Pilot isključio dovod goriva pre pada aviona za London, imao mentalne probleme? Hteo da da otkaz

A. R.
A. R.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 2

Kapetan aviona Air India koji je pao u Ahmadedabadu, na putu za London, najverovatnije je isključio dovod goriva pre pada, veruju američki zvaničnici. Takođe, istražuje se i mogućnost da je pilot bolovao od depresije i drugih mentalnih problema.

Prvi oficir, koji je upravljao Boingom 787-9, postavio je pitanje zašto je kapetan pomerio prekidače na poziciju "isključeno", navodi se u proceni američkih vlasti na osnovu podataka sa crne kutije.

Prema izveštaju "Wall Street Journala", prvi oficir je izrazio iznenađenje i paniku, dok je kapetan ostao smiren, piše The Telegraph.

Svi osim jednog od 242 putnika i članova posade na Boingu 787 Dreamliner poginuli su kada se avion srušio na dom za studente medicine u gusto naseljenom delu grada prošlog meseca, manje od minut nakon poletanja sa aerodroma u Ahmadedabadu.

Preliminarni izveštaj Biroa za istraživanje avionskih nesreća (AAIB) otkrio je da su prekidači koji kontrolišu dovod goriva do dva motora aviona bili isključeni, što je dovelo do katastrofalnog gubitka potiska odmah po poletanju.

U izveštaju se navodi da se čuje kako jedan pilot pita drugog "zašto si isključio dovod goriva", dok je drugi odgovorio da nije to uradio.

Do sada nije bilo jasno ko je koga pitao, ali izvori iz SAD koji su pregledali snimke iz pilotske kabine rekli su za "Wall Street Journal" da je kapetan bio onaj koga su pitali zašto je isključio gorivo.

Prekidači su pomereni jedan za drugim, u razmaku od jedne sekunde, navodi se u izveštaju. Oko deset sekundi kasnije, prekidači su ponovo uključeni. Izveštaj ne navodi da li su prekidači isključeni slučajno ili namerno.

Kapetan Smit Sabarval i prvi oficir Klajv Kander imali su više od 9.000 sati leta zajedno.

U nedelju je "The Telegraph" otkrio da istražitelji Air India ispituju medicinske kartone kapetana Sabarvala nakon tvrdnji da je patio od depresije i mentalnih problema.

Kapetan Sabarval star 56 godina, razmatrao je mogućnost da napusti avio-kompaniju kako bi se brinuo o starom ocu nakon smrti majke 2022. godine.

U trenucima pre nesreće, Sabarval je poslao mayday poziv, ali nakon što je avion dostigao svega oko 400 metara visine iznad piste, veza je prekinuta. Avion je potom pao na zemlju i eksplodirao pri udaru.

Kampbel Vilson, izvršni direktor Air India, u internom pismu osoblju je naveo da je izveštaj "pokrenuo novu rundu spekulacija u medijima".

On je naglasio da izveštaj ne identifikuje uzrok nesreće niti daje preporuke, i pozvao javnost da ne donosi preuranjene zaključke jer je istraga još uvek u toku.

Indijski mediji su izvestili da istražitelji ispituju i moguće električne i digitalne kvarove koji su mogli izazvati "nevoljne" promene u sistemima aviona.

"Istraga će utvrditi mogućnost 'nevoljne promene' prekidača dovoda goriva u poziciju isključeno, nekoliko sekundi nakon poletanja“, rekao je jedan zvaničnik upućen u istragu.

Samo nekoliko sati pre poletanja, pilot istog aviona sa leta iz Delhija za Ahmadedabad zabeležio je u tehničkom dnevniku kvar na stabilizatoru nosa.

Stabilizatorski transduser je senzor koji kontroliše pomeranje nosa aviona gore-dole i prenosi podatke kontrolnim sistemima leta. Zvaničnik je rekao da je kvar pregledan i da je inženjer izvršio popravku.

"Ovaj kvar je kritičan jer može izazvati pogrešne reakcije u sistemu upravljanja letom, uključujući nevoljni signal za isključivanje goriva", rekao je zvaničnik.

Pre ove nesreće, avion je imao barem još dva slična incidenta u poslednjih nekoliko nedelja.

Podsetimo, u nesreći su poginuli kapetan Smit Sabarval, koji je imao 15.638 sati ukupnog letačkog iskustva, i prvi oficir Klajv Kander. Obojica su stradali među 241 osobom u avionu koji se srušio, zajedno sa još 19 osoba na zemlji. Nesreću je preživeo samo jedan putnik.

(Telegraf.rs)

Video: Gde je bio crni Milan dok ga je tražio ceo Leskovac

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • panić

    17. jul 2025 | 13:33

    pričam ti priču sada pilot nepodoban pa zašto mu je dat avion ✈️ ako je imao psihičkih problema

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA