≫ 

Skraćene muke pacijentima: Neće se više zbog uputa i recepta šetati od izabranog lekara do specijalista

 ≫ 

Lekar specijalista moći će da vidi istoriju lečenja pacijenta kroz sistem, a sa druge strane, lekar opšte prakse može da vidi da li je lekar specijalista prepisao neki lek, pa može i da reaguje kroz sistem ako je nešto pogrešno propisano

Komentari

  • ljubodrag

    2. april 2022 | 17:09

    ne lipsi magarce do zelene trave

  • Јефимија

    2. april 2022 | 16:56

    Здравство треба укинути и стварати ново. Садашње здравство је пљачкашко које грађани дебело плаћају за нелечење и погрешно лечење. Нигде у свету један здравствени радник не може да ради и у државној и у приватној пракси, само код нас. Хитна помоћ није дошла због мог оца када је добио мождани удар јер није ковид пацијент. Нико није за то одговарао. Иако је он преко 60 година финасирао то зликовачко здравство. Данас у Швајцарскиј је због једног пацијента дошла хотна помоћ, ватрогасци, полиција и рега хеликоптер... Због мог покојног оца није дошла хитна помоћ иако их је преко 60 година плаћао . Зато треба укинити садашње здравство, сву банду која ради против народа казнити и забранити им да икада више раде у здравству и створити ново, народно здравство са честитим здравственим радницима. Општу праксу укинути, јер су само скретничари и служе да се пацијенти малтретирају да долазе и код њих, док истовремено недостају многи специјалисти. Због чега да народ плаћа скретничаре?

  • Olga Dakic

    2. april 2022 | 14:56

    Izjednaciti privatne specilaiste sa drzavnim po novim pravilima.

  • Dušan2X

    2. april 2022 | 12:46

    Nekada davno, moje mesto je imalo 8-10 000 stanovnika. Sada ima oko 7000. Nekada i do pre par god, imalo je 4 lekara opšte prakse, po dva u smeni do 20h. U hitnim slučajevima odlazili su kod pacijenata i noću! Danju su takođe po potrebi, svojim biciklovima, a selo nije malo, odlazili do pacijenta po molbi seljaka! Tada je ambulanta imala i rentgen aparat! Kada se pokvario, više nije popravljan, niti je donet nov. Pre desetak godina zatvorena je i laboratorija u ambulanti, jer ne pripada mestima ispod 10 000 stanovnika. Lekari su obično odmah na cedulji ispisivali "uput" za našu laboratoriju za sutra ujutru, a kod njega da se javiš istog dana ako radi posle pode, a ako ne, onda prekosutra ujutu! Danas nemaju ništa! Nema rengena, za analizu krvi šalju u grad ako lečenje baš ne funkcioniše! Za pregled grla moraš poneti baterijsku lampu od Kineza, jer svoju nemaju, i nemaju ni 200din da sami kupe! Na kumljenje i moljenje, pristaju da neko dođe po njih kolima i odlaze u kućnu posetu, na negodovanje prisutnih u čekaonici, jer ostaju bez pregleda, i moraju dolaziti bolesni sutradan ponovo, sa više sreće! Šta reći za zdravstvo!? Kakav bi ja el stručnjak bio, kad ne bih imao barem svoj unimer-instrument i konstatovao: " Pretpostavljam da je ovo pod naponom, i da je napon dobar"! Najbolje bi bilo da pipam golom rukom da utvrdim!!!

  • Благоје Пауновић

    1. april 2022 | 14:44

    ТО НЕ ВАЖИ ЗА ВОЈНО ЗДРАВСТВО КОЈЕ НИЈЕ УМРЕЖЕНО ЕЛЕКТРОНСКИ.

  • vesnik

    1. april 2022 | 12:33

    dobiti uput za specijalistu je nemoguca misija u Beogradu,ja samo setam u bolnickom krugu a idem privatno TO JE ISTINA O NASEM ZDRAVSTVU

  • Sudija Dred

    31. mart 2022 | 23:27

    I deveti korak samo umres.

  • Srboljub

    31. mart 2022 | 20:48

    A kada će imati termini slobodni za specijaliste? Konkretno kada odem kod lekara i treba mi termin kod specijaliste kažu mi nema termina u kompjuteru a ja pozovem ustanovu gde trebam otići na kontrolu ili pregled kod specijaliste i oni tvrde kako termina ima i tako ja dete od 4 godine već dve ne mogu odvesti na kontrolu kod oftamologa koji je operisao dete od strabizma jer nema slobodan termin u kompjuteru a kod oftamologa u Beogradu ima?????? Termina??? Pa sad budi pametan ako možeš??? Isto je i za druge?

