DOKAZ: Komete su donele život na Zemlju, sonda File otkrila organske molekule

Robot File pronašao je molekule ugljenika, kao i neočekivano tvrđe tle na kometi 67P/Čurjumov-Gerasimenko, saopšteno je na osnovu analize prvih podataka iz uzoraka

Mala sonda upala je u subotu u hibernaciju kada su se njene baterije ispraznile. Prethodnih 60 sati provela je u istraživanju komete koja juri ka Suncu brzinom od 18 kilometara u sekundi.

Kontrolni centar u Kelnu, kojim rukovodi Nemački vazduhoplovni centar (DLR), saopštio je da je uprkos trapavijem sletanju i malo nakrivljenom položaju File prikupio gomilu dragocenih podataka za analizu.

- Na putu smo da postignemo bolje razumevanje kometa - kazao je Ekehard Kurt, naučni direktor projekta.

Prve analize pokazuju da je sonda u atmosferi komete pronašla organske molekule koje predstavljaju elemente života na Zemlji. Ovo otkriće moglo bi da razjasni da li su sastojci bitni za nastanak života na našoj planeti stigli sa kometama.

Ostale analize pokazuju da je površina kometa većim delom prekrivena ledom i tankim slojem prašine debljine 10 do 20 centimetara.

Nakon 10-godišnjeg putovanja, sonda Rozeta je prošle srede uspešno spustila robotsku laboratoriju na površinu komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko. To je prvi put u istoriji da je jedan ljudski objekat sleteo na površinu komete.

• Komet

19. novembar 2014 | 10:35

Darvin je doletio na jednom :)

• Александар Џунић

19. novembar 2014 | 12:31

Све што зарони у атмосферу земље бива спржено, дакле можемо да претпоставимо да су загорели ћевапи дошли са кометама.

• Goran

19. novembar 2014 | 11:58

Zakon biogeneze: Zivot nastaje iskljucivo od zivog.