Braća iz Čačka tužila sestru jer nije htela da se odrekne svog dela imovine: Ovako se završio čuveni slučaj

Ceo slučaj je vodila čuvena Dragana Aleksić koja je za Telegraf otkrila kako se ovaj slučaj završio i da li se kroz svoj radni vek susrela sa istim ili sličnim situacijama

Komentari

  • Joca

    1. decembar 2023 | 17:12

    Taj čovek je oženio njeu majku i živeo više godina u zajedničkom domaćinstvu. Pretpostavljam da su zajedno održavali imanje. Kada je njena majka umrla on kao suprug ima po zakonu pravo na deo tog imanja. A njegova deca mogu da naslede taj deo kao ostavštinu od svog oca. Zar to nije tako? koliko znam kod sklapanja braka ako se izričito ne naglasi da supružnici svoju imovinu ne unosse u brak kao zajedničku, ta sva imovina postaje zajednička i nasleđuje se bez obzira ko ju je uneo u brak. Ajde neki pravnik neka ovo potvrdi ili opovrgne. Ako je tako i ta deca imaju pravo na nasledstvo od svog oca. Ne bitno je tu da li su braća ili nisu.

  • Zoom

    1. decembar 2023 | 15:34

    Ovo u Čačku nije običaj, već su ljudi koji su se doseljavali u Čačak sa sobom doneli i svoje običaje. Čuo sam za ovo, ali pretežno u seoskim sredinama. Čačak je pun ljudi iz Dragačeva gde se ovo podrazumeva.

  • X

    1. decembar 2023 | 15:30

    Koliki je "razuman rok sudjenja"?

  • Lusikira

    1. decembar 2023 | 15:17

    Moji roditelji su za života podelili imovinu meni i bratu i nas dvoje smo u odličnim i bliskim odnosima. Ja sam sad u drugom braku, i da ne bi moja cerka imala sutra problema sa decom mog supruga, ja sam ugovorom o poklonu koji smo potpisali suprug i ja, sve ostavila kćerki, s tim što suprug i ja imamo pravo doživotnog uživanja. Pametni ljudi za života podele svoju imovinu

  • Lusikira

    1. decembar 2023 | 15:13

    Ima slučajeva i gde sestra uzme bratu sve i to na prevaru. Zapravo zet i sestra. Pri tom sestra zivi u Bg, s muza ostavila u zajedničkom stanu njihovih roditelja. On tu ziveo 30 god, kao fol ulagao u stan, održavao ga, i na prevaru zeli bratu sve

  • JA

    1. decembar 2023 | 14:42

    Zakon je neuredjen i to je najveci problem! A sta je sa situacijom kada se brat odseli i sestra ostane u kuci da brine o roditeljima a brat i ne pozove da pita da li nesto treba roditeljima pa ni na sahranu ne dodje? Zasto u zakonu gledaju se samo prava, gde su obaveze???

  • Lela

    1. decembar 2023 | 13:34

    Ja sam majku financijski sa suprugom pomagala dugi niz godina , cesto se zalila na sestru ali kad je pred smrt obolila sestra je obilazila i placala zenu da je pazi od mamine penzije , sad sestra smatra da ona treba sve da dobije jer zbog korone nisam mogla van zemlje da dodjem .

  • Prosigoj

    1. decembar 2023 | 12:37

    Ovo je promašena tema. Oni NISU braća i sestra, žena je samo tražila nasledstvo svoje majke. Sud je napravio problem.

  • Nenad

    1. decembar 2023 | 12:34

    Majka i sestra žive u jednom gradu,supruga sa detetom trenutno u drugom gradu, ja sam u inostranstvu.Sve što je potrebno majci ja finansiram.Sestra joj kupuje namernice, kada treba vodi kod doktora, plaća račune. Pola kuće se vodi na mene, a pola na majku. Sestra je udata i ima svoju porodicu. Interesuje me mišljenje više ljudi, da li treba sestri da ustupim pola kuće (jer majka hoće svoj deo da da meni), ili da joj ustupim celu kuću.

    • 1. decembar 2023 | 12:49

      Simon

      @Nenad

      Poslušaj savest. Da si na njenom mestu a ona na tvom, šta bi ti očekivao. Tu ti je negde odgovor

    • 1. decembar 2023 | 14:22

      Beograđanka

      @Nenad

      Pa i vi ste oženjeni i imate svoju porodicu. A majka vas je oboje rodila. Oboje ste njeni. I koliko shvatam, oboje se i brinete o njoj. Možda vi dajete više novca, ali vaša sestra posvećuje više vremena majci, tako da ste, kako se meni čini, u tom pogledu izjednačeni.

    • 1. decembar 2023 | 15:08

      Ja

      @Nenad

      Radi kako ti savest kaze, to sto dajes je opet tvoja volja jer majka je.

  • Marina

    1. decembar 2023 | 12:21

    Imovina treba da se podeli na ravnopravne delove na svu decu. Nije musko bog pa da treba da dobije sve, a pravi brat ce cak i sam da trazi da podela bude ravnopravna. Sestra sutra moze da bude u braku, ali i da se razvede, i sta onda, treba da trpi i ona i deca svakakve torture jer nema krov nad glavom. Zene, pamet u glavu i trazite ravnopravnu podelu i ne dozvolite nikakvu ucenu, to prava braca ne rade.

  • van pameti

    1. decembar 2023 | 12:08

    a kako tek prolaze parovi bez dece koji citav zivotni vek sticu zajedno ? tu je zakon bas na stetu jednog supruznika koji ostane sam.

  • kole

    1. decembar 2023 | 11:01

    Ovo je cist primitivizam u Srbiji , kao da su zenska deca manje vredna od tih “muskaraca” , kao da su zensku decu donele rode , a ne isti ocevi I majke ! Sramota . Samo sve na ravne casti ! A sudije su katastrofa I celo sudstvo.

  • MaJa

    1. decembar 2023 | 10:54

    Balkanski gotovani ne bi da stvore sebi, tako su pokradene i fabrike koje su radnici stvorili. Jadan je takav mentalni sklop. Upravo zena treba obavezno da nasledi svoj deo da ne bi bila zavisna od drugog, a braca treba da stvaraju dalje i da zastite svoju sestru tako da joj omoguce autonomiju na taj nacin da ima svoj deo na koji uvek moze da racuna, tj da je nezavisna od bilo koga. Bilo bi manje nasilja kada vi bila zenama omogucena ekonomska nezavisnost.

    • 1. decembar 2023 | 15:13

      Zoki

      @MaJa

      U pravu ste, uzmi svoj deo a prava braca ce sami da sestri daju njen deo.

  • Pera

    1. decembar 2023 | 10:45

    Vi uporno pričate o pravu i pravnim stvarima, a niko ne priča o obavezama. Da li je sestra učestvovala u gledanju roditelja do smrti i do njihovog vođenja i odvbođenja lekarima .... i o njihovoj sahrani. Slažem se da sestra treba da ima svoj deo, ali i ona treba da razmisli kolki je taj deo koji treba da uzme. Razmislite o tome!!!

    • 1. decembar 2023 | 11:24

      Ma nemoj

      @Pera

      A otkud znas da nije? A i sahrana ne košta koliko vredi jedno imanje. Nego je zgodno da platis sahranu i troskove za pomeni u toku godine pa dobijes nasledstvo.

    • 1. decembar 2023 | 14:11

      HAHAHAH

      @Pera

      Ja jos za svoj zivotni vek ne videh da je bilo koji muskarac brinuo o starim roditeljima.Uglavnom je to snaja ili cerka.Tako da ako cemo po tome onda 99% zena treba da dobije imovinu zbog brige o starima.Muskarci su kod nas vspitavani kao gotovani i teski edipovci.

  • Ničija

    1. decembar 2023 | 10:43

    Brat uzeo najverednije,ogromnu nekretninu na primorju.....dever uzeo veći deo nasledstva i jedva izdvojio malo para da poda mom mužu, tek da umiri savest,a pravdanje istih je bilo:Šta hoćete vas dvoje,nemate dece.....Živim sa gorčinom u duši,ali neka im je oprošteno.

  • Ivan

    1. decembar 2023 | 10:36

    Pamet u glavu ljudi. Sa 18 deci pokažite vrata i poželite im sreću. Nemojte seći orlovima krila i držati ih u gnezdu. Nema većeg zločina od toga. I sve što imate potrošite ili dajte u dobrotvorne svrhe, da se ne zavade deca zbog para. Bolje da nemaju ništa nego da se mrze.

    • 1. decembar 2023 | 11:56

      Jaa

      @Ivan

      Nije bolje.

    • 1. decembar 2023 | 12:30

      BB.

      @Ivan

      Tako je. Muž i ja imamo samo jednu ćerku koja će naslediti ne baš malu imovinu ali je već sada pripremamo da treba da uči i školuje se da bi sutra mogla bolje da zarađuje. Plan je da se posle školovanja osamostali, namenili smo jedan manji stan za nju a ostatak imovine će dobiti kad nas dvoje odemo u večna lovišta.

  • AA

    1. decembar 2023 | 10:35

    Ovde su stvari skroz izmešane. Sad ova deca-sinovi nemaju nikakvo pravo zato sto nisu u krvnom srodstvu sa majkom, ako ne postoji testament koji kaze drugacije. Sve što je bračna tekovina je zajedničko i deli se. Nema veze cija su deca i da li su sinovi ili ćerke.

    • 1. decembar 2023 | 12:05

      Aj

      @AA

      Procitaj sa razumevanjrm

    • 1. decembar 2023 | 14:25

      Beograđanka

      @AA

      Lepo piše: imovina je pripadala ženi, bila je njena pre tog braka...

  • Neodgovorna

    1. decembar 2023 | 09:33

    Jednoga dana kada se bude delila imovina mojih roditelja koji su hvala Bogu zivi ja se necu odreci nicega u korist svog brata.Volim ga i super smo ali necu.Imam ja decu i on,zelim da imam i ja nesto.Pritom na svaki nacin pomazem roditeljima.Ne radim to iz koristi vec da njima kad odu u penziju bude lepo i da uzivaju malo u tome sto su stekli.Muskarci treba da vas je sramota, da li stvarno mislite da zensko dete nema prava na nista? Svakome od vas zelim jednu cerku!

  • Miki

    1. decembar 2023 | 09:29

    1/1 je gospodjino..skroz na njenoj strani..ali danas su mnogo cesci slucajevi da su devojkama placeni fakultet i boravak u gradu dok sinovi ostaju na imanju..i to kosta..

    • 1. decembar 2023 | 09:40

      @Miki

      @Miki

      Šta to sad znači? Nesmeš da se obrazuješ ako hoćeš da imaš pravo na nasledstvo.

    • 1. decembar 2023 | 10:20

      Hahaha

      @Miki

      A ako ostanu kuci jel to znaci da imaju pravo na nasledstvo?

    • 1. decembar 2023 | 10:32

      Ivan

      @Miki

      To znači da je vrednost školovanja jednaka nasledstvu. Umesto da je školuju, mogli su da kupe još jedno imanje. Ovako jednom detetu školovanje drugom imanje. Pošteno. Ne razumem šta nekome ko se zalaže za obrazovanje nije jasno. Imaš mozga ? Sabiraj.

    • 1. decembar 2023 | 10:52

      @Ivan

      @Miki

      Nije jasno to zasto mora da se bira ako roditelji mogu da priuste školovanje. Drugo fakultet ne košta toliko ako si na budžetu. Moji su školovali dva studenta a nisu bogati. Recimo, ćerka nece da nastavi skolovanje i ostane kući. A sin ode na fakultet, zavrsi ga i vrati se. Po tebi ćeraka uzima sve a sin ništa jer ima diplomu.

    • 1. decembar 2023 | 14:31

      Beograđanka

      @Miki

      'Leba ti, a gde su je to školovali? Na Oksfordu ili Harvardu?

  • Alex

    1. decembar 2023 | 09:14

    Moj čukun-čukun deda, s kraja 19 veka pre 4-5 generacija, ostao udovac sa detetom. Ozenio drugu ženu koja je isto već imala dete. Ziveli su na dedinom imanju, gajili su oba deteta kao da su zajednička, a imovinu podelili deci na ravne časti.

  • Nenad

    1. decembar 2023 | 09:12

    Toliko o nasem sudstvu pravdi i Drzavi kad cekas 20 godina na presudu.

  • Lord

    1. decembar 2023 | 09:07

    Ako je ona cuveni advokat,kako tek drugi rade?

  • Milorad

    1. decembar 2023 | 08:57

    Nekad se zaboravi MIRAZ, tj dukati, vredni pokloni koji nisu zanemarive vrednosti, kao kompenzacija za odricanje od imovine. Srpska tradicija koje se lako odričemo nije naivna niti bez smisla. Kada se deli imovina uvek je problem, a tek ako se umeša zet i njegovi. I dalje smatram da je miraz trebao ostati u visini kompenzacije za ćerkino nasledstvo.

    • 1. decembar 2023 | 09:24

      Ana

      @Milorad

      Super!I istera me muz jer eto moze da se desi da se zaljubio...Miraz mi potrosio...A ja Cu sama ili sa decom na ulicu...Steta sto smo i dalje zatucani.Svaka zena treba da ima gde da se vrati.A druga stvar moj muz ima brata...Svekar i svekrva su bolesni...Znate ko ih gleda?Ja kao snaja...Da imaju cerku,verovatno bi ona pritrčala pre brace.Nemojte nas podcenjivati i gaziti jer mi mnogo vise trebamo vama.

    • 1. decembar 2023 | 09:37

      Mozak

      @Milorad

      Miraz deo srpske tradicije ?! Možda u XVIII veku u zabiti iz koje se javljaš. Da ti samo javim , XXI vek je

    • 1. decembar 2023 | 14:36

      Beograđanka

      @Milorad

      Ma da, kako da ne... I dukati, i spavaća soba "Snežana", i trpezarija "Katarina"... a o Rizovom televizoru da se i ne govori. Da nisi ti, prijatelju, zaspao pod drvetom pre stotinak godina, pa te je ovaj bučni 21. vek trgao iz sna? Kakvi mirazi, kakvi bakrači, o čemu pričaš?

  • Nenad

    1. decembar 2023 | 08:54

    Da su to njena biološka braća onda bi bio na njihovoj strani ali ovako mislim da je sestra upravu.

  • Beca

    1. decembar 2023 | 08:36

    Nju stiti zakon imam pravo. Na naslestvo.

  • Ivex

    1. decembar 2023 | 08:25

    Ovaj spor koji je mogao da se završi na par ročišta je odškolovao advokaticinu decu.

  • Marko

    1. decembar 2023 | 08:13

    Ako joj sud 30 godina nije mogao da presudi spor sa ljudima koji su sinovi njenog očuha i nisu joj nikakav rod i koji su došli sa svojim ocem da žive na imanje njene majke koja im je samo tehnički maćeha, šta bi sud radio da su joj u pitanju braća ili polubraća?!? Koliko bi tada sudski postupak u Srbiji trajao? 50,100 ili 150 godina???? Shvatate li kolko je sudstvo u Srbiji neefikasno,loše, nikakvo! A kome to odgovara? Pa zna se kome! Svakoj vlasti!!!

    • 1. decembar 2023 | 15:10

      Zoki

      @Marko

      Korupcia cvjeta u ex Yugi odavno a posebno od unistenja Yuge.

  • VV

    1. decembar 2023 | 08:07

    Vi pišete ičufite se zbog loše ,, patrijarhalne ideologije" o tome da joj braća nisu braća iako su joj polubraća po majci,a ne pišete i ne čudite se što se jedan sudski spor u Srbiji vodi 30 godina???????? Ne čudite se neažurnosti sudova!?!?!? Da li u svetu sem u Srbiji,postoji pravna država u kojoj se neki spor vodi 30 godina!!!????

  • REŠENJE

    1. decembar 2023 | 08:03

    sudije koje su uzrok ovome treba strpati u zatvor

  • Cacak

    1. decembar 2023 | 08:01

    Spor je trebao da se zavrsi na prvom sudjenju jer je sve cisto. Ovo lici na pricu gde je sin zavrsio spor za kratko vreme da bi otac advokat rekao e sine ja sam te od tih para odskolovao. Voditi toliko spor je nesposobnost.

    • 1. decembar 2023 | 08:57

      M

      @Cacak

      Tako je !!! Šta ima da se sudi kad je sve jasno.

  • #

    1. decembar 2023 | 07:52

    oženio se čovek došao i doveo dva sina iz prethodnog braka u kuću njene majke

  • CAVEAT EMPTOR

    1. decembar 2023 | 07:48

    da li ste razumeli ta braća su njoj ni braća ni polu braća. njih je otac (čovek došao u kuću njene majke i na njeno imanje da živi sa njom) doveo sa sobom iz prethodnog braka sa drugom ženom. Ona je jedino rođeno dete od težene.

  • Kata

    1. decembar 2023 | 07:40

    U pravu je žena mora da se priča o tome i da se menja. Ali treba imati na umu da roditelji prvi počnu sa tim razdvajanjem i favorizovanjem sina. Onda umru i ne ostave testament. Skandal je da je spor počeo još '94 i trajao 30 godina.

  • Bukač

    1. decembar 2023 | 07:35

    ... šta znači "zakon o suđenju u razumnom roku", ovde vidimo da suđenje traje 40 godina za predmet koji treba da se završi za godinu ili dve. Reforma "pravosuđa" koju je Tadić Boris napravio nije donela ništa dobro, naprotiv.

  • BB

    1. decembar 2023 | 07:32

    Ova više govori o našem nesposobnom sudstvu nego o porodičnim odnosima. Ovde uopšte nije reč o braći i sestrama, oni formalno nisu bili ni u kakvom srodstvu jer su njihovi roditelji bili u braku. Neverovatno je da sudski postupci toliko traju, to prosto nije normalno. Niko tu ništa nije dobio, život im je bio obeležen tom borbom za komad zemlje, bez veze.

    • 1. decembar 2023 | 07:46

      Hmm

      @BB

      Po novom zakonu ta deca su fakticki usvojena i ravnopravna...

    • 1. decembar 2023 | 08:57

      BB

      @BB

      Po tadašnjem zakonu to nije bio slučaj a zakon se ne može retroaktivno primenjivati. Koliko znam, i sada se mora usvojiti formalno, ne ide to baš po automatizmu.

    • 1. decembar 2023 | 14:41

      Beograđanka

      @BB

      Na osnovu primera u sopstvenoj široj porodici znam da nema "faktički" usvojene dece. Ili je dete usvojeno, ili nije. Ovi traže imovinu te žene, ali nisu joj braća; da jesu, imali bi obavezu da podele s njom svu imovinu koju su možda nasledili od svoje rođene majke i njene porodice - što nije slučaj, nemaju takvu obavezu. Tako isto ona nema obavezu da deli s njima imovinu nasleđenu od svoje majke. Njena majka ih nije usvojila. Kraj priče.

  • SUMA SUMARUM

    1. decembar 2023 | 07:30

    izgleda da niko ne čita tekst ili ne razume ili komentarišu naslov

  • likovi nisu

    1. decembar 2023 | 07:29

    NJOJZI ni braća ni polu braća. živeli kod njene majke na imanju pošto im se otac oženio sa njenom majkom a oni su mu deca iz predhodnog braka

  • Free M Free

    1. decembar 2023 | 07:12

    Sve mogu da razumem, ali da ceo postupak sudjenja traje 30 godina. ??? E to govori sve.

  • Tako je to

    1. decembar 2023 | 07:07

    Moja majka se odrekla prava nasleđa u korist brata (ukupno 10h zemlje, kuća pomoćni objekti itd) bila dobra sestra nije uzela ni saksiju sa cvećem, to je bilo 1975 god ujak je umro 2018-te i za sve te godine poslao je iz Švajcarske gde je inače živeo dva puta po pola kg kafe 😄 dakle toliko vredi 5 h zemlje(njen deo) većim delom je šuma dakle velika vrednost ali nema veze preživeli smo i bez toga.

    • 1. decembar 2023 | 07:48

      Hmm

      @Tako je to

      I moja baba se odrekla ali nas to uopste ne zanima ni materijalno ni na koji drugi nacin, deda i ona su stvorili troduplo i bez toga...

    • 1. decembar 2023 | 07:58

      Zoki

      @Tako je to

      Nesto tako je dozivela i moja keva, treba svoj deo uzet i kvit smo, nema dzabalame vise, svet i narod se iskvarili totalka.

  • alal vera alal vera

    1. decembar 2023 | 07:06

    MOLIM VAS pročitajte tekst pre nego što komentarišete. imovina je od njene majke a braća su ni polu braća od čoveka koji se oženio sa njenom majkom i koji je došao sa sinovima iz prethodnog braka da živi na imanju njene majke

  • A. P

    1. decembar 2023 | 06:15

    Testament je jedini ispravan sudski dokument, bez svade i sudenja oko nasledstva,ali da bude sto posto validan, on donosi mir u porodici i dobrim odnosima, tako reci sve u ljemu je regulisano po volji i zelji davaocu testamenta.

    • 1. decembar 2023 | 07:32

      i know the law

      @A. P

      i testament može da se ospori na sudu ok so you know

    • 1. decembar 2023 | 07:36

      FILA

      @A. P

      na sudu sve može da se ospori i opovrgne pa i testament

    • 1. decembar 2023 | 07:37

      da ti reknem

      @A. P

      nisi u pravu

    • 1. decembar 2023 | 07:59

      Zoki

      @A. P

      Nema mira na balkanu jer se mnogi navikli na dzabalamu.

    • 1. decembar 2023 | 08:04

      testament

      @A. P

      nije sudski dokument.

    • 1. decembar 2023 | 14:44

      Beograđanka

      @A. P

      Testament se i te kako može oboriti na sudu - da i ne pominjem da i taj proces traje ponekad decenijama, kao i ovo suđenje. Pametni ljudi srede to za života, na drugačiji način.

  • SasaKG

    1. decembar 2023 | 05:33

    To je jos jedan korak ka nasemu raspadanju!Imam 5 hektara zemlje i da su 2 tetke oca i 1 moja uzele po deo nebi imao od cega da podignem i prehranim porodicu,i verovatno nebih sada imao 2 cerke i sina.Ovo se forsira samo zbog advokata i troskova.Ti daj cerki,a tvoja snajka neka uzme bratu,neka proda pa neka otkupi od cerke.Neka aurot objasni ako moje 2 cerke uzmu po deo,a 1 snajka donese 1 deo,i tako 2 kolena- sta ostaje mom unuku po sinu.Docice opet vreme da se prezivljava od sela,a tad nece ljudi imati zemlje da prehrane ni jednu kravu da bi nahranili pirodicu.Uzela cera deo prodala i uziva u gradu,a sin se ozenio postenom devojkom koja ima 3 brata i 2 hektara i koji je vas odgovor?Sto zene nisu ravnopravne kad je mibilizacija?

    • 1. decembar 2023 | 08:56

      Viki

      @SasaKG

      A sto muskarci nisu ravnopravni kad se radjaju deca

    • 1. decembar 2023 | 09:02

      Ccccc

      @SasaKG

      Što muškarci nisu ravnopravni kad se rađaju i odgajaju deca? Znači po tebi je samo sin tvoje dete a ćerka može da crkne od gladi i njena deca, to tebe ne zanima? Oni niti su ti deca ni unuci? Sačuvaj Bože svako žensko dete takvog roditelja.

    • 1. decembar 2023 | 09:02

      Milica

      @SasaKG

      Lepo zasuces rukave i zaradis i stvoris ako vev planiras da ostavljas deci i unucicima.

  • Cutalac

    1. decembar 2023 | 05:15

    Jel ikome upada u oci da sudjenje traje skoro 30 godina, a za sudiju pisete cuvena. Po neradu i opstrukciji cuvena ocigledno

    • 1. decembar 2023 | 10:26

      Cacanka

      @Cutalac

      Nikada cula za tu ,,cuvenu,,Kakvo bezvlasce i osionost suda,kada sudski proces traje 30 god .Sudstvu je neophodna reforma .Dovesti cestite sudije koji ce posteno raditi svoj posao!

  • E

    1. decembar 2023 | 03:07

    Ovo je muški svet, to traje hiljdama godina. To što je nakaradno postavljeno na žalost se nikada ne može popraviti.

  • Zoki

    1. decembar 2023 | 01:49

    Kakva su braca bila prema sestri, tako su lose i zavrsila. Svako treba uzet svoj deo ili ga poklonit ako zele sli overeno kod Notara. Svet je odsvno otisao u pm.

  • 1389

    1. decembar 2023 | 01:30

    svako zensko dete u potpunosti ima sva prava kai i muško, bilo je to nekada davno, ali to je bila velika glupost.

  • Ag

    1. decembar 2023 | 01:29

    Svaka porodica je drugacija, nigde nije sve isto, preslikano. Negde je brat problem, negde sestra otima ono sto je brat stvorio sa svojom zenom ali se sve vodi na oca, po starom dobrom obicaju. Roditelji su krivi u vecini slucajeva, ostavljaju. Svidja mi se ovo sto neko dole rece. Na zapadu supruznici nasledjuju jedno drugo pa tek posle deca a validan je i testament a ne kao ovde. Zena deli na ravne casti sa decom pa je oni, posle, sutiraju kako im je volja. Mora da postoji neko fleksibilnije resenje koje se brze zavrsava. Kao sto rekoh, nijedna porodica nije ista. I sta ste zapeli, ovo vam je treci tekst na ovu temu.

  • Ivana

    30. novembar 2023 | 23:09

    Odlicno je rekla- sinovi, braco, ocevi- zajedno mozemo sve. Svi smo na isti nacin potekli, ne zaboravite. Od te iste kojoj neko oduzima pravo na imovinu. Nije sve u parama ali jeste u postovanju, razumevanju, ljubavi. Bas me dotaklo to sad 🙂

    • 1. decembar 2023 | 00:27

      Milica

      @Ivana

      Niste pročitali do kraja, oni njoj nisu biološka braća a živeli su na imanju njene majke.

    • 1. decembar 2023 | 07:09

      pročitaj tekst

      @Ivana

      još jednom pročitaj tekst. možda ti bude malo jasnije ko ima pravo ba imovinu a ko ne.

    • 1. decembar 2023 | 11:32

      Ljuba advokat u penzij sa 40 godina staža

      @Ivana

      Velika sramota za pravosudje !!!!! Pod hitno ga treba odvojiti od Vlade. Neznam da li će ikad poslati nezavisno?

  • Gorstak

    30. novembar 2023 | 23:04

    Nema ovde ništa novo. Običaji su običaji i ako žemsko dete nema pravo ninašta tako mora da bude. Nemojmo da kvarimo nešto što su naši pretci zapisali u temelje našeg društva radi bogastva.

    • 1. decembar 2023 | 00:29

      Milica

      @Gorstak

      Tačno je tako kako ste napisali, jer čim kupe nekretninu moraju napraviti testament.

    • 1. decembar 2023 | 00:52

      Sinisa

      @Gorstak

      Ne lupetaj!!!!!

    • 1. decembar 2023 | 04:36

      M

      @Gorstak

      Pa naravno da muskarci nece nista da menjaju kad im odgovara.

    • 1. decembar 2023 | 05:58

      Ćerka jedne majke

      @Gorstak

      Pa eto vidiš u tvojoj rečenici si napisao jednu neistinu "ako žensko nema pravo..." Ali žensko IMA pravo po zakonu, samo što je muškarcima teško da shvate da je i sestra ravnopravan član porodice. Da li ona želi da se odrekne svog nasledstva je nešto drugo. Ali ako, kao što je moja majka, živi kao podstanar sa 4 dece, muž je maltretira godinama, ima malu penziju-u kojoj to galaksiji treba ona da kaže "ma ne treba meni nista, bolje da moja braća uživaju a ja cu i dalje da se mučim" Nije ljudski okrenuti sestri ledja jer si ti bajo umislio da si zaslužio više.

    • 1. decembar 2023 | 06:11

      Vuuuk

      @Gorstak

      Ima velike istine u ovome što gorštak piše,nekada je imovina uglavnom prelazila na muško u porodici a razlog je da imanje ostaje i po mogućnosti se povećava iz generacije u generaciju i tako jača porodica u svakom smislu. A ćerke su retko šta dobijale i zato su se udavale i radjale decu u takodje nekoj familiji gde je neki mladić nešto nasledio. A danas i žene nasledjuju imaju dakle nešto što mogu prodati od čega mogu živeti i plus su zaposlene u firmama i onda tu puca razvoj porodica ,radjanje dece itd itd ....Zato je vreme kakvo jeste...dece sve manje,porodice se raspadaju brakovi traju godinu dve tri. Žene zaštićene ko beli medvedi

    • 1. decembar 2023 | 07:08

      alo bre

      @Gorstak

      imovina je od njene majke a čovek se oženio sa njenom majkom došao u njenu kuću i doveo sinove iz prvog braka. KAKVO ONI PRAVO IMAJU PA MOGU DA DOBIJU 0%

    • 1. decembar 2023 | 08:02

      HIT

      @Gorstak

      Ti bi da žena samo sedi kući, rađa decu, vaspitava ih i svi problemi su rešeni što se tiče dece i porodice. A šta kažeš na to da se muškarci malo više uključe oko te dece i porodice, da podele obaveze. Pa onda žena može i da radi i brine oko porodice. A ovo ti je tek hit da su žene zaštićene kao beli medvedi, no comment.

  • Joni

    30. novembar 2023 | 21:19

    Ako se obicaji ne menjaju bar nek sudstvo se menja jer je katastrifalno. Ljudi cekaju godinama da dobiju svoje.

    • 30. novembar 2023 | 21:44

      Nn

      @Joni

      Nisam upucena u zakon Srbije, ali, na zapadu je to dosta jednostavnije. Uglavnom svi naprave testamenat. Roditelji ostavljaju deci testamentom nasledstvo. Muz I zena sve sto poseduju to je njihovo, ako muz umre pre, onda zena nasledi imovinu, ako zena umre pre, onda muz nasledi imovinu, KAD oba roditelja preminu, onda deca naslede imovinu, sem ako je testamentom ranije podeljena imovina.

    • 1. decembar 2023 | 02:37

      John

      @Joni

      Ovde ni izdaleka nije tako jednostavno, niti bi to moglo tako da se uredi kod nas (moglo bi, ali sa katastrofalnim posledicama) Ljudi ovde nemaju naviku da prave testament (veliku ulogu tu igra i sujeverje, kao, onaj ko piše testament sluti da će uskoro da umre...) Dalje, ni testament nije prava garancija. Po Srpskom građanskom zakoniku, donetom još 1844) muška deca su iz nasleđivanja isključivala žensku. (isto je i za unuke važilo) Čak i uz testament, ljudi su retko kad nešto ostavljali ćerkama u to doba. Da bi se to kako-tako "ispeglalo", nekih 100 i kusur godina kasnije uvedena je kategorija "nužnih naslednika" onih koji po sili zakona moraju da naslede, čak i ako postoji testament. Ali pod jednim uslovom - moraju to da zatraže. Ukoliko do toga dođe, naslediće polovinu onoga koliko bi inače nasledili da nema testamenta (primer: muž, žena i dvoje dece; muž umre, žena i deca nasleđuju po 1/3; muž napiše testament i starijem detetu ostavi sve. Mlađe dete može da traži nužni deo koji iznosi 1/6 U čemu je problem? U tome što ljudi ovo jako često neće da koriste. Ta nekakva "samonametnuta obaveza" ili kulturom/vaspitanjem...(ko zna čime) nametnuti pritisak jači su od svega.

    • 1. decembar 2023 | 06:39

      Pravedno

      @Joni

      Testamentom bi roditelji trebali to da reše za života, da bude kao zakonska obaveza. A što se tiče sestara koje se udaju rano, nakon toga ne provedu ni dve noći kod roditelja, ne ulože na i jedan dinar u obnovu kuće vrlo je diskutabilno da li je moralno da na kraju uzmu pola sinu koji je sve to vreme čuvao roditelje i ulagao u kuću. Procenite da li to ima veze sa običajem.

    • 1. decembar 2023 | 07:10

      NE RAZUMEM

      @Joni

      zašto komentarišeš ako nisi pročitao tekst. ili još gore nisi razumeo

    • 1. decembar 2023 | 09:23

      viki

      @Joni

      O kakvoj ti pravdi pricas? Dok sam odrastala moji roditelji su favorizovali brata. Zbog te nepravde i bola koje sam dozivljavala kao dete tako reci sam pobegla iz zemlje i od svoje porodice. Ne radi se ovde o novci nego o boli koje dete dozivljava. Materijalno sam se sama obezbedila i finansirala roditelje dok su bili zivi a ispostavilo se da su roditelji sav novac ulagali u sina koji ih je ostavio u selu na imanju i otisao da zivi sa zenom kao podstanar jer zena nece da zivi sa nasim roditeljima u zajednici. Moj brat kupuje kucu u gradu a zivi od jedne plate kao podstanar sa zenom i dvoje dece. Pitam se odakle. Roditelji umiru ja finansiram sahrane i sve ostalo sto dolazi posle. I na kraju testamentom moj brat nasledjuje sve. I gde ima pravde ?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA