Tri crne rupe će se progutati međusobno: NASA upozorava da će to biti sudar epskih proporcija

Sistem je poznat i kao SDSS J084905.51 + 111447.2

crne rupe Crne rupe će se međusobno progutati; Foto: NASA

Trio "gladnih" crnih rupa međusobno će se progutati u sudaru epskih razmera, upozorila je NASA. Astronomi su, naime, otkrili tri supermasivna "čudovišta" za koje se čini da će doći do njihovog međusobnog sudara i samouništavanja.

Prema izveštavanju NASA, ovo će biti "titanski" događaj koji izaziva enormni izliv energije, a čak može dovesti i do spajanja dve "zveri".

Međutim, ograničeno je naše razumevanje toga šta se dešava kada se sudare crne rupe. Znamo da su supermasivne crne rupe u centru galaksija, ali nema adekvatnog i potpunog objašnjenja toga kako se spajaju u veće celine.

Takođe, nejasana je mogućnost prevazilaženja fenomena koji se zove "konačni problem parseka", koji opisuje na koji način se supermasivne rupe međusobno zbližavaju, ali se ne spajaju. Moguće je da treća rupa pomaže mogućnost zbližavanja drugog para. Astronomi su bili zapanjeni ovim otkrićem.

crne rupe Crne rupe snimljene teleskopom; Foto: NASA

- Tražili smo samo parove crnih rupa. U tom trenutku, pomoću naše tehnike selekcije, naišli smo na ovaj neverovatan sistem. Ovo je najjači dokaz trostrukog sistema aktivnog hranjenja supermasivnih crnih rupa - rekao je Rajan Fajflsa Univerziteta Džordž Mejzon u Virdžiniji, autor nove studije u astrofizičkom časopisu koji opisuje ove rezultate.

Sistem je poznat i kao SDSS J084905.51 + 111447.2.

- Dvostruke i trostruke crne rupe izuzetno su retke. Međutim, takvi sistemi su zapravo prirodna posledica galaksijskih spajanja, kao rezultat njihovog rasta i razvijanja - istakla je koautorka Šobita Satijapal, takođe sa Džordž Mejzon Univerziteta.

(Telegraf.rs/Metro)

• Dejan

30. septembar 2019 | 23:21

Bas sam se lepo nasmejao. Nasa?Pa zar njih jos uvek neko ozbiljno shvata...

• Qwerty

30. septembar 2019 | 23:42

Kako kruže priče te crne rupe su novi ulazak u paralelni svet.

• Boki