  • Rada

    31. mart 2022 | 20:32

    Na Novom Beogradu je teže dobiti uput za specijalistički pregled nego glavni dobitak na lotou. Može samo za one specijaliste koji rade u ovdašnjem Domu zdravlja. O reumatologu možemo samo da sanjamo. Očnom lekaru takođe. Kad se ode prvog u mesecu odgovor je da nisu dobili raspored. Onda zovete drugog dana u mesecu a kažu da je popunjeno.

  • Tea

    31. mart 2022 | 20:31

    Nadam se da ce im svima biti prikazana i krvna grupa, da ne moramo stalno da nosimo papir kao dokaz

  • Неготински ЗЦ

    31. mart 2022 | 19:43

    У мом случају је та „шетња" за упут за лабораторију између лекара опште праксе и специјалисте трајала више од два месеца. Како ли је људима који су животно угрожени? А приде добијем и увреду лекара да реагенси нису вода већ скупи?! А то што у две године одем једном у лабораторију а од плате ми се одбија сваки месец нема везе, јел да?!

  • Duki

    31. mart 2022 | 18:32

    Prvo nemam izabranog lekara. Izabranoj doktorki koja je bila odlična, dali su premeštaj zbog ljubomore! Od 4 doktora, sveli su selo od 6000 stanovnika na 2. Naravno najlošija u opštini! Pre 30 god. odjednom sam otekao kao bumbar! Hitno sam otišao u bolnicu kolima, pošto hitna uglavnom nema vozilo ("Gospodine, nemamo vozio. Nađite nekog da vas doveze, a ako nemate, popite bensedin i lezite"!). Tamo su utvrdili da su ostali tragovi alergije, jer se do bolnice povukao otok lica. Ipak su me zadržali i dali injekciju, nakon čega se i i ostatak alergije odmah povukao. Bio sam tamo tri dana. Ništa nisu ispitivali, ali su pitali kako se to izdešavalo!? Izdeklamovao sam sve čega sam se setio, te su oni na moje lupetanje, konstatovali, da je od leka "Galipirin" koji sam uzeo zbog zubobolje, koji sam i ranije koristio, i brže bolje ispisali gomilu antibiotika na "koje sam alergičan", pa antibiotike kupujem na crno kao drogu, jer lekari opšte prakse NEĆE da mi prepišu, iako tvrdim da je to u kartonu moja bljuvotina, koja nije tačna, i da mi treba lek, jer ne mogu uopšte da gutam! Na to zovu miliciju, i ja bivam izbačen, zbog ometanja lekara. Lek naravno kupim na crno, uzimam kolko piše, i posledice se povuku. Tako sam pre deset dana preležao Kovid, ne odlazeći kod lekara! 100% sam siguran, jer sam prošle godine u aprilu teško preležao Kovid kod kuće, (bio sam na testiranju), pa znam simptome, ali je sada bolest bila lakša, valjda zbog prirodno stečene otpornosti! Kupiću i stetoskop!

  • Justicia

    31. mart 2022 | 17:40

    Još da privatne domove zdravlja integrišu u zdravstveni sistem, pa da i mi koji smo placali i lečenje u privatnoj praksi, a i doprinose RZZO-u vidimo neku vajdu...

    • 31. mart 2022 | 18:41

      Ika

      @Justicia

      E, i tu može nastati problem. Ako se privatno i državno zdravstvo izjednače, više neće moći da se zakazuje i plaća kod privatnika ako nešto želite brže da završite ili prosto sami smatrate da vam je neki pregled neophodan. Ja živim u inostranstvu i ne mogu da platim pregled koji mi je potreban zbog intervencije koju sam imala dok sam živela u Srbiji, a ovde lekara ne viđamo. Svaki kontakt je sa medicinskom sestrom, lekara mogu da vidim, u mom slučaju, ako prokrvarim.

  • Lekar

    31. mart 2022 | 16:19

    Lekar opste prakse ne moze ispravljati specijalisticki izvestaj. Lekar specijalista ili lekar sa uzom specijalizacijom imaju visi stepen med.obrazovanja od lekara opste prakse, te je suludo govoriti o kontroli ili necem sl.kolega koji manje zna iz te oblasti.

    • 31. mart 2022 | 16:51

      Da li sti lekar?

      @Lekar

      Naravno da moze ispravljati menjati i sl. Koliko se puta desi da specijalista napise lek na koji je pacijent alergičan( to se uglavnom odnosi na antibiotike) , koliko se puta desi da pacijent loše odgovori na prepisani lek od strane specijaliste( alergija, mučnina i sl..) ko ce da.mu to promeni, da nepričam o tome da specijalista prepise skup lek za koji pacijent nema novac i sl....

