HAOS Nosač USS Hari S. Truman naglo skrenuo usled neprijateljske vatre, avion F-18 pao u Crveno more
Oštro skretanje američkog nosača aviona da izbegne neprijateljsku vatru iznenadilo je mornare i poslalo avion sa lošim kočnicama u more, kao i još jedno vozilo sa palube.
Nagli manevar i skretanje nosača aviona USS Hari S. Truman kako bi izbegao neprijateljske rakete iznenadilo je članove posade i poslalo letelicu "F/A-18 Super Hornet" vrednu 60 miliona dolara sa palube u Crveno more, otkrila je istraga o gubitku lovca.
Istražitelji su utvrdili da kočnice na avionu nisu ispravno radile, što je omogućilo da avion klizi po palubi kada je nosač aviona naglo promenio kurs tokom akcije krajem aprila. Loša komunikacija, loše kočnice i klizava površina doprineli su gubitku, preneo je Insider.
Traktor za vuču aviona po pisti takođe je pao u vodu zajedno sa skupim lovcem "F/A-18", drugim od tri aviona koje je USS Hari S. Truman izgubio tokom višemesečnog borbenog raspoređivanja na Bliskom istoku. Kada je pao, umalo je odneo i nekoliko mornara preko ivice broda.
Izbegavanje neprijateljske vatre
Tokom raspoređivanja, nosač aviona i njegova udarna grupa predvodili su mornaričke borbene operacije protiv Huta, teško naoružane pobunjeničke grupe koju podržava Iran u Jemenu, a koja je više od godinu dana napadala ključne brodske rute na Bliskom istoku.
Posada je 28. aprila izgubila kontrolu nad avionom "F/A-18" koji je bio u vuči u hangaru, prostoru za održavanje ispod letačke palube, saopštila je mornarica u to vreme, i avion i njegov traktor za vuču srušili su se u Crveno more.
Neposredno pre nego što je pao, mornar je iskočio iz kabine, zadobivši lakše povrede. Mornarica nije delila informacije niti detalje o situaciji na ratnom brodu u vreme gubitka aviona.
Prema istrazi komande, lovac i tegljač pali su u more dok je nosač aviona izvodio manevre izbegavanja kako bi izbegao dolazeću balističku raketu srednjeg dometa koju su ispalili Huti, detalj koji je bio prijavljen, ali nije bio potvrđen u to vreme.
Posada za pomeranje, koja je pripremala "F/A-18 "iz 136. eskadrile udarnih lovaca, za planirane letove, nije čula obaveštenje da brod pravi nagli zaokret i bila je zatečena kada se brod počeo naginjati.
Mornari su uklonili klinove i lance kako bi uvukli" F/A-18" u hangar. Sa kočnicama koje su bile aktivirane, ali nisu zapravo radile, nije bilo ničega što bi držalo avion na mestu kada se nosač aviona nagnuo u zaokretu izbegavanja.
Klizio je unazad prema ivici palube, vukući tegljač za sobom. Posada koja je pomerala "Super Hornet" napustila je svoje položaje neposredno pre nego što je lovac pao u more.
Loše kočnice
Istraga komande je za incident prvenstveno okrivila neadekvatno kočenje borbenog aviona i nedostatak komunikacije od mosta do kontrole palube za letenje i hangara.
Rukovodstvo je takođe saopštilo da je neklizajući premaz, grubi premaz sa visokim trenjem koji se nanosi na palube mornaričkih brodova kako bi se sprečilo klizanje ljudi, vozila i aviona po glatkim čeličnim površinama, bio neefikasan, jer nije zamenjen od 2018.
Ovi problemi, navodi se u istrazi, koštali su mornaricu "F/A-18", višenamenskog lovca koji je proizveo američki vazduhoplovni gigant Boing, a koji je decenijama u službi mornarice.
Aprilski incident bio je jedan od četiri velike nezgode koje su Truman i njegova udarna grupa pretrpeli tokom svog raspoređivanja.
U decembru je krstarica USS Getisburg slučajno oborila jedan od aviona F/A-18 sa nosača aviona USS Hari S. Truman u onome što je vojska opisala kao incident prijateljske vatre. U februaru se nosač aviona sudario sa teretnim brodom. A u maju je brod izgubio svoj treći borbeni avion nakon što je neuspeh pri sletanju doveo do toga da sklizne sa palube za letenje i padne u more.
(Telegraf.rs)
Video: Dado Topić najavio koncert u mts Dvorani 19. februara
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.