Vreme čitanja: oko 2 min.

Kakve bakterije skuplja sunđer a kakve krpa: Ovo su odvratni detalji o našoj kuhinji, rešenje postoji

A. V.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Iako je najbolje rešenje za posušivanje kuhinjskih površina upotreba ubrusa, važno je da i tu ne pogrešite kod upotrebe

Čišćenje šporeta, zaštitne rukavice Foto: Shutterstock

Istraživači iz Norveške tvrde da kuhinjski sunđeri sadrže više bakterija nego kuhinjske četke, koje bi mogle biti higijenskiji način čišćenja i pranja posuđa.

-Salmonela i druge bakterije bolje rastu i preživljavaju u sunđerima nego u četkama, zato što se sunđeri u svakodnevnoj upotrebi nikada ne suše - rekao je za CNN Trond Møretrø, naučnik u Nofimi, norveškom institutu za istraživanje hrane.

Bakterije poput salmonele mogu se širiti sa sunđera na ruke, kuhinjske površine i aparate i uticati na potencijalno razvijanje nekih bolesti.

-Sunđer je vlažan i nakuplja ostatke hrane koji su hrana za bakterije, što dovodi do brzog rasta bakterija - objasnio je Møretrø.

Istraživanje je pokazalo da nije važno kako ili koliko često ljudi čiste svoj sunđer!

-Način na koji su potrošači koristili svoje sunđere nije bio važan za smanjenje bakterija. Bakterije se mogu izbeći samo ako se sunđeri menjaju svakodnevno - poručio je Møretrø.

Američko Ministarstvo poljoprivrede objavilo je kako tretman mikrotalasnom ili prokuvavanje sunđera mogu smanjiti količinu bakterija, ali ove mere same po sebi nisu prikladne za smanjivanje unakrsne kontaminacije. Savetuje se što češće menjanje sunđera.

Isto tako, prema studiji koju je sprovela Nacionalno sanitarno udruženje (NSF) 2011. godine, više od 75 posto sunđera i krpa za suđe bilo je kontaminirano salmonelom, ešerihijom koli i fekalnim elementima.

Takođe, nedavno kanadsko istraživanje je pokazalo da su u kuhinji najprljavije kuhinjske krpe, od kojih su mnoge bile kontaminirane Ešerihijom koli.

Dobro rešenje može biti ubrus, odlična zamena za krpu. Tu je važno da ga kupujete od proverenog proizvođača, onog koji zadovoljava visoke standarde kvaliteta. Bilo da je beljeni ili nebeljeni - treba birati čistu celulozu.

Stručnjaci, na primer, ističu da kuhinjske krpe treba prati odvojeno od donjeg veša i to u vodi koja je toplija od 60 stepeni Celzijusa.

Važno je i da krpu kojom se briše mokro povrće ili voće treba odmah odvojiti za pranje, a onom kojom se brišu ruke ne treba brisati posuđe.

Kako je sve ovo komplikovano, ubrusima može dosta lakše da se briše, jer odmah po upotrebi ga bacate u smeće te ne postoji bojazan od kontaminacije bakterijama.

(Telegraf.rs/PR)

• NSja

1. april 2024 | 11:07

A ekologija? A briga o planeti? Koliko stabala treba iseći zbog ubrusa?...pa makar se oni smatrali ekološki/reciklirani? Objavite moj komentar, zanima me mišljenje ljudi 🤔

• Zato ja

1. april 2024 | 14:38

I sundjer i trulex krpe menjam 1 nedeljno...ako bas ne mogu da unistim bakterije,onda cu ih bar imati u manjem broju!!!

• Olja

1. april 2024 | 18:44

Koristiti krpe koje se uvece iskuvaju i isperu u toploj vodi !!!