
"Priprema dece za školu ne počinje pred prvi razred" Jedno je neophodno da roditelji urade na vreme!
Polazak u prvi razred uvek je velika stvar, kako za mališane koji kreću u svet obrazovanja, tako i za roditelje čije dete će zakoračiti na ovo putovanje. Kako bi sve proteklo što bezbolnije, važno je da se roditelji u prvim danima naoružaju strpljenjem i razumevanjem i da detetu daju punu podršku.
Priprema budućih prvaka za polazak u školu nije nešto se može odraditi nekoliko dana pred prvi septembar, već kreće godinu dana ranije, sa polaskom u predškolsko.
- Deca se uvode u to u samom predškolskom pripremom programu, same vaspitačice pričaju o tome, daju im domaće zadatke. Negde s proleća se obilaze škole, koje su blizu mesta stanovanja, deca tu polako upoznaju šta je škola, kako izgleda iznutra. Takođe, tu su i otvorena vrata, kada deca mogu da dođu sa roditeljima, da vide kako škola izgleda, upoznaju buduće učiteljice, mada se sve do avgusta ne zna u koje će odeljenje biti raspoređeni - objašnjava Dragana Ćupurdija, psiholog u osnovnoj školi.
Pored pripreme koja je trajala čitave prethodne školske godine, pred sam prvi septembar, vrše se završne pripreme.
- Tu je kupovina rančeva, pribora, svezaka, opreme, što deci često pričinjava radost. Oni koji imaju starije braću i sestre, dodatno se uz njih pripremaju. Polazak u školu bi trebalo da bude nešto što je spontano, u kontinuitetu, a ono što je najbitnije jeste da se detetu ne preti sa školom - dete nije pojelo ručak, pa mu odrasli kaže: "Videćeš kad pođeš u školu, kako ćeš onda da jedeš" i slično, za bilo koju situaciju, ne sme se deci pretiti školom, jer onda stvaraju već u startu odbojnost. Onda se roditelji iznenade kad dete već prvi dan neće da uđe u školu, nego plače - dodaje Ćupurdija.
Školom ne treba pretiti, ali je treba je ni preterano hvaliti - dete će već vremenom samo shvatiti kako šta tamo funkcioniše. Važno je da roditelj bude prijatnog raspoloženja prema školi, kako bi i dete to moglo da oseti.
- Dete preuzima emocije roditelja, ako je roditelj prestrašen, uplašen, nervozan, onda će i dete biti takvo. Roditelj treba da bude taj koji se raduje početku detetovog školovanja, onda će samim tim i dete da bude radosno i da se raduje početku škole. Važno je da roditelj nađe vremena za dete, dovođenje i odvođenje deteta, roditeljski sastanci, prvi domaći zadaci, sve to iziskuje vreme i menja ritam porodičnog života. Deca su u tom periodu često spora, navikavaju se i sada je to stvar roditelja kako će da organizuje svoje vreme. Potrebno je puno strpljenja i razumevanja, to je potpuno drugačija dinamika kada dete krene u školu. Treba da se radi domaći, da se stvaraju radne navike, a to je dodatni posao za roditelja. Ono što je najvažnije jeste da roditelj ima strpljenja, da razume da je detetu potrebno više vremena da završi domaći zadatak i da neće steći radnu naviku za jedan dan već je za to potrebno vreme - zaključuje Ćupurdija.
(Telegraf.rs/Subotica.com)
Video: Nepregledna kolona Srba u Severnoj Mitrovici ide na glasanje
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ma bre
Sta ce ucitelj da radi? Nema vise kosa, tanka, uspravna, debela!! Nego spremno da krene, da pise, cita, sabira, oduzima!!
Podelite komentar
Куч Калимеро
Ако је родитељ дао дете у предшколско образовање оно у том узрасту већ барата са рачунаром. Зашто већ описмењени (зна читати и писати) морају даље на образовање? Ако га интересује школа укључи рачунар и образује се више него у школама. Од када су деца кренула у предшколско знање и васпитање не иду заједно.
Podelite komentar