≫ 

"Vojska tinejdžera" u službi Bele kuće: Tiktokeri na brifingu, evo šta sad objavljuju

Nije poznato jesu li tiktokeri plaćeni za objavljivanje ovakvog sadržaja

  • 0
Bela kuća tiktokerka Ellie Zeiler cena gasa Foto-montaža: Shutterstock, Printskrin: Tiktok/Ellie Zeiler

Bela kuća održala je virtuelni sastanak s 30 mladih tiktokera nakon čega su oni odmah na svojim profilima progovorili o temama o kojima je bilo reči na sastanku, navodi Index.

Među njima je bila i 18-godišnja Eli Zejler koju na TikToku prati više od 10 miliona ljudi. Nedugo nakon sastanka, Eli je na TikToku objavila snimak naslovljen "Zašto je gas tako skup?" u kojoj je objašnjavala povezanost situacije u Ukrajini s cenama.

- Rusija je jedan od tri najveća proizvođača nafte i to im je zapravo prvi izvor prihoda. Sada, kada je Putin započeo ovu užasnu borbu između Ukrajine i Rusije, niko ne želi da radi s njim i obavlja međunarodnu trgovinu - izgovorila je tiktokerka.

Nije poznato jesu li tiktokeri plaćeni za objavljivanje ovakvog sadržaja.

Zaposleni Veća za nacionalnu bezbednost i portparolka Bele kuće Džen Psaki vodili su brifing, navodi Washington post.

30 tiktokera nije slučajno odabrano

Influenseri koje je Bela kuća kontaktirala deo su koalicije "Gen Z for Change". Eli Zejler tako u svom snimku nije skrivala da je bila na sastanku u Beloj kući, već je iznela informacije koje je na sastanku saznala. Vest o sastanku s predstavnicima Bele kuće objavljena je i na profilu koalicije "Gen Z for Change".

@genzforchange It’s important to know what you’re advocating for. #genzforchange #ukraine #whitehouse @victoriahammett ♬ original sound - Gen-Z for Change

- Mnoštvo ljudi okreće se digitalnim kreatorima kako bi saznali više o ruskoj invaziji na Ukrajinu. Juče smo pozvani na sastanak od strane Bele kuće da bi nas brifingovali o strategiji SAD-a što se tiče Ukrajine, kako bismo mi jednostavnije debunkovali dezinformacije - objavljeno je na profilu koalicije čiji članovi, po nekim saznanjima, ukupno dopiru do pola milijarde ljudi.

Tiktokeri sad prenose iste poruke

Svi tiktokeri koji su bili u Beloj kući sad izveštavaju o sličnom - da je američka administracija na sastanku naglašavala saradnju sa saveznicima, pojasnila im pomoć koju SAD nudi Ukrajini i još naglašavala da rade sve kako bi pokušali da spreče veći sukob.

Potez američke administracije dolazi dok se sve više govori o dezinformacijama koje kruže Rusijom gde Vladimir Putin opravdava invaziju lažnim tvrdnjama o Ukrajini, pišu američki mediji. Naime, Vice News je pre nekoliko dana otkrio da Rusi plaćaju tiktokerima kako bi delili propagandu Kremlja.

@elliezeiler Link in my bio to help ❤️ ♬ Partition - Beyoncé

Ta propagandna kampanja nastavila se i nakon što je Rusija zabranila TikTok u toj zemlji. Regrutacija takvih tiktokera odvijala se preko Telegrama, piše Vice, a kreatori su dobijali striktna uputstva šta da objavljuju, pa čak i koje emotikone da koriste.

Naravno, mnogi su nakon ovog sastanka napali Bajdena i američku administraciju da vojskom tinejdžera "pokušavaju da zakamufliraju činjenicu da su cene rasle i pre ruske invazije" i da se "bore Putinovim metodama".

Bilo kako bilo, jedno je jasno - snaga i uticaj tiktokera jasni su i Beloj kući.

Prvi rat koji se prati na TikToku

Društvene mreže u ovom su se sukobu pokazale važnijima nego ikad, a koriste ih jednako obe strane. Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski redovno se naciji obraća preko društvenih mreža i to selfi snimcima, a popularan je i službeni Tviter profil Ukrajine na kojem se mogu pronaći razne poruke Rusiji.

Stručnjaci za digitalne platforme društvenih medija veruju da postoje tri razloga zbog kojih su video zapisi Zelenskog smesta učinili rat u Ukrajini duboko ličnim za mnoge. To su autentičnost poruke, povezivanje s gledaocima na društvenim mrežama i neposrednost same poruke.

Hitne poruke koje je objavio Zelenski bile su ključne u stvaranju vojske onlajn korisnika koji su širili svoju predanost deleći detalje o prikupljanju sredstava ili dobrotvornim organizacijama za podršku ukrajinskom narodu, pisao je TNW.

Na samom početku sukoba svetski mediji su rat u Ukrajini često opisivali i kao "prvi rat koji možemo uživo da pratimo na TikToku". Brojni Ukrajinci o svojoj svakodnevici i danas izveštavaju na toj društvenoj mreži, a javljaju se čak i vojnici.

Video: Šta je nateralo kompanije da se povuku sa tržišta Rusije? Korporativna odgovornost ili nešto drugo

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Više sa weba

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA