≫

Kristijan putuje i kad korona divlja: Lovio aligatore i anakonde, bio na krateru vulkana u Kongu

Putovati što više i posetiti sve zemlje na svetu želja je velikog boja ljudi. Međutim, koliko nas je zapravo pokušalo da svoju želju sprovede u delo? Kristijan Iličić koji sa svojom devojkom planira da proputuje ceo svet, do sada je obilazeći razne države proživeo ono o čemu mnogi maštaju, a na svom putovanju susreo se sa divnim ljudima, ali i opasnim situacijama poput erupcije vulkana i lova na aligatore i anakonde.

Proteklog vikenda sve nas je zatekla vest o erupciji vulkana u Kongu. Sa velikim zaprepašćenjem gledali smo slike i videe na društvenim mrežama, ali hrvatski bloger Kristijan Iličić bio je blizu vuklana samo nekoliko sati pre nego što se dogodila eksplozija. U izjavi za Telegraf rekao je kakav je osećaj biti tako blizu jednog ovakvog prirodnog fenomena.

- Biti blizu lave je fenomenalan osećaj, pešačili smo četiri i po sata da bismo stigli gore na vrh vulkana i gledali smo najveće lava jezero na celom svetu koje može da napuni 2.500 olimpijskih bazena. Neverovatno je biti blizu takve jedne sile, takvog prirodnog fenomena, provesti veče, prenoćiti gore i onda ujutru uz kafu gledati kako se lava lagano uzburkava - počinje svoju priču Kristijan.

On je uspeo da pobegne iz Konga u Etiopiju samo nekoliko sati pre nego što je lava došla blizu aerodroma koji je naknadno zatvoren.

- Na žalost nisam video trenutak kada je vulkan eruptirao, video sam čim sam sleteo u Etijopiju snimke i tada sam saznao da je proradio samo nekoliko sati pre nego što sam ja otišao sa vulkana - kaže on.

Snimke erupcije poslao mu je njegov vodič kome je zajedno sa ostalim lokalcima koji žive blizu vulkana ozbiljno oštećena kuća.

- Lokalci su počeli da kupe svoje stvari i počela je evakuacija ljudi, ali su se kasnije vratili jer se situacija od juče smirila. Ali veći prblem su potresi. Moj vodič mi je poslao slike i rekao da samo što mu se ne sruši kuća, da će se verovatno srušiti jer se desio veliki broj malih potresa koji su oštetili kuće. Video sam slike gde se od potresa, ulica prepolovila na pola - rekao je Kristijan.

Ovo nije prvi put da je Kristijan za dlaku izbegao neprijatnu situaciju. On je prošle godine posetio i Avganistan. Ubrzo nakon što je napustio grad u Bamijani su eksplodirale dve bombe koje su na žalost odnele 14 života, dok je više od 40 ljudi bilo ranjeno.

Međutim, njegova želja da ispuni svoj životni san veća je od svih elementarnih nepogoda, ratova i pandemija.

Putovanje u vreme korone

Za vreme pandemije korona virusa Kristijan je nastavio da putuje, a o tome kako izgleda biti turista u ovakvim okolnostima on ima podeljeno mišljenje.

- Putovati za vreme korone je dobro jer nema toliko turista pa neka mesta imate isključivo za sebe, pa se bez problema može poštovati socijalna distanca. Sa druge strane logistički je dosta teže jer za svaku državu morate da imate PCR test bez obzira da li ste vakcinisani. Međutim sve se to sada menja, zavisi od države do države. Plaća se od 100 do 150 dolara test što je dodatni trošak - kaže Kristijan.

On ističe da je do sada samo na testove za korona virus potrošio oko 3.000 evra. Pre Konga on je neko vreme obilazio Venecuelu koja nije u zavidnoj situaciji po pitanju borbe sa covid 19.

- Kada uđete u Venecuelu testiraju vas ponovo bez obzira da li imate test. Ako želite u deo gde žive domoroci takođe morate da se ponovo testirate. Sve u svemu puno, puno korona testova. Putovanja normalno funkcionišu to me raduje. Što se tiče Venecuele neki ljudi nose maske, neki ne. Čim smo izašli iz Karakasa, niko ne nosi masku, ne poštuju se ni distance - objašnjava on.

Kristijan Iličić Printskrin: Instagram/ kristijanilicic

Do sada je obišao skoro sve zemlje u Južnoj Americi osim Surinama i Gvajane koje su zbog korona virusa zatvorile granice.

- Hteo sam i njih da posetim ali su zatvorene zbog korone, tako da se ni kopnenim putem ni avionom ne može ući u njih. Moraću njih da posetim neki drugi put. Kada te dve zemlje obiđem prošao sam ceo kontinent. Do sad sam prošao celu centralnu Ameriku - kaže Kristijan.

Venecuela

Na njega je Venecuela ostavila veoma snažan utisak, a o zemlji i ljudima ima samo reči hvale.

- Iznenadio sam se potpuno. Čitajući i gledajući medije stekao sam utisak da kada budem došao ovde da će me neko ubiti jer su mi toliko toga negativnog napričali. Na licu mesta sam se uverio u suprotnost. Naišao sam na neverovatno dobre ljude koji su druželjubivi i gostoljubivi - kaže hrvatski bloger.

Iako već godinama putuje, Anđeoski vodopadi su za njega najlepše mesto koje je do sada posetio.

- Kanajma je na mene ostavila najveći utisak, to je najlepše mesto na svetu koje sam posetio. Kada se vozite četiri sata i gledate tu netaknutu prirodu i kada ugledate tu planinu iz koje ide vodopad koji je visok skoro kilometar, ostanete bez teksta. To je prizor pred kojim sam zanemeo. Venecuela je za mene broj jedan država koju sam posetio - priča Kristijan oduševljeno.

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Објава коју дели KRISTIJAN ILICIC (@kristijanilicic)

On se u Venecueli, osim sa ljudima, družio i sa divljim životinjama poput aligatora i anakondi. Mnogi njegovi pratioci su ove poteze okarakterisali kao hrabre, međutim, Kristijan se sa njima ne slaže u potpunosti.

- Biti blizu aligatora i anakondi za mene nije hrabrost, više je ludost. Nemam strah od divljih životinja i uvek sam u društvu ljudi koji su kvalifikovani i koji znaju kako treba da se ophodimo u datim situacijama. Tako da u potpunosti dajem poverenje tim ljudima. Ako mi dozvole da nešto uradim ja ću da uradim, ako ne onda neću. Anakonde nisu kao u filmovima, da će se omotavati oko nas, zgrabiti nas i ugušiti. One se nas boje, skrivaju se, tako da stvarno nije problem - kaže samouvereno Kristijan.

Na kraju je priznao da druženje sa aligatorima ipak može da bude opasno.

- Što se tiče aligatora bila je ludost prići im tako blizu jer lako mogu da nas napadnu i nema vas više, priznajem, to jeste - kaže Kristijan kroz osmeh.

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Објава коју дели KRISTIJAN ILICIC (@kristijanilicic)

Neizostavni deo svakog putovanja svakako je i lokalna kuhinja, a Kristijan se tokom putovanja ne libi da uživa u specijalitetima zemlje u kojoj se nalazi.

- Kada je reč o hrani probao sam svašta u Venecueli. Empanada mi je bila odlična ali sam zaboravio šta sve ide unutra. Ovde je Mek Donalds izgubio licencu i nemaju Big Mek već Mek Čedar, tako se zove i to je najodvratniji burger koji postoji na celom svetu. Imaju svoj umak i ujedno je i najskuplji Mek Čedar na celom svetu jer meni košta čak 20ak dolara - kaže on.

Ljude u Južnoj Americi opisuje kao gostoljubive prema strancima. Često mu se dešavalo da lokalci priđu i pitaju odakle je. Kao veliki ljubitelji fudbala vrlo dobro znaju Luku Modrića pa često sa njima proćaska o svom poznatom zemljaku. On tvrdi da u Evropi takvo iskustvo teško može da doživi jer je sličnost u fizionomiji vrlo evidentna.

Iako je obišao toliko zemalja i raduje se svakoj novoj pustolovinu, Džibuti izdvaja kao zemlju koja je na njega ostavila najslabiji utisak iz više razloga.

- Očekivao sam puno više. Cene su s jedne strane jako visoke i hotela i prevoza, loša im je infrastruktura, ljudi nisu druželjubivi, bio sam kratko i to je bio moj prvi utisak. Verovatno ću ga posetiti ponovo tako da se nadam da ću popraviti utisak, ali eto taj prvi utisak od aerodroma preko hotela mi je bio ne baš tako sjajan - kaže na kraju Kristijan.

On se trenutno nalazi u Etiopiji, a mi sa nestrpljenjem očekujemo neke nove slike i snimke sa njegovih uzbudljivih avantura.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.