    • 31. mart 2022 | 19:56

      Alex

      @Lekar

      Ponizavajuce...jos vise administracije,nece moci lekar da pregleda pacijenta dok "reaguje"na tudje napisane recepte..dok jos lekar odobri opet ce pacijent da se naseta

  • Vladan

    31. mart 2022 | 15:50

    Nekad je bilo mnogo vrhunskih lekara ali nije bilo savremene opreme kao što su magnetne rezonance i skeneri. Sad imate opremu ali nema više ko da radi. PS Veliki pozdrav i sve pohvale za doktorku Jadranku Stefanović iz DZ Palilula u moru loših ljudi zadivila me je svojom ljudskošću, posvećenošću i znanjem...

  • Mina

    31. mart 2022 | 15:49

    Smuti pa prosti,bas nista.Kada ce biti reforma propalog srpskog zdravstva?

  • Spomenka

    31. mart 2022 | 14:42

    Citam komentare......sve je tacno,ali sve.Stici do specijaliste je kao premija.Stizu normalno samo poznanici,rodjaci...neko je napisao da su doktori opste prakse kao skretnicari...i to je tacno,tu su samo za recept i da vas proslede dalje.Ne znam kako da okarakterisem ponasanje osoblja prema nama....kao da smo zalutali idioti koji dolaze samo njih jadne da maltretiraju.Iste osobe rade u privatnim ordinacijama i ponasanje je potpuno drugacije.Kako im se poboljsa bilo sta od uslova rada ukljucujuci i platu....jos vise se bahate.

  • vv

    31. mart 2022 | 13:55

    Koji specijalisti, o čemu vi pričate? Oni kod kojih mi zakazuju za 8 meseci ili oni kod kojih neće ni da mi zakažu jer „šta da vam radim, nema dovoljno lekara“.

  • Djordje

    31. mart 2022 | 13:38

    Kudili kako nam je zdravstvo bilo, a sada kad smo postigli taj visoki standard, opet nekima ne valja. To su ustvari oni kojima nista ne valja svoje a velicaju tudje pa makar i losije bilo. Politikanti obicni.

  • Boki

    31. mart 2022 | 13:19

    Dobro ste se setili ...

  • Xxx

    31. mart 2022 | 13:03

    Aha,znaci sada ce sefova zena koja je doktor i ima pristup tim podatcima,moci jednostavno da ukuca moje ime i da vidi da sam se nekada lecio od alkohola,a potom da to kaze mom sefu.Bas super.A da ne pricam o jos milion drugih zloupotreba zbog kojih se digitalizacija i pravi.Ali znate sta? ZABOLE ME UVO

    • 31. mart 2022 | 13:14

      He he

      @Xxx

      Jednom alkoholicat uvek alkoholicar.

    • 31. mart 2022 | 15:12

      Daca

      @Xxx

      To vec godinama moze. Mene je drugarica zezala,usla i videla da sam se lecio od polne bolesti. Sta reci?

    • 1. jul 2022 | 10:24

      Branko

      @Xxx

      Da, digitalizacija je jedna zloupotreba, kontrola i zlo, koje se opravdava brzinom koja nije potrebna, podaci se ne stite na pravi nacin... Naravno, cilj je kontrola.

  • Olga

    31. mart 2022 | 12:42

    Odlično, zbog toga su se i pravile gužve

  • Marija

    31. mart 2022 | 11:35

    Dobro ste se setili.Vodim dete u dom zdr kod pedijatra po uput za orl.Upala uha bolovi haos.Odemo tamo pregled kod orl dijagnoza terapija.I sad opet da cekam pedijatra sa bolesnim detetom recept za terqpiju koju je orl prepisao.Koje cimanje.Svaki put sam isla i kupila jer zaista nisam mogla da vucem dete vise po domu zdravlja sa ceka sa bolovima.Bravo !Sto pre da zazivi ovo!Odlicna ideja

  • Ma super

    31. mart 2022 | 11:14

    To njihovo "na klik" znači u prevodu da će moći da se hakuje sistem kao što su hakovane lične karte....A onda svi ti podaci zajedno sa 15 fotografija sa nadzornih kamera-u kineksu obaveštajnu službu koja skladišti podatke iz celog sveta...Digitalni logor.

    • 31. mart 2022 | 12:41

      Rt

      @Ma super

      Ti i tvoje fotagrafije su nebitne da tako opusteno.

    • 31. mart 2022 | 12:52

      Auu

      @Ma super

      Ti pod hitno po uput za psihijatra! Dozivljavas deluzije!

  • Outsider

    31. mart 2022 | 11:04

    Ako BUDE KAO STO JE SAD, A BICE, JOS CEMO CEKATI U REDOVIMA ISPRED VRATA LEKARA OPSTE PRAKSE(SKRETNICARA) DOK CE SE "ONI"KOMFORNO LECITI U BOLNICKIM APARTMANIMA KOJE SMO IM MI SAGRADILI I PLACATI PARAMA KOJI SMO IM MI ZARADILI.

    • 31. mart 2022 | 12:34

      Skretnicar

      @Outsider

      Taj skretnicar koga ti omalovažavas ima 6 do 10 gidina skolovanja ( u zavisnosti dal ima specijalizaciju ili ne) koliko nepismen i nekulturan kao ti nikad neces imati. Kad bi malo bio pametniji i slusao sta ti taj skretnicar prica a ne bi kao vecina odmah tražio upute za svakave sitnice kod specijaliste. Zbog takvih neobrazovanih kao ti koji za svaku sitnicu hoce dalje ozbiljno bolesni ljudi ne mogi da didju na red jer su zatrpani poslom takvih pacijenata kao sto si ti.

    • 31. mart 2022 | 21:29

      Outsider

      @Outsider

      SKRETNICARI!!!

  • Perica

    31. mart 2022 | 10:52

    Zdravstvo u Srbiji, treba uvesti vanredno stanje, haos, namešteni tenderi, specijaliste sede na dve stolice i još puno toga. Liste čekanja.... u bolnici nema odgovarajućih specijalista a po privatnim poliklinikama se otimaju za pacijente. Samo nema ovo ko od odgovornih da čita, ovo je pišanje uz vetar.

    • 31. mart 2022 | 11:29

      Zeljko

      @Perica

      Zdvastvo je katastrofa,mene sinoc u domu zdravlja u Valjevu nisu hteli da prime na jednom mestu mi je sestra rekla da sam mnogo crven nisam za njih a morao sam biti crven kad sam rezao voce ceo dan,a na drugom mestu druga sestra mi je rekla da oni lece samo zdrave,tako da je to bez komentara

    • 31. mart 2022 | 12:59

      boom

      @Perica

      Ha ha lece zdrave? Pa od cega se zdravi lece ?

  • Košava

    31. mart 2022 | 10:46

    Ne lipši magareće do zelene trave. Predizborne laganije.

  • BNe

    31. mart 2022 | 10:34

    Obican lekar ce da isoravlja specijalistu. Komedija. Inace iz bilo kog kompjutrra u dz obicna sestra vsm moze uci u karton i videti istoriju bolesti. Koje narusavanje privatnosti pa to je strasno.

    • 1. april 2022 | 15:39

      Prof dr

      @BNe

      "Obican" lekar moze i mora da koriguje terapiju ukoliko ona npr. zbog nekih licnih svojstava pacijenata ne sme biti ordinirana. Izabrani lekar alergije, pridruzene bolesti i sl. i ako je potrebno koriguje terapiju. Isto tako, specijalista uvede lek, ali dalji odgovor na isti moze biti neadekvatan i mora izabrani lekar da koriguje terapiju. "Obican" lekar je cesto i onaj koji nam spasava zivot kada nam stane srce na ulici i sl. Slazem se sa Vama u delu oko privatnosti. Uvid u karton pacijenta po meni moze da ima samo izabrani lekar! Pozdrav!

  • Mara

    31. mart 2022 | 10:25

    Haaaa, i smešno i tužno! Do specijalistu se ne može doći par godina , nema termina koji se navodno postavljaju od 01-10 u mesecu. I hitne operacije nisu hitne ako te Bog sačuva dobro je ako ne...

  • Acko

    31. mart 2022 | 09:54

    Mora se doktorima zabraniti rad i u privatnim i u drzavnim ambulantama. Isti doktor te u državnoj ambulanti tretira tako da moras da odes u privatnu. A o razlici ponasanja da i ne pricamo. U privatnim ambulantama se ponasaju kako treba,ljubazno i fino a u drzavnim vecina kao da su upravitelji logora.

    • 31. mart 2022 | 11:45

      Paja

      @Acko

      Pa da bi otisao privatno isto i sa magnetnom rezonancom ,treba ukinuti ovakav bolestan sistem zdravstva.

  • Sd

    31. mart 2022 | 09:50

    Zdravstvo u Srbiji više ne funkcioniše, ove bilnice po Beogradu koje se opremaju najsavremenijom opremom nisu za nas iz unutrašnjosti jer mi nemamo načina da stignemo do njih, lekari opšte prakse po lokalnim ambulantama ne rade ništa osim što moraju da vam prepišu recepte a i tad uglavnom ne napišu kako treba, još ako su vam specijalisti menjali terapiju neka vam je bog u pomoćla, specijalisti u unutrašnjosti su uglavnom okrenuti radu u privatnim ordinacijama tako da u bolnicama nema šanse da zakažete pregled ako niste dobri poznanici, komšije ili rodbina sa specijalistima , nit ko kontroliše nit nadgleda strašno a evo vam konkretno pa proverite danas 31.03.2022 u bolnici Smederevo nemate opštog hirurga koji će da vas pregleda, sve dok se ne zabrani istovremeni rad u privatnim i državnim bolnicama ovo ne može da funkcioniše. Ima još puno primera koje bih mogao da navedem ali kao što sam rekao nit ko kontroliše niti sankcioniše tako da nema smisla pisati. Da ne valja, ne valja.

    • 31. mart 2022 | 10:24

      Pa '63

      @Sd

      Treba videti u dokumentaciji koliko doktor pregleda pacijenata u bolnici, event. odrediti neki limit, da bi dobio dozvolu da radi i privatno. Ima puno lekara koji izgaraju na poslu, u državnoj i rade i u privatnoj. Onaj koji tako radi, ima pacijente i u privatnoj, dokazao se kao dobar lekar. Sigurno nećete ići u privatnu kod nekog lošeg doktora!

    • 31. mart 2022 | 10:50

      Sd

      @Sd

      Ma gospodine ne može sa jednim d...tom na dve stolice.

    • 31. mart 2022 | 12:16

      Predlog

      @Sd

      Gospodo zdravstvo je svuda u svetu skupo. Jedino se kod Nas svi sete zdravstva kad se razbole a političari kad su izbori . Privatni sektor je to shvatio i pokupio najbolje doktore kod sebe ili trajno ili honorarno. Lako resiv problem. Izjednaciti plate držvani-privatni sektor ili placati u drzavnom sektoru po ucunku. Po pregledu po operaciji po bolnicki lecenom pacijentu. Dok me bude tako nikad dobro zdravstvo u Srbiji. Ne moze ista plata neko ko pregleda 20-30-40 pacijenata u zavisnosti od specijalizacije i neko ko nikad nije tu ili pregleda 10-15.

  • Crni

    31. mart 2022 | 09:47

    Sve ovo je moglo i trebalo je da se uradi i mnogo ranije i bez digitalizacije ali treba imati prvenstveno volje a i znanje nije na odmet.

  • Bhm

    31. mart 2022 | 09:42

    A kad padne sistem ćaaaoooo....a stalno će da pada.Kartoteka je zakon,istorija od rodenja pa kroz ceo zivot upisana u kartonu je bila sasvim ispravna i bez greške.U redu je da se danas elektronski obavlja sve ali gubljenje podataka,havarije i slicno mogu dovesti do katastrofalnih posledica i zato nikakav problem ne bi bio da se karton paralelno popunjava bez obzira na elektroniku.

    • 31. mart 2022 | 17:43

      Bravo za komentar

      @Bhm

      Bravo. Najpametniji komentar. Apsolutno se slažem. Ja u domu zdravlja u Obrenovcu čekam po 5h da me dr opšte prakse primi. Neljubazni, primaju preko reda poznanike koji ni knjižicu ne predaju, prespori (što bi primili 30 pacijenata kad mogu 15), daju da pijem neke preparate (dodatke ishrani) za koje im komercijalisti daju neke pogodnosti da nam ih ovi prepišu. Što im se više povećavaju plate oni su sve bezobrazniji i manje rade. Lekari nisu u stanju običan uput da proslede elektronski, mnogo puta sam bio svedok kad bake i deke od 80g odu da izvade krv, pa ih dr na šalteru pošalje nazad na opštu jer uput nije prosleđen, i to uz drzak i visok ton. Lekari opšte prakse su nula. Bukvalno samo štampaju upute i dele recepte za antibiotike napamet, bez adekvatnih analiza. Mesec dana sam već bolestan, i eto, zatvorio sam bolovanje, i sad ću bolestan na posao, jer dr kod specijalista ne može da mi zakaže, kaže, zabranjeno im je, restrikcije, šta god to značilo. Pritom, iako nam se svakog meseca odbija od plate za zdravstveno (hteli to ili ne), mnogo toga se plaća. Od izmišljene participacije (ko nema 50 din. ne može da se leči, a "besplatno" zdravstvo od kog nam svakog meseca skidaju od plate), preko raznih drugih analiza. Bruka i sramota! Ministarstvo zdravlja nula!!!!!

  • Ana56

    31. mart 2022 | 09:34

    Za pocetak bi bilo dobro da barem aplikacija Izabrani doktor radi kako treba! Ja od pocetka godine ne mogu online da zakazem pregled kod nove doktorke ,gde sam pocetkom januara prenela karton, jer mi u aplikaciji jos uvek stoji prethodni doktor. Ne pomaze deinstalacija/reinstalacija, u Centralnom registru RFZO kazu da je uneta izmena ali se ne vidi u aplikaciji, oni tu ne mogu nista itd.itd.....

  • Ana

    31. mart 2022 | 09:29

    Specijalista? Jel se salite, 2 god.idem privatno jer kako kaze opsta praksa nema mesta kod specijaliste!

    • 31. mart 2022 | 11:07

      Nenad

      @Ana

      Koliko znam jos uvek vazi da ukoliko ne mogu da vam zakazu pregled kod specijaliste u roku od 45 dana, mozete traziti i obavezni su da vam to pismeno potvrde. Odete kod privatnog lekara i sa tom potvrdom mozete od RFZO traziti refundaciju.

    • 31. mart 2022 | 19:46

      Saša

      @Ana

      Da,to je samo na papiru. Meni hitno trebala MR,u subotičkoj bolnici čekaš dok ne umreš. Tražim da mi daju pismeno da ne mogu zakazati u datom roku da bih refundirao trošak. Odgovor: "Pa,to ne možemo". Zašto? Bez odgovora. Šta da radiš? Ako imaš novca odeš i uradiš privatno za par dana .

  • Vesna

    31. mart 2022 | 09:29

    Do specijaliste pokušavam da dođem 3 meseca,od 1.do 4. u mesecu pa ako imaš sreće.To što ti nije dobro nikog nije briga.Ovakva organizacija zdravstva nas tera da idemo kod privatnog dr.Džabe nove bolnice kad nemožeš da uđeš u njih.To je korak koji moraju da reše da možemo da idemo kod specijaliste kad nam nije dobro a ne kad se ukaže mesto, a do tad umri.

  • Zoran

    31. mart 2022 | 09:28

    Hvala ti Bože kada sam pre 15-20 godina po domovima zdravlja i hirurgijama skakao od besa zbog tih nelogičnosti hteli su da me hapse i trpaju u ludaru.

  • Loš kadar

    31. mart 2022 | 09:26

    Ministar treba da čita Telegraf i ove komentare pacijebata da se uputi u pravo stanje u zdrastvu.

    • 31. mart 2022 | 10:32

      Važi

      @Loš kadar

      Lošem tukiju i dlaka smeta. Svi bi kod specijaliste jer znaju najbolje. 90% nema šta da traži tamo, ali ja pa ja znam bolje od lekara. A kad se hipohondri i you tube znalci ne bi trpali i pravili gužve, stvarno bolesni ljudi bi dolazili na red. Primer: svako trči da kontroliše šećer ili hormone štitne po 30 godina unazad bez promene, i to MORA da vidi specijalista jer ja sam najbitniji! A lekar mora da te primi i sasluša i pošalje na analize iako zna da je stanje isto da se nece nista promeniti do kraja života, i da to može da se čuje i od odabranog lekara. Ali neee, mora specijalista! More mrš bre više pljuvači. Prizivate ovde privatni sistem zdravstva nesvesni da tek tada nećemo moći sebi da priuštimo lečenje. A to što ljudi moraju da rade i posle radnog vremena privatno je posebna priča. Niko ne radi po dva radna vremena što voli nego što mora. I ne, ne mogu ovi sa biroa, prvo jer ih nema, a drugo ne znaju ništa, potrebne su godine da se izgradi ime i stekne veština.

    • 31. mart 2022 | 11:49

      stari

      @Loš kadar

      A kako da stekne veštinu ako nigde ne radI?

    • 31. mart 2022 | 15:50

      Novi

      @Loš kadar

      Volontiraju. Posla ima ko hoće da radi. Al da radi a ne da nosi mantil i šefuje.

  • Pacijent

    31. mart 2022 | 09:22

    Lekari opste prakse ili tzv.izabrani lekari NE RADE !!!! Na telefon da zakažeš ne javljaju se.Kad se jave kazu vas lekar ne radi na bolovanju u kovidu ili je dao otkaz.Drugi lekar pretpan ne znamo kad ce moci da primi vas, jer nije vaš izabrani lekar.I tako nikad početi od tog početka pa onda ajd kod privatnog plati i jos tom istom tzv."izabranom" na noge odnesi od privatnog specijaliste nalaz da on unese u tvoj karton u racunaru koji ne radi jer pao sistem, pa ne moze da se dobije recept ili nije na listi, nego idi kupi sam u apoteku. Izabrani lekar i ako ga imas pojma nema svoje pacijente i svaki put trazi da mu ti kazes sta ti treba od lekova jer nece da gleda u taj karton koji ima.Molim vas, sredite stvar u tim Domovima zdravlja jednom za svagda! Tamo su sestre ne ljubazne i ni inekciju ne znaju da daju jer samo administraciju vode u racunarima jer je to lakse nego biti med.sestra. Ministar zdravlja konacno mora biti neko ko ce da debelo zavrne rukave i nogavice i krene u ozbiljan rad na ovome.

    • 31. mart 2022 | 09:42

      Ovaj nije dobio do sada dobar uput

      @Pacijent

      Koliko laži i nebuloza iznese čovek i pri tome dobi sve pluseve je da prosto ne mozes da verujes!?!?!

    • 31. mart 2022 | 10:33

      Sanja

      @Pacijent

      Vi očigledno imate dobru vezu u zdravstvu. Tekst je u potpunosti tačan za nas koji nismo iz većih gradova. Doći do spec. je često nemoguća misija,još ako morate ići izvan vaše regije pa morate na komisiju da vam odobri...lipši mago do zelene trave. Jedino možete otići privatno (ako imate novca) i uraditi nešto na vreme. U svakom slučaju zdravstvo nam je katastrofalno.

    • 31. mart 2022 | 11:18

      Aleksandar

      @Pacijent

      Baš tako , organizacija u domovima zdravlja nekorisna , samo se vade na protokol. Dosta stvari mora da se pojednostavi i da pacijent bude primat....a o ljubaznosti da i ne pričam..

  • mika

    31. mart 2022 | 09:03

    Do specijaliste i ne moze da se dode. Treba sa ides svaki dan i pitas kad izlazi lista, a kad izade popuni se u roku od 2 sata.

  • Ww

    31. mart 2022 | 09:00

    O cemu se ovde radi....pa valjda je normalan sistem protoka dokumentacije i lecenja trebalo da zaživi odmah...ovo do 2026....sramota

  • Kaja

    31. mart 2022 | 08:56

    A kada cete im skratiti muke da zbog pregleda kod specijalista ne cekaju satima bolesni u guzvama... Jedan drugom na glavi kao stoka???

  • Cica

    31. mart 2022 | 08:56

    Ovo ce bas da funkcionise u manjim ili seoskim sredinama gde lekar dodje dva puta nedeljno i imaju racunare koji bi mogli u muzej da idu.

  • Nenad

    31. mart 2022 | 08:54

    Aaaaa sad svaki doktor ima svoju Farmaceutsku kuću,zbogom recepti samo KEŠ.

  • Ivan

    31. mart 2022 | 08:52

    2022 mi i dalje kaskamo za svetom...

  • Nada

    31. mart 2022 | 08:50

    Sve je to lepo dok neodes kod dr. opste prakse i treba da zakaze kod specijaliste a ono nema termina ni kod bilo kojeg. Tako da smo prinudjeni da idemo kod privatnika.

  • onaj tamo

    31. mart 2022 | 08:47

    Kakva laž da izabrani lekar poznaje pacijentovo stanje i da ima bolji uvid. Uostalom dosta nas je ostalo bez izabranog lekara zato što su otišli u KOVID sistem ili na specijalizaciju, ne dolaze novi lekari koji bi ostali na duži period i samim tim domovi zdravlja (barem moj) ne dozvoljava da se dodeli novi izabrani lekar nego se čeka kod bilo kog, bez zakazanog termina pa kad stigneš, čeka se po ceo dan za recepte i upute koji su non stop isti pošto je u pitanju hronično stanje (dijabetes). Od ovih 8 koraka treba ukinuti 4 a ne 2. Treba ukinuti novi uput specijalisti onome ko ima već godinama neko hronično oboljenje. Treba ukinuti novi recept za istu stvar. Ja treba da čekam ceo dan kod (ne)izabranog lekara, ponekad se desi i da kažu da nema ko da me primi jer je gužva pa "dođi sutra", i to samo za insulin od kojeg mi zavisi život!!! Sistem zdravstva je u raspadu, barem ovaj primarni u domovima zdravlja i niko tu ne preuzima ništa već godinama. Lekar opšte prakse više vremena provede za računarom ukucavajući recepte ili jureći slobodne termine za specijalistu, glavni server zdravstva je katastrofalan i to traje 10-15 minuta a trebalo bi sekundi! Posvećenost lekara opšte prakse pacijentu koji "nije njegov" je mizeran, samo gleda kako da te se ratosilja iz ordinacije, ma totalni užas. Razmišljao sam i da promenim DZ ali nije bolje ni u drugima, šta reći...

    • 31. mart 2022 | 09:24

      Dečak dijabetičar

      @onaj tamo

      Ovo potpisujem SVE TAČNO.

    • 31. mart 2022 | 09:46

      Dr

      @onaj tamo

      Gospodin nije upucem i iznosi neistine. Sve recepte ako su hronicna terapija se mogu poručiti i pepisati na 6 meseci i dobit ih telefonskim putem ili jednistavno doci do saltera poruciti terapiju preko sestre i otici nez i minut cekanja , koju izabrani lekar ili zamena nebutno do kraja radnog vremena prepise i ubaci u elektronski karton. Dajte malo realnosti .

    • 31. mart 2022 | 15:38

      Zoki

      @onaj tamo

      sve ste u pravu.Raspad, najlosiji segment naseg drustva.

  • Danijela

    31. mart 2022 | 08:37

    Godinama su moju staru bolesnu majku setali tako prevozom jer mi nemamo kola.Hvala Bogu da se neka nepotrebna birokratija setila ljudi.Cesto smo isli privatno i kupovali lekove jer kad pomislis da treba stalno nazad kod lekara opste prakse koji veze nema da izleči nego je tu da piskara pozli ti.Sada ce valjda i ti lekari opste prakse poceti da misle o medicini a ne papiricima, receptima, kartonima, procedurama dok bolesnik ceka lekarsku pomoc, a ne administrativnu.Samo je vazno i privatni sektor u to uvezati jer specijalisti su i tamo i izabrani lekar mora videti i sta je taj propisao i kontra

  • Đurđa

    31. mart 2022 | 08:35

    Hvalim te Bože nešto dobro da izmislite,ali opet kasnite puno za Evropom

  • Zaječarac

    31. mart 2022 | 08:30

    U Srbiji ćeš lakše dobiti sedmicu na lotou nego zakazati kod lekara opšte prakse

  • Gradjanin

    31. mart 2022 | 08:23

    I pored polozene lekarske zakletve a i etike sta ce biti o zastiti podataka i bolestima (npr HIV ili sl) samih pacijenata koji mogu biti izlozeni velikim problemima jer su i oni i sami damo ljudi koje svrbi jezik i nece se svaki uzdrzati od cuvanju tajne. Verujem da ce time mnogo pacijenata biti izlozeno i pod ogromnim stresom, psihickim problemima i napravice im zivotne probleme

  • Milijana

    31. mart 2022 | 08:22

    Dobro se seti neko, da više ne "masete", sa ovim narodom!!!! Bar što se lekara tiče!!!

  • Boban

    31. mart 2022 | 07:09

    Ovo je zalosno kakav je trenutno zdravsteni sistem u Srbiji. Covek je imao problem sa srcem, pozlilo mu i odvezli ga autom u 25 km udaljenu bolnicu kod specijaliste i kad je tamo dosao na red specijalista mu kaze nemas uput ne mogu te pregledati bez uputa i ladno coveka odbiju pregledati i posalju ga kod njegovog doktora da mu napise uput i da dodje sledeceg dana na pregled opet.....

    • 31. mart 2022 | 09:50

      Hitna pomoc

      @Boban

      Ko te slagao za tak o nesto. Za hitna stanja u R.Sbiji ne treba uput. Nisi ti to dobro shvatio. A druga je stvar ako neko sam sebe proglasi hitnim stanjem jer je svakom coveku njegov i najbezazlebiji simptom hitan. Al to je nesto sasvi drugo.

    • 31. mart 2022 | 13:43

      Boban

      @Boban

      @ Hitna ovo ne mogu tvrditi 100% da je tako bilo jer ja nisam bio licno tu pa da kazem bio sam i znam da je tako bilo. Ono sto mogu 100% tvrditi jeste drugi slucaj koji se i mene ticao. Jedno vece oko 24h mama vidim rekla je da ide spavati a vidim samo izlazi iz svoje sobe i seta po kuci, negde oko ponoci odem do sobe pokucam na vrata i pitam mamu jel sve ok, video sam po licu da nije nesto kako treba, rekla mi je da ima jake bolove. Zovnem hitnu iz Panceva, oni mi daju nekog da razgovaram sa njima, objasnim problem oni meni jel imas ovaj lek protiv bolova, reko nemam a ovaj drugi isto rekli ime reko nemam nikakav sad lek protiv bolova. Kaze mi nismo nadlezni za vase mesto, dajte joj neke lekove protiv bolova pa dodjite sutra sa njom na pregled.....i to je to slucaj za njih resen dovidjenja. Zovem Kovin hitnu pomoc, oni isto kao i sa prvim slucajem jel imas ove jel imas one lekove protiv bolova. Ja kazem nemam da li bi ste mogli poslati hitnu pomoc po nju posto joj je jako lose, oni kazu nemamo slobodnog vozila hitne pomoci i jedino ako imate nekoga dovezite je da je pregledamo. Zovnem jednog poznanika probudim ga i on kaze odvesce nas, kad smo dolazili u hitnu kaze poznanik imaju vozila ali nece da dodju po pacijenta, mi kad smo stigli tamo a kombi hitne pomoci stoji pored doma zdravlja a hitna pomoc se karta u jednoj sobi....Pregledali je ekg doali tabletu protiv bolova i poslali je kuci...Posle opet u hitnu smo otisli autom u Pancevo i tu je mama ostala u bolnici.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA