"Brini o mom ocu": Otkrivene poslednje reči pilota Er Indije pre tragedije u kojoj je poginulo 260 ljudi

M. P.
M. P.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Nekoliko nedelja nakon tragičnog pada aviona kompanije Air India u Ahmedabadu, u kojem je život izgubilo 260 ljudi, u javnost izlaze novi detalji koji potresaju i javnost i avio-industriju.

Prema preliminarnom izveštaju indijskih vlasti i američkih izvora uključenih u istragu, kapetan Sjumit Sabharval (56) sumnjiči se da je prekinuo dovod goriva u avionu svega nekoliko sekundi nakon poletanja sa piste. Dva prekidača za gorivo, koji obično ostaju uključeni tokom čitavog leta, zatečeni su u položaju "cutoff", što je dovelo do prestanka rada motora.

Avion tipa Boeing 787 Dreamliner, koji je 12. juna u 13:38 po lokalnom vremenu poleteo iz Ahmedabada ka Londonu, zadržao se u vazduhu svega 30 sekundi pre nego što se srušio u naseljeno područje. U nesreći je poginulo 241 putnik i član posade, kao i 19 osoba na tlu, dok je samo jedan putnik preživeo na neverovatan način.

Zvanično još uvek nije potvrđeno koji je pilot isključio dovod goriva. Međutim, snimci iz "crne kutije" beleže alarmantan dijalog u pilotskoj kabini, u kojem jedan pilot pita: "Zašto si isključio?", a drugi odgovara: "Nisam ja."

Prema američkim istražiteljima i izveštaju Wall Street Journala, komunikacija ukazuje na to da je radnju najverovatnije izvršio kapetan Sabharval, koji je u tom trenutku bio u ulozi nadzornog pilota, dok je kopilot Klajv Kunder (28) upravljao avionom prilikom poletanja.

Kapetan Sabharval imao je više od 8.200 sati leta i uživao je veliki ugled u pilotskoj zajednici. Prijatelji i kolege opisivali su ga kao mirnog, posvećenog profesionalca i "blagu dušu". Tokom karijere nije imao nijedan ozbiljan incident i bio je poznat po svom uzornom ponašanju.

Međutim, posle tragedije, vlasti razmatraju i psihološki aspekt kapetanovog stanja. Izvori bliski istrazi navode da je Sabharval prošao kroz težak lični period nakon smrti majke 2022. godine, razveo se, i potom preselio u Mumbaj da bi brinuo o svom 90-godišnjem ocu.

Neki piloti kompanije Air India ukazali su na moguće mentalne probleme, iako je aviokompanija izdala medicinsku dozvolu za let, na osnovu redovnih pregleda i analiza na alkohol, koje su bile uredne.

Nekoliko sati pre kobnog leta, Sabharval je rekao čuvaru zgrade u kojoj je živeo: "Brini o mom ocu. Vraćam se brzo."

Još nije jasno da li je prekid dotoka goriva bio kobna greška, nameran čin ili tehnički kvar. Stručnjaci za vazduhoplovstvo opisali su postavljanje prekidača u položaj "cutoff" odmah nakon poletanja kao "apsolutno neobjašnjivo".

Istraga je u toku, a konačni izveštaj trebalo bi da utvrdi da li je u pitanju ljudska greška, samoubistvo ili lanac tragičnih okolnosti koje su dovele do najsmrtonosnije avionske nesreće u Indiji u poslednjih nekoliko decenija.

(Telegraf.rs)

Video: Opasna vožnja hidroavionom u Boki, ugroženi turisti i meštani

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Milan

    19. jul 2025 | 21:09

    Zatvoren dovod goriva, neizvučena zakrilca pri poletanju, stajni trap nije podignut sve do pada,... mnogo je to "slučajnih" propusta za jednog iskusnog kapetana aviona.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA