Vreme čitanja: oko 5 min.

Nove vizije: Inspirativne priče žena o uspehu u svetu preduzetništva

A. V.

Vreme čitanja: oko 5 min.

Žene sve više pokazuju interesovanje za ulazak u preduzetničke vode. Preduzetnice danas čine više od 30 odsto ukupnog broja vlasnika sopstvenih biznisa, prema poslednjim podacima Agencije za privredne registre

  • 0
Wolt Foto: Privatna arhiva

Povodom Međunarodnog dana žena, razgovarali smo sa vlasnicama restorana, koje su kroz svoju inovativnost i sposobnost prepoznavanja tržišnih potreba, pokazale neustrašivi preduzetnički duh. One oblikuju poslovni pejzaž, ali i inspirišu druge žene na promene. U ovom tekstu istražujemo njihove priče o tome kako su započele biznis, njihovu viziju i doprinos zajednici.

Prana Concept Food

Prana Concept Food je restoran osnovan 2022. godine u kojem posetioci tokom celog dana mogu da uživaju u doručku i branču. Vesna Nedeljković, vlasnica ovog restorana, nekada je bila programerka, koordinatorka, direktorka, ali se karijere u kompaniji odrekla i posvetila ugostiteljstvu. Istakla je da je ova ideja nastala na jednom od njenih putovanja, zbog gastronomskog iskustva koje je tamo stekla.

-Poželela sam da ponudim ljudima opciju da doba dana bude manje važno u odnosu na naš lični osećaj i želju za određenom vrstom hrane, tako je nastala Prana - objašnjava Vesna.

Ovaj restoran izdavaja se i po nutritivno bogatim obrocima, budući da služi i bezglutensku hranu, jela bez laktoze, jela bez mesa, veganska jela i kolače bez šećera.

Ljubitelji ovog restorana preko platforme Wolt najviše naručuju bolonjeze.

Pastino Belgrade Urban Food

Pastino Belgrade Urban Food, nastao pre devet godina, doneo je ukuse Italije u Beograd.

-Pastino je u moj život ušao kada sam imala 25 godina kao poslovna opcija, sa idejom „šta god da se dešava u svetu, ljudi moraju da jedu“. Italijanska kuhinja je raznovrsna, bogata i dala mi je dovoljno prostora kroz moj kreativni deo ličnosti da se izrazim - istakla je Una koja je osnovala ovaj restoran.

Una smatra da u Srbiji nedostaje priznanje ženama u biznisu, ali da pored uloge majke, žene treba podržati u još mnogo čemu.

Iz ovog restorana na platformi Wolt je najnaručivanija karbonara, a Unin izbor je pasta pet vrsta sira.

Restoran San Panino

Ivana Mitrović je takođe u Italiji pronašla inspiraciju kada je reč o kvalitetnoj hrani, kao i street food kulturi. Tako je nastao restoran San Panino u kom možete da okusite prave italijanske sendviče.

-Izazovi su sastavni deo svakog posla, a definitivno je najvažnije da u svom timu negujete razumevanje kako biste se sto bezbolnije i uspešnije suočavali sa njima. Ključ za dobar posao i uspešnu saradnju su ženska strpljivost, ljubaznost i predanost - smatra Ivana.

Kao poseban izdvaja Milano - sendvič u fokaći, zbog njegovog bogatog ukusa, a na Woltu je najtraženiji Ciabatta cotto.

Nacionalni restoran Početak

Sandra Nestorović je istakla da je inspiracija za otvaranje restorana Početak sa nacionalnom, tradicionalnom kuhinjom proizašla iz kuhinje njene bake, i majke.

-Polazeći od činjenice da su i dalje više od 80 odsto glavnih kuvara u svetu muškarci i da se smatra da je muško kuvanje u profesionalnom pogledu oštro, inovativno i moderno, a ne kao kuvanje naših baka i majki, koje pripada kućnim poslovima, moj izbor je upravo izvorna inovacija koju pružam gostima kroz tradicionalnu narodnu kuhinju - objasnila je Sandra Nestorović.

Dva jela koja najviše preporučuje su teleća glava u škembetu i punjena vešalica u maramici.

Wolt Foto: Privatna arhiva

Poslastičarnica "Ispeci pa reci"

Senka Pajić je pored dugogodišnje uspešne karijere u marketingu i kopirajtingu odlučila da je vreme za promene, a to je bilo poslastičarstvo.

-Glavni povod za preduzetnički poduhvat bio je kada sam počela da pravim kolače iz hobija, shvatila sam da mi odlično ide, da to raduje moje najbliže i poželela sam da tu radost podelim sa što više ljudi. Izazovi se prevazilaze tako što se stalno uči i napreduje, ali se u isto vreme prihvata pomoć ljudi koji neke stvari rade bolje od vas - smatra Senka, vlasnica poslastičarnice "Ispeci pa reci".

Kao omiljene izdvaja pitu sa nektarinama, sa borovnicama i pitu sa cimetom, a na digitalnoj platformi Wolt se po broju porudžbina ističe kuki sa crnom i belom čokoladom.

Picerija La Familia

Dejana Jovanović je dugi niz godina živela u Rusiji, ostvarila se kao majka, ali je želja za ličnim i profesionalnim rastom, uz ljubav prema kuvanju, podstakla da se vrati u Srbiju i posveti otvaranju sopstvenog biznisa.

-Odlazak na jug Italije predstavljao je prekretnicu u mom životu. Iskustvo života tamo, način ishrane i posebno autentičnost Napolitanske pice ostavili su snažan utisak na mene, zbog lakoće testa i bogatstva ukusa koji proističu iz visokokvalitetnih i svežih sastojaka - istakla je Dejana, dodavši da je Soni zvezda njihove ponude La Familia pica.

Debeli Medved

Sanja Milovanović je prva u Srbiji otvorila restoran koji pravi viršle u kukuruznom testu, takozvani corn dog.

-Ideja za otvaranje corn dog restorana nastala je pre mnogo godina kada smo, moja ćerka i ja, probale ovaj američko/korejski specijalitet i bile oduševljene nakon prvog zalogaja - istakla je Sanja, vlasnica restorana Debeli medved.

Kao najveći izazov preduzetnica izdvaja balansiranje između poslovnih i ličnih obaveza, ali i suočavanje sa predrasudama i stereotipima koji su prisutni u poslovnom svetu. Najpopularniji proizvod u ovom restoranu je „pomfrit corn dog“.

Gorilla Burger Bar

Nataša Rodić je inspiraciju da našem tržištu ponudu autentične burgere, dobila nakon putovanja u Americi.

-Uvek sam želela da budem finansijski nezavisna. Verujem da ni jednoj ženi nije lako da sama gradi sopstvenu karijeru. Ali poruka koju bih poslala svim ženama je da se ne plaše samostalnog upuštanja u preduzetničke vode, jer preduzetništvo ženama daje moć i samosvest - istakla je Nataša.

Burgeri, koje najčešće poručuje u svom restoranu Gorilla Burger Bar, su klasičan „Mamut“ burger, a kada je za kombinaciju slatkih ukusa onda "Blue moon".

Uganda Connect

Ana Stoiljković je u Srbiji otvorila prvi afrički restoran Uganda Connect.

-Ceo koncept je proizišao iz želje da se promoviše Uganda kao zemlja i svi njeni proizvodi. Naravno, kafa kao njihov najznačajniji izvozni proizvod, kakao, vanila, ruže, brašno od zelene banane Matoke, čajevi, mnogo vrsta začina, ali i gotovih proizvoda kojima Uganda obiluje - izjavila je Ana.

Ana dodaje da je najomiljeniji doručak žiteljima Ugande, kao i njenim gostima, tzv. Rolex - rolovana jaja u tankoj chapati piti sa povrćem, kremom od avokada i jogurtom.

U svetu preduzetništva, rodne razlike se sve više smanjuju. Hrabrost da se kroči van ustaljenih granica i inovativne ideje zajedničke su ovim preduzetnicama koje krče svoj put uspeha. Povodom Dana žena, one poručuju svim ženama koje razmišljaju o sopstvenom biznisu da budu hrabre, a izlazak iz komfor zone, istrajnost i prilagođavanje izazovima dovešće do zadatog cilja.

Svi navedeni restorani dostupni su na Wolt platformi za dostavu.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA