≫ 

Albanija je predstavila svoj novi turistički slogan - i verovatno nikada niste čuli gori

Da li albanski turizam ispaštati i ove godine, ali samo zbog loše reklame?

  • 15

Albanija je ove godine ispromovisala svoju turističku ponudu pod sloganom "Be Taken By Albania", što su mnogi putopisci okarakterisali kao mnogo loš način promocije. Jer niko ne želi da "bude otet" tokom odmora.

Dobra promocija u turizmu znači više nego sama ponuda koju ima neka destinacija, pa stoga ne čudi kako se na različite načine turističke zajednice gotovo svih zemalja sveta trude da predstave svoju zemlju kao idealnu destinaciju.

Zato je veoma važno pronaći slogan koji će da bude dovoljno zvučan i da se lako pamti, da bude sam po sebi mamac za destinaciju i da čini destinaciju privlačnom.

Kako bi nastojale da budu originalne, turističke destinacije i turističke zajednice često se odlučuju na odstupanja od uobičajenih slogana i trude se da pronađu nešto originalno i izvorno, što manje stereotipno, a pritom ponekad odstupaju i od mudrosti i zdravog razuma.

Foto: Pixabay.com

Nažalost, loših primera slogana i reklama imali smo prilike da gledamo proteklih godina i kada je Republika Hrvatska u pitanju, ali čini se kako je novi slogan za Albaniju uspeo da nadmaši sve dosadašnje promašaje.

Tako je novi slogan turističke zajednice Albanije "Be Taken By Albania". Sam po sebi ovaj slogan i ne bi bio tako loš da ne budi neverovatno negativne konotacije koje su upravo povezane sa Albanijom.

Čini se pomalo neverovatno da su Albanci prevideli činjenicu kako je pod naslovom "Taken" snimljen film 2008. godine u kojem su dve mlade američke devojke otete u Parizu i prodate pri trgovini ljudima zarad seksa od strane stereotipnih albanskih gangstera. Film je postigao veliki uspeh te je progovorio o vrućem pitanju trgovine ljudima, ali nije ništa napravio u pogledu turističke promocije Albanije.

Kada je prošle godine objavljena seriju slika sa Albanske rivijere, postavila su se brojna pitanja o sigurnosti i uslovima u toj zemlji koja su samo potvrdila predrasude koje većina ljudi ima o toj zemlji. Može samo da se pretpostavi kako je u zemljama koje su više udaljene od Albanije i koje znaju za tu zemlju isključivo preko albanske mafije, političkih nestabilnosti i učestvovanja albanske zajednice u oružanim nemirima u Makedoniji i na Kosovu, zbog čega je slika ove zemlje još i gora. Stoga je gotovo poražavajuće što je Albanija odabrala ovakav slogan.

Foto: Promo/Albanian Incoming Tourism Association

Kakva je Albanija zapravo?

Albanija je sve, samo ne ono što hrani naše predrasude.

Predivna obala, bogata kulturna i istorijska baština i veoma ljubazni, otvoreni ljudi samo su deo pozitivnih iznenađenja koja možete da doživite u Albaniji.

Prokletije su među najljepšim planinama Europe, albanska rivijera je prekrasan deo Mediterana koji je po cenama i dalje "Mediteran kakav je nekad bio", dok su gradske četvrti Skadra, Berata i Gjirokastera izvanredan primer otomanske arhitekture i gradnje.

Zato, nemojte biti "Taken by Albania", ali svakako dođite u ovu zemlju i ponesite sa sobom predivne uspomene i doživljaje iz Albanije.

(Telegraf.rs / hrbackpacker.com)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Tommy

    18. mart 2019 | 12:46

    Nikad Hrvatska, nikad Albanija!!!

  • Preki

    18. mart 2019 | 10:54

    Posle svega doživljenog '99, njihove agresije na našu teritoriju, podrške teroristima, žutu kuću, poslednjih događaja oko ujedinjenja sa KiM, bar za nas je nemoralna prezentacija teksta sa pozivom da se ista poseti.

  • M.K.

    18. mart 2019 | 12:48

    Albanija me zanima zaista kao lanjski sneg.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA