Dan D za vozače u Evropi, ali i Srbiji! Trajaće 24 sata, a evo zašto počinje

E. K.
E. K.    ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Od početka godine u saobraćaju je poginulo 206 osoba i povređeno više od 7.600. Do kraja nedelje policija će pojačati kontrolu vožnje pod dejstvom alkohola i psihoaktivnih supstanci. Danas širom Evrope biće realizovana 24-časovna kontrola.

Brza vožnja, greške vozača, nepažnja, alkohol i droga - glavni su faktori saobraćajnih nezgoda na putevima u Srbiji. Smanjenje broja nastradalih, kažu upućeni, može se postići samo poštovanjem propisa i preventivnim akcijama kako bi se uticalo na svest vozača. Do 22. pojačana kontrola vozača - usmerena na alkohol i drogu.

- Možemo reći da će u ovoj akciji biti aktivno učešće preko 900 alkometarskih uređaja i 100 uređaja drag testa, takođe će policijski službenici biti opremljeni i velikim brojem brzih testova kad su u pitanju psihoaktivne supstance. Fokus i kontrola biće na mestima i deonicama za koje statistika ukazuje da su ugrožene kada je u pitanju vožnja pod dejstvom alkohola i ono što moram reći jeste da je alkohol treći uticajni faktor nastanka saobraćajnih nezgoda kako sa smrtnim posledicom tako i sa materijalnom šetom - objašnjava Bojan Radovanović iz Uprave saobraćajne policije.

Iz agencije za bezbednost saobraćaja, najavljuju kampanje tokom leta kako bi podigli svest vozača o poštovanju propisa. Pre svega savetuju da se na put kreće odmoran, da se ne vozi noću i da se put isplanira na vreme.

- Svako od nas treba da se pripremi. Ne treba da nadoknađujemo vreme, već da predvidimo vreme ako ćemo se zadržati na graničnom prelazu dva sata da predvidimo to vreme i nakon tog zadržavanja ne treba da pokušavamo da nadoknadimo pa da povećavamo brzinu da rizično vozimo i tako daljeveć nakon tog napora da kažem čekanja da se odmori i da se nastavi putovanje - savetuje v.d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.

Bi-Bi-Si-jev magazin "Sajens fokus", među deset najopasnijih puteva na svetu, uvrstio je i Ibarsku magistralu zbog velikog broja saobraćajnih nezgoda i žrtava. Oštećenja kolovoza, rupe, krivine nisu prilagođeni većem protoku kao ni brzini vozila, poznavaoci situacije kažu da neprilagođavanje uslovima puta dovodi do češćih sudara.

- Izgradnjom auto-puta Miloš Veliki značajno se smanjilo stradanje na Ibarskoj magistrali u RS, a znamo da postoje i planovi za izgradnju nekih drugih brzih saobraćajnica koje će značajno unaprediti bezbednost saobraćaja. Za nas je najvažnije da svi učesnici u saobraćaju poštuju saobraćajne propise, a sa druge strane obezbeđena je soabraćajna infrastruktura koja se unapređuje sa ciljem da se smanje stradanja na našim putevima - navodi Stamatović.

Bojan Radovanović iz Uprave saobraćajne policije podseća da bezbednost na putu nije smo stvar propisa, već i odgovornosti.

- Znači, mi moramo podići taj nivo odgovornosti, načelo poverenja i zajedništva, kako subjekti koji su zaduženi za kontrolu saobraćaja tako i učesnici u saobraćaju, znači da izgradimo to neko poverenje kako bi apeli urodili plodom - kaže Radovanović.

Zbog vožnje pod dejstvom alkohola u prethodnih pet meseci iz saobraćaja je isključeno više od 20.000 vozača. 4.000 je bilo u stanju teške alkoholisanosti i zadržani su na trežnjenu, a 1.100 zbog vožnje pod psihoaktivnim supstancama.

(Telegraf.rs/RTS)

Video: Nastavlja se sednica za razmatranje žalbe na presudu Kecmanovića, majka dečaka stigla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • xy

    20. jun 2025 | 09:23

    Takve kontrole treba da su svaki dan a ne jednom godisnje! Mozda bi se tako doveli u red ! Pocelo je da s evozi kao u Indiji uzas!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA