≫ 

"Treća sreća" i neobična kampanja: 5 razloga zbog kojih je Bajden pobedio na izborima

Bajdenova je bila "treća sreća" i posle jedne neobične kampanje odneo je pobedu nad jednim nekonvencionalnim predsednikom

  • 7
Joe Biden, Džo Bajden Foto: Tanjug/AP

Nakon skoro 50 godina političke karijere i višegodišnjih političkih ambicija, Džo Bajden je stigao do Bele kuće.

Bajdenova je bila "treća sreća" i posle jedne neobične kampanje odneo je pobedu nad jednim nekonvencionalnim predsednikom.

BBC piše da postoji tačno pet razloga koji su bili ključni da ovaj demokrata dođe do funkcije predsednika Sjedinjenih Američkih Država.

1. Korona virus

Možda najvažniji razlog za pobedu Bajdena jeste nešto što je potpuno van kontole - pandemija korona virusa.

Kovid-19 je odneo 230.000 života u SAD, ali je takođe promenio način života i američku politiku tokom 2020. Mediji su se fokusirali na pandemiju, a jedno istraživanje prošlog meseca pokazalo je da narod za 17 odsto ima više poverenja u Bajdena kada je reč o nošenju sa zdravstvenom krizom.

Pandemija koja je dovela do ekonomskog pada sklonila je Trampa od njegovih poruka o rastu i prosperitetu, a takođe je istakla zabrinutost koju su mnogi Amerikanci imali u vezi sa njegovim predsedništvom zbog njegovih sklonosti da preispituje nauku.

Pandemija je bila glavni razlog što je prema istraživanju "Gallup" u jednom trenutku tokom leta podrška Trampu opala na 38 odsto, što je iskoristila Bajdenova kampanja.

2. Tiha kampanja

Bajden je i ranije bio poznat po nekim gafovima, ali je u svom trećem pokušaju, njih sveo na minimum i predstavljali su samo kratkoročni problem.

Razlog za ovo je delimično što je sam predsednik bio neprestani izbor ciklusa vesti. Još jedan razlog je što su na nacionalnom nivou dominirale priče o pandemiji korona virusa, protesta zbog smrti Džordža Flojda i ekonomskoj krizi.

Takođe, Bajdenova kampanja se odlučila na smanji izloženost svog kandidata i da sve ide odmerenim tempom, minimizirajući šanse da bi umor ili nepažnja mogli da stvore probleme.

Kampnja se vodila strategijom "sklanjanja s puta kako bi Tramp bio taj kog bi izdala usta" i na kraju se to isplatilo.

Donald Trump, Donald Tramp Foto: Tanjug/AP

3. Bilo ko, samo ne Tramp

Nedelju dana pre održavanja izbora Bajdenova kampanja je objavila spot u kom se aludira na njegov govor iz avgusta kada je prihvatio predsedničku nominaciju.

Izbori su bili "borba za dušu Amerike", a ispod te parole krila se jednostavna računica. Bajden se kladio u svoju političku sreću na tvrdnju da je Tramp previše polarizujući i da američki narod želi mirnije i stabilnije vođstvo.

Demokrate su čak govorile da su ovi izbori bili referendum o tome da li Tramp ostaje ili odlazi, a ne izbor između dvojice kandidata.

4. Držao se centra

Bajdenovi suparnici tokom kampanje su bili s levice. Sanders i Voren su imali kampanje koje su privlačile ljude kao da dolaze na koncert, ne na politički skup.

Bajden se sa druge strane držao centra. Odbio je da podrži univerzalno zdravstvo za sve, besplatne studije i porez na bogatstvo, što je dovelo do toga da zgrabi deo republikanskog biračkog tela.

Blizak je levici jedino kada je reč o pitanju klimatske krize i ekologije, a da bi sve nadomestio izabrao je Kamalu Haris za zamenicu koja je bliža levici od njega.

5. Više novca, manje problema

Ušao je u kampanju sa manje novca, ali je od aprila prikupio dosta i na kraju je imao čak i više od Trampa.

U vreme korona virusa, Amerikanci su mnogo više vremena provodili kod kuće, pa su televizijske kampanje i one online značile mnogo više, te je bilo značajno i više uložiti u njih.

Video: Obećavam da ću biti predsednik koji neće deliti ljude: Pobednički govor Bajdena!

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA