≫ 

Test za upis u 1. razred nije menjan 40 godina: Deca informisanija i obrazovanija, ali emocionalno nezrelija

Pedagog u Osnovnoj školi "Gornja varoš" Nataša Kokić naglašava da nije važno da deca znaju da čitaju i da pišu jer će to svakako naučiti kada krenu u školu

  • 0
Djak prvak, decak, skola, prvi razred, ucionica, tabla Foto: Shutterstock

Test za upis u prvi razred osnovne škole nije menjan skoro 40 godina. Psiholozi kažu da su se deca promenila - informisanija su, obrazovanija, ali i emocionalno nezrelija.

Vuk ima šest godina. Sa mamom je došao na testiranje za upis u prvi razred. Vuk je na testu crtao, slagao kockice... Za to vreme roditelji čekaju.

- Oni su u vrtiću daleko bezbrižniji, mnogo manje obaveza imaju. Škola ima mnogo više obaveza, moraju da menjaju svoj ritam života, tako da oni ne znaju šta ih još čeka, a čekaju ih obaveze. Obrazovanje je najvažnije, tako da videćemo, nadamo se da će i Vuk biti uspešan kao i svi njegovi drugari", kaže Jelena Obradović, Vukova mama za RTS.

Neki roditelji se raspituju o pitanjima i pripremaju decu, ali psiholozi kažu da to nije potrebno.

- To nije neka skala za procenu inteligencije, nego test koji procenjuje koliko je dete u ovom trenutku spremno za školsko učenje, koliko je kognitivno zrelo, a takođe i emocionalno ili socijalno- ističe psiholog i direktorka OŠ "Svetozar Marković" Ivana Orolicki.

Pedagog u OŠ "Gornja varoš" Nataša Kokić naglašava da nije važno da deca znaju da čitaju i da pišu jer će to svakako naučiti kada krenu u školu.

- Važno je da se sa njima razgovara u pozitivnom kontekstu, da se ne plaše škole, da im se priča da je to jedno mesto gde će provesti osam godina života, gde će puno toga novog naučiti, a pre svega gde će steći nove prijatelje, družiti se i biti srećni - objašnjava Kokićeva.

Ovaj test nije menjan četrdesetak godina, a deca se jesu promenila. Stručnjaci kažu da su informisanija, obrazovanija, ali emocionalno nezrelija.

- Postoji razlika u opsegu pažnje i koncentracije pre svega. Danas je više dece koja imaju neke smetnje u voljnoj pažnji i koncentraciji, a možda su i češći govorno-jezički problemi u izgovoru i jasnoći izražavanja. To verovatno možemo pripisati drugačijem okruženju u kom odrastaju i izloženosti digitalnim sadržajima -  kaže psiholog Ivana Orolicki.

Rezultati testa koriste se prilikom formiranja odeljenja, koja treba da budu ujednačena, kako bi bila dobra i podsticajna sredina za učenje.

Video: Đaci prvaci seli su u svoje klupe

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA