Ruski Forest Gamp prepešačio svet: Sergej je prešao 23.000 km, trebale su mu 2 godine, a vratio se potpuno drugačiji (FOTO) (VIDEO)

U trenutku kada se Lukjanov zaputio na svoj put oko sveta, u životu je već prepešačio 300 hiljada kilometara. Bio je siguran da će uspeti

Ruski Forest Gamp - tako su Sergeja Lukjanova (60) nazvali novinari jer su grandioznom avanturom ovog penzionera iz Sankt Peterburga svi fascinirani. Samo što on ne trči već hoda. Njegov je pešački pohod postao izazov za one koji su ga smatrali nemogućim, previše komplikovanim, preteškim i prilično skupim, piše hr.rbth.com.

RUS PREPEŠAČIO 20.000 KILOMETARA DA STIGNE U RIO: Hodao je godinu i po dana (FOTO) (VIDEO)

On je potpuno sam pešice obišao Zemlju u 22 meseca, prešavši 23 hiljade kilometara. Na putu je izgubio 14 kilograma, potrošio milion rubalja (oko 16.730 evra), našao se u peščanoj oluji, bio opljačkan, morao je na operaciju i svratio je na Olimpijske igre.

Sada Lukjanov ima svoj fan klub u kojem korisnici raspravljaju o tome je li normalno u dobi od šezdeset godina svaki dan jesti Snickers i Koka-kolu ili rezance sa kondenzovanim mlekom, i proputovati neljudske udaljenosti.

Ali, u trenutku kada se Lukjanov zaputio na svoj put oko sveta, u životu je već prepešačio 300 hiljada kilometara. Bio je siguran da će uspeti.

Problemi sa vizom

Dom je napustio 1. aprila 2015.godine, a sa putovanja se vratio 4. februara 2017. godine. Tokom tog vremena je obišao „verovatno“ dvadeset zemalja.

- Teško je prisetiti se tačnog broja jer se sve odvijalo spontano. Spontano sam rešavao čak i pitanje viza. Došao sam, na primer, na kinesku granicu. Na internetu sam proverio postoji li kontrolna tačka. Kad sam stigao, ispostavilo se da je prelaz namijenjen samo za Kineze i Vijetnamce. Svi ostali su trebali otići na drugi prelaz udaljen 500 kilometara. A meni je viza već istekla. Morao sam ići obilaznicom i platiti kaznu - priča je Lukjanov.

U Sankt Peterburgu su njegovi prijatelji organizovali su koordinacijski centar. Prijatelj Mihail Sokolovski „živeo“ je sa njim svaki dan sva 22 meseca. Slao mu je poruke kuda treba da ide, tražio je ljude koji bi se susreli sa Lukjanovim i dali mu da kod njih prespava.

- Ne bih poverovao da u Kini možete 24 sata ostati u luksuznoj vili za 300-350 rubalja (5-6 evra) da me tamo nije odveo ruski poznanik. Tamo vam daju krevet, jednokratnu pidžamu i peškir, a imaju i televizor, kompijuter, povrće i masažu - kaže Lukjanov.

Trošio je minimalno

Preciznu finansijsku konstrukciju je napravio još pre putovanja. Nije on sebi mogao da priušti noćenje u hotelima i uživanje u lokalnim gastronomskim specijalitetima.

Dnevni mu je budžet iznosio 500 rubalja (8 evra), a udaljenost koju je trebao da pređe za dan bila je 50 do 60 kilometara. Ukupno je na put oko sveta potrošio oko milion rubalja (16.730 evra), i to je bio apsolutni minimum, prenosi 24sata.hr.

Inače, Lukjanov je pre penzije je radio kao trener, a inače je sovjetski i ruski rekorder u hodanju na 100 kilometara.

Spavao je na autobusnim stanicama, u parkovima, aerodromima

- U Evropi je mirno, no hoteli su strašno skupi. Noćenje košta 50 evra. Zato sam uzeo vreću za spavanje, otišao u gradski park oko 10 uveče, pre zatvaranja. Od policije sam se skrivao iza drveća. Bilo mi je prijatno i osećao sam se sigurno. U hotelu sam spavao, na primer, u Belorusiji, kada je bilo -40 stepeni Celzijusa - kaže on.

Kikiriki mu uništio zube

Lukjanov je jeo lokalnu hranu, ponekad kikiriki, zbog čega je uništio sve zube. Ali, uglavnom se hranio sirom, dimljenim mesom, hlebom i maslacem, tamo gde je mogao da ih pronađe. Nije konzumirao kuvanu hranu niti je pio vodu.

- Svaki sam dan menjao grad, voda je svuda drugačija, a telu treba nedelju dana da se privikne na nju. U suprotnom, odmah dobijete proliv. Stoga sam pio samo Koka-kolu koja je svuda ista. Jedna limenka sadrži 8 kašičica šećera, što je dovoljno za 5 kilometara. Da sam pojeo supu, ona bi bila dovoljna za 1 kilometar u pogledu trošenja energije - objašnjava Lukjanov koji je na putu izgubio 14 kilograma.

Pre nego je prepešačio celu Rusiju morao je otići na operaciju kile. Iako je rehabilitacija trebala da traje godinu dana on nije imao vremena. Nakon samo 45 dana napustio je bolnicu sa 18 kilograma teškim runcem.

Opljačkali su ga u Južnoj Americi

Najveći problem dogodio mu se u Južnoj Americi nakon godinu dana putovanja. Napali su ga ljudi sa pištoljima i noževima. Uzeli su mu torbu, platne kartice, mobilni telefon sa svim fotografijama.

- Morao sam otići do prijatelja u Buenos Aires i pričekati da mi stigne sve što mi treba. Tamo sam ostao tri nedelje - kaže Lukjanov.

U Rio je stigao na vreme za Olimpijske igre.

Na rancu je imao napisano da je na putu oko sveta i nosio je papir na sedam jezika koji je pokazivao u kafićima kada bih došao da napuni svoje uređaje. Kako ne zna niti jedan jezik osim ruskog najčešće se sporazumevao gestovima.

Pogledajte video:

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.