
Poražavajuća statistika! Samo 47% dece koristi auto-sedište: Cilj nove kampanje ABS da nijedno dete ne strada
U toku je realizacija nove faze projekta "Igra je za decu, dečiji život nije igra", koji sprovodi Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije sa ciljem unapređenja saobraćajne bezbednosti dece i dece putnika u vozilu, jer podaci Agencije pokazuju da samo 60 odsto dece do 12 godina starosti koristi sigurnosne sisteme, dok je kod dece od 4 do 12 godina taj procenat još niži – 47 odsto, izjavio je Milan Ilić, savetnik direktora ABS.
“Projekat, koji se već sedmu godinu zaredom sprovodi širom Srbije, ima za cilj da edukuje roditelje o pravilnoj upotrebi i postavljanju dečijih auto-sedišta, kao i da ukaže na značaj odgovorne vožnje kada su deca u vozilu”, rekao je Ilić za Tanjug.
Kampanja "Igra je za decu, dečiji život nije igra" ima jasan cilj – da nijedno dete u Srbiji ne strada u saobraćaju, navodi Ilić, ističući da najveći broj dece strada kao putnici u automobilima, često sa roditeljima ili starateljima.
Kako je naveo, istraživanja u svetu pokazuju da pravilna upotreba dečijih sedišta smanjuje rizik smrtnosti za 71 posto kod novorođenčadi i za 54 odsto kod male dece, dok studije Evropskog saveta za bezbednost saobraćaja upozoravaju da 50 do 70 odsto roditelja sedišta postavlja pogrešno.
"Veliki broj tragedija mogao bi da bude sprečen jedinim pravilnim postavljanjem sedišta. Zato naši stručni timovi tokom avgusta i septembra, na 20 lokacija širom Srbije, u saradnji sa kompanijom MOL Srbija, besplatno proveravaju kako su sedišta postavljena, kako su deca vezana i daju konkretne savete i podršku roditeljima”, rekao je Ilić.
Na ovaj način se, istakao je, direktno radi na ostvarenju Vizije 0 – da do 2030. godine nemamo nijedno poginulo dete u saobraćaju.
“Nova sezona projekta odvijaće se tokom avgusta i septembra i ponovo će obuhvatiti 20 lokacija na MOL servisnim stanicama širom Srbije. Besplatne radionice biće organizovane u Obrenovcu, Beogradu, Odžacima, Pančevu, Nišu, Ubu, Čačku, Leskovcu, Kraljevu, Novom Sadu, Šapcu, Subotici, Kragujevcu i Kruševcu”, rekao je Ilić.
Građani će, kako je objasnio, na tim lokacijama moći da obave proveru dečijih sedišta, dobiju stručne savete i učestvuju u nagradnim kvizovima, uz mogućnost osvajanja vrednih i korisnih nagrada.
"Stručni timovi Agencije za bezbednost saobraćaja proveravaće kako su auto-sedišta postavljena i kako su deca u njima vezana. Roditelji će dobiti konkretan savet, smernicu i podršku – jer ne postoji važnija misija od zaštite života deteta. Svaka radionica, svaka brošura koja stigne do roditelja, može da napravi razliku i doprinese bezbednosti saobraćaja“, rekao je Ilić.
Pored edukativnog dela, kampanja uključuje i interaktivne aktivnosti za posetioce, navodi on i dodaje da svi vozači koji na odabranim servisnim stanicama provere da li je dečije auto-sedište pravilno postavljeno i učestvuju u kratkoj proveri znanja, imaju priliku da osvoje vredne nagrade.
"Agencija za bezbednost saobraćaja dodeljuje dečije auto-sedište (kategorije 9–36 kg), dok će društveno odgovorna kompanija karticom za gorivo u iznosu od 4.000 RSD. Za učestvovanje je potrebno popuniti flajer sa tačnim odgovorima i ubaciti ga u predviđenu kutiju, nakon čega će sa svake lokacije biti izvučeni dobitnici”, rekao je Ilić.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Najsjajnija zvezda pravoslavlja od Carigrada do Petrograda: Hram Svetog Save
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.