Ruska ikona koju je stvorio Bog lično: Hrišćani veruju da ova slika Hrista Spasitelja nije oslikana ljudskom rukom

Za nerukotvorene ikone u hrišćanskoj tradiciji, kako na pravoslavnom Istoku tako i na rimokatoličkom Zapadu, veruje se da nisu delo čoveka već da su stvorene božanskom intervencijom. Takav je slučaj i sa ovom novgorodskom ikonom

Komentari

  • Isko

    1. avgust 2018 | 12:35

    Čudesno je dokle ide manipulacija ljudskim umom. Nebo je granica.

  • Van

    30. jul 2018 | 11:29

    Sva dela koja su nastala sa posebnim nadahnućima prestavljaju delo Božanskih sila koja daju posebne sposobnosti samo manjem broju umetnika.

  • Jasmina

    30. jul 2018 | 11:29

    Nije intervencija nego VOLJA BOZJA

  • Bjanka

    30. jul 2018 | 10:19

    Slava ti i hvala Isuse preslatki za sve

  • 👤

    30. jul 2018 | 10:10

    Најзначајнија "икона" коју је Бог лично створио је сам човек. Једино од створених бића које је изразило сумњу у постојање свог Творца, а створено је по лику Његовом. А иконе, мошти и разни други предмети за које нас лажно оптужују да их обожавамо уместо Створитеља, подсећање су да о нама неко води рачуна и воли нас више него што можемо и да замислимо.

    • 30. jul 2018 | 15:20

      victoria

      @👤

      Niko vas lazno ne optuzuje. Mozda vi kipove i ikone ne dozivljavate kao predmete obozavanja ali mnogi pravoslavni i katolicki, da. To se moze primetiti po nacinu kako se ophode prema njima. Jedino Bogu treba iskazivati slavu i cast a sveci su primeri uzornog zivljenja. Ne trebaju predmeti i slike da nas podsecaju na Boga i Isusa nego Bozja Rec koju trebamo citati i po njoj se upravljati. I sam Isus je davao slavu svom nebeskom Ocu i poznavao ga je. Koliko se mi trudimo ga upoznati ako ne prihvatamo njegovu Rec?

    • 30. jul 2018 | 23:17

      👤

      @👤

      Свето Јеванђеље по Јовану Глава 1 1. У почетку беше Реч, и Реч беше у Бога, и Бог беше Реч 2. Она беше у почетку у Бога,3. Све је кроз Њу постало, и без Ње ништа није постало што је постало. Поштована свој одговор намерно почињем овако. Јер слушати Реч Божију значи проникнути у саму суштину те Речи. Не слушати слова на папиру већ живу Реч која је говорила од почетка света и говори и дан данас. Кренимо редом. Наводите да је Исус давао славу једино Оцу. Он и Отац су једно. Потврда за то налази се у Новом Завету. Отац за Исуса Христа три пута сведочи речима: "Ово је Син мој љубљени који је по мојој вољи Њега слушајте". Пажљиво прочитајте Нови Завет и ове речи ћете сигурно пронаћи. Намерно не наводим тачне стихове јер желим да пажљиво кренете од почетка и читате. Друго, Господ забрањује прављење идола од дрвета и камена, мртве скулптуре којима ћемо се клањати. Али нигде и опет кажем нигде изричито не забрањује да разговарамо са светима. Јер молитва је ништа друго него разговор. И то са Богом, али и са онима који су му угодили-светитељима. Молитва је прича, разговор, комуникација са Богом. Непрестана тежња за контактом са Њим, али и Црквом Његовом на Небу. То није само пуко мољакање Боже дај ми ово и оно већ непрекидни контакт са родитељем који очекује да му се вратимо. Господ нас је научио молитви "Оче наш". Али апостол Павле каже "Молите се непрестано,.... не прекидајте молитву". Значи ли то да ће из нашег срца и нашег ума само ова молитва тећи? Не, наравно. Исто тако Господ је Себи у Вечност узео многе. И они су већ сада са Њим. Доказујући ово опет нећу излазити из оквира Светог Писма кога се чврсто држите. Разбојнику је на крсту рекао: "Заиста, заиста ти кажем данас ћеш бити у Рају самном". Али Господ нигде не оставља сумњу. Још једном потврђује да свети нису у неком "смртном сну". У тренутку Његовог преображења на гори Тавор прилазе му старозаветни пророци Мојсеј и Илија. Излазе из Светлости. Надам се да то не морам да објашњавам. С тога је наше обраћање светитељима разговор са итекако живим особама. Што се тиче икона њих само поштујемо. А волимо оне који се на њима налазе. И то 99% Православних. "Икона" на грчком језику значи слика и она је изображење, лик некога ко је жив, ко се преселио у Вечност, вратио своме Оцу у непролазни живот. Претпостављам да сте под другачијим понашањем према иконама и самих Православних, мислили на скупљање светог мира које оне точе. Схватите, ми смо духовни, али и душевни и телесни односно материјални. Господ је у своје време лечио људе када су му додиривали "хаљине", али и мажући их "земљом". Зашто не би нешто слично чинио и данас. Рецимо уљем са икона или кроз мошти? За једно се слажем, икона не мора да нас подсећа на Бога. Мене рецимо на Њега подсећа један врабац, голуб, риба, камен, поток, облак...све оно што је створио. Надам се да сам бар донекле успео да објасним оно што сам први пут хтео да кажем. За све остало ту је Свето Писмо Новога Завета, али и свето предање, учење које је Господ оставио својим апостолима, а они својим ученицима јер како вели Јеванђеље "А ово је само нешто што Господ учини, а када би се писала сва чудеса која учини, ни у све књиге света не би стало". Поздрав у свако добро од Господа Вам желим.

  • Cika Velja

    30. jul 2018 | 10:05

    Boga kao autora odmah eliminisite,osim ako nije senilan,a nije,jer On je rekao:"Ne pravi sebi lika ni kipa..."!!!

  • Andreja

    30. jul 2018 | 09:49

    Nemojte graditi sebi lika rezanoga i nemojte im se klanjati niti im sluziti jer ja sam Bog tvoj.... Bozja zapovest o idolopoklonstvu koje je greh klanjati se mrtvim ikonama a imati zivog Boga na nebu je greh tako da ova prica ne pije vodu

  • he

    30. jul 2018 | 09:47

    za malo😂😂

  • lea

    30. jul 2018 | 09:43

    Tvrde da je Bog slikao u vizantijskom stilu? Bog moze sve ali sigurno nije slikao ikone jer prva njegova zapoved kaze da ne pravimo likove od niceg na nebu ili na zemlji niti da ih obozavamo. Ovo je cisto bogohuljenje. Mogu crkve da promovisu sta im je volja ali Bog daje konacan sud.

    • 23. avgust 2018 | 14:21

      Stefan

      @lea

      Isto je tako Gospod,naredio da se naslikaju andjeli i palme na zavesama u hramu.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA