dozvoliti opelo samoubici ali opet ne znamo kako ce Bog suditi. Bog je milostiv zao mi je te mlade devojke Bog da joj dusu prosti, ne sudimo. Porodici najiskrenije saucesce.

  • Uzas

    13. decembar 2021 | 23:55

    koliko ljudi pojma nemaju o svojoj veri. Cuj,pop nece da izvrsi opelo! Svestenik ne donosi tu odluku sam. Ma koliko tuzno bilo, samoubistvom covek sebi unistava sansu pokajanja. U tome je poenta. Obrazujte se.

  • NekoKo

    13. decembar 2021 | 23:54

    Dosta bre više sa debilizmima i nepoštovanjem svega i svačega. Debilno je očekivati da se menja religija zbog pojedinca. Prosto je kao pasulj. Ko želi sutra da bude sahranjen kao pravoslavac mora da poštuje neka osnovna pravila te religije. Sve drugo je bahato i primitivno jer se tako uostalom omalovažavaju vernici. Sve smo unizili, uništili i oskrnavili pa sada ajde da prozivamo sveštenike i da ih silujemo da učestvuju u skrnavljenju vere i običaja. Mi živimo u vremenu u kome se u raznim i to najrazvijenijim društvima čak u određenm situacijama podstiču ubistva i samoubistva. Abortusi, eutanazije ... Ok. neka bude i to da je stvar izbora, ali idiotski je očekivati da se od regularnih crkvi očekuje ono što je normlano za satanističke.

  • Realno

    13. decembar 2021 | 23:53

    Bezite ljudi iz tih zverskih jazbina dok jos imate vremena! Nema tamo ni Boga ni istine!

  • Goran

    13. decembar 2021 | 23:52

    Ja se nešto mislim da je nju ubila droga,žali bože mlad život 😢 ali ispuštena od strane roditelja, čuvajte decu jer sve je u životu prolazno pa i sam život a mladi to nekapiraju najbolje😔

  • Hhh

    13. decembar 2021 | 23:51

    Da dusa devojke konacno nadje mir🙏nije digla ruku na sebe sto joj bilo lepo u zivotu. Majko sahranite vase dete,ne razvlacite je po portalima. Sa popom ili bez popa nje vise nema. Nek se odmori napacena dusa ,majko ,sestro molite se same za njen mir i oprost od boga

  • Ko smo mi da sudimo

    13. decembar 2021 | 23:47

    ??? Žalosno. Devojku treba sahraniti uz opelo. Ko izvrsi čin samoubistva nije grešnik, nego poslednji vrisak očajnika.

    • 14. decembar 2021 | 00:14

      Salee

      @Ko smo mi da sudimo

      Bravo

    • 14. decembar 2021 | 00:42

      JC

      @Ko smo mi da sudimo

      Nijedna vjera to ne dopušta. Čak se ni ne kopaju pored ostalih, nego negdje izdvojeno, u čošku ili uz ogradu dalje od vjernika...

    • 14. decembar 2021 | 03:58

      ljubinko

      @Ko smo mi da sudimo

      Tacno!!! Upravo tako!

    • 14. decembar 2021 | 04:04

      peki

      @Ko smo mi da sudimo

      pa to se zna 100 godina unazad da popovi ne drze opelo u slucaju samoubistva..

    • 14. decembar 2021 | 04:24

      Neko

      @Ko smo mi da sudimo

      Ne možeš ti da menjaš Božiji zakon! Koja je svrha opela ako mu Bog nije dao legitimitet.

    • 14. decembar 2021 | 06:07

      Ivan

      @Ko smo mi da sudimo

      Ako ti se ne svidja hrišćanstvo, ti pređi u neku drugu

    • 14. decembar 2021 | 06:16

      Свештеник

      @Ko smo mi da sudimo

      А шта је ОЧАЈАЊЕ друго но смртни грех,који се после самоубиства не може исповедити ни окајати? Ако неко апелује да се самоубица сахрани по Православном обичају,онда је ОБИЧАЈ и ПРАВИЛО да се не вржи опело самоубици.Није то ни попова воља ни жеља,но ПРАВИЛО које има свој дубоки разлог. Самоубици се може вршити опело у случају да има од лекара потврду да је имао одређену душевну болест.

  • Shampita

    13. decembar 2021 | 23:42

    Dragi moji novokomponovani vernici, ne mozete da preispitujete crkvu. Vernici ste kada treba u kucu da pozovete na krsnu slavu 50 ljudi, vernici ste kada se zalazete za zabranu abortusa....a sa druge strane bi da preispitujete crkvu kada je sluzenje opela u pitanju, kada neko pocini jezivo ubistvo vi bi streljacki vod, vesanje na trgu ili tradicionalno oko za oko, zub za zub. E to nije nesto sto crkva vidite podrzava. Ne podrzava samo da znate ni preljubu, al tad zazmurite na to.

    • 14. decembar 2021 | 00:19

      Kole

      @Shampita

      Eto sve je podložno preispitivanju samo ne i crkvene dogme? Ako ćeš se držati istine imaš dosta primera kako je i crkva menjala stavove. Ali naivnima i zatucanima prodaju takvu priču.

    • 14. decembar 2021 | 01:32

      Da

      @Shampita

      Kakve veze ima Crkva sa Bogom?

  • Lućano

    13. decembar 2021 | 23:36

    Ne treba dozvoliti. Kao što je i uvek bilo, nikakvi ustupci i kršenje samo zato što je osoba poznata javnosti.

    • 14. decembar 2021 | 07:19

      😡

      @Lućano

      Pravoslavni talibanu koliko je do juce javnost uopste znala za ovu mladu zenu?

  • Pa

    13. decembar 2021 | 23:35

    Nije da ne želi, nego ne može i ne sme. To nije po pravilima i to jednom mora da se shvati, samoubice čak ne bi smeli da sahrane na groblju, počinili su veliki greh i to crkva ne dozvoljava...

  • Fides

    13. decembar 2021 | 23:32

    Nisam religiozna pa ne znam pravila ali ako sam dobro razumela nekrsteni i samoubice ne moze opelo al ako si krsten i ubica moze?Molim da mi neko odgovori.

    • 13. decembar 2021 | 23:50

      Vuk

      @Fides

      Tako je. Nekršteni nemaju pravo na opelo jer nisu kršteni - što je prvi čin u hrišćanstvu, pristupanje u veru, ako to nisi uradio onda nema logike da te neko sahranjuje po hrišćanskom običaju jer nisi vernik. Samoubice ne mogu da budu sahranjene uz opelo jer su digli ruke na sebe i oduzeli ono najsvetije u hrišćanstvu a to je život, ako si to uradio znači da nisi hrišćanin. Ubice mogu biti sahranjene po hrišćanskom običajima pod uslovom da su odslužile kaznu do kraja ili se javno pokajali za učinjen greh.

    • 14. decembar 2021 | 00:08

      V8

      @Fides

      Glupse pitanje nisi Mogla da postaviš...

    • 14. decembar 2021 | 00:14

      ves77

      @Fides

      Dobro si razumela. Deset puta je već objašnjeno u tekstu i na komentarima zbog čega je tako.

    • 14. decembar 2021 | 00:22

      Lazar

      @Fides

      Tako je, jer samo bog moze da sudi te ubice. Svako ce proci sudnji dan, i odgovarace za svoja dela. Nazalost, covek koji je sebi oduzeo zivot, taj nece ni stici do sudnjeg dana.... Neka joj je laka zemlja...

    • 14. decembar 2021 | 00:24

      Bob

      @Fides

      Bas tako

    • 14. decembar 2021 | 04:26

      Mile

      @Fides

      Bog sudi mi ne sudimo ko je ubica. Ne kršteni i samoubice nemaju opelo takav je zakon od tvorca.

    • 14. decembar 2021 | 05:51

      Cale

      @Fides

      Da,moze

  • Tamara

    13. decembar 2021 | 23:26

    Samoubica NE MOZE da se pokaje jer je mrtav, a ubice, decoubice i ostala gamad moze jel? A gde pise da se i takvi istinski pokaju? Za sve je u zivotu (ako uradis jednom, uradices opet) (ukrades, ubijes, silujes) nema tu pokajanja! Ko god se ubio, njima bas i treba opelo, da im dusa pronadje mir i spokoj, jer da su ga na ovom svetu imali ne bi dizali ruku na sebe. Razumevanja za svakog ima sem za one kojima je to razumevanje krajnje neophodno. Onda se cudimo 'sta im bi, iz besa i dosade naude sebi itd..', ne, zbog gluve okoline nastaje ovo.

    • 14. decembar 2021 | 00:10

      ves77

      @Tamara

      Gluposti pišeš i izvodiš neke zaključke “odokativno”!

    • 14. decembar 2021 | 00:18

      Slađa

      @Tamara

      Bravo baš tako i ja mislim !

  • Ce

    13. decembar 2021 | 23:22

    To samo u pravoslavlje.

    • 14. decembar 2021 | 00:07

      Vj

      @Ce

      Pa kod muslimana brat brata u hamamu i da ne idem dalje

    • 14. decembar 2021 | 05:50

      @Ce

      Ajde nelupetaj , nije samo u pravoslavlju celo hriscanstvo je tako, uostalom ko smo mi da preispitujemo kako i da li se neko stvarno pokajako ili ne. Uostalom i druge vere isto propovedaju.

    • 14. decembar 2021 | 08:08

      Darkobg

      @Ce

      Pa ti promeni veru ako si Hriscanin. Ako ne ,gledaj u svoje dvoriste

  • Hm

    13. decembar 2021 | 23:18

    Могао би да им помогне милосрдни отац господина прасета, нема милости према девојци, а према свом сину има.

    • 14. decembar 2021 | 00:21

      Salee

      @Hm

      Kakav otac takav i sin propalice i jedan i drugi.

  • Л

    13. decembar 2021 | 23:15

    За цркву не постоје оправдани разлози да човек себи одузме живот. Он нам је дат од Бога и ми немамо право да га себи одузмемо. У души самоубице не може се наћи ни једна од три хришћанске врлине, ни вера, ни нада, ни љубав. Дакле, суштина греха самоубиства је у томе што човек, везујући се за пролазна добра овог света, губи веру у промисао Божију, у  Царство небеско, у крајњем смислу веру у Јединога Бога. Као замену за изгубљену веру, човек у првом тренутку страсно прихвата сва земаљска добра и понаша се у складу са крилатицом: ,,Све је дозвољено!“  Такође човек који убије другог човека, да банализујем, преузима све грехове тог човека на себе, а њега решава свих грехова. Исто тако, том убици је могуће одржати опело из разлога јер он може да се покаје за своје грехове које је починио, док самоубица не може. Не каже се џабе "Бог воли покајнике". Такође, ако се докаже да је човек самоубица био неурачунљив, могуће је одржати опело. Надам се да сам бар донекле разјаснио разлику између тога зашто може и не може опело.

    • 13. decembar 2021 | 23:58

      ljubinko

      Za mene je ovo skoro sve cista glupost..

    • 14. decembar 2021 | 00:03

      Zaza

      Lepo napisano,svaka cast,pravim vernicima ne treba objasnjavati sta sme a sta ne CRKVA,

    • 14. decembar 2021 | 00:21

      Cvele

      A sta su mi roditelji radili ako mi je bog dao zivot? Boga nigde nije bilo kada su kroz razne probleme prolazili i borili se i izborili da me podignu i vaspitaju...

    • 14. decembar 2021 | 03:42

      xx

      kako da ne. znači, ako sebi oduzmeš život, ponizio si boga-stvoritelja tim činom, ali ako ubiješ drugo ljudsko biće može ti biti oprošteno i opelo je ok. jeziva praksa. jeziva. kladim se da opelo uskraćuju i ženama koje su imale abortus, kako da ne.

    • 14. decembar 2021 | 08:38

      Jolanda

      Морате упознати Господа и своју веру да бисте могли разумети зашто су ствари тако устројене. Овако, све се своди на слање коментара како нам се допада. Схватам да Вас узнемирава "концепт", али суштина је да је Господ свакоме дао могућност покајања, чак и највећем злочинцу, осим оног ко је дигао руку на себе. Не судим девојци, штавише, здрав човек ће се тешко одлучити на овакав чин, али морате разумети да ствари нису овакве из обести свештеника. Исто је било пре неку годину када је дечак од 2-3 године настрадао несрећним случајем, а породица била огорчена на светеника који није хтео служити опело јер је мали био некрштен. Ко се није "обукао у Христа" нема се сврхе служити опело. Мора се разумети да се неке ствари не раде "обичаја ради" него да имају свој смисао и упориште у Цркви Господњој и о томе се не полемише ако нисте и не желите да се упознате ближе са тим зашто је тако.

  • Vesna

    13. decembar 2021 | 23:14

    Okreni, obrni, zalosno !!! Tesko majci a ova devojcica je oci zatvorila i dalje nema 😪😪😪

  • Nina

    13. decembar 2021 | 23:14

    Mnogi ljudi koji su preziveli suicid su rekli da su se pokajali kada su to pocinili. Niko ne moze znati sta je kome u dusi. Oprostiti ubistvo ali ne samoubistvo, ja bih to promenila.

    • 13. decembar 2021 | 23:21

      Sasa91

      @Nina

      Nikako.

    • 14. decembar 2021 | 04:29

      Mića

      @Nina

      Ne mogu ljudi da menjaju Božiji zakon.

    • 14. decembar 2021 | 09:40

      @Mica

      @Nina

      Ne bih se slozila sa Vama Mico. Dokaz su svestena lica koja koriste drogu, alkohol, kockaju se... Dakle ljudi menjaju zakone. Verujem u Boga ali isto tako verujem da je mnoge zakone pisao covek koji se ticu starih vremena radi ocuvanja zdravlja i dobrih odnosa. Moze malo da se promeni, promene su dobre ali je problem ljudi koji ne vole promene. Bunite se da se menja, da ljudi mogu u miru da pocivaju?! Kakvi ste vi ljudI? Oprostio bi ubici koji ubije necije dete, ili majku, oca... ali ne bi onom ko digne na sebe ruku iz ocaja, bolesti? Niko zdrav nije digao ruku na sebe.

  • Reciklirani

    13. decembar 2021 | 23:09

    Samoubistvo je veliki greh, a ujedno i jedini za koji ne mozes da se pokajes...

    • 14. decembar 2021 | 00:22

      Ceca

      @Reciklirani

      Čovek odlučuje šta će sa svojim životom.

  • Ljubiša

    13. decembar 2021 | 22:59

    Ako se služi opelo ubici koji je ubio jedno ili više lica zašto ne može i onome ko je sebe ubio. Pitam samo i molim Crkvu da preispita taj stav. Do tada treba postovati pravila Crkve.

    • 13. decembar 2021 | 23:20

      FANTOM

      @Ljubiša

      Pa nije ti Crkveni Kanon Ustav Srbije pa da ga referendumom menjaš kada god poželiš.

    • 13. decembar 2021 | 23:24

      Sasa91

      @Ljubiša

      Jesnostavno, ko imalo nesto zna o vjeri zna odgovor. On se mogao pokajati za to, a ovi sto se ubiju je direkt hula na Duha Svetog, na Boga, oduzimajuci nesto sto ti je Bog dao, i Bog ti to uzima, smrtni grijeh.

    • 13. decembar 2021 | 23:28

      Brundo od celika

      @Ljubiša

      Zato sto je samoubistvo neprostiv greh jer napad na sebe je napad na boga.

    • 13. decembar 2021 | 23:49

      Hm

      @Ljubiša

      Волела бих да ми неко објасни, ко се боље разуме, да ли постоје олакшавајуће околности? Ако се неко није убио из хира, него из великог душевног бола, или као она девојка, која се бацила да избегне силовање. Шта је са деловањем бесова на човека и унинијем(депресијом) коју изазивају када хоће некога да униште? Шта ће бити са душама оних који су били злобни према овој девојци и хранили се њеним сузама? Један син свештеника је исмејавао кад је плакала и рекао да се то спрема за своју сахрану.

    • 14. decembar 2021 | 08:07

      Хелада

      @Ljubiša

      У тексту је наведено у којим случајевима се може направити изузетак. Да, ако је из нужде, као што сте навели пример девојке која је хтела избећи силовање и у случају болести. Тешко је рећи да ли је и овде можда постојала склоност ка депресији. У сваком случају, разумем одбијање свештеника да то уради (коси се са свим Канонима Цркве), а разумем са светске стране и бол и потребу родитеља. Треба познавати Господа да би разумели због чега су ствари тако устројене. Време се не може вратити, али Господ је милостив, можда уз молитву и милостињу, родитељи измоле спасење њене напаћене душе.

    • 14. decembar 2021 | 08:33

      Hm

      @Ljubiša

      Хвала на објашњењу.

  • Goca

    13. decembar 2021 | 22:50

    Sramota crkva opela naplaćuje žestoko opela krštenja, i sve ostalo, Sramota, majci je to jedina uteha ruka vam je dole a nikad gore uživajte u skupim kolima velikim kućama........ ..

    • 13. decembar 2021 | 23:09

      Dragan

      @Goca

      Jeste ... Skupo vam je dati jednom u zivotu (vencanje; krstenje) pare a mozete za cigarete svaki mesec 100€ ili ostalo na kakve se gluposti trose pare. Realno znam da ima popova kod nas svakavih nisu to novine ali je glupo stalno nabijati kako je to skupo a sve ostale gluposti na koje svaki dan bacamo pare ne spominjemo.. znam porodice ( a ima ih mnogo znati i sami) gde 200€ mesecno ode na postpaid pakete i ostale nepotrebne stvari da ne spominjem izlaske od 100€ i garderobu nepotrebnu..

  • Pp

    13. decembar 2021 | 22:44

    Pravila crkvena ako su takva i zdravo, kremiranje i to je to.

  • Brundo od celika

    13. decembar 2021 | 22:43

    Ne samo nekrstena deca nego i nekrstene odrasle osobe ne mogu da se sahrane sa opelom.Svetom tajnom krstenja se postaje clan crkve.Da bi se neko krstio prvo mora da se utvrdi da li su mu krsteni otac i majka.Ukoliko nisu onda prvo moraju oni a onda i dete.

    • 13. decembar 2021 | 23:04

      Maja

      @Brundo od celika

      To nije istina bratu i meni u krstenici pise majka pravoslavne vere i otac ateista. Cak je i prisustvovao krstenjima, bio je saglasan sa tim da se krstimo. Krstio se i on ali 10 godina kasnije.

    • 13. decembar 2021 | 23:48

      Brundo od celika

      @Brundo od celika

      Kako neko ko na svom primeru nije clan Crkve Hristosove zeli da drugi budu?Jer, krstenjem se upravo postaje clan crkve.Krstenje je duhovno radjanje.Mnogi su u tajnosti krsteni u vreme komunizma.

    • 14. decembar 2021 | 00:40

      Andjela

      @Brundo od celika

      Član crkve??? Valjda krštenjem primaš duh sveti i odričeš se sotone...

  • Licemerka

    13. decembar 2021 | 22:29

    Ako je majka više nema (fizički) dozvolite majci da ne nosi patnju do kraja života i sahranite onako kako majka želi!!

    • 13. decembar 2021 | 22:49

      Cica komšinica

      @Licemerka

      Slažem se sa Vašim mišljenjem.🥲

    • 13. decembar 2021 | 23:10

      MilanMladenovic

      @Licemerka

      Nema tu sta majka zeli, vec kako vera nalaze (kako Biblija kaze). Opelo se ne radi samoubicama i nekrstenima. Samoubica je svojom voljom prekinuo zivot koji mu je Gospod podario, a nekrsteni se nije spojio sa Bogom i crkvom i zvanicno nije ni uzeo veru. Ako je nekrstena, moze bilo koje svesteno lice da je sahrani (katolicki, grko-katolocki, hodza, rabin...itd.) zavisno od toga kako druge vere nalazu u ovim slucajevima. Jednostavno, samoubistvo je najveci greh.

    • 13. decembar 2021 | 23:27

      Sasa91

      @Licemerka

      Ne lupajte gluposti, ne mijesajte se u posao crkve. 2000 godina se radi kako treba vi sad izmisljate. Niste kompetentni - cutite.

    • 14. decembar 2021 | 07:20

      Draga

      @Licemerka

      Crkva ne ispunjava zemlje nego Radi PO crkvenom zakonu

  • Ahmed

    13. decembar 2021 | 22:08

    Oni imaju pravila da je bila pametnija pa okrenula broj za pomoc ono toga nebi smalili sa istom temom vise

  • Baba Rada

    13. decembar 2021 | 21:54

    Hrišćanska Adventistička crkva ima isto mišljenje o tome kao i Srpska Pravoslavna crkva!

    • 13. decembar 2021 | 21:59

      ATEISTA

      @Baba Rada

      Bog Stvoritelj svima i sve prašta ali ovi izmišljeni već dele ljude.

  • Ivan

    13. decembar 2021 | 21:48

    Jel policija ispituje slucaj imate njen komp i telefon ovo sto se desava omladini danas je katastrofa..

  • Драгољуб

    13. decembar 2021 | 21:46

    Ко сам ја, раб божији, да о томе судим?

    • 13. decembar 2021 | 21:50

      IZJASNI SE

      @Драгољуб

      Ovde je navijanje i glasanje o nečemu.

  • Igor

    13. decembar 2021 | 21:37

    Tako je oduvek bilo to je ispravno od strane crkve za samoubistvo nema popa apsolutno ispravno

    • 13. decembar 2021 | 23:02

      Tane

      @Igor

      Ima li izuzetaka? Moze li neki samoubica, poput majora Tepica, da bude sahranjen uz opelo?

  • S.z

    13. decembar 2021 | 21:28

    Žalosno je šta se desilo ali ajmo ne donositi PRESUDE i tražiti krivce dok su činjenice NEPOZNATE. Koji je uzrok smrti ??? Kakav je toksikološki nalaz??? Postoji li svedok nemilog dogadjaja??? Veoma olako se donose zaključci i proglašavaju "krivci" bez da se ima ikakav uvid u pravo stanje stvari. Postajemo sve više ČOPOR željni odmazde, linča i osvete bez ikakvog PROMIŠLJANJA i rasudjivanja što nikako ne priliči NORMALNIM LJUDIMA već ostrašćenim fanaticima.

    • 13. decembar 2021 | 21:39

      🇹🇷🔊

      @S.z

      Trebalo bi bez navijanja i glasanja o nečijoj krivici i prepustiti zakonu i pravosuđu.

  • DARKO 100%

    13. decembar 2021 | 21:26

    Mi smo svi mali pred Bogom,budite milostivi,oprostite grehove ,ocistite joj pute do svevisnjeg gde ce mo svi nekad dodji pred Boziji sud ,koji je jedini istiniti i pravedni koji jedini nepogresivo zna sve o nama🙏🤌💒

    • 13. decembar 2021 | 21:37

      Prof

      @DARKO 100%

      Lupate gluposti. Bog prašta naravno jer je Ljubav. Što se tiče zabrane opela..zar mislite da je normalno da se neko ubije mlad sa poslom bez motike? Ko se ubijao u vreme II Sv.rata ili prvog? To je očajanje. Greh. Nema nazad.

    • 14. decembar 2021 | 00:46

      Andjela

      @DARKO 100%

      Da tako je....

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA