≫ 

Prokletstvo Boinga 737 MAX: Dve nesreće istog modela aviona u samo nekoliko meseci, više od 300 žrtava za 6 do 12 kobnih minuta (VIDEO)

U padu aviona u oktobru 2018. godine odmah po poletanju poginulo je 189 ljudi, a danas je život izgubilo 157

  • 9

Model aviona Boing 737 MAX koji se jutros srušio u Etiopiji, kada je 157 ljudi nastradalo za samo 6 minuta, i pre nekoliko meseci doživeo je sličnu sudbinu. Naime, u oktobru prošle godine se avion srušio u Džakarti, odmah po poletanju i tada je stradalo svih 189 putnika i članova posade.

Rodbina poginulih putnika na letu za Najrobi, Foto: AP/Tanjug

Prethodna nesreća dogodila se 29. oktobra 2018. godine, kada se Boing 737 MAX kompanije Lion Air srušio 12 minuta po poletanju u Javansko more. Kako je tada pisao BBC, taj avion nije ni trebalo da poleti. Slično kao etiopijski avion, i avion koji je pao u Džakarti bio je star svega dva meseca, sa svega 800 sati leta.

U preliminarnim izveštajima navodilo se da su tehnički problemi bili prijavljivani na prethodnim letovima.

Avion Lion air-a se srušio 29. oktobra prošle godine, Foto: Tanjug/AP

Boing 737 MAX je nova verzija Boingovog originala 737 i postao je njihov najbrže prodavani avion. U izveštaju Nacionalnog komiteta za saobraćajnu bezbednost navodi se da je "Lion Air" vratio avion u saobraćaj uprkos problemima koje je imao na prethodnim letovima.

Piloti su se "borili" sa automatizovanim sistemom dizajniranim da spreči da se avion"ugasi" - što je nova karakteristika 737 MAX porodice. Ova nova osobina sprečava da se avion ustremi previsoko pod preoštrim uglom, zbog čega bi izgubio sav pogon.

Pronađene krhotine aviona, Foto: Tanjug/AP

Tokom leta 29. oktobra, automatski sistem na avionu uporno je nos aviona upravljao nadole, čak i kada nije bilo opasnosti od zaustavljanja rada motora - što je verovatno posledica pokvarenog senzora. Piloti su pokušali da isprave ovo, upravljanjem nosa aviona na veću visinu, ali je sistem uporno gurao avion dole. Ovo se desilo više od 20 puta. Nejasno je zašto piloti nisu koristili proceduru da onesposobe automatizovani sistem.  Nadležni su tada naveli da je previše rano da se zaključi da li je ovaj kvar aviona i koliko doprineo padu.

VIDEO: Avion se srušio u Etiopiji, 157 ljudi poginulo

SNIMCI O NESREĆI (OKTOBAR 2018. GODINE)

KARAKTERISTIKE AVIONA

- Dužina skoro 40 metara

- Raspon krila 36 metara

- Maksimalan broj sedišta 200

Kako je u svom saopštenju navela kompanija "Boing", duboko su ožalošćeni pogibijom svih putnika i posade na njihovom 737 MAX avionu. Tehnički tim Boinga spreman je da obezbedi tehničku podršku na zahtev američkog Nacionalnog saveta za bezbednost saobraćaja.

Šta se desilo naletu iz Adis Abebe za Najrobi tek će utvrditi istraga.

(J.V.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Maria

    10. mart 2019 | 14:53

    Ne kaze se prokletstvo Boinga..nego falican model aviona

  • goran

    10. mart 2019 | 14:49

    Mnogo su bolje stare 737 -ce, eno Avioletova čarter flota stara 35 godina i super ih služe.

  • Miki

    10. mart 2019 | 16:16

    MA KOJE PROKLETSTVO!KAUBOJI NAMESTILI IGRU SA CONCORDOM,SAMO DA BI ONI PRAVILI AVIONE.ETO IM SADA!ŠTA OD KAUBOJA VALJA?...NIŠTA!